Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fins det trådløse rutere med Gbit hastighet ?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har lenge vurdert å kjøpe meg en trådløs ruter så jeg slipper

alle ledningene. Har et nettverk med tre maskiner.

 

Problemet er at de ser ut til at 100 Mbit er det raskeste overføringen man

får med trådløst. Denne hastigheten har holdt seg i flere år nå.

 

Jeg lurer på om og når det kommer raskere trådløst enn dette ?

F.eks Gbit hastigheter ?

 

 

 

CD

Endret av christdi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å vri litt på problemstillingen, og dermed svare på noe jeg lurer på

 

Finnes det en trådløs ruter som støtter GB lan via nettverket? Ser de fleste trådløse rutere har 4 eller flere nettverkskontakter, men de jeg har sett støtter bare 100 mb.

 

Min drømmeboks må være en Ruter som har brannmur (dvs SPI, stoppe dos etc), støtte wlan samt ha 4 gigaporter på boksen.

Lenke til kommentar

Jaggu F.. så fantes det en slik boks. Takker. Glimrende. Er i utgangspunktet ikke så glad i d-link, og hadde tenkt på den linksysboksen til ca samme pris, selv om den ikke hadde gb lan. Men denne har jo alt. Og når det har fått så mange lovprisninger, så "må" den jo være bra :p

 

den ligger på shoppinglista mi, og vil bli bestilt med neste komplett-runde.

Lenke til kommentar

Merk at det står "opptil 108mbps trådløs hastighet"

 

Den reelle hastigheten er mye lavere...

 

Men såklart, hvis du kjøper denne for Gbit-switchen, så forstår jeg deg.

Trådløs delen "driter" jeg egentlig litt i - så lenge den bærbare pc'n kan streame, surfe, spille trådløst så holder 54 mb mer enn nok (bor i blokkstrøk, og vet at det er flere trådløse nettverk rundt meg). Bærbar pc blir pc nr 3 eller 4, spørs hvordan man regner :-)

 

Jeg ville ha trådløs + giga, og når den atpåtil har SPI brannmur, så er jeg fornøyd. Spill på kjøpet og optimalisert spillefunksjoner - det er bare bonus. Eneste minus slik jeg ser det er at boksen ikke har VPN støtte, men så lenge den har vpn passtrogh så får det duge. Dersom det ikke dukker opp andre forslag til bokser her i mellomtiden.

 

Og til trådstarter - beklager at jeg "stja" tråden din. Du kan få lov og ta den tilbake akkurat når du måtte ønske det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...