Gå til innhold

Gatewatch viftestyring erfaringer?

Anbefalte innlegg

Aerogate Gatewatch.

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AEROGWSI

Noen som har prøvd denne? Monterte den i helgen og er sånn middels fornøyd med ytelsene.. Jeg skjønner rett og slett ikke helt logikken i saken..

Ved manuell styring av viftene får man stort sett bare justere viftene ned til rundt halv fart, og opp til rundt 80% ? Ser ut til at kontrolleren på forhånd har bestemt seg for hvilket intervall som passer for viften, og dette kan gjerne være forskjellig på to identiske vifter.

Automatisk styring ser ut til å kunne gi et lavere turtall.. iblant.. men det gir sjeldent spesielt høyt turtall.. noe som sansynligvis skyldes at pc'en generelt er ganske så kald. Men når prosessor holder 35 grader kunne den godt skrudd av hele viften synes nå jeg, ikke kjørt halv fart.

Det jeg hadde håpt på var jo å få definere hvilken temperatur som er minimum og maks på hver kanal, slik at viften blir styrt for å holde temperatur innenfor det intervallet.

Enten, så er denne enheten stokk dum, eller så har den noen form for automatisk læring av vifte-hastigheter og temperatur-svingninger som jeg har klart å forvirre den med.

Noen med dypere innsikt?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Har funnet ut litt mer ihvertfall..

Den har hardkodede verdier på hvilke temperaturer som er ok og ikke ok pr kanal. Feks på kanalen til CPU-viften vil den ikke gjøre stort før den når temperaturer nærmere 60 grader såvidt jeg har forstått.

Det skal med andre ord ganske mye til før den i det hele tatt vurderer noe annet enn å la viftene gå på lav fart, og siden jeg har vannkjøling skjer det ihvertfall svært lite hos meg, da temperaturene aldri blir kritiske uansett.

Om du ønsker en stille pc som bare begynner å bråke når faren for brann er overhengende er denne saken fin-fin. Om du ønsker kontroll på hvordan viftene justeres anbefaler jeg heller en av disse viftestyringene som lar deg endre instillinger i et windows-program.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...