Gå til innhold

Lei av å kjøpe feil produkt?

Anbefalte innlegg

Mogleg dette er flisespikkeri, men det første eg tenkjer på når eg skal kjøpe noke nytt er ikkje hovedsakleg pris, men produkt. Kanskje det skulle stått pris/produkt guide...Hovedoverskrift og underoverskrift høyrer liksom ikkje ihop..

Kan ikkje ein slik teneste føre til at nyare produkt ikkje blir så "attraktive" om det skal fokuseras på kor mange erfaringer etc som er lagt inn på eit produkt.. ?

Slik at ein som ikkje er så bevandra i produkt/dataverda kjøper eit 2-3 år gamalt produkt sian det har fått mange gode skussmål...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På søstersidene til HW så står det "produktguide", noe som kanskje virker mer passende. Altså en guide til å finne et produkt ut i fra flere kriterier enn pris. Nå er riktignok prisguiden mer enn bare en prisguide så et navneskifte hadde kanskje passet. (I så fall er det en sak for de lengre opp i HW-systemet)

Lenke til kommentar
Enten så må karaktergivningen f.eks oppdeles inn i 10 multiplechoice spørsmål som du svarer på. (Syntes du dette produktet gir mye for pengene | Lite for pengene, Like mye som andre tilsvarende produkter, Mye for pengene) (Hva syntes du om byggekvaliteten til produktet | etc) og så kunne det genereres en sum ut av svarene + statistikk, eller så vil dette systemet fortsette å være totalt uaktuelt for meg å se på engang.

Det er en mulighet å basere erfaringene utelukkende på karaktergivning (f.eks. 1-10 skala), men jeg mener det er mye bedre å la brukerne få fortelle hvilke erfaringer man har med produktet. Det er på den måten man kan sette fingeren på nøyaktig HVA som er bra eller dårlig med produktet, ikke bare OM det er bra eller dårlig.

Selvsagt er det forskjeller på erfaringene som legges inn, mange tar seg god tid, og beskriver grundig sine erfaringer, mens noen rabler ned noen setninger veldig fort. Vi går manuelt igjennom alle erfaringer før de legges ut, men også her kan det skje glipp. Derfor setter vi stor pris på om dere varsler oss når dere ser erfaringer som er useriøse.

F.eks Keytronic KT2001Pro som dere nevnte har god score fordi Lars Ørjan Nese syntes det ikke kan bli bedre, og han syntes det faktisk tre ganger.

Kopiene av erfaringene er nå slettet slik at snittet blir riktig. Fortsatt kommer KT2001Pro godt ut sammenlignet med andre produkter. Takk for tipset!

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
På søstersidene til HW så står det "produktguide", noe som kanskje virker mer passende. Altså en guide til å finne et produkt ut i fra flere kriterier enn pris. Nå er riktignok prisguiden mer enn bare en prisguide så et navneskifte hadde kanskje passet. (I så fall er det en sak for de lengre opp i HW-systemet)

Akam kaller sin tjeneste "produktguide", og jeg er enig i at det illustrerer at det finnes mer informasjon i prisguiden enn bare priser. Samtidig er det mye arbeid å skifte dette, samtidig som jeg tror at "prisguide" er et mer innarbeidet begrep enn "produktguide".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...