Gå til innhold

Lei av å kjøpe feil produkt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det noe man lurer på om er bra spørr man her bare lurer man på PRIS søker man i prisguiden

 

så ikke klag over prisguiden folkens det er jo i følge navnet først og fremst en

PRISGUIDE... :love:

Vel, nå handlet akkurat denne artikkelen om hvordan en kan bruke prisguiden til å hjelpe med å finne riktig produkt. Da hadde det jo vært en stor fordel om vi faktisk kunne sortert funnene etter brukererfaringer...

Lenke til kommentar
Det hadde vært gøy om en kunne sortert på brukertilbakemeldinger når en søker, slik at en fikk de beste/mest likte produktene øverst, osv...

I neste versjon av produktsøket blir det mulig å sortere på brukererfaringer, popularitet, og noen andre kriterier som ikke er mulig i dag.

 

For de interesserte vil jeg tipse om muligheten for å vise mest populære produkter. Denne er godt gjemt i dag, men dere finner den fra "dropdown"-menyen øverst i midtkolonnen.

 

Hvis du for eksempel er inne på hovedkort ser denne linjen slik ut:

Data > Interne komponenter > Hovedkort

 

Ved å holde musepekeren over linken "Hovedkort" vil dropdown-menyen vises, og man kan velge "Vis best like produkter" nederst i menyen.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
For de interesserte vil jeg tipse om muligheten for å vise mest populære produkter. Denne er godt gjemt i dag, men dere finner den fra "dropdown"-menyen øverst i midtkolonnen.

Den var godt gjemt ja. Jeg oppdaget ikke den før nå. Takk for tipset :)

 

Forresten: Flott artikkel. Det er god misjon å øke mengden tilbakemeldinger, særlig på de produktene som har få tilbakemeldinger fra før. Per i dag er det litt få produkter som har nok tilbakemeldinger til at det gir god nytteverdi.

 

Så stå på folkens og skriv erfaringer på alle saker dere eier :yes:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Personlig synes jeg brukertilbakemeldingene er latterlig upålitlige, men de gir vel muligens et slags vagt bilde av hvor landet ligger.

Det synes ikke jeg, bruker mye prisguiden og setter pris på alle tilbakemeldinger. Klart det sniker seg inn noen helt useriøse beskrivelser, men man kan melde fra om det og med litt kritisk sans er det ikke noe problem å danne seg et slags bilde av produktet. Jeg er egentlig overrasket over hvor mange bra og seriøse innlegg man finner, og selv sørger jeg for å skrive litt innimellom om mine erfaringer.

 

Tør nesten påstå at prisguiden er en uvurderlig ressurs, mange får med seg detaljer som en journalist med dårlig tid aldri ville ha fått med seg. Forbrukerne kan tross alt teste et produkt indirekte i månedsvis.

 

Men godt å ha forskjellige meninger :)

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg brukertilbakemeldingene er latterlig upålitlige, men de gir vel muligens et slags vagt bilde av hvor landet ligger.

Det synes ikke jeg, bruker mye prisguiden og setter pris på alle tilbakemeldinger. Klart det sniker seg inn noen helt useriøse beskrivelser, men man kan melde fra om det og med litt kritisk sans er det ikke noe problem å danne seg et slags bilde av produktet. Jeg er egentlig overrasket over hvor mange bra og seriøse innlegg man finner, og selv sørger jeg for å skrive litt innimellom om mine erfaringer.

 

Tør nesten påstå at prisguiden er en uvurderlig ressurs, mange får med seg detaljer som en journalist med dårlig tid aldri ville ha fått med seg. Forbrukerne kan tross alt teste et produkt indirekte i månedsvis.

 

Men godt å ha forskjellige meninger :)

Det er ikke egentlig det at anmeldelsene er så useriøse, det er det at de har ensidig og lite nyttig informasjon, synes veldig mange kommer inn i en av to kategorier:

 

1. Dette produktet er konge, alt er bra, terningkast 6

 

2. Dette produktet er møkk, noe med det funket ikke, eller jeg hadde forventet mer, terningkast 1.

 

Såklart overdriver jeg, men jeg synes det er et reelt problem.

 

AtW

Lenke til kommentar
1. Dette produktet er konge, alt er bra, terningkast 6

 

2. Dette produktet er møkk, noe med det funket ikke, eller jeg hadde forventet mer, terningkast 1.

 

Såklart overdriver jeg, men jeg synes det er et reelt problem.

 

AtW

dette kommer jo av at de eneste gangene folk gidder/føler behov for å skrive en anmeldelse av et produkt er når de er skikkelig fornøyde med produktet sitt å trenger å skryte litt og overbevise verden om at dette er noe alle burde kjøpe, eller de er skikkelig missfornøyde å føler de må få blåst ut litt sinne.

Lenke til kommentar
1. Dette produktet er konge, alt er bra, terningkast 6

 

2. Dette produktet er møkk, noe med det funket ikke, eller jeg hadde forventet mer, terningkast 1.

Det er akkurat detfor jeg totalt ignorerer brukertilbakemeldingene helt. Enten så må karaktergivningen f.eks oppdeles inn i 10 multiplechoice spørsmål som du svarer på. (Syntes du dette produktet gir mye for pengene | Lite for pengene, Like mye som andre tilsvarende produkter, Mye for pengene) (Hva syntes du om byggekvaliteten til produktet | etc) og så kunne det genereres en sum ut av svarene + statistikk, eller så vil dette systemet fortsette å være totalt uaktuelt for meg å se på engang.

 

F.eks Keytronic KT2001Pro som dere nevnte har god score fordi Lars Ørjan Nese syntes det ikke kan bli bedre, og han syntes det faktisk tre ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...