Capo Crimini Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Ser at eneste forskjellen mellom disse to (AMD Athlon 64 4000+) er at San Diego er oppført som "ny" og den har SSE3. Hvilken betydning har dette? Noen merkbar forskjell? Prismessig ligger de ganske jevnt. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Den aller største forskjellen er vel at clawhammer er laget på 130nm og san diego er laget på 90nm. San diego er vel også kjøligere en clawhammeren. Edit: Når jeg kjøpte så valgte jeg å vente til San Diego ble sluppet før jeg kjøpte, nettopp på de grunnene som jeg nevdte over. Endret 20. september 2005 av Manx Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Ser du har det samme skjermkortet som meg, Manx. Er den fortsatt brukbar i de nyeste spillene (med den cpu-en) eller blir kortet en flaskehals? Med min nåværende prosessor (p4 2.4ghz) merker jeg helt klart at den er en flaskehals for skjermkortet. Vet ikke om jeg gidder å oppgradere til en 7800GT(X) samtidig med ny cpu. Satser på at x800xl fortsatt duger til sommer/høst 2006. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Det er helt klart brukbart for å si det sånn. Du vil selvfølgelig kjøre høyere oppløsning og mer eyecandy med et 7800gt/gtx kort. Men xl kortet kjører bf2 veldig bra synes jeg ligger stort sett, med et gjennomsnitt på ca. 60 fps når jeg kjører 1280x1024 og det meste på high. Her hjelper det sikkert litt at jeg kjører 2 gb med ram også. Jeg skal selv oppgradere til enten gt/gtx eller det nye ati kortet når det kommer, har ikke helt bestemt meg ennå. Venter fremdeles på litt tester for å si det sånn. Men i november så forsvinner kortet mitt ut av maskinen. Men du vil nok få mye større glede av x800xl kortet ditt nå en med p4 cpu'en din. Og du vil nok helt klart ha stor glede av det kortet langt ut i neste år. Det er vel egentlig bare lommeboka som bestemmer, her som med mange andre ting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå