Gå til innhold

Rekkevidde på trådløs mus/tastatur

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjennom vegg?

Er ikke sikker. Har toppmodellen til Logitech(Cordless dektop optical). Funker fint fra 4 meter, men har ikke pcen i et annet rom...

Men mitt valg er dyrere enn det du har (Ca 1000kr for mus+tastatur).

Men har du pengene så anbefaller jeg det på det sterkeste. Ren luxus!

Lenke til kommentar

Dotten, jeg tenkte på å kjøpe den modellen du har, men hvor presist må musen og tasaturet treffet sensoren?

Jeg vurderer å sitte litt 2-3 meter ifra, på en stol som ligner på den Joey har i friends :eek:)

Ja, og hvordan er batteriet? Hvor ofte må man skifte ut? Tenker mest på musen som er optical cordless... to kjempegode ting fra to verdener, men vil ikke det sluke batteriet?

Lenke til kommentar

Jeg har trådløs Logitech-pakke med ball-mus.

Å få signalene til å gå gjennom vegg kan du bare glømme. Ledninga til mottakeren som er kobla til pc-en er ca 1,5 m lang. Du kan ev. kjøpe skøyteledning til den.

Når det gjelder mottaksforhold bør du ikke ha noen elektroniske ting eller noe av mye metall mellom deg og mottakeren. Om den fx. ligger oppå ei bokhylle inne blandt noen bøker 3-4 m attmed tror jeg det vil funke greit.

Jeg bytter batteri på en av delene kansje hver 6.uke. Det er ikke noe heft, og kostnaden er kansje 50 kr i året.

Jeg er veldig fornøyd.

mbh

Are-Harald.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-14 21:23, baron blod skrev:

Har noen peiling på om eg kan bruke denne kombinasjonen:
på min pc, når jeg skal surfe på internett på TV'en i stuen? ( 4 meter fra PC'en, gjennom vegg ) Må ha det så billig som mulig.

Den såkalte kombinasjonen din, er ei download-fil...

- men jeg rusla ut i både soverommet, og ut på kjøkkenet ( 7 meter minimum, med 2 vegger imellom ) og mitt gamle iTouch, og åpna de filene jeg hadde markert med enter-tasten på denne avstanden.

Lenke til kommentar

Har selv et Cordless Desktop Optical (Ja, det ER ren luxus :smile:), men har ikke prøvd ut rekkevidden... har imidlertid en kompis som tok med seg itouch pro-tastaturet ned i stua (da er det tjukt GULV mellom) til TV'en han hadde kobla til pcn, det funket utmerket, så med nyere trådløse tastatur/mus skulle det fungere fint med en 3-4 meter, såfremt det ikke er elektriske ting mellom som kan forstyrre signalet (f.eks. høyttalere, pc-skjerm osv. da blir det problemer)... er ikke 100% sikker men prøv i alle fall... og skulle du bestemme deg for å kjøpe trådløst tastatur/mus så vil jeg på det sterkeste anbefale logitech sitt cordless desktop optical... det er som sagt ren luxus, det er helft flatt, det lager nesten INGEN lyd når du skriver, og musen er jo en cordless mouseman optical (trenger vel ingen videre informasjon om den, logitech dual optical musen(e) bygger på denne musa... :smile:)

Lykke til!

[ Denne Melding var redigert av: ChriZno på 2002-08-16 02:26 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-14 21:46, unwill skrev:

Dotten, jeg tenkte på å kjøpe den modellen du har, men hvor presist må musen og tasaturet treffet sensoren?

Jeg vurderer å sitte litt 2-3 meter ifra, på en stol som ligner på den Joey har i friends
:eek:
)

Ja, og hvordan er batteriet? Hvor ofte må man skifte ut? Tenker mest på musen som er optical cordless... to kjempegode ting fra to verdener, men vil ikke det sluke batteriet?

Jeg har oxo denne (super)modellen :smile: Den fungere utmerket, kan bevege meg fritt i rommet med både mus og tastatur uten at det oppstår problemer. Sofan er 6-7 meter unna - og fungerer godt derfra!

Batteriet er jo avhengig av hvor mye du bruker maskina. Jeg bruker den flere timer hver dag, og batteriene holder vel ca 6 mnd på musa, noe lengre på tastatur (ut fra tidligere trådløs erfaring).

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-14 21:46, unwill skrev:

Bruker både cordless dual optical-mus ( 2 stk. AA-batterier ) og iTouch-mus ( AAA-batterier ). Hvis du kan, kjøp MINAMOTO batterier og lader hos Clas Ohlsson, og du sparer fort inn - fordi, optical-musa er grådig på batterier, og utnytter dem ikke:

...når den melder om tomme batterier, putter jeg de inn i iTouch-tastaturet, og der funker de enda èn mnd. ca. - slik unngår jeg klattlading.

Ellers er det betydelig forskjell mellom vanlige batterier også - NOVALINE ( hos Rimi ) holder ca. 3 uker, mens PANASONIC ( hos Rema1000 ) holder atskillig lenger.

Lenke til kommentar

Iogmed at det er en del som har det trådløse settet fra logitech så kan jeg kanskje spørre...

Jeg har også dette settet, og jeg har lurt litt på musa... Skal den stå å blinke selv når pc'en er skrudd av? Den har gjort det siden jeg kjøpte settet, men jeg har ikke tenkt så mye over det egentlig...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-16 12:50, BanAnus skrev:

den skal blinke sånn hele tia, har den selv å den har blinka sånn over et halvt år nå.

Jævli idiotisk for du bruker så mye batteri

Hvis den ikke blinker hysterisk, er den i hvilemodus og bruker så og si ikke batterier - det er jo kjekt da, hvis den skulle ramle innunder senga :grin:

... syns forresten den gamle cordless wheel-musa er mer presis, og syns igrunnen dual optical er 'grinete' - bruker den nesten ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...