Gå til innhold

Er det mulig?

orangeSPV

Anbefalte innlegg

Hei

Noen her som kan fortelle meg hvordan jeg kan få linux på maskinen min i tillegg til Windows Xp som jeg har på maskinen nå, slik at jeg har begge 2 og kan velge ved oppstart. Hvor laster jeg ned linux, hvor mye koster det, og åssen gjør jeg det slik at jeg har begge på maskinen?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette bør du ta opp på Programvare -> Linux

But anyways. Skal du kjøre linux, er det som oftest gratis, du kan ha multiboot, i form av windows sin oppstartsmeny eller linux sin.

Linux sin boot meny er å anbefale.

Hvis du har partisjonert opp riktig først, så installerer windows og så installerer linux, vil linux automatisk lage en bootmeny som fungerer.

(eller, det spørs jo på linuxdistroen du bruker.) Dette kan du lese mer på linuxguiden.no om, gidder du ikke lese, finner du heller ingen hjelp.

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...