exmith2k Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Hei. Skal kjøpe bærbar pc og trenger et PCMCIA kort, men bør jeg kjøpe D-Link sitt kort, eller har dere andre å anbefale ? Det trådløse nettverket i huset mitt består av D-Link 54+. Router: DLink DI-624+ Trådløst Har sett litt på dette kortet til D-Link: D-Link AirPlusG DWL-G630 Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 hmm ingen som kan anbefale noe eller si om jeg burde ha D-Link på PCMCIA kortet og ...? Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 kjøp Dlink pcmcia kort du, du har jo Dlink fra før. Jeg har god erfaring med Dlink DWL-G650 pcmcia kortet. Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 (endret) kjøp Dlink pcmcia kort du, du har jo Dlink fra før. Jeg har god erfaring med Dlink DWL-G650 pcmcia kortet. Hm, hva er forskjellen på kortene ? Hvilket er best ? Så at prisen er jo nesten den samme.. Edit: Hvilke drivere bruker du til kortet? Har lest at mange har problemer med D-Link sine drivere til dette kortet, å mange bruker andre drivere.. Endret 20. september 2005 av exmith2k Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Forskjellen er vel for det meste at det kortet du linker til ikke er et extreme Gkort, mens det G650 er det. Og hvis den linken du ga på routeren din stemmer så er den extreme G. Som betyr at den bruker en booster/kompresjonsfunksjon for og få raskere nettverk mellom seg, opptil 108Mbps. Så du kan jo kjøpe det med extremefunksjonen, hvis du vil ha raskere nettverk mellom maskinen din og routeren. Det kan være greit hvis du driver flytter mye filer osv innenfor ditt eget nettverk. Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Bruker siste driveren som er til den, jeg er faktisk svært fornøyd med dette kortet. Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Bruker siste driveren som er til den, jeg er faktisk svært fornøyd med dette kortet. D-Link driver altså? Og du mener at med Extreme G så får jeg raskere internett uansett ? Har ikke merka no jeg nå med det trådløse 54Mbps Extreme G i huset... Endret 20. september 2005 av exmith2k Lenke til kommentar
rstange Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 har dessverre dårlig erfaring med D-link... Hadde G650, ble bare plaget, skulle bruke kortet i min bærbare NX7010, fordi det innebygde tråløs kortet virker heller dårlig... Alt funket de første dagene, mens så skjedde noe jeg ikke har helt kontroll på, jeg fikk opp at en ny enhet var funnet, det viste seg at dette var tråløskortet... jeg begynte å instalere driveren (som jeg måtte velge fra en liste?) og så kom blåskjermen... Jeg rebootet, prøvde på nytt... Men blåskjermen kom like forbasket... Jeg tenkte det kansje kunne ha noe med det innebygde tråløskortet å gjøre, så jeg stengte av maskinen tok ut batteriet og skrudde ut tråløskortet... Startet opp, men nei Formatere for å se om det ble bedre, joda, ett par dager var det bra men så var det tilbake med blåskjerm å styr... Oppdaterte driveren til slutt...! Men det hjalp ikke... Så jeg røsket ut kortet, formaterte maskinen, gikk opp på loftet og fant fram min gamle bærbare Thosiba og tok det tråløse PCMCIA kortet fra den og innstalerte! Dette funker enda...! (Jensen) Har ingen problemer, er da bare ett 11mps kort, men trenger vel strengt tatt ikke noe raskere, viss jeg skal overføre filer setter jeg bare PCen i dokken og overfører med kabel... Så jeg tror heller jeg ville gått for Jensen... Har også en D-link tråløs router på skolen, og da vi er en del med bærbare maskiner som skal koble oss opp til nettverket klarer vist ikke denne tingsen å håndtere all trafikken, når siste mann kobler opp mister alle nettverket og vi må restarte routeren for å få koblet oss opp igjenn... Utrolig irriterende! Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) D-Link DWL-G630 54MBPS (Marvell) Har ikke testet dette kortet D-Link DWL-G650 128MBPS(Atheros) Dette kortet har jeg nå og det virker bra D-Link DWL-G650+54MBPS(Texas Instruments) Bare blå skjerm på min maskin med dette kortet. D-Link DWL-G650 dette er det raskeste kortet, men med den rutern du har vil alle kortene være like raske Endret 20. september 2005 av Fumle Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 har dessverre dårlig erfaring med D-link... Hadde G650, ble bare plaget, skulle bruke kortet i min bærbare NX7010, fordi det innebygde tråløs kortet virker heller dårlig...Alt funket de første dagene, mens så skjedde noe jeg ikke har helt kontroll på, jeg fikk opp at en ny enhet var funnet, det viste seg at dette var tråløskortet... jeg begynte å instalere driveren (som jeg måtte velge fra en liste?) og så kom blåskjermen... Jeg rebootet, prøvde på nytt... Men blåskjermen kom like forbasket... Jeg tenkte det kansje kunne ha noe med det innebygde tråløskortet å gjøre, så jeg stengte av maskinen tok ut batteriet og skrudde ut tråløskortet... Startet opp, men nei Formatere for å se om det ble bedre, joda, ett par dager var det bra men så var det tilbake med blåskjerm å styr... Oppdaterte driveren til slutt...! Men det hjalp ikke... Så jeg røsket ut kortet, formaterte maskinen, gikk opp på loftet og fant fram min gamle bærbare Thosiba og tok det tråløse PCMCIA kortet fra den og innstalerte! Dette funker enda...! (Jensen) Har ingen problemer, er da bare ett 11mps kort, men trenger vel strengt tatt ikke noe raskere, viss jeg skal overføre filer setter jeg bare PCen i dokken og overfører med kabel... Så jeg tror heller jeg ville gått for Jensen... Har også en D-link tråløs router på skolen, og da vi er en del med bærbare maskiner som skal koble oss opp til nettverket klarer vist ikke denne tingsen å håndtere all trafikken, når siste mann kobler opp mister alle nettverket og vi må restarte routeren for å få koblet oss opp igjenn... Utrolig irriterende! Bra du "skriker" ut Men vet ikke om jeg tørr kjøpe noe annet enn D-Link når jeg har det fra før i pcen. Nettverket mitt består nå av D-Link, og har aldri hatt no serlig problem med det. Med DWL-G650+, sier de at noen pcen får blåskjerm, og du må bare få tak i en annen driver enn D-Link.. Sjekk prisguiden og.. Om DWL-G650+... Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Bruker D-Link DI-624+(siste firmware) og DWL-G650+(driver fra Windows Update). Funker som en drøm det. Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Hvis du får problemer med at det kommer blåskjerm Kontakter du bare D-Link suport. Det er D-Links hodepine å få det til å fungere Fikk nytt kort jeg. Det tre kortene har forskjellige brikkesett levrandør Marvell, Atheros og Texas Instruments Det var D-Link kortet med Texas brikkesettet jeg fikk problemer med på min Fujitsu Siemens maskin. Endret 20. september 2005 av Fumle Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Tordenflesk: Det er gudd ! =) går for det jeg og. Fumle: det kortet, G650+, som er på prisguiden, har Texas Instruments brikkesett :S... Får bare håpe på det beste! Edit: Har ihvertfall kjøpt kortet, 300kr på siba, tilbud =) Endret 20. september 2005 av exmith2k Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Eneste som jeg har merke, er at signale går opp å ner i ett sett, ska det være sånn? Den stasjonære pcen med pci kort, den er jo dønn stabil. Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Fumle: det kortet, G650+, som er på prisguiden, har Texas Instruments brikkesett :S... Får bare håpe på det beste! Edit: Har ihvertfall kjøpt kortet, 300kr på siba, tilbud =) Ja DLink G650+ har Texas Instruments brikkesett Og det var dette kortet jeg hadde problemer med Her kan dere se hva folk har skrevet om kortet https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=17403 Endret 26. september 2005 av Fumle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå