Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Søkeprog på LAN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LANster er veldig bra, men bruker endel tid på å søke. Så på siden til broder'n til ranvik at han hadde laga noe som skulle være mye raskere, men det lå ikke noe ute til nedlastning....

DC: har sliti endel med å få det til å virke på LAN, men fant noen opensource versjoner av DC/DC HUB på sourceforge.net, som funka ganske bra...

Lenke til kommentar

laacor du har rett jeg har programe som jeg pleir og bruke på eks tg. det søker mellom helle lanet. det går MYe rasker enn det linux programe pga du må hukse på at folk slår av og på deling i hytt og pine på lan + folk slår av pcene sine. det programe sjekker ikke om pc er online og om den delere di samme katalogene.

men du det er lenge siden jeg sletta den web siden fra siten min. :smile:

her er ny screen scot av nye totalcopy

http://ranvik.net/t20.JPG <- for di som vil se. men det er liksom ikke noe public av den ennå så ikke leit etter det (kun på min pc her som bugtester)

erik ranvik

http://www.ranvik.net

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-15 03:48, ranvik skrev:

her er ny screen scot av nye totalcopy

<- for di som vil se. men det er liksom ikke noe public av den ennå så ikke leit etter det (kun på min pc her som bugtester)

Når tror du den blir lagt ut for nedlastning?

Er meget interessert i å få greie på det :smile:

Kunne det f.eks. vært mulig å lagt den ut på et område på siden din for oss på forumet her en liten periode til test o.l.?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

ranvik: nå er det ca 2 måneder siden du nevnte en ny totalcopy. Hva skjer? holder du fremdeles på, eller er den skrinlagt?

Totalcopy er genialt! (dvs, egentlig så er det windows sin kopierings metode som er det motsatte av genialt)

On-topic (selv om den er gammel):

ZoRaC og Killer_DT:

les posten min en gang til:

Quote:

trykk på F3 og velg at den skal søke i den
workgroupen
dere er i - og søk med *.avi f.eks.

.

(Du kan også velge å søke gjennom "entire network".) Så hvorfor mener dere han må søke gjennom en og en maskin?

Lenke til kommentar

Quote:

GeeZuZz skrev (2002-10-08 00:26):

ranvik: nå er det ca 2 måneder siden du nevnte en ny totalcopy. Hva skjer? holder du fremdeles på, eller er den skrinlagt?

Totalcopy er genialt! (dvs, egentlig så er det windows sin kopierings metode som er det motsatte av genialt)

On-topic (selv om den er gammel):

ZoRaC og Killer_DT:

les posten min en gang til:

Quote:

trykk på F3 og velg at den skal søke i den
workgroupen
dere er i - og søk med *.avi f.eks.

.

(Du kan også velge å søke gjennom "entire network".) Så hvorfor mener dere han må søke gjennom en og en maskin?

ooops... heh...

vel sitter med w2k og kan ikke velge verken å søke i workgroup eller på maskin. kun i share....

Lenke til kommentar

Quote:

DC: har sliti endel med å få det til å virke på LAN, men fant noen opensource versjoner av DC/DC HUB på sourceforge.net, som funka ganske bra...

last den den offisielle hub softwaren på http://www.neo-modus.com og sett den opp. pass på at firewallen din slepper den igjenom...jeg har brukt det på 4 store lan nå null problemer og det er enkelt og sette opp en basic hub.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...