mulu Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Min Inspiron 510m sluttet i går plutselig "å ta til seg næring". Når jeg plugger adapteren i stikkontakten lyser adapteren, men når jeg så kobler adapteren til pcen slukner lyset på adapteren og pcen viser ingen reaksjon! Hva kan dette skyldes?? Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) laderen har tatt kvelden. edit: evnt en kortslutning i pcen, dell mener jeg å huske har kortslutningsvern i strømforsyningene sine. Endret 20. september 2005 av iv3rs Lenke til kommentar
mulu Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Kan det være laderen enn så lenge den lyser når den er ikke tilkoblet pcen? Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Da har den aktivert kortslutningsvern Lenke til kommentar
mulu Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Hva gjør jeg da?? Nytt hovedkort?? Lenke til kommentar
rhemal Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 var det liv i pcn når problemet oppstod?Kan du skru den på? Hvis ikke så kan det være hovedkortetsom har tatt fullstendig kvelden, skjedde med min, måtte skifte hovedkort. Lenke til kommentar
mulu Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Det var liv i pcen ja...virket fint helt til batteriet gikk tomt. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 men fungerer maskinen uten batteriet i med bare laderen tilkoblet? om ikke.. så tyder det jo på at laderen er fucked eller noe i den duren Lenke til kommentar
mulu Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Nei. Pcen tar ikke imot strøm med eller uten batteri... Lenke til kommentar
mulu Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Ingen som vet hvordan man fikser dette kortslutningsvernet? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 fikse? er jo en grunn til at det slår inn.. du må nokk levere inn maskinen, kan jo være feil i AC kontakten. Lenke til kommentar
mulu Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Jeg har fått tilbakemeldinger fra en lokal tekniker at laderen ikke fungerer....vet ikke hvordan de testet det, men uansett sett at det ble gjort skikkelig, så kunne de fortsatt ikke si om hovedkortet virket eller ikke...men sett at hovedkortet ikke virker...kunne jeg da fortsatt brukt maskinen etter at den sluttet å ta imot strøm? Hvis kortslutningsvernet slo inn ville ikke da også maskinen stoppe å virke? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Det kan ha vært en feil på de enhetene på HK som styrer når batteri skal lades eller ei, slik at maskinen fortsatt vil virke. Men mest sannsynelig så er det bare adapteren din som må byttes. Lenke til kommentar
mulu Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Leste litt på Dells amerikanske forum nå, og en del der har htt samme problem med Inspiron 600m. I disses tilfelle var det også slik at LEDen slo seg av når man koblet den til maskinen. Det var her hovedkortet som måtte byttes ifølge Dell. Tilfeldigvis har alle disse 1 års serviceavtale og tilfeldigvis skjedde dette også, som hos meg, et halvt år etter at serviceavtalen gikk ut....sjokk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå