SSB Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Hei! Sendte i forige uke mitt Socket A hk i retur pga feil så nå sitter jeg igjen med restene av et utgått system. Derfor skulle jeg gjerne fått litt hjelp til å velge ett nytt hk og cpu som helst passer med de komponentene jeg har. Maskinen kommer til å bli brukt hovedsaklig til lettere oppgaver, men også til filmtitting og spilling. Er ikke så veldig oppdatert for tiden så om det er AMD eller INTEL har ikke noe å si for meg. Vil egentlig bare ha mest for pengene som alle andre. Jeg vil helst ikke bruke mer enn 3500,-+-. Har et XFX Geforce 6600 gt agp skjermkort ,1Gb twinmos 3200 ddr minne, 1 wd raptor s-ata disk og 1 wd 200gb ide disk. Takker for alle forslag! Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) For Intel HK som passer for delene dine ville jeg valgt socket 775 med 875P chipset, men det er dårlig utvalg i dem, bare dyrt, feks DETTE fra DFI Da er det nærliggende å velge det nest beste, 865PE, mange som er fornøyde med DETTE fra Asus, iallfall på s478, går ut fra at det er like bra om det er s775. Passende s775 CPU til ditt budsjett er feks Pentium 4 650 3.4GHz Hvis du klarer deg uten hyperthreading tar du like godt AMD, da mener jeg s939 og nforce3 chipset er best, feks Athlon64 3700+ og DETTE hovedkortet Edit: Det var chipsetvifta på det hovedkortet, kanskje ikke helt bra det da, mulig dette er bedre da: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=24229 Endret 20. september 2005 av th-3 Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Lykke til! =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå