faaeri Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Canon har lansert XL H1 – Et kamera til semiprofesjonelt bruk, med full støtte for HDV og ekte 16:9-format. Med 20x optisk zoom, støtte for utbyttbar optikk og optisk bildestabilisator, blir dette et ordentlig råskinn. Les mer Lenke til kommentar
jari.jarinen Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Dette har HDSDI ut, vil det si at du jobber i ekte ukomprimert HD ? Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Det måtte komme. Dette er jo faktisk Canon sitt første HD kamera for "forbruker" markedet. Dog synes jeg de har priset det unormalt dyrt. XL2 kostet drøyt 50000 når det var nytt og koster nå snaut 40000. Kanskje kan vi håpe at vi finner XL H1 til 70000 om noen år Uansett, dette løfter sløret av en ny kamp: Hvilket HD kamera er best? Lenke til kommentar
jari.jarinen Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 "Med et JVC GY-HD100E har du muligheten til å gjøre opptak i ekte HDV, samtidig som dine HDV-opptak uten noen form for begrensing også kan brukes i pågående prosjekt i DV-kvalitet. " Dette koster ca. 50k tror jeg :-) Lenke til kommentar
chma Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Det er ett problem med dette Hdv kameraet fra cannon. JVC har allerede en konkurrent, GY-HD100, som er rimligere og kan benytte broadcast type linser som det finnes ett pent utvalg av...til like pene priser... Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Vil ikke lage ny tråd, så jeg spør her. Hvordan er det og bruke EF objektiv på disse kameraene. Er objektivene bygd opp på noenlunde samme måte bortsett fra størrelse. Hvordan blir det med auto fokusen, er ikke den raskere på EX objektivene. (er det det de heter?) Har ikke akkurat planer om å kjøpe, men hadde vært greit og visst. Crop faktoren med adapteren er vel 7.5 hvis jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar
jari.jarinen Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Ang. EF objectiv, ring og spør de som annonserer på fronten... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg