Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL og nye priser ..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-14 20:20, Sentinel skrev:

Heisann.

Har jeg forstått det riktig at om jeg har bundet meg for et år så kan ikke telenor tvinge på meg "kontantkort adsl" før bindetiden min er over ?

Med andre ord kan jeg surfe helt normalt som før helt til bindingstiden min er over?

Det er godt mulig de prøver seg, men da kommer forbrukersamvirket til å anmelde dem og du kan leve som normalt!

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har forstått er kontantkort adsl en tjeneste i tillegg til det som allerede eksisterer. Leste at prisene på fri bruk ikke skal endres, og at det nye tilbudet er for å trekke isdn- og modem-brukere til å skaffe adsl. Slik forsto jeg det, og jeg håper virkelig det er riktig, for bindingstiden min er over i desember, og hvis Telenor begynner å "tvinge" meg over på kontantkortløsningen sier jeg takk og farvel til Telenor.

sjaa

Lenke til kommentar

Jeg har alt skiftet til Bluecom, må vel innrømme at de virker litt uproffe, men det funker da. Tror de har samme dekning som Telenor.

Åså en liten ting til, foreløpig får alle mine pcer hver sin ip fra bluecom (via en liten hub).Sånn at spilling over internett funker litt lettere, slipper alt det router forwarding greiene.

Lenke til kommentar

uansett om Telenor online adsl tar over for det nåverende tilbudet eller ikke, så kan ikke telenor begynne å bølle før januar..

Det er verdt å merke seg at frem til 1. januar 2003 vil kunder som velger Nye Online ADSL få fri bruk uten volumgrense. Produktet har 12 måneders bindingstid.

[ Denne Melding var redigert av: IronWire på 2002-08-14 23:00 ]

Lenke til kommentar

NextGenTel 4eva (den var harry...)

Nextgentel er det eneste ADSL-selskapet som har eget utstyr i sentralene, og med 640/384 til 398,- for binding i 2 år... + nå får du 1024 kbps for samme pris de første 6 mnd.

PS! Dette er ikke reklame for NGT, men bare opplysning til dem som leter etter beste ADSL-leverandør.

Kan NGT levere hos deg, er valget enkelt. Hvis ikke er Telenor et alternativ, men da er det lurere å velge Bluecom som har samme dekning og hastighet som Telenor, men billigere. 395,- for 384/128kbps.

Telenor: Hvorfor er det ingen andre ADSL-selskaper i verden som syntest bruksbasert pris på ADSL var en god idé??

Lenke til kommentar

Har faktisk hørt rykter om at i Australia så er volumbasert taksering ganske utbredd. Jeg vet ikke hvilke teknologier dette gjelder (ADSL/kabel/trådløst), men det høres litt kjedelig ut! (og jeg som vurdere å ha planer om å kanskje tenke på å reise dit og studere) :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-14 23:30, smetho skrev:

Har faktisk hørt rykter om at i Australia så er volumbasert taksering ganske utbredd. Jeg vet ikke hvilke teknologier dette gjelder (ADSL/kabel/trådløst), men det høres litt kjedelig ut! (og jeg som vurdere å ha planer om å kanskje tenke på å reise dit og studere) :smile:

Det er helt sant, og det går i volumtaksering på det meste -også for ISDN hos noen ISPer, men når det gjelder ADSL er det nærmest standard med volumprising der nede. Og de er ikke nådige heller -du får gjerne en grense på mellom 300 MB og 5 GB, og så må du betale per megabyte du bruker mer. Dette er gjerne mellom åtte og seksten cents, avhengig av ISP.

Priseksempler ADSL i Australia(ISP: Alpha):

256/64, 1 GB/mnd : 130 austr. dollar (533 NOK)

500 MB/mnd : 95 austr. dollar (390 NOK)

512/128, 1 GB/mnd: 145 austr. dollar (594 NOK)

500 MB/mnd : 110 austr. dollar (452 NOK)

8 cent pr. ekstra MB

1 Australsk dollar er ca 4,10 NOK.

P.S. Dette gjelder BÅDE download og upload.

Se forøvrig denne linken for en annen ISPs prisoversikt:

http://www.bigpond.com/broadband/products/...dsl/pricing.asp

Hehe, tenker dere fikk hakeslepp nå ja :smile:

Lenke til kommentar

QOUTE:Postet: 2002-08-14 23:25 ID: 7

--------------------------------------------------------------------------------

NextGenTel 4eva (den var harry...)

Nextgentel er det eneste ADSL-selskapet som har eget utstyr i sentralene, og med 640/384 til 398,- for binding i 2 år... + nå får du 1024 kbps for samme pris de første 6 mnd.

PS! Dette er ikke reklame for NGT, men bare opplysning til dem som leter etter beste ADSL-leverandør.

Kan NGT levere hos deg, er valget enkelt. Hvis ikke er Telenor et alternativ, men da er det lurere å velge Bluecom som har samme dekning og hastighet som Telenor, men billigere. 395,- for 384/128kbps.

Telenor: Hvorfor er det ingen andre ADSL-selskaper i verden som syntest bruksbasert pris på ADSL var en god idé??

Nextgentel er de eneste som har eget utstyr i sentralene???? Det er tull. Telenor har da også egne dslam'er i sentralene. Hvordan i alle dager skulle de ellers kunne levere ADSL.

Dette vet jeg, fordi jeg har driftsatt en 20-30 DSLAM'er for telenor siden nyttår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...