theSaint Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Lurer på å kjøpe nytt pci kort, fordi jeg "tror" jeg har problemer med det som sitter i nå (ADMtek AN983). Når jeg sier tror, så er det fordi jeg virkelig ikke har peil på hva som feiler, men har prøvd det meste av software feilsøking, drivere, firewall osv.. Problemet er slik at når jeg kjører fildelings programmer som soulseek og bitcomet, så låser de vanlige netteleserene seg (IE og Opera). Men fildelerene fungerer fortsatt. Meget irriterende, og jeg har spurt rundt på mange forum (bl.a soulseek og bitcomet), uten at noen har kommet i nærheten av en løsning. Derfor tenker jeg å kjøpe et nytt kort for å se om det er kortet som ikke "takler trafikken". Lurer derfor på om det er stor forskjell i kvalitet på ethernetkort. Og er det en fordel at kort og router (dlink di-624)er av samme merke? Anbefalinger mottas med takk Endret 19. september 2005 av theSaint Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Det er sjelden forskjell på vanlige ethernet kort på 100mbit. Skal ikke spille noe rolle hvilket merke de ulike er, da de skal følge en standard. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Det er forskjell på nettverkskort, men de kommer gjerne først frem ved høy belastning. Hvis du tror at det er nettkortet ditt som skaper problemer og vil ha noe som kan godt vare en stund ville jeg kjøpt et kort fra enten 3com eller Intel. Disse kan du være sikker på at fungerer under alle omstendigheter og at du får gode drivere. Ulempen er.. prisen. Jeg kan i hvert fall gå god for Intel Pro 100/S. Hvis du tror at du får bruk for gigabit, kan du legge på et par hundrelapper for et gbit kort. Også her burde Intel el. 3com være et utmerket valg. Lenke til kommentar
theSaint Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 ser dette greit ut mon tro? http://www.psdata.no/ps.asp?it=111692&mlevel=020500 Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Det er enormt stor forskjell på Ethernet kort. Anbefaler 3Com Ethernet kort på det sterkeste. Dette 3Com kortet er uhorvelig bra! Edit: I herrens navn ikke kjøp DLink! Det funker, men har mildt sagt jævlig dårlig erfaring med deres produkter. Endret 19. september 2005 av Apoc_ Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Berre eit spørsmål: At internetbrowserene låser seg, meiner du då at dei aldri greier å få bram sidene du vil ha, mens du kjører fildelingsprogrammene? Men dei fungerer fint når desse programma er av? Viss dette stemmer så veit eg kva problemet er. Ein klassisk "kveling" av linja Fildelingsprogrammene bruker så mykje av uploaden (opp mot 100%) slik at maskina ikkje får sendt svarpakkene sine. Dermed driver serveren i andre enden å sender dei same pakkene og til slutt får ein timeout frå serveren. (sidan eg er moderator kan eg også sjå ip-adressa din(og kan finne ut via dns-oppslag kven ispen din er , og det støtter opp om teorien min) Løysninga er at du må begrense båndbredden som fildelingsprogrammene bruker som upload, om du har den største pakken så om du 4000/400Kbits, så må du ikkje bruke meir enn 40KB/s (maks er 50KB/s) så vil det gå litt treigt men det vil fungere. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Jankee er kanskje inne på noe her. Hvis selve kortet/driveren ikke takler stor trafikk eller mange oppkoblinger ville du sannsynligvis mistet forbindelsen til alt. Btw. dropp det d-link kortet. Det har lite å si at ruter og nettkort er av samme merke når det kommer til ethernet. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Jepp, upload kveler linjen, når jeg bruker dc++ så bruker jeg sjeldent internett.. Lenke til kommentar
theSaint Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Berre eit spørsmål:At internetbrowserene låser seg, meiner du då at dei aldri greier å få bram sidene du vil ha, mens du kjører fildelingsprogrammene? Men dei fungerer fint når desse programma er av? Viss dette stemmer så veit eg kva problemet er. Ein klassisk "kveling" av linja Fildelingsprogrammene bruker så mykje av uploaden (opp mot 100%) slik at maskina ikkje får sendt svarpakkene sine. Dermed driver serveren i andre enden å sender dei same pakkene og til slutt får ein timeout frå serveren. (sidan eg er moderator kan eg også sjå ip-adressa din(og kan finne ut via dns-oppslag kven ispen din er , og det støtter opp om teorien min) Løysninga er at du må begrense båndbredden som fildelingsprogrammene bruker som upload, om du har den største pakken så om du 4000/400Kbits, så må du ikkje bruke meir enn 40KB/s (maks er 50KB/s) så vil det gå litt treigt men det vil fungere. Har prøvd å regulere load både på soulseek og torrent program uten at dette hjelper. Hvis denne teorien stemmer skulle vel problemet med å vise websider forsvinne når jeg stenger ned fildelings programmene? Det gjør det ikke, og jeg må restarte maskina for at det skal ordne seg. Jeg får fornya IP ved hjelp av ipconfig, men det hjelper heller ikke. Og tiden det tar før nettleserne "slutter å virke" varierer veldig. Noen ganger kan det ta 5 min, andre ganger flere timer. Helt uavhengig av hvor mye jeg har på gang i fildelerne. Har også 3 andre maskiner i nettverk og ingen av de andre maskinene (trådløse)blir påvirka av dette. Kun denne med trådforbindelse. Endret 20. september 2005 av theSaint Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Jeg får fornya IP ved hjelp av ipconfig, men det hjelper heller ikke.Og tiden det tar før nettleserne "slutter å virke" varierer veldig. Noen ganger kan det ta 5 min, andre ganger flere timer. Helt uavhengig av hvor mye jeg har på gang i fildelerne. Tviler veldig på at nettkortet er synderen, det virker da på de andre programmene og ergo så vil jeg begynnt og sjekket andre ting. Lenke til kommentar
theSaint Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Jeg får fornya IP ved hjelp av ipconfig, men det hjelper heller ikke.Og tiden det tar før nettleserne "slutter å virke" varierer veldig. Noen ganger kan det ta 5 min, andre ganger flere timer. Helt uavhengig av hvor mye jeg har på gang i fildelerne. Tviler veldig på at nettkortet er synderen, det virker da på de andre programmene og ergo så vil jeg begynnt og sjekket andre ting. Forslag? Virus og/eller spyware/malware er utelukket, fordi det er akkurat likedan om PC'n er nyformatert. Endret 20. september 2005 av theSaint Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Tipper heller det er SP2 til XP som er synderen, den begrenser max antall halvåpne sesjoner til 10, kontra ubegrenset før SP2. Fildelingsprogrammer generer jo hundrevis av slike halvåpne sesjoner som gjerne venter lenge før de enten får timeout eller klarer å connecte. Lenke til kommentar
theSaint Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Tipper heller det er SP2 til XP som er synderen, den begrenser max antall halvåpne sesjoner til 10, kontra ubegrenset før SP2. Fildelingsprogrammer generer jo hundrevis av slike halvåpne sesjoner som gjerne venter lenge før de enten får timeout eller klarer å connecte. Beklager å måtte si det, men det er nok feil. Problemene startet lenge før sp2 ble lansert, og i tillegg kjører jeg nå med sp1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå