Gå til innhold

To typer Gainward GeForce 7800 GT-kort

bureaucrator

Anbefalte innlegg

Jeg ser det er to typer 7800GT-kort fra Gainward, priset forskjellig og med forskjellig klokkefrekvens. Noen som vet hvor dypt forkjellene mellom disse kortene stikker? Er det forskjellige komponenter her, eller bare bedre vifte? Hvis jeg kjøper en ny kjøler til det billigste kortet, vil det kunne gi samme effekt?

Edit:

Link:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=36295

2999,-

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=36296

3595,-

Endret av bureaucrator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det ene vil gi 2 til 5 fps mere ser det ut til...det ene kortet er utstyrt me egen gaiward kjøling. tenker jeg som er en del bedere en standard kjølern men ytelses forskjellen er ikke så stor..

edit

:thumbup:

vi har sikkert alle vert der :hatt ne støyende kjøler som alikevel ikke gjør jobben sin...eller en som bare slutter og virke etter noen måneder....men om det er verdt prisforskjellen er en annen sak...til syvende og sist vil begge klokke like langt ..

Endret av usæl-gesæl
Lenke til kommentar

Ok. Slik jeg har forstått ligger det ikke så mye forskjell i overklokkinga av disse 7800-korta. Så det er ikke så veldig substansiell forskjell dette? Og hvis jeg kjøper en bedre vifte, f.eks. Zalmans store kobbervifte, vil jeg kanskje uansett komme like høyt?

Edit: jeg ser at du har føyd til info som edit, og la meg bare kommentere det som edit: takk for svaret :-)

Endret av bureaucrator
Lenke til kommentar
de største forskjellene er ikke at GPU elller minne er bedre. men rett og slett at garantien dekker høyere klokke stadarder og at bios er litt mer optimisert

det er vel ikke helt usansylig at det BESTE kjernene i waferet blir GS og de andre blir klokket til vanlige utgaver (7800gtx GS, 7800gtx, 7800gt GS, osv)

Endret av ds.nitram
Lenke til kommentar

hvor mange GS kort tror du blir solgt?? MASSE.

Hvor stor forskjell er det fra kort til kort altså fra ditt til nabons kort i klokke muligheter hvis begge har det samme?? en DEL.

ALLE GPUene blir jo testet før de slepper dem på markedet og du kan vel ikke forvente at Nvidia skal teste og skille noen brikker ut bare for gainward og noen bare for XFX osv.

det er en grunn til at de sier at de har klokket korte ytligere f.eks som mitt kort er klokket ytligere 50Mhz på kjere og 50mHz på minne. altså klokket/tunet eller hva du vil kalle det til høyere en anbefalt av hoved produsent.

Etter dette er det ikke Nvidia sin garanti på brikken som gjelder men 2parts forhandler altså merke F.eks XFX hvis du ikke sjønt det så hær er forklaringen Ledd 1Nvidia Ledd 2Merket Ledd 3selger håper dette var oppløsende i surret om temaet

Og en ting til nok off topic

Endret av Lucifer89
Lenke til kommentar
hvor mange GS kort tror du blir solgt?? MASSE.

Hvor stor forskjell er det fra kort til kort altså fra ditt til nabons kort i klokke muligheter hvis begge har det samme?? en DEL.

ALLE GPUene blir jo testet før de slepper dem på markedet og du kan vel ikke forvente at Nvidia skal teste og skille noen brikker ut bare for gainward og noen bare for XFX osv.

det er en grunn til at de sier at de har klokket korte ytligere f.eks som mitt kort er klokket ytligere 50Mhz på kjere og 50mHz på minne. altså klokket/tunet eller hva du vil kalle det til høyere en anbefalt av hoved produsent.

Etter dette er det ikke Nvidia sin garanti på brikken som gjelder men 2parts forhandler altså merke F.eks XFX hvis du ikke sjønt det så hær er forklaringen Ledd 1Nvidia Ledd 2Merket Ledd 3selger håper dette var oppløsende i surret om temaet

Og en ting til nok off topic

Men er det forskjeller i kjøleløsningen her, eller er det bare klokkehastigheten som er forskjellig? I første omgang vil jeg teste kortet med standard kjøling, men som sagt vil jeg forsøke en bedre kjøleløsning etter hvert...

Lenke til kommentar

du kan være heldig å få et kort som er Bedre en et GS kort til klokking. eller du kan få et GS kort som er som er like godt som et vanlig et på klokking. det jeg prøver å si er at forskjellen er bare hva garantien dekker. og det er karanti du betaler for på GS ikke en bedre kjerne.

Lenke til kommentar

7800gt er en del bedre. og til 3000kr (for ukas tilbud på komplett) så er det ikke akurat lurt å kjøpe et x850xt kort. spesielt ikke nå som r520 er rett rundt hjørnet. om du absolut skal ha x850xt så vil de korta sannsynligvis synke i pris nå de nye kommer

edit: når gainward inførte Golden Sample kort, så var det hovedsakelig for å opplyse om at de korta som hadde denne betegnelsen ville klokke bedre. ofte da med mest vekt på minne delen. dvs at minnet var av høyere kvalitet på GS korta. hvordan det er nå vet jeg ikke, mene hadde jo vært moro å fått testa GS vs NonGS

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...