SumSar Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Derfor føler jeg på meg at hun ikke liker meg, siden det blir såpass lite snakk over msn for tiden. 5373813[/snapback] Som sagt så er det veldig mange som ikke liker å snakke over ms, de synes det blir upersonlig, upraktisk, whatever... Så ta ikke det så tungt. Jeg synes du ska innvitere henne på café/filmkvell/whatever, snakk med henne, ikke nødvendigvis om det... La samtalen flyte... kanskje en av dere faktisk tar initiativet til noe når dere er alene. Føler du det passer, og du føler du tør, så tar du opp det du vil si. Hvis ikke, så har dere i allefall hatt en koselig dag sammen. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Okey, dette blir en lang post angående min egen situasjon. Til dere som ikke har fulgt tråden så lenge, kan jeg briefe litt... Jeg er forelsket i en av mine beste venninner, og frem til for omtrent en måned siden trodde jeg det var gjensidig. Da trodde jeg et eller annet skjedde, så hun var sur på meg. Først nå har jeg fått fingeren ut og snakket med henne, men fordi hun ikke har tatt telefonen eller har vært opptatt, ble det pr. sms, noe jeg ikke liker fordi det er for upersonlig. Jeg: "blablabla, synes du har virket sint mot meg, er det riktig?" Hun: "Nei, har bare hatt så mye å gjøre og å tenke på. Hva mener du egentlig?" Jeg: "Har virket som om du ikke vil snakke med meg, smiler ikke til meg, du høres sint ut når du snakker til meg + blablabla" Hun: "Jeg er ikke den eneste som har vært rar, du har vært rar også!" (jeg øyner et håp om at hun kanskje kan være glad i meg allikevel) Jeg: "Ja, jeg ble frustrert fordi du virket sint, så det er riktig. Men jeg er ikke sikker på om jeg tror deg..." Hun: "Neivel, men det er ikke akkurat noe jeg kan gjøre noe med! Har mye å tenke på for tiden. Dessuten, alle går ikke rundt å smiler fra øre til øre hele tiden" (Jeg bare DOH! nå skrev jeg noe jævlig dumt. *forsøke å vri til noe positivt*) Jeg: "Du bruker det og såvidt jeg har sett, gjør du det til alle andre enn moi. Men det var ikke meningen å få deg sint nå da..." Hun: "Slapp av litt. Sees!" Jeg: "Jeg visste jeg skulle prøvd å ringt deg enda en gang, du misforstår alt jeg skriver! Men hvis det er noe av det som skjer du vil prate om, er jeg her... har blitt god på sånt lately..." Hun igjen: "jeg skjønner ikke helt hva du vil. Men uansett synes jeg vi skal la det ligge dødt!" (Dobbelt-DOH! refererer hun til at hun har skjønt hva jeg føler for henne, og vil at jeg skal la det ligge dødt?) Jeg: "Nei, jeg vil bare forsikre meg om at jeg ikke har mistet en venn!" *Forsøker å ro meg i land på vennesiden av elva, kanskje litt feigt?* Hun: "Neida, venner er alltid bra. Sees!" Jeg sitter igjen kanskje enda mer i ørska enn jeg var før denne lille "Samtalen"... Har jeg fått noen svar? Liker hun meg, eller er hun glad for at jeg valgte vennebåten denne gangen? Eller sier det meg noe i det hele tatt? Jeg skjønner ærlig talt ikke hvordan jeg skal tolke dette. En del av meg tolker de siste tre meldingene som et rødt, blinkende, reject-signal. En annen del undrer over at jeg var såpass krass mot henne (Eller var jeg det?), og at jeg heller burde valgt den silkemyke kosekose-varianten etter hennes andre svar. En siste del tolker hennes tydelige aggresjon som et slags utløp for et sinne som kanskje kan komme av samme årsak som min frustrasjon; man har ikke pratet med den man er glad i på lenge, lenge... Men anyhow tror jeg egentlig forelskelsen i denne jenta lever litt på lånt tid, etter den siste måneden tror jeg ikke at jeg liker henne lenger, noe som er litt antiklimaks... Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Idag er det 7 dager siden det ble slutt med dama, og alle dagene siden har jeg tenkt så forbanna mye på ho. Idag spurte ho om jeg kunne komme ned å hjelpe med pcen. Har ikke blitt så glad på lenge, vet at dette er dårlig av meg. Får en sterk anger følse angående hele greia siden det var mitt forslag å gjøre det slutt. Satt også å så på ho spilte på pcen idag, kunne sittet der hele dagen å sett på. Dette suger, prøver hele tiden å få tankene på noe annet og det går kun når jeg er full. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Idag er det 7 dager siden det ble slutt med dama, og alle dagene siden har jeg tenkt så forbanna mye på ho. Idag spurte ho om jeg kunne komme ned å hjelpe med pcen. Har ikke blitt så glad på lenge, vet at dette er dårlig av meg. Får en sterk anger følse angående hele greia siden det var mitt forslag å gjøre det slutt. Satt også å så på ho spilte på pcen idag, kunne sittet der hele dagen å sett på. Dette suger, prøver hele tiden å få tankene på noe annet og det går kun når jeg er full. 5374510[/snapback] Ta deg en bolle! Var hun utro eller var det bare du som ikke følte noe akkurat da? Bestem deg! Hvis du vil tilbake, får du manne deg opp, si hvor glad du er i henne, og at du antakeligvis bare trengte en liten pause for å tenke litt... Det bruker jo alle jenter å si, så det må jo funke! Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Smeboe, kjenner meg utrolig godt igjen. Har opplevd noe ganske likt. Vet ikke om jeg har så mye smart å si, siden jeg ikke har vært så lenge i gamet, men kan vel prøve. Først, SMS er veldig vanskelig. Det er ikke så lett og tolke hva den andre føler. Ofte oppstår det missforståelser o.l. Jeg synes at SMSer til tider kan virke litt kalde og kanskje likegyldige, men tror ikke den som skriver dem (som oftes) gjør det med villje. Som sagt tror jeg det lett oppstår missforståelser, det er mye lettere når du kan snakke med en person og høre stemmen, du merker mye lettere hva personen vil frem til hvis du hører stemmen, eller kanskje ser kropsspråket. En del av meg tolker de siste tre meldingene som et rødt, blinkende, reject-signal. 5374370[/snapback] En del av meg tolker også dette som et rødt, blinkende, reject-signal. Kanskje det var det der og da, men kan det ha noe med humøret å gjøre? Hvordan er hun til vanlig? Nå skrev jeg trolig mye rart, men vil jo prøve og hjelpe.. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Begge følte at det gikk dårlig mot slutten. Så vi ble enig. Jeg får vell prøve å snakke med henne. Men er ganske sikker på at det vil gå galt dessverre, hun tok det ikke hardt iforhold til meg da det ble slutt. Jaja, får se hvordan det går. Skal kanskje på fest med ho til helga så får vell bare prøve å smile,være glad å prate. Så fortelle hva jeg fortsatt syntes osv. Sitvasjonen din smeboe hørtes tung ut. Det så heller mere dårlig ut :/. Hvordan har kontakten mellom dere vært før detta her ? Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Takk for at du svarer Til vanlig er hun verdens søteste, blideste og koseligste jente, selv om hun av og til kan virke litt stresset, og kanskje en smule (men ikke mye) selvopptatt. Men jeg føler allikevel at jeg har mitt på det tørre når jeg sier at hun likte meg i slutten av november, men jeg skjønner ikke hva jeg har gjort galt. Det var grunnen til at jeg begynte å pese henne som jeg gjorde. HELT enig i at SMS er vanskelig. Hadde jeg snakket med henne irl kunne jeg brukt en mer bekymret tone i stemmen, mens smsene mine virket kanskje litt korte og nesten litt sinte. Jeg får bare se i morgen hvordan hun er mot meg. Som jeg skrev på slutten av den siste meldingen til henne (men som jeg ikke gadd å skrive der oppe), "Vi sees i morgen da, så får vi se"... Lenke til kommentar
applemania Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 (endret) smeboe, sorry, men hun gjorde det ganske klart ved å være så avvisende. "Slapp av, stress ned, venner er alltid bra" er gjenkjennelige når det kommer til "couldn't care less"-holdning. Sier ikke at dette er bombesikkert riktig, men etter mine egne erfaringer er det slik jeg tolker samtalen. Endret 2. januar 2006 av AnAnAs Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 (endret) UANSETT... det som sies face to face er sikkert kun det er 110% sikkert. Kroppspråk sier MYE og når det kommer til dette har det alt og si. SMS er så kaldt vanskelig å tolke, og personene som skriver de sier kanskje ting de ikke ville gjort face to face. Kanskje hun hva litt kjapt ute, og angret på hun sendte deg.. hvem vet? derfor face to face..... Endret 2. januar 2006 av chills Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 UANSETT... det som sies face to face er sikkert kun det er 110% sikkert. Kroppspråk sier MYE og når det kommer til dette har det alt og si. SMS er så kaldt vanskelig å tolke, og personene som skriver de sier kanskje ting de ikke ville gjort face to face. Kanskje hun hva litt kjapt ute, og angret på hun sendte deg.. hvem vet? derfor face to face..... 5374789[/snapback] Enig med deg der Lenke til kommentar
nerval Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 smeboe, sorry, men hun gjorde det ganske klart ved å være så avvisende. "Slapp av, stress ned, venner er alltid bra" er gjenkjennelige når det kommer til "couldn't care less"-holdning. Sier ikke at dette er bombesikkert riktig, men etter mine egne erfaringer er det slik jeg tolker samtalen. 5374768[/snapback] må si meg enig med det AnAnAs sier.. tror nok også det er lett å se for mye i det som blir gjort/sagt, når du begynner bli forelsket i en venn/venninde.. hun har nok merket at du har utviklet følelser for henne, og trukket seg litt tilbake.. alle varsellamper blinket ihvertfall rødt hos meg også når jeg leste de meldingene Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Må nok desverre si at det blinket litt røtt hos meg også. Men det var mer på at hun følte seg ukomfertabel i dem sms samtalen dere hadde. Hvorfor hun følte seg ukomfertabel, det vet ingen. Det kan være at hun har en dårlig dag, det kan være at hun følte seg litt støtt av det du sa, eller det kan være, som jeg må si jeg holder en knapp på, at hun prøver å avise deg litt. En del av dette du beskriver her var jeg også igjennom i høst. Hun var vanvittig blid og fornøyd når vi var sammen. Hun hadde følelser for meg, det sa hun kanske klart og tydelig. Men etterhvert så gjorde hun slik som hun du beksriver, hun trakk seg mer og mer unna med unskyldningen "jeg har så mye å gjøre om dagen". Det viste seg jo at det hun hadde å gjøre om dagen var å prøve å få meg til å forstå at det ikke kom til å bli no. Heldigvis så mannet jeg meg opp til å spørre henne direkte om hvordan ståa var mellom oss. Hun innrømte at hun var litt betatt av meg, men at det ikke kom til å funke. Det jeg gjorde da for å bearbeide det litt, var at jeg tok litt avstand fra henne en ukes tid, og tenkte rett og slett noen stygge tanker om henne. Gravde frem noe dritt. Nå etterpå så ser jeg at det har funket veldig bra. Vi er gode venner nå, og klarer å snakke om det meste. Jeg sliter ikke med noen følelser eller noe. Så, smeboe, gi det litt mer tid før du spør henne igjen kanskje, og prøv å få vært litt ærlig med henne. Jeg mener, alle samtalene jeg hadde med henne jeg snakket med var faktisk over msn *blush* Men det var fordi hun følte at hun klarte å være mer ærlig og følte en litt beskyttende avstand fra det å snakke i tlf eller irl. Lykke til! Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Vel, er enig i det flertallet sier her, jeg er nok ikke favoritten i racet lenger, men som jeg skrev over, synes jeg i og for seg det er greit. En kamerat som hadde snakket med henne sa at hun hadde sagt følgende: "Jeg tror det er en som liker meg, men jeg vet ikke hva jeg føler for ham." - hun nevnte ikke navn, men skal vedde på at det gjaldt meg... Vel, det betyr at det ikke er veldig mye håp der. Jeg kommer ikke til å gå aktivt inn for å kapre henne mer. Har fått litt nok av jenter nå, så jeg vet ikke om jeg kommer til å forsøke meg på noen med det første, men jeg føler ikke at dette var noe stort nederlag, og jeg skammer meg nesten litt fordi jeg ikke er lei meg. Det var jo tross alt en rimelig langvarig forelskelse... Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Gikk på rævahos meg og smeboe. Prøvde å prate med ho igår, ho gadd ikke å ta tlf så jeg sendte sms. Jeg spyr nesten av å tenke på meg selv, gikk alt for trist frem. Hadde jeg venta å heller prøvd å smilt og vært glad seinere engang så hadde sikkert det funka bedre. Prøver å få tankene over på andre ting men er vansklig. Ho er liksom endel av venne-gjengen så jeg ser ho ofte. Og tanken på at ho hadde blitt sammen noen andre får meg nesten til og klikke. Lenke til kommentar
Backspace_89 Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 hva gjør man hvis en man ikke liker er interresert i deg? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 For det første skal du være kjempe glad for at noen har sånne følelser mot deg, men hver ærlig og fortell rett ut at du ikke liker den personen på en HYGGELIG måte. Og fortsett å være venner Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 smeboe: Det var et ganske klart "ACCESS DENIED". Men hvorfor har du ikke tatt opp dette med HalTan eller meg IRL? Vi har jo måttet etterforske på egenhånd, og ei heller har han kunnet poste pga. ban. Lenke til kommentar
nerval Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Ustedalen var raskere enn meg gitt.. Endret 3. januar 2006 av nerval Lenke til kommentar
Backspace_89 Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 ja, poster historien her isteden for SO4: "here it goes": skjedde no rart i dag. mens jeg venta på bussen kom det bare ei jente bort til meg å begynte å prate. hu så metallica t-shorta mi og hørte at jeg hørte på Pantera, så vi begynte bare å prate musikk. fant ut at hu går på samme trinn og samme skole, men jeg er egentlig ikke interresert. vi prata jo musikk da, men har sett a før på skolen, hu har ca 4 tonn sminke, og går med litt frika klær, hu røyker som en eksospotte og drikke som en svamp så jeg egentlig ikke så happy siden det virka som hu likte meg så kom bussen hennes og hu sa:"sees på skolen" og tok meg i armen og så meg i øya... noen som kan si hvordan jeg kan vise at jeg ikke er interresert? Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 hva gjør man hvis en man ikke liker er interresert i deg? 5378510[/snapback] Move on..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg