Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden nå dette er en kjærlighets tråd. Her er et alternativ til folk som gjerne vil si "jeg elsker deg" til kjærsten sin, uten å konkret si de tre ordene:

Ved å stå på hendene, ved å gå på hendene flott rundt hele gulvet. Kunne jeg gå på hendene, gikk jeg på hendene for deg. Rundt hele stuen, og bortover veien og slo kolber forlengs og baklengs, og spise tyve boller uten saft, vann eller brus og hinket til Drammen på et ben. Da ville du vel forstå at jeg elsker deg.

Lenke til kommentar

Trekker denne tråden mot den negative retningen igjen jeg!

Hvorfor kutter alle jenter du liker plutselig kontakten? Eller en god del av den?

Og en ting til: Jeg kan sammenligne kjærlighets livet mitt med en sneile i ett marraton-løp!

Da stikker jeg å prøver å sove! "God" natt!! :ermm:

Lenke til kommentar
Trekker denne tråden mot den negative retningen igjen jeg!

Hvorfor kutter alle jenter du liker plutselig kontakten? Eller en god del av den?

Og en ting til: Jeg kan sammenligne kjærlighets livet mitt med en sneile i ett marraton-løp!

Da stikker jeg å prøver å sove! "God" natt!! :ermm:

Les den tråden som er lenger oppe på sida her som christian86 har laget, den er vannvittig morsom og så står det endel klokt i den...

chris: Det diktet har jeg hørt før... Allikevel: hadde jeg stått foran dama jeg elsker og prøvd å si det der, hadde jeg stokket så til de grader om på ordene, så det eneste hun hadde fått med seg, hadde nok vært de siste 3 ordene :p

Lenke til kommentar

Hallo folkens. Mye nytting som har blitt sagt på disse sidene.

Kanskje på tide at jeg deler mine erfaringer og synspunkter angående det viktigste i livet.. Ja nemlig, kjærlighet! (vært passiv leser i store deler av tråden. hehe)

Jeg vil påstå at kjærlighet er noe av det beste i livet, i uansett form. Enten som venner eller par.

Det finnes en god del uskrevne regler om hva man skal gjøre og ikke gjøre før man tar det store steget og blir sammen. Mitt syn er at det ikke finnes noen slike regler. Hvorfor skal jeg bruke f.eks *3 dagers regelen* for å avvente på å ringe ei jeg er meget glad i? Selvom overnevnte regel har den effekt at vi ikke skal være altfor påtrengende. Men 3 dager? nei.. holder med dagen etter en fuktig kveld eller på mandag, alt etter omstendighetene.

Kjærlighet setter ingen grenser for hva vi kan gjøre eller ikke. Er du glad i en person, så si det rett ut. Du vil mest sannsynlig se at dette vil gi en positiv effekt. Man må i det minste prøve og blir du avvist er det ikke ditt tap, men hennes/hans.

Jeg har vært passiv med å vente på den rette og ta *action*. Et av følgende er at jeg har fått en meget god venninene, istedenfor noe mer. Kanskje min beste venn løpet av mitt liv. Vi deler samme syn på livet og hun er *perfekt* i mine øyne. Hvis det var mulig å gå tilbake i tid, så ville jeg ha gjort en del ting helt annerledes.

Så hvorfor sa jeg ikke dette her for par år siden til henne? Jo, jeg var redd..

*the chicken ran away*

Muligens jeg var redd for å ødelegge et meget godt vennskap, framfor noe mer seriøst, eller fordi jeg ikke hadde baller til å si det. Jeg var påvirket av samfunnet og vennene mine generelt. Stiller forsatt dette spørsmålet den dag idag, hvorfor gjorde jeg ingenting??

Selvom mitt vennskap med vedkommende er noe unikt, har jeg forsatt en klump i halsen når jeg ser henne kose seg med hennes kjæreste. Samtidig er jeg glad for at hun er lykkelig og stortrives med livet. Men tanken at jeg kunne vært i hans sko og hatt dette forholdet knuser meg på en måte jeg aldri ville tenkt på.

Anyways, det har kommet noe meget godt ut av denne erfaringen og det er at jeg framover prøver å benytte enhver anledning til å si hva jeg føler for ei, hvis forholdet skulle være til rette. Funker det ikke, så funker det ikke. Da er ikke vedkommende den rette for meg.

Dessuten er vi alle på utkikk etter den rette og vedkommende kan være der i livet uten at du vet det. Så grip sjansen idag.

There are no rules, when it comes to love!

Lenke til kommentar

chris: Det diktet har jeg hørt før... Allikevel: hadde jeg stått foran dama jeg elsker og prøvd å si det der, hadde jeg stokket så til de grader om på ordene, så det eneste hun hadde fått med seg, hadde nok vært de siste 3 ordene :p

Hensikt oppnådd da :thumbup:

Lenke til kommentar

Du kan ikke gi opp kjærligheten. Ka har du då igjen og leve for? Penger, hus og fancy biler er ikke mye uten noen å dele det med.

Alle har alltid et lite håp om å finne den ene man kan elske livet ut. Det er det som holder oss i gang vet du...selve meningen med alt! Kan love deg at det, som med alt annet i livet, ikke nytter å flykte fra eller fornekte kjærlighet.

Som døden finner den deg alltid ;):p

Endret av Coke lovin chick
Lenke til kommentar
Du kan ikke gi opp kjærligheten. Ka har du då igjen og leve for? Penger, hus og fancy biler er ikke mye uten noen å dele det med.

Er flere ting enn det utenom kjærligheten og da, man kan leve for fks. å prøve å gjøre verden til et bedre sted. Man kan leve for en slags lidenskap som musikk eller noe lignende.

Tror det blir noe sånt jeg får ta sikte på, gidder i hvertfall ikke å "jakte" på kjærligheten, hvis jeg skal ha den så får den finne meg. Uansett, det skjer sikkert ikke fordi jeg har bestemt meg for å aldri forelske meg mer. :p

Lenke til kommentar
Uansett, det skjer sikkert ikke fordi jeg har bestemt meg for å aldri forelske meg mer. :p

Tro meg, det der er et håpløst prosjekt. Du kan jo prøve å holde deg unna jenter, men da kan det hende du forelsker deg i en gutt :ermm: ... Så kan du prøve å holde deg unna alle mennesker, så kanskje du forelsker deg i noe helt annet. En barbermaskin, for eksempel, eller et eple...

Jeg tror egentlig man MÅ føle noe spesielt for noen....desverre

Lenke til kommentar

Alle har alltid et lite håp om å finne den ene man kan elske livet ut. Det er det som holder oss i gang vet du...selve meningen med alt! Kan love deg at det, som med alt annet i livet, ikke nytter å flykte fra eller fornekte kjærlighet.

Som døden finner den deg alltid ;):p

Veldig fint fortalt

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...