Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten

Anbefalte innlegg

Kjekt å gi gaver til folk. Jobber gladelig rompen av meg for å gi flotte gaver til de eg bryr meg om..men eg begynner å bli lei av folk som kommer et par dager før jul og sier: åh jeg har kjøpt gave til deg foresten..

Blir å jobbe beinhardt fram til julaften og springe rundt som en galning for å finne noe fint til de siste nå..*Sukk* ingen penger igjen til å gjøre noe i romjulen etter neste handlerunde.

I tillegg sliter eg sånn med å finne noe til kjæresten min :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
AnAnAs: Kan det hende du til og med glemmer å svare på meldinger fra gutter du liker GODT?

Herre, jenter er rare...

5316215[/snapback]

Selvfølgelig, kanskje de aller mest. Det er bare sånn vi jenter er, pluss at jeg er veldig sløv. Da sender de ofte bare en melding til "Har du glemt meg nå?" og da kommer jeg på og svare. ;)

Lenke til kommentar

Fikk ikke sove i natt pga. savn :love:, så jeg skumleste faktisk gjennom hele tråden (84 sider :ermm:), og tenkte jeg skulle poste mine erfaringer til trøst for andre "mednerder" ;)

Jeg har vel egentlig hele livet vært en sjenert fyr, og har aldri hatt hell i kjærligheten. Dette har heldigvis bedret seg de siste årene (gikk på internatskole på VK1 og VK2, anbefaes viss man er litt sjenert og sosialt usikker). Har de to siste årene hatt noe på gang med ett par stk, men det utviklet seg aldri i den retningen jeg ville. Har alltid vært høy og tynn (spinkel), og heller ikke superkjekk (for bilde, sjekk profilen)...

Begynte i år på folkehøyskole, (IT - programmering og utvikling ;)), og regnet med at det kom til å bli ett år der jeg fikk nye venner, men at jeg neppe kom til å få ett kjærlighetsforhold (har som sagt aldri hatt noe seriøst forhold tidligere, og var derfor litt "nedbrutt").

Det begynte som vanlig, ble betatt av en nydelig jente, men regnet selvfølgelig med at det ikke kom til å utvikle seg. Begynte med småflørting (blikk, varme smil, småprat), men regnet med at det kom til å ende som vanlig (dårlig).

Bestemte meg for å ta sjansen, og invitere henne på filmkvelder, prating o.l. Ble mer og mer betatt, men regnet fortsatt med at det kom til å gå dårlig.

Etter hvert ble jeg forelsket, tok motet til meg og hadde en dyp og ærlig samtale. Hun var ikke forelsket i meg, kun søt og snill, men jeg følte på meg at jeg ikke ville gi opp enda, så vi begynte å prate om alt på godt og vondt.

Etterhvert merket jeg at hun begynte å bli mer og mer betatt av meg også, og kosing ble til kyssing. Nå er hun forelsket i meg, og jeg har aldri vært mer forelsket i hele mitt liv før, siste uken har jeg ikke fått sove skikkelig, pga. henne.

For å "oppsummere" det jeg har lært:

- selvironi er en slager, man må kunne spøke med seg selv

- godhet lønner seg ofte, de fleste liker at man f. eks. åpner dører og slikt for dem

- ærlighet kommer man langt med, og man må kunne dele intime og flaue ting (dette viser tillit)

- selvtillit, holdning og glimt i øyet er viktig for ett godt førsteinntrykk

- tålmodighet, "Rome wasn't built in a day"

Inntill de siste ukene var jeg sikker på at jeg kom til å dø singel, men nå er jeg, premienerden på god vei inn i mitt første seriøse forhold.

Men mitt viktigste råd til dere mednerder;

kom dere bort fra CS/WoW/Visual Studio, og møt andre mennesker. Ett år på folkehøyskole er ett bra alternativ, her må man lære seg å bo tett sammen med andre mennesker, og er som regel veldig bra for både selvtillit og sosial intelligens. Det er litt vanskeligere å sitte og råtne foran PC'en, når man vet at det er poker/filmkveld i fellesstua, og man har venner som man bor sommen med 24/7.

I tillegg, kom dere ut på byen. Ta dere ett par pils sammen med noen kamerater, og nyt livet. Det finnes en verden utenom Azeroth/de_aztek :p

Håper denne tråden var til trøst/oppmuntring for dere, det gjorde godt å få det "på trykk" iallefall.

Lykke til alle sammen, og husk at en tanke uten handling er meningsløst.

Med beste ønsker om en god jul :)

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar
Ja, her skriver altså tidenes største IDIOT..

Hadde en kjempefin kveld.. Vi danset, snakket og hadde det kjempe hyggelig. Og hun var så vakker.. Aldri sett noe vakkrere :love:

Men allikevel klarte jeg å feige ut.. Bestemte meg for utsette samtalen til litt seinere på kvelden, og når jeg endelig hadde bestemt meg for å si det til henne, fikk jeg ikke henne for meg selv.

HELVETE :cry:

Må si det i dag, ellers blir jeg sprø... :cry:

(Beklager eventuelle skrivefeil, men har sovet maksimum 45 min i natt grunnet dette!) :ermm:

5317586[/snapback]

Du ikke stress sånn..

Jeg tror det går greit, små flørt med henne i stedet. Se film sammen og finn på ting. Hva med en tur i skogen sammen??

Gi henne komplimenter, men ikke overdriv (jenter elsker dette :D )

Bruk litt tid på henne og snakk med henne om alt og ingenting som man sier. Snakk gjerne med henne om at venninnene hennes har maset på deg, slengbermerkninger på skolen etc dette fordi hun sikkert også er litt redd at du ikke vil ha henne pga dette.

Du må også huske på at hun sikkert er like nervøs som deg, selv om hun tror at du liker henne Så rådet er vel å gå til henne i dag, snakk om ballet og si hvor fint du hadde det sammen med henne etc. Si også at du var ballets heldigste gutt som hadde henne som "makker" (fant ikke noe bedre ord i farta)..

Det er ikke ofte slik at "poff" så er man kjærester.. Kjente vel eksen i 3- 4 år før vi ble sammen..

Men uansett så good luck :love:

Lenke til kommentar
Ja, her skriver altså tidenes største IDIOT..

Hadde en kjempefin kveld.. Vi danset, snakket og hadde det kjempe hyggelig. Og hun var så vakker.. Aldri sett noe vakkrere :love:

Men allikevel klarte jeg å feige ut.. Bestemte meg for utsette samtalen til litt seinere på kvelden, og når jeg endelig hadde bestemt meg for å si det til henne, fikk jeg ikke henne for meg selv.

HELVETE :cry:

Må si det i dag, ellers blir jeg sprø... :cry:

(Beklager eventuelle skrivefeil, men har sovet maksimum 45 min i natt grunnet dette!) :ermm:

5317586[/snapback]

Bare det at du stilte opp og var deg selv er mer en nokk Ustedalen. Hun sitter nok igjen med et veldig hyggelig minne fra i går hun også, og det må du bare glede deg over. Det kunne gått mye værre. Hun kunne feigan ut og nektet å gått, hun kunne avist deg på ballet, eller du kunne rett og slett risikert å ikke vært deg selv.

Men stå på Ustedalen. Si i fra så fort det skjer no mer! Dette her klarer du!

EDIT:

Må forresten fortelle litt om meg og henne jeg hadde så mye følelser for tidligere i år. I dag var siste dagen på skolen, og dette resulterte i et julekort fra henne. Pakket dette opp da jeg kom hjem i stad, og der sto den kosligste meldingen jeg har sett på lenge. Jeg siterer ordrett:

"Jeg ville bare takke det for i år

og ønske deg god jul og godt

nytt år, vi sees vel på filmkveld

i romjula en gang :D

Det har vært kjempe hyggelig å

bli kjent med deg og du er vel

den i klassen jeg har fått best

kontakt med iløpet av dette

halvåret.

Tusen takk for støtten. Du har

vært kjempe topp og er kjempe

topp fyr!

Håper dette nye året blir like

morsomt!

Du fikk foresten med en

pepperkake jeg lagde i går!

Wee!"

Ah, dette brevet varmet godt! Serlig med tanke på at vi fungerer ypperlig som venner om dagen. Jeg har ingen "vonde" følelser for henne, annet en at jeg blir utrolig glad av å se henne og være inærheten av henne fordi jeg stoler såpass mye på henne, og er så glad i henne som person og venn. Utrolig godt dette endte egentelig! Trodde alt håp var ute jeg når følelsene sto på som verst. Regnet med at vi måtte unngå hverandre til evig tid om vi ikke ble sammen. Men det har altså løst seg på en fantastisk måte, og jeg har fått ei utrolig god veninne ut av det.

Nok en gang takk til dere som hjalp meg gjennom denne perioden på denne tråden! Dette hjalp meg utrolig mye i de tunge dagene.

Endret av SimDaDim
Lenke til kommentar

Smør det litt ut.

Da jeg fortalte det til henne jeg var så glad i så startet jeg samtalen med "Jeg har ikke vært helt ærlig mot deg". Denne setningen fikk henne meget interisert, og samtalen fløyt utrolig godt derfra. Andre gode ting kan være slik som:

- Få henne til å forstå at hun betyr masse for deg

- Si viktig å få frem at hvis ikke hun føler noe tilbake, så er det ikke no vits i å prøve. Dette vil bare ende med et ufrivillig forrhold for henne, og et halveis forhold for deg.

- Ikke legg for mye press på henne.

- Prøv å spør hvor hun står i terenget. Be henne være 100% ærlig, og vær klar på at om hun skulle svare at hun ikke har de samme følelsene som deg, så vil du fortsatt være glad i henne som veninne. Dette er ikke et live or die sp.mål for deres vennskap, men for deres følelser.

- Lytt til henne hvis hun har noe å si. Vær en aktiv lytter og føl så mye du kan med henne.

- Spør om det er noe hun lurer på, eller noe hun føler seg usikker på i forrhold til deg.

Tror dette er slike generelle ting som kan funke å ha med i samtalen. Men husk hele tiden på at du må være klar på at hvis hun svarer deg, så si til henne at hun må være 100% ærlig i det hun svarer. Ikke pynte på noe bare for å ikke såre deg. Da kommer du ihvertfall til å bli såret når du finner ut av det.

I kveld høres jo veldig romantisk ut da... Hva har du tenkt til å gjøre/hvor har dere tenkt til å møtes? Se en film? På cafe?

Lenke til kommentar

Jeg synes du skal si at du må si det face to face, og be henne finne en passende tid den nærmeste tiden som du kan komme til henne eller en cafe, burgersjappe etc. i nærheten av henne. Det er iallefall ikke HUN som må komme til DEG.

Jeg er litt i samme situasjon som deg, Ustedalen, nå vil jeg bare ha det ut, uansett hvordan hun føler for meg. Problemet er å finne riktig tidspunkt og riktig sted. At hun beklaget at hun hadde glemt det du skulle si, betyr at hun er interessert i det du skal si, og fra mitt synspunkt at hun er interessert i deg.

Lenke til kommentar

Aaahh sex was is das.. He he..

Trodde det var ofte omvendt jeg, jenter hadde mindre behov enn guttene..

Men fra spøk til alvor.. Overrask han litt, finn ut hva han liker.. Vekk han om natten og krev at han skal tilfredstille deg..

Eller hva med å gå i litt snaxy undertøy, får vel de fleste gutter til å reagere..Prøv å gjøre sexen litt mer spennende og ikke det samme hver gang slik at det blir rutine over det hele..

Videre så er det lov å ta initiativ for jenter også, men kanskje du har prøvd det allerede..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...