Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her går det vel egentlig også en del på "guts".... :hmm:

Ingen får sluppet noe i fanget, dette gjelder alt i det sosiale liv fra jobber til jenter.

Du må jobbe for "føden", ja du skal overtenke ting, du skal gå etter hun i drømmen dine og lure på hvert bitte lille ord hun har sagt til deg.

Også må du samtidig holde beina på jorden, en forelskelse er vanskelig å takle. Som alt annet blir du bedre etter hvert... til å takle følelsene dine, og hvordan du bør fremtre.

Følelsen av å ikke ha prøvd å gjøre noe for å få "dama" er mye verre, se på det slik.

Du prøver og gjør det du kan, då har du gjort ditt.

Ikke tolk det feil, det er ment sånn helt generellt for det er ganske mye rart du kan finne på for å faktisk komme så langt at hun ligger i armene på deg.

Med rart så mener jeg små ting, som først sett i et fugleperspektiv vil gi mening.

Hva du skal gjøre og hvordan er så forskjellig fra ja.. forelskelse til forelskelse at det må du finne ut av selv.

Noe kan du gjøre, ærlighet kan funke veldig bra. Men kan også backfire, og gjør et "brudd" eller at det bare vaser ut i ingenting mye verre.

Poenget med kommunikasjon mellom folk som er forelska/interresert/flørtere er at den skal være kryptisk... selv teksten. Men kroppspråk teller her veldig mye. Så derfor er MSN egentlig veldig frusterende å sitte over, for folk sier ting der de mest sannsynligvis ikke ville sagt i RL både på godt og vondt.

"Teksten", altså budskapet skal kunne tolkes på flere måter og samtidig gi deg en utvei viss du har sagt for mye. Litt enklere sagt, ikke slipp sånne "make or break" setninger eller spørsmål så kun kan tolkes på en måte. For mye press er heller ikke så bra å ligge på den du er glad i.

Når dere blir bedre kjent og har snakket mye sammen, så vil dere få assosiasjoner som kun kan tolkes krystall klart dere i mellom. Då kan du si flørtingen når et nytt nivå, og det blir mindre over analysering av ting.

Prøvd deg frem, har du ikke mye erfaring rundt dette så snakk med en nær venn.

En du kan stole på, sammen kan dere liksom lufte tankene dine og du vil få et annet perspektiv på ting.

Ikke minst også komme frem til hvordan du kan gå frem, bruk det du har.. fremhev det som liksom er deg... vær deg selv.

Svein :)

Endret av chills
Lenke til kommentar

Ustedalen, kjenner meg så alt for godt igjen i det du sier her nå. Les litt bakover på tråden, og du vil se at jeg har vært igjennom ca. akkuratt det samme som deg!

Jeg slet no sinnsykt med skolen, var utrolig sliten og lei hele greia, men fikk ikke gjort en dritt med følelsene. Kunne ikke tenke på noe annet en henne hele dagen. Det som gjorde det ekstra ille var at hun går i klassen min. Kunne sitte å se på henne i timesvis, snakke med henne i tlf eller på msn i timesvis uten å ha noe å snakke om.

Litt av det jeg gjorde feil var at jeg var så betatt av henne og så glad i henne at jeg glemte at hun også faktisk hadde et liv å leve. Og enda værre, hun hadde jo kjæreste hele tiden, og det viste jeg. Kan tro jeg ble dårlig av å se dem sammen i kantina på skolen :sick: Dro til og med hjem en dag etter at jeg så de to, ble så ufattelig dårlig av det.

En annen dag ødela jeg hele dagen fordi vi hadde planlagt en tur til byen å shoppe litt. Jeg trengte ny garderobe og hun sa ja til å være med. Jeg stressa no værre den dagen for å bli klar til å dra til byen. Det som skjedde ca 30 min før vi skulle møtes var at hun meldte avbud. Jeg ble så såret at den dagen gikk bort til gråting. Frustrasjonen over å så lenge ha brydd seg så mye om henne, og prøvd så hardt å være sammens med henne, for så å bli avslått på denne måten ble bare for mye. Var også skikkelig frustrerende det å ikke få kjøpt de klærne, trengte dem virkelig, men har ikke peiling på klær.

Men slikt lærer man av til neste gang. Og jeg håper for all del at ikke du gjennomgår det samme som meg Ustedalen. Det unner jeg ingen! Enda dette er helt vanelig for ihvertfall den alderen jeg er i nå (17).

Men jeg tror du skal gjøre deg en bitte liten smule kostbar. Slik som på msn, ikke alltid kast deg over henne når hun logger på. Vent litt og la henne si det første ordet. Da kan du snakke så mye du bare orker med henne for det var jo hun som inviterte til det. Og unngå tørrsnakking. Det blir kjedelig i lengden.

Ikke prøv å være fult så mye sammens med henne som du føler at du må. Selv følte jeg at "hele tiden" var alt for lite. Måtte være inærheten av henne elller snakke med henne via msn, tekstmld eller telefon hele tiden! Ellers mistet hun interessen for meg. Slik er det nødvendigvis ikke. Er hun interisert, så er hun det. Da vil hun også prøve å ta litt kontakt med deg. Da er det ikke alltid du som må dra lasset ;)

Jeg tenkte at det beste for mitt forrhold var å fortelle henne alt. Hvor mye jeg følte for henne, hvor langt nede jeg var når jeg ikke var sammens med henne, og hvor utrolig glad jeg var når jeg snakket med henne. Det viste seg at dette kanskje ikke var så veldig lurt. Hun ble bare mer og mer innelsuttet om hva hun selv følte for meg. Tror hun ble redd for å såre meg yttligere. Hun trakk seg liksom litt tilbake og jeg følte bare at jeg aldri fikk vite noe av henne. Altså, fortell at du liker henne, men ikke at du sliter på skolen fordi du er så glad i henne. Det vil kanskje bare skremme mer en det gjør godt. (Med mindre det passer inn som en meget romantisk setning :p )

Jaja, mye av det jeg har sagt her nå ville jeg aldri hatt sagt for to måneder siden. Har skrevet alt dette ut fra hvilken erfaring og opplevelse jeg har hatt med dette forholdet som ikke funka for meg. Om det er slik for deg også Ustedalen, eller om dette forholdet mitt er et unntak vet jeg ikke, men nyttig erfaring er det uansett.

Så vær litt selvstendig, tenk litt på skole og vit at det imponerer henne mer en du aner. Men vær for all del like kontaktsøkende med henne. Ser du henne, snakk med henne. Byr det seg en kjangs, ta den. Ikke bli redd, bare føl etter om det passer eller ikke.

Og dette med disse tankene du har, SLUTT MED EN GANG! Det gjør INGEN, jeg mener absolutt INGEN god nytte at du går rundt å tenker på hva hun mener med ting. Det skaper bare masse problemer for deg selv. Du sier jo selv at du sliter med skole om dagen, og dette hjelper ihvertfall ikke noe på denne saken! Jeg slet også utrolig mye med skolen denne perioden, og ser nå i ettertid at dette var helt unødvendig. Slutt å tenk og tolk det hun sier. Følg magefølelsen istedet. Den har somoftest rett!

Lenke til kommentar

Gi heller en knuseklem til Ustedalen. Han som trenger det nå!

EDIT:

Men sier ikke neitakk :p

EDIT2:

Ustedalen: "Er utrolig forelska, redd og "sjalu" på samme tid.. Det er IKKE en god kombinasjon"

hah, enda et stort fellestrekk med mitt forhold! Hver gang hun ikke kunne ett eller annet (se film, være med ut, snakke i tlf) eller noe slikt fikk jeg utrolige følelser av at hun ungikk meg selv om det ikke var noe som helst grunn til dette.

Ser nå i ettertid at disse tankene bare skapte mye frustrasjon og tappet vanvittig mye på kreftene! Ikke tenk disse tankene selv om det er vanvittig vondt å unngå det. Innerst inne er du helt sikker på at hun prøver å unngå deg. Det er forelskelsen som er skyld i det. Kjærlighet gjør blind, og den gjør deg blind på slike ting. Du er veldig følsom på slike ting, og alt tolkes, og ofte i den retningen du vil at det skal. Slutt med det. Slutt å tolk. Begynn å føl istedet. Hva føles riktig? Hvordan hadde du sett på dette om du ikke hadde hatt disse følelsene? Tankene gjør deg bare vondt slik som du holder på nå...

Trist og vanskelig, men sant ;)

Endret av SimDaDim
Lenke til kommentar

Herregud, ta deg sammen mann. Du MÅ seff spørre. Dette juleballet kan bli den første kjempekoselige kvelden dere får sammen. Tenk deg når de begynner å spille de siste slow-sangen om kvelden og dere smelter sammen ute på dansegulvet (ermh.. ja, ikke prøv den varianten hvor dere har sex under buffeen).

Lenke til kommentar

Ta motet til deg du Ustedalen og spør henne ;) Hun vil sikkert bli skikkelig glad når noen ber henne med ut slik. Men kanskje være sikker på at ingen andre har spurt henne først?

Og jeg tror et kjapt "Vil du gå med meg på juleballet" kan funke. Kanskje med litt mer krims krans og humor rundt, men bare få gjort det på en enkel måte. Få henne litt på tomanshånd når du spør. Ikke værre en å stoppe henne i gangen eller no og la veninnene hennes gå videre så lenge ;)

Vet hvor utrolig deilig det var å skrive om henne på forumet når følelsene sto på som verst. En utrolig lettelse å få det ut, og at noen svarer på det og gir råd. Derfor må du bare fortsette å skrive så mye du orker her inne! En veldig god måte å få det ut på og slippe å måtte gå å tenke så mye på det!

Lenke til kommentar

Hehe, du er virkelig forelsket Ustedalen! Hadde hun bare vist hvor mye hun betyr for deg akkuratt nå...

Men kanskje du burte slutte å gå rundt å tenke så mye på henne? Prøve å konsentrere deg litt om å være deg selv også? Hvis det skal bli dere to, så må hun få se deg slik du er, ikke slik du prøver å være. (les: i drømmeland). Dessuten så hjelper du deg selv litt med å prøve å konentrere på litt andre ting også....

Du er inne i en hard periode nå! Vær sterk, og det vil løse seg på en god måte. Enten så lærer du masse av dette, ellers så går disse drømmene dine i oppfyllelse. Og jeg ønsker og håper av hele meg at dette blir tilfelle!

Men husk også det at hun må være glad i deg også. Se det litt fra hennes side. Uansett hvor utrolig glad du er i henne så funker det faktisk ikke om hun ikke føler så mye tilbake igjen, dessverre. Så tenk litt på det også. Var som jeg sa til henne jeg også var så glad i, "det er kun en ting jeg ønsker meg mer en deg, og det er en glad deg!" Dette utgangspunktet tror jeg er viktig.

Men kjør på. Om du ikke er komfertabel med å snakke med henne på tlf, så kanskje ikke det er tingen. Men jeg kan love deg at en tlf samtale kan gjøre mirakler. Selv pleide jeg å skrive en liten liste over emner vi kunne snakke om hvis samtalen begynnte å dø litt ut. Men heldigvis så fikk jeg ikek så mye bruk for den :p

Det å spørre henne IRL er nok det aller beste. Det er mye vanskeligere å avslå deg da eller å ro seg unna. Over tlf er det nest beste. Det er en passe betryggende avstand fordi dere ikke er i nærheten, men fortsatt har en veldig god komunikasjon og kan høre hverandre. Det å ta det på msn er litt tamt når det gjelder litt større ting. Vis at du er litt mann ;) Og husk, ikke nødvendigvis rett på sak, men le litt og lag litt stemning før du spør. Det burte hjelpe ;)

Ønsker deg all lykke. Dette klarer du! Tenk at du er den rette for henne, men hun har ikke sett deg enda!

EDIT:

AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH! GRATULERER!! :w00t::w00t::w00t::w00t::w00t:

MEGA GLAD PÅ DINE VEGNE!

Det gikk jo kjempebra! Stolt av deg!

Ang det å legge ut samtalen her, hvis det er noen som kjenner deg og henne som er medlem er så ville jeg ikke lagt den ut. Men hvis det ikke er noen som forbinder deg med nicket ditt her inne så burte det gå bra ;) Jeg la ut mange msn samtaler jeg hadde med henne jeg var så glad i. Gjorde dette fordi ingen av de folkene jeg henger med nå om dagen er her inne. Og hvis de er det så tror jeg neppe de kjenenr meg igjen på nicket mitt.

Men gratulerer! Stolt av deg! Nå kan du bare surfe litt på dette en stund. Ikke nødvendig å presse så mye på henne nå. Hun vet at du er glad i henne, og at du bryr deg ekstre om henne. La henne få tenke litt nå. Bare vær god venn med henne så lenge med mindre hun tar et initsiativ eller det byr seg en meget god kjangse...

*tørke gledestårer og tøye smilemuskelen*

Endret av SimDaDim
Lenke til kommentar

Dessuten, det å være forelsket er da ingen ting å være flau over, snarere tverdt om. Det viser jo bare at du er helt normal, og tørr og vise det.

Men problemet er om hun finner ut av det gjennom ei veninne da :p

Jaja, sant som du sier. Dette er et nerdeforum, og det er ikke så mange av oss som gidder å være innom kjærlighetstråden, så skal vel en del til tipper jeg;)

Lenke til kommentar

hei.

jeg vil ikke si at jeg har et stort problem, fordi jeg har aldri hatt så bra som nå

(første året på vgs) selv om karakterene ikke er på topp er alt annet det.

men så til saken....

jeg liker ei jente i klassen, hu er den beste som finns, hu tar kontakt på msn, prater i friminuttet og vi prater sammen nesten hele tiden i timen.

vet ikke om hun liker meg,men tror hun merker at jeg er LITT interressert :p .

jeg tar det i rolig tempo.

men så har jeg ei annen jente i klassen som jeg nesten synes er litt "rar" :p .

hun tar kontakt med meg på msn nesten hele tiden, hu logger på så prater til meg nesten meg en gang, men på skolen sier hun nesten ikke hei :dontgetit: .

hun er ikke sjenert, plutselig begynte lissom å gi meg skuldermassasje, neste dagen prater hun nesten ikke til meg :hmm: .

jeg liker jo en annen nå, men hun er jo veldig hyggelig, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre egenlig.

selv om ingen svarer var det bare litt godt å få dette ned på et ark, fikk nesten litt perspektiv :) .

jeg føler meg nesten litt dratt mellom her.....

liker ei jente mens ei annen vet jeg ikke helt hva som skjer med....

Endret av Spazz
Lenke til kommentar

du får ta en avgjørelse.. hvem liker du (evt hvem liker du mest)? finn ut dette, og gå for denne personen.. sistnevnte er muligens litt tilbakeholden pga at du sitter sammen med førstnevnte mesteparten av tiden, og tror det er noe mellom dere?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...