Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten


Anbefalte innlegg

Folkens!

 

Vi lever én gang, gjør kjæresten din deg nedafor og lei deg så kutt for fa.n ut hele greia. Det er vi selv som bestemmer over vårt eget øde og hvis vi vil ha det bra så er det bare vi selv som kan gjøre noe med det!

 

Elsker jenta/gutten din deg, så vil hun/han gjøre alt for at du skal ha det bra og ikke få deg til å sitte å lure på ting, og gjøre slik at du har en vond klump i magen. Det er alltid to sider i et forhold (om man ikke er forelska i seg selv that is..) og det handler om å gi og ta. Elsker man noen så si det, gjør man det ikke så må man være ærlig om det, slik at man ikke ender opp med å såre noen.

 

Jeg har det bra når den jeg er glad i og elsker har det bra, derfor legger jeg mye i nettopp det at jenta mi alltid skal ha det best mulig etter forholdene, gjør jeg det så kan jeg ikke gjøre stort mer. Hvis dette ikke holder, eller jeg føler at jeg ikke kan gi den jeg er sammen med det hun trenger/fortjener eller omvendt så kutter jeg ut forholdet...

 

Noen mener dette kanskje er å se vel sort / hvit på dette med kjærlighet, men det enkle er ofte det beste ;)

 

ps. Giftet meg sommeren '04, har vært sammen med jenta mi i snart 7 år (minus et drøyt års "tenkepause") og vi venter en jente i januar :w00t: Så noe må jeg ha gjort riktig iallefall ;)

 

Uansett - Lykke til med kjærligheten alle sammen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Folkens!

 

Vi lever én gang, gjør kjæresten din deg nedafor og lei deg så kutt for fa.n ut hele greia. Det er vi selv som bestemmer over vårt eget øde og hvis vi vil ha det bra så er det bare vi selv som kan gjøre noe med det!

 

5230838[/snapback]

 

 

Kloke ord. :)

 

Er ikke bare ei jente her som er singel, men ikke alle roper det ut. De fleste tror sikkert at f.eks. jeg har type, men selv om han ikke har tatt meg bort fra signaturen hans så er jeg faktisk ikke sammen med han. Og hw folk passer nok ofte bra sammen pga felles interesser..

Lenke til kommentar
Jeg har det faktisk ganske motsatt, for nå kommer alle vennene mine hjem igjen etter å ha vært spredd ut over hele landet i studiene!

 

F.eks. kommer det nok til å bli mange turer i korketrekkeren i romjulen :D

5231669[/snapback]

Korketrekkeren ftw!

 

Jeg skal nok gå på ski hvis det kommer nok snø... skal visst snø i morgen :D

Lenke til kommentar

Leste at forelskelsen tar slutt etter et år. Sto i VG at et hormon nivå, elr en form for proteiner "dabber av" etter ca ett år. Stemmer det med noen andres erfaringer?

 

Forstår jo at man etterhver skal få et dypere forhold, og at forelskelse skal gå over til kjærlighet osv...men hva om det bare blir kjedelig? man blir lei og irritert over den man er sammen med?

 

..just a thought :whistle:

Lenke til kommentar

FLIPPER DU.. CLC

 

Vil det si at noen glupinger kan lage en pille så kverker forelskelse.. gjør deg imun og kald :hmm: skal gladelig.. bli lege å forsker for å lage det..

 

Mhm men stemmer det du sier.. at når du kommer til et punkt.. så må det bli enten jævlig mye dypere.. eller så bare renner det ut i sanden...

Det er der du faktisk får vite.. om du faktisk likte vedkommende eller ei..

Lenke til kommentar
lenge siden vi har hørt noe fra deg nå SimDaBim.. hvordan er det på den fronten? noe nytt? :p

5232174[/snapback]

Joda, er passiv leser av tråden om dagen... Hakke hatt så mye tid til å svare her nå.

 

Joda, går egentelig veldig bra med meg :D Ser ut som at følelsene mine er på rettretten og livet begynner å bli normalt igjen. Har tvunget meg selv til å tenke litt stygt om henne, og prøvd å unngå unødvendig kontakt i et par dager, så har det hjulpet seg litt.

 

Men i dag hendvende hun seg til meg på msn igjen da. Spurte om jeg har prøvd å unngå henne i det siste (de siste tre dagene :p ) Har liksom sett så lite til hverandre selv om vi går i klasse sammen. Jeg må si meg enig med henne, har ikke snakket så mye sammen. Men det kan være at jeg ikke lenger går så bevist etter henne og oppsøker henne så mye. Hun får gjøre det selv hvis det er så viktig for henne. Syntes jo selvfølgelig at det er sinnsykt morsomt å være i nærheten av henne. Ingen som får meg til å le og føle meg bedre enn henne, men har ligsom lagt det litt vekk. Et vennskap er gjensidig, man får ikke mer en man gir;)

 

Jaja, der fikk jeg ut litt agresjon også, det var deilig :) Så bottom line er vel at vi bare er gode venner om dagen. Snakker sånn passe mye med hverandre, og ser hverandre jo hver dag.

 

Tror dette løste seg på en grei måte :D

 

 

EDIT*

Hvorfor skal alle kalle meg SimDaBim? jeg heter da SimDaDim :p

Du er ikke første som tar feil nerval

Endret av SimDaDim
Lenke til kommentar

tja, si det? skriveleif er vel en stretch av sannheten? :D bra det går på bedringens vei da.. vet ærlig talt ikke hva the deal is med hu jeg holder på med nå jeg.. merkeligere oppførsel har jeg aldrig vært borti, men men.. hu lovet å ringe meg i går for å finne ut når vi skal møtes i dag, men nada call fra hun i går.. har vel forsåvidt bestemt meg for å si at jeg dropper det når/hvis hun ringer i dag.. er det noe som irriterer meg, er det folk som sier de skal ringe, men ikke gjør det.. så får se hva slags humør jeg er i når hun ringer.. fakk, love a biatch someone must have pissed off :love:

Endret av nerval
Lenke til kommentar
Leste at forelskelsen tar slutt etter et år. Sto i VG at et hormon nivå, elr en form for proteiner "dabber av" etter ca ett år. Stemmer det med noen andres erfaringer?

 

Forstår jo at man etterhver skal få et dypere forhold, og at forelskelse skal gå over til kjærlighet osv...men hva om det bare blir kjedelig? man blir lei og irritert over den man er sammen med?

 

..just a thought  :whistle:

5233867[/snapback]

 

Vel, forskere sier så mye rart. Har hørt 6 måneder også. Det er litt vanskelig å si hvordan jeg har opplevd det tidligere. Det kan vel være forskjellig fra person til person (som du er sammen med), og om det er The One eller ikke. Samtidig så kan man ikke forvente at man skal være like nyforelsket resten av livet, men forelsket kan man nok være. Hvis man elsker en person så går man vel uansett ikke og irriterer seg hele tiden over den man er sammen med? Såklart er det småting som gjør meg irritert, men det betyr ikke at jeg synes kjæresten min er en pest og en plage. Jeg har vært sammen med en person før som fikk innsiden min til å vrenge seg, så jeg vet hvordan det er også. Det var kanskje ikke så rart at forholdet ikke vart lengre enn et par måneder. Å bli sammen med en av dine beste venner og arbeidskollegaer kan virke koselig i starten, men er ikke å anbefale for sarte sjeler :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...