Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten


Anbefalte innlegg

Here it come's.

 

Her om dagen var jeg på LAN, og der var det faktisk noen jenter.

Og den ene jenta var veldig søt/snill.

Hun bor noen minutter unna meg, og går ikke på samme skole, dette var første gangen vi møttes.

 

Vi snakket, og nå i ettertid sier den ene veninna hennes at hun (hun jeg møtte) liker meg.

 

Hva skal jeg gjøre? Vente til hun spør/sier noe? Eller skal jeg ta iniativet?

Hvordan vet jeg om "hun er den rette"?

 

PS: Jeg er ikke veldig "flink" med jenter. Jeg blir flau, og sånt.

Har aldri kysset noen ordentlig.....

Endret av NorthGarden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er så mangt.

Hun er perfekt i mine øyne, vil hun føle seg tilpass med en nerd som meg?

Hun er veldig inkluderende, kysset meg på kinnet en gang, men hun var ganske full. Hvordan tolker man det? Hun har aldri gjort det før, men jeg har ikke vært med på så mange fester med henne, noe som skal endres på.

Interesse skal det bli mer av, bare vi blir ferdige med eksamene. Det er mye å gjøre for tiden, men allikevel klarer vi å skvise inn litt tid til en kopp kaffe før vi klemmer farvel en gang i uken.

Lenke til kommentar
Here it come's.

 

Her om dagen var jeg på LAN, og der var det faktisk noen jenter.

Og den ene jenta var veldig søt/snill.

Hun bor noen minutter unna meg, og går ikke på samme skole, dette var første gangen vi møttes.

 

Vi snakket, og nå i ettertid sier den ene veninna hennen at hun (hun jeg møtte) liker meg.

 

Hva skal jeg gjøre? Vente til hun spør/sier noe? Eller skal jeg ta iniativet?

Hvordan vet jeg om "hun er den rette"?

5169924[/snapback]

Det tror jeg ikke du kan vite på forhånd. Nå har du ihvertfall et overtak, fordi du vet hva den andre føler. Nå kan du velge om du vil gå videre med saken, eller prøve å avvise henne på en omsorgsfull måte.

Ang. den rette så må du nok bare være sammen henne en stund (gjerne som venner) og se hvordan dere kommer overens. Dersom du føler at det kan gå bra, kan du jo ta et skritt videre. Bare pass på at det ikke tar for lang tid så hun mister interessen.

 

Hvorfor ikke bare si det direkte, liksom? Det er liksom ikke MÅTE PÅ hvor mye dere skal gå rundt grøten da...

5169929[/snapback]

Fordi jeg er redd for at hun skal føle seg uttilpass. Kanskje hun ikke vet helt hvordan hun skal takle det. Man tar ofte avstand fra det man ikke kan takle, det er ikke noe jeg vil risikere.

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar

Nazgul;

Det virker som at dere har et godt forrhold sammen da. Kan du ikke prøve å ta det litt opp med henne over denne kaffekoppen da? Ikke si det direkte eller no, bare hinte litt bortom det... ;)

 

NorthGarden;

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men er du rundt 14 år et sted, skal du være litt forsiktig med hva veninner sier om hverandre. Fjortisforelskelser skifter oftere en du skifter underbukser. Hvis ikke dette er tilfelle, og puberteten og u.skole tiden er sånn passe over, så kanskje det funker med en samtale på msn eller no?

 

Det om "hun er den rette" er ikke noe du skal vite enda syntes jeg. Bli kjent med henne før du tar den avgjørelsen. Du kan brenne deg ganske hardt hvis det viser seg at det skjerer seg og en av dere sitter igjen med masse følelser, men slik er livet. Det er verdt den kjangsen hvis det skulle vise seg at dere passet bra sammen.

 

Det med å ta initsiativet trenger ikke være mer en bare å si hei på msn eller gi henne litt oppmerksomhet. Ikke noe galt i å gå rundt grøten syntes jeg.

 

Men for all del, ikke hopp inn i dette hvis det ikke er noen følelser inkludert. Har selv gått inn i et forhold fordi mannen i meg tok litt overhånd. Det var ikke så smart. Det endte bare med mange vondte tanker, og sårede følelser hos henne.

Lenke til kommentar
Nazgul;

Det virker som at dere har et godt forrhold sammen da. Kan du ikke prøve å ta det litt opp med henne over denne kaffekoppen da? Ikke si det direkte eller no, bare hinte litt bortom det... ;)

5169977[/snapback]

Vi tuller ofte med hvordan det hadde vært dersom vi hadde giftet oss (ja, det ville vært en del år til, men uansett) Hele greia er bare tull og tøys, om hvordan hun måtte ha forsørget barna og familien mens jeg bare satt i sofaen og slavet henne rundt hele dagen. Hadde vært spennende å spørre: "Tror du vi kunne blitt et bra par sammen?", men hvem tør vel noe sånt?!

Nei, får nok bare vente å se hvordan ting utarter seg. Vi går ingen steder på stund, så jeg har jo litt tid ihvertfall.

Lenke til kommentar

Sant sant;)

 

Men hvis det viser seg at hun føler noe av det samme tilbake til deg, så kommer det nok ikke så brått på henne.

 

Ja, bruk litt tid du, kan være lurt. Tenk litt på andre ting også om dagen. Vær deg selv;) Hvis det er meningen at dere to er perfekte for hverandre så vil dere ende opp sammen også. Det er jeg overbevist om ;)

Lenke til kommentar
Tja. Aner ikke om jeg skal satse på det.

Vi kommer jo ikke til å møtes ofte. :/

Men jeg vil ha noen å snakke med, noen jeg kan stole på, som er der....

5170034[/snapback]

Hvorfor ikke møtes ofte, bor dere ikke ganske nær?

Om ikke mer, kan det jo hende at dere blir gode venner, hvorpå du kanskje får en du kan snakke med, stole på, som bare er rett nede i gaten.

Man må ikke være kjærester for å kunne dele dype tanker.

Sånn har jeg det med hun jeg har i kikkerten. Full tillitt, kan ringe når jeg vil og snakke om hva som helst.

Lenke til kommentar
Tja. Aner ikke om jeg skal satse på det.

Vi kommer jo ikke til å møtes ofte. :/

Men jeg vil ha noen å snakke med, noen jeg kan stole på, som er der....

5170034[/snapback]

Mhm, du er altså veldig kontaktsøkende om dagen? Har selv hatt noen perioder der jeg har vært det. Har følt at jeg har gått rundt å tafset på alt som er av jenter fordi jeg var så kontaktsugen. Det endte med dette forrholdet jeg beskrev litt tidligere. Altså, jeg kunne vært foruten det. Gjør veldig vondt å såre noen på den måten.

 

Hvis du er usikker på om du skal satse på det, så ville jeg ha ventet litt. Se hvordan det utarter seg. Prøvd å kanskje snakket litt mer med denne veninna hennes. Gjøre litt research ;)

 

**EDIT: Likte tankene til Nazgul veldig godt...

Endret av SimDaDim
Lenke til kommentar

Hvis du er så god venn med alle jentene så er det sikkert ikke noe i veien for å få litt trøst av de heller. Jenter er mye mer flinke til slik en vi gutta. Men vær helt klar på at de bare er gode venner. Skulle du føle no mer for de, bakk unna... ;)

 

Det har seg dessverre slik at for å vinne noe må man satse noe. Man må satse vennskapet for kjærligheten noen ganger. Dette er en vond satsning, og noen ganger risikerer man å tape begge deler. Hardt men sant. Livet går heldigvis videre, og det positive i et brudd er at det er ei som er _enda_ mer perfekt der ute som bare går å venter på deg :D

Lenke til kommentar

Peiling? Les bakover i tråden og du vil se at jeg akkuratt har vært igjennom en hard forelskelse de siste tre ukene :(

 

Tidligere har jeg bare vært sammens med ei, det er henne jeg nevner som det ble så fort slutt med. Utover det har jeg takket nei til ei, og blitt avslått av ei annen. Så nei, syntes ikke jeg stiller i kategorien for de med god erfaring ;) Handler om fornuft og hvordan man vil at andre skal gjøre mot enselv ;)

 

Det viktigste er å snakke ut om det. Det syntes ihvertfall jeg. Utrolig deilig med dette forumet hvor man bare kan pøse ut sine største bekymringer og få gode svar på dem. Veit hvor mye det betyr at en i andre enden svarer, det kan redde dagen. (Ja, flere av dere på tråden her inne har reddet noen av mine dager. Takk)

 

Så kommer det viktigste av alt: Tenk positivt om det. Er det noe som skulle slå ut feil. Skulle det vise seg å ikke funke eller no, ta lærdom av det. Snu det til noe positivt. Tenk at det finnes ei _enda_ bedre der ute, og nå har du lært av den feilen du har gjort, så du er enda bedre rustet! :D

 

Jaja, det er jo litt gøy å skrive slike lange appeller også da :p

Lenke til kommentar

Hah, det gjennstår å se om de duger til noe da :p

 

EDIT*

 

Det er litt flaut, men det er en sangteskt som har fått meg til å tenke positivt om alt som går galt her i livet. Det er teksten til Alanis Morisette i sangen "You Learn". Refrenget går som følger:

 

You live, you learn, you love, you learn,

You cry, you learn, you lose, you learn!

You bleed, you learn, you scream,

you learn.

 

Mye sant i dette ;)

Endret av SimDaDim
Lenke til kommentar

Jeg er også veldig for det å se det positive i det negative, men det å miste en _veldig_ god venn fordi _jeg_ ville ha mer er en tankevekker for meg. Men som sagt, man må satse noe for å vinne noe. Jeg skal prøve å høre på den dagen, har 6 depressive måneder i året, tror jeg kan trenge noe positivt også :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...