Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten


Anbefalte innlegg

Bryllup? skal man gifte seg også nå da, plutselig? Føler meg ikke SÅ gammel enda... :p

 

Hva med deg selv? Du har jo vært samboer lengre enn meg :p

5160969[/snapback]

 

Jeg synes når man forlover seg så skal man vite når man skal gifte seg.

Uansett om det er om 1 år eller 2 år. Hvofor forlove seg, bare for

å forlove seg? :)

 

Jeg har ikke planer om å gifte meg med det første.

Når jeg først skal gifte meg, så skal det være ordentlig.

Det vil koste penger og mye tid. Så den tid, den sorg :p

 

Først har jeg lyst på barn :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, nå kommer jeg med mine problemer igjen. Har faktisk samlet på alle postene jeg har lagt ut der jeg har skrevet om mine følelser for henne, og det har resultert i en 45 kb stor txt fil :) Og det kommer mer;)

 

Nå om dagen går det meste på autopilot. I går hadde jeg en veldig vanskelig dag, og var nesten før jeg knakk sammen uten noen som helst grunn. Tror det var litt lengsel som gjorte utslaget i kombinasjon med mye press fra skolen, litt småsyk og en hard helg som arrangør av dataparty. Det var veldig vondt, og det er lenge siden jeg følte meg så tom som jeg gjorde da. Enda hardere var det da å se henne sitte med kjæresten i kantina. Nesten som jeg bare hadde lyst til å synke sammen og forsvinne.

 

Endte med at jeg la meg til å sove i kantina på skolen, og sov i nesten halvannen time. Det var deilig! Følte meg litt bedre når jeg våknet, men fortsatt ikke helt på topp. Noe som også irriterte meg var at jeg nå har hatt slike opp og nedturer i snart tre uker, og det var bare et tidspørsmål før det måtte ut. (Enda jeg ikke er helt sikker på om alt er ute enda).

 

Ihvertfall, som et bevis på hvor mye opp og ned dagene går, så tok jeg kontakt med henne på msn samme kvelden. Fortalte litt motvillig hvordan jeg hadde hatt det i dag, og var deilig å få det ut selv om jeg ikke følte at jeg fikk helt den trøsten jeg hadde håpet på. Ihvertfall, iløpet av den samtalen så ble jeg bare helt fantastisk glad inni meg, selv om vi ikke snakket noe spesielt om følelser og sånn annet en dette. Blir bare så fantastisk glad av å være i nærheten av henne, eller å kominusere med henne på en eller annen måte.

 

Så i dag så var det pån igjen med skole. Hver gang jeg ser henne så blir jeg så fantastisk glad. Hun trenger egentelig ikke å si så mye, bare være i nærheten. Men har hatt en liten følelse av at hun unngår meg. Vil ikke snakke noe når vi går i gangene, stresser bare avgårde. Når vi endelig får satt oss ned, så tar det ikke lange tiden før hun fyker videre for å snakke med noen. Jeg vet hun har mye å gjøre om dagen, og at hun har en kjæreste å være sammens med, men dette er frustrerende! Jeg tenker som så at hvis hun har følelser tilbake for meg, så må hun da også føle det litt slik som jeg gjør; være glad når jeg er i nærheten, og ville være i nærheten av meg.

 

Dette kan selvfølgelig bortforklares med at hun er nervøs av noe slag. Men jeg aner ikke hva det er! Og hver gang vi snakkes på msn, så er hun like herlig og koselig.

 

Har ei veninne jeg har snakket en del med dette om som foreslår at jeg burte huke tak i henne og snakke med henne på tomans hånd irl. Jeg har tenkt at dette kanskje kunne vært en ide siden vi egentelig ikke har gjort dette før. Men sammtidig så føler jeg at kanskje tidspunktet ikke er helt inne nå. Hun er mer sammens med kjæresten sin enn noen gang før om dagen. Hva mener dere? Kommer hun kanskje bare til å bli skremt av denne samtalen? Holder det med at jeg har fått høre fra henne via msn, eller burte jeg satse på å få sagt det til henne irl og få spurt henne irl?

 

I dag så satt jeg meg vedsiden av han og henne når de var sammen i kantina. Gjorde dette delvis på trass bare for å utfordre meg selv litt, og litt fordi jeg ikke hadde noen andre å henge med den lille tiden. Det gikk egentelig ganske bra så lenge jeg ikke kikket så mye på dem når jeg snakket med henne. Følte også at jeg kanskje avbrøyt dem litt der de satt, men jaja.. er de i kantina får de regne med litt sånt. Men var hardt å gjøre det :cry:

 

Uff....det var jo ikke lenger en et par dager siden hun bekreftet at hun fortsatt har følelser for meg, men jeg er like fortvila og usikker fordet. Aner ikke hvordan jeg skal oppføre meg. Hun har jo bedt meg bare om å være en venn, men det er ikke lett! Serlig ikke når jeg vet at det er håp på bunnen.

 

FRUSTRERT!

 

*EDIT

 

Blir også veldig sliten av det at jeg føler at jeg gir henne veldig mye om dagen. Prøver å være sammens med henne så mye som mulig, snakker masse med henne og deler alt jeg tenker med henne. Prøver heletiden å være hyggelig og grei med henne og følge opp alt hun gjør. Men får liksom ikke noe igjen. Alltid jeg som må ta initsiativet til ting, og det tærer på. Tror heller ikke det er riktig av meg å spørre om hun kan begynne å ta initsiativet heller...

 

ENDA MER FRUSTRERT!

Endret av SimDaDim
Lenke til kommentar

Mhm... kjenner igjen den følelsen av bare liksom tilstedeværelsen av hun er nok til å gjøre en dag MYE bedre, men igjen mye dårligere.

 

Bare hver litt forsiktig med å åpne DEG helt, viss du ender på opp med en hun under 4 øyne. Viss du gjør det, så ligger du mye press på hun, hun vil jo då trekke seg unda.

 

Det kommer vel litt annpå hvor "nærmt" dere er, altså hvordan samtalene på MSN og iRL arter seg. Viss du virkelig føler at hun er liksom villig.. bare venter på at du skal ta skrittet så GO FOR IT :D

Lenke til kommentar

bytta klasse for ikke så lenge siden. havna atmed noen jenter da. fikk god kontakt med den ene der da. har vært mye sammen nå.(som venner) men jeg bare :love: henne

vi prater mye på msn/sms bruker og se film osv. men det som er jeg veit ikke om hun liker meg :hm: og hun har type og. men på msn bruker hun å si at hun er glad i meg osv. har prøvd og få frem at jeg liker henne men vet ikke om hun tar hintet..

noen som vet om noen tips? uten å si det rett ut til henne da.

Lenke til kommentar

Nei jeg vet ikke jeg, det virker som om du er oppe i en temmelig slitsom situasjon . Men hey! Kanskje en vakker dag blir det verdt alt bryet :)

 

Selv er jeg rimelig glad for tiden. Jeg traff en utrolig søt og sjarmerende jente i helgen og i morgen skal vi på kino sammen, bare for å bli litt bedre kjent :) men jeg håper selvfølgelig det kan utvikle seg til noe mer, det ble rimelig heftig da vi møttes for første gang :blush:

 

Tar en fresh start for å si det sånn. Jeg gleder meg :D

Endret av Gene
Lenke til kommentar

hmm, ok, prøve å svare litt da..

simdabim: hvis jeg var deg ville jeg prøvd å ikke "mase" så mye om at du har følelser for henne, og bekreftelse på at hun fortsatt har følelser for deg.. kan fort bli slitsomt, og slå dårlig ut..

 

hansol: var jeg deg ville jeg forsatt å forholde deg til henne som en venn.. har hun type som hun er glad i, tror jeg ikke hun vil sette pris på at du prøver bryte dem opp..

Lenke til kommentar

Ok. Nå tok jeg oppgjørets time... Flaut nok så ble det over MSN, men er der vi har hatt de dypeste samtalene om hverandre hittil og virker som hun er mest komfertabel med å svare der ;)

 

Jeg stilte et spørsmål det var enkelt å svare nei på, nemmelig " er no vits i å fortsette? no vits i å ha disse følelsene?"

 

Heldigvis så svarte hun nei :w00t: Nå slipper jeg ihvertfall å gå rundt å hele tiden tenke på hva jeg skal gjøre når hun er i nerheten. Nå er det bare å la disse følelsene få gå, og ikke bygge noe mer opp rundt dem. Få gråti dem skikkelig ut en gang for alle ;) skal bli deilig. Gleder meg til dette er over!

 

EDIT* en grov leif :p

Endret av SimDaDim
Lenke til kommentar
Bryllup? skal man gifte seg også nå da, plutselig? Føler meg ikke SÅ gammel enda... :p

 

Hva med deg selv? Du har jo vært samboer lengre enn meg :p

5160969[/snapback]

 

Jeg synes når man forlover seg så skal man vite når man skal gifte seg.

Uansett om det er om 1 år eller 2 år. Hvofor forlove seg, bare for

å forlove seg? :)

 

Jeg har ikke planer om å gifte meg med det første.

Når jeg først skal gifte meg, så skal det være ordentlig.

Det vil koste penger og mye tid. Så den tid, den sorg :p

 

Først har jeg lyst på barn :D

5162977[/snapback]

Joda. Skal vel gifte oss etterhvert. Er vel planen det. Men skal vi gifte oss i ordets rette forstand må vi nesten vente på en kjønnsnøytral ekteskapslov først ;)

Lenke til kommentar

er ihvertfall enklere for nå :hm: kan du ihvertfall prøve legge fokusen over på andre ting, skal jo ikke se bortifra at du møter en utrolig jente på en eller annen fest vettu.. gjorde selv dette for litt siden.. faktisk to, men satt meg ned og godgransket følelsene mine for begge, og tok en avgjørelse.. satset på den jeg likte best, og har ikke sett meg tilbake siden.. gleder meg til å se hvordan det ender :)

Lenke til kommentar

stemmer.. gjorde det samme selv for ikke så lenge siden.. fant ut at det ikke funka forbli venner, selv etter nesten 3 års vennskap, men men.. noen ganger blir det bare for tungt.. har ikke noen kontakt med henne lenger.. kan være litt tungt noen ganger, men hadde nok aldrig klart bli kvitt følelsene mine om jeg hadde beholdt kontakten.. litt synd, ettersom hun var en av de jeg kunne snakke om alt med..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...