Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Be henne på date? Duh, jeg vet ikke engang om hun er interisert (og hvis hun sier nei, så blir det ihvertfall _flaut_)

6879706[/snapback]

Den som intet våger intet vinner. Hvis dette er instillingen din, kommer det nok ikke til å bli så mye på deg. Du vil alltid kunne risikere å få "Nei!" som svar om du ber med noen ut. Hvis du ikke er villig til å ta den risken, må du pent vente til noen ber med deg ut. Om ingen andre hører at du ber henne med ut, har du uansett lite å tape. Da er det jo bare hun som er vitne til den "flaue" opplevelsen, og det kan til og med hende at hun ikke legger merke til at du blir flau (med mindre ansiktet ditt blir rødere enn en velkokt hummer hver gang du blir flau). Jeg regner nemlig med at du ikke kommer til å be henne med ut mens hele skolen/vennekretsen står og hører på.

Lenke til kommentar
MrLeftfield: Jeg hadde nok ikke drukket nok.  ;)

6880587[/snapback]

Det gjelder å finne balansen der ja... Er du drita når du forsøker deg driter du deg i hvert fall ut, men hvis du ikke tør å ta sjansen i edru tilstand er du nødt å drikke nok til å starte en samtale. Du hadde jo ikke trengt å be henne ut midt i venneflokken uansett. Neste gang synger dere duett i singstar vettu. En passe klissen sang. Det blir koselig :thumbup:

Lenke til kommentar

 

Jaja, var veldig aktiv i den store kjærlighetstråden for rundt et år siden jeg da. De som var der da husker sikkert den store høstkjærligheten min og hvordan det gikk.

 

Etter at det aldri ble no av så har kjærligheten liggi 100% dødt hos meg siden den gang. Ikke følt noe for noen jente i det hele tatt. Men nå, nå begynner det å skje ting.

 

Nye jenter har kommet i klassetrinnet under meg på vgs, og jeg øyner jo et håp, og legger inn noen aksjer hos ei av dem. Og det ser ut til å gi avkastninger. Hun responderer, vi snakker greit, og hun har tatt initsiativet til å starte samtaler selv også. Men, dette skjer kun på skolen.

 

Så, jeg var feig og fikk tak i msn hennes fra en felles veninne. Så har vi snakket litt der og egentelig ingen ting og fått litt kontakt.

 

Ihvertfall, om fredag så tenkte jeg at nå må jeg kjøre inn støtet hvis det i det heletatt skal være no mulighet. Går dette for lenge mister hun en evt. interesse, og jeg går bare rundt her og håper på ingen ting.

 

Jeg får igang en samtale med henne, og finner ut at hun har en av dagene i helga fri. Jeg sier "tilfeldigvis" at det har jeg også, og foreslår jo at vi kan finne på no. Hun virket positiv og jeg var lettet. Men, så kommer den store tabba.... vi rakk ikke å avtale no konkret før det ringte inn, og vi gikk hver vår vei og eneste måte å holde kontakten i helga var via msn.

 

Planen var at vi skulle snakkas på msn, men desverre så har jeg vært så opptatt hele helga at jeg sendte henne en mail istedet og oppga tlf og ba henne sende en mld så vi kunne snakkes nermere om tid og sted.

 

Dagen har gått, ingen mld eller telefoner har ringt, og jeg sjekker innboksen på mailen min. Fått en mld der hun skriver at hun hadde sett fram til dagen vi skulle møtas, men var redd hun hadde for mye å gjøre til at hun rakk å se meg, og avslutter med "håper du forstår".

 

Nå kjenner jeg ikke henne så godt at jeg vet hva dette skal bety, om det i det heletatt skal bety no mer. Ihvertfall, tror dere løpet er kjørt hvis hun avslår allerede så tidlig? Jeg mener, hvis hun var åpen for noe, ville hun ikke prioritere meg fremfor lekser (ja, hun oppga det som grunnen). Eller kan det være noe annet som f.eks at hun er usikker, faktisk har mye å gjøre, eller rett og slett har booket seg bort til noe annet?

 

Er det riktig av meg å prøve å kjøre igang en ny dag å treffes? Eller blir det for masete?

 

Håper på noen gode svar slik som det var på kjærlighets tråden for ett år siden.

 

 

EDIT:

 

Når jeg nå leser mailen en gang til så syntes jeg det virker mer og mer som at hun gjerne vil, men ikke kan. Er bare måten de tre setningene er skrevet på :) (nei, vill ikke legge mailen ut her)

 

 

Jah... tenkte jeg skulle prøve å sette min fantastiske plan ut i livet i dag, men fikk ikke akkruatt reaksonen jeg forventet. Jeg dro opp helgens hendelser som et samtale emne, og snakket faktisk ganse mye rundt akkuratt den dagen vi skulle vært ute. Men hun tok ikke no hint, og svarte bare rett fram. Jeg dro også opp mailen, og synges det var bra hun svarte osv, men heller ikke det ga noen vidre samtale om dette.

 

Selvfølgelig snakket vi om litt annet også, men under hele samtalen så jeg no veldig negativt. Hun sitter å fikler med noe, og holder armene i kors. Dette kombinert med at hun snakker veldig kort syntes jeg virket negativt. Kan være at hun kjeder seg, og trekker seg tilbake. Føler kanskje at jeg kommer for nær henne eller no.

 

Men, det kan jo også bety at hun bare er nervøs.... at hun faktisk liker å bli snakket med, men er nervøs for å si no galt og for å ta ordet. Så tror jeg skal jobbe veldig med det å la henne få snakke fritt, og være veldig flink til å stille vid-åpene spørsmål. Kanskje det gjør susen?

Endret av SimDaDim
Lenke til kommentar
Hun sitter å fikler med noe, og holder armene i kors. Dette kombinert med at hun snakker veldig kort syntes jeg virket negativt. Kan være at hun kjeder seg, og trekker seg tilbake. Føler kanskje at jeg kommer for nær henne eller no.

 

Men, det kan jo også bety at hun bare er nervøs...

6888048[/snapback]

Det er ofte et problem. Enkelte mennesker kan leses som en åpen bok, og andre er så vanskelige at det kan virke som om man trenger en nøkkel for i det hele tatt å få åpnet boka.

 

Hvis den nye planen din ikke virker, er kanskje løsningen å være litt mer direkte og be henne med ut på nytt.

Lenke til kommentar

Knut, jepp, tipper det er løsningen. Kjører på, hvis jeg i det heletatt har no kjangs, så blir hun med ut hvis jeg bare får spurt henne. Blir hun ikke med ut, har jeg brukt opp det kortet, og kan egetentelig legge hele prosjektet på hylla.

 

Dessuten er det bedre å avslutte og få en mer direkte klarhet i dette her nå med en gang, istedet for at det skal ta mer tid, og jeg kanskje får enda mer følelser og blir mer og mer besatt på at hun er den riktige osv....

Lenke til kommentar

Ja, og da var mest sansynlig det forholdet med den jenta jeg møtte over. Hun sendte meg tekstmelding ista hvor hun sa at hun var gravid. Jeg er ikke faren, og hun trenger hvist litt tid til å tenke over ting. Jeg kan velge å fortsette med henne, men da må jeg belage meg til å bli far til et barn som ikke er mitt. Litt tidlig i en alder av 20?

Lenke til kommentar

Nå trenger jeg noen gode råd her.

 

Det ble slutt for meg og damen for en stund siden, etter et langt forhold. Det var kanskje for det beste at det ble slutt, iallefall for min del.

 

Til saken, jeg bryr meg fortsatt masse om denne jenta, problemet er at hun har blitt helt kokko i hodet. Først og fremst så dro hun på fest, med mål om å bli full. Åsså, målet hennes var å bli sørpa, hvem er idiot nokk til å sette seg det som mål ? For det andre så rota hu med en fyr, hu veit ikke hvem det er, hu veit ikke hvor gammel han er eller hvor han kommer ifra, hu er heller ikke jenta som gjør sånt. For det tredje røyka hu en halv pakke med røyk, hu er seriøst anti røyker.

 

Jeg prøver bare å snakke med jenta å prøve å få hu til å forstå at om en virkelig god venn hadde vært der, så hadde hun/han stoppet henne, det er det venner gjør. Jeg veit at min beste venn hadde tatt å stumpa røyken for meg. Han hadde også tatt ifra meg flaska når det var mer enn nokk, sånne er venner.

 

Så prøver jeg å forklare dette til henne, da klikker hun totalt. Så nå skal hu ta livet av seg å gud veit. Eneste utvei jeg ser er å snakke med moren eller faren hennes som for tiden har mer innflytelse enn det jeg har.

 

Hva mener dere om dette ? Hva bør jeg gjøre for å få opp blikket hennes til den virkelige verden,jeg vil bare at hun skal forstå.

Lenke til kommentar
Nå trenger jeg noen gode råd her.

 

Det ble slutt for meg og damen for en stund siden, etter et langt forhold. Det var kanskje for det beste at det ble slutt, iallefall for min del.

 

Til saken, jeg bryr meg fortsatt masse om denne jenta, problemet er at hun har blitt helt kokko i hodet. Først og fremst så dro hun på fest, med mål om å bli full. Åsså, målet hennes var å bli sørpa, hvem er idiot nokk til å sette seg det som mål ? For det andre så rota hu med en fyr, hu veit ikke hvem det er, hu veit ikke hvor gammel han er eller hvor han kommer ifra, hu er heller ikke jenta som gjør sånt. For det tredje røyka hu en halv pakke med røyk, hu er seriøst anti røyker.

 

Jeg prøver bare å snakke med jenta å prøve å få hu til å forstå at om en virkelig god venn hadde vært der, så hadde hun/han stoppet henne, det er det venner gjør. Jeg veit at min beste venn hadde tatt å stumpa røyken for meg. Han hadde også tatt ifra meg flaska når det var mer enn nokk, sånne er venner.

 

Så prøver jeg å forklare dette til henne, da klikker hun totalt. Så nå skal hu ta livet av seg å gud veit. Eneste utvei jeg ser er å snakke med moren eller faren hennes som for tiden har mer innflytelse enn det jeg har.

 

Hva mener dere om dette ? Hva bør jeg gjøre for å få opp blikket hennes til den virkelige verden,jeg vil bare at hun skal forstå.

6895783[/snapback]

Altså, det virker bare som om hun prøver å leve livet nå. Dog på feil måte, men det er ikke så veldig mye man kan gjøre. La henne herje det av seg! :)

Lenke til kommentar
Ja, og da var mest sansynlig det forholdet med den jenta jeg møtte over. Hun sendte meg tekstmelding ista hvor hun sa at hun var gravid. Jeg er ikke faren, og hun trenger hvist litt tid til å tenke over ting. Jeg kan velge å fortsette med henne, men da må jeg belage meg til å bli far til et barn som ikke er mitt. Litt tidlig i en alder av 20?

6895782[/snapback]

Var dere sammen da dette skjedde?

 

Mitt råd er: LØP! Men nå er jeg typen som aldri (pr idag da jeg fortsatt regner meg som "ung") ikke innvolvert meg med ei med unge. Kanskje når jeg blir eldre og det er mer vanlig at en har unger fra tidligere forhold, og jeg kanskje har noen selv :)

 

Det vil være en stor påkjenning å innvolvere seg mer i en slik situasjon du nå er i. Det er selvfølgelig ditt valg, og situasjon, følelser og ansvar spiller inn. Du har min sympati, men ikke bind deg til henne på grunn av din sympati for henne! Gjør det om du føler det er rett for DEG. Det er lov å være egoistisk :) Og det er mange andre kjekke jenter der ute.

Lenke til kommentar
Ja, og da var mest sansynlig det forholdet med den jenta jeg møtte over. Hun sendte meg tekstmelding ista hvor hun sa at hun var gravid. Jeg er ikke faren, og hun trenger hvist litt tid til å tenke over ting. Jeg kan velge å fortsette med henne, men da må jeg belage meg til å bli far til et barn som ikke er mitt. Litt tidlig i en alder av 20?

6895782[/snapback]

Run bitch, run!

Lenke til kommentar

Neppe: Kanskje x'en din sliter med noe for tiden. Å ha som mål å drikke seg helt sørpe full er muligens et tegn på at hun har et problem som hun ikke orker å takle? Noen ganger kan det virke som å bli helt kanon er eneste muligheten til å slippe unna alt som plager deg. Man får et pust i bakken. Sier ikke at det er den beste løsningen, men folk takler jo ting forskjellig.

 

Eller som noen andre sa: hun vil "leve livet". Da ville jeg gitt F i henne. Lite artig med en kjæreste som skal bli full og tøse rundt hver helg.

Lenke til kommentar
Ja, og da var mest sansynlig det forholdet med den jenta jeg møtte over. Hun sendte meg tekstmelding ista hvor hun sa at hun var gravid. Jeg er ikke faren, og hun trenger hvist litt tid til å tenke over ting. Jeg kan velge å fortsette med henne, men da må jeg belage meg til å bli far til et barn som ikke er mitt. Litt tidlig i en alder av 20?

6895782[/snapback]

Run bitch, run!

6896617[/snapback]

What she said :wee:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...