Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten


Anbefalte innlegg

edit: @ Rasch. Problemet er at jeg kommer aldri i ett forhold. Det føkker seg i "overgangsfasen". Og det er mye som skjer før det. Jeg klarer ikke å tenke på det. Jeg har over-analysert alle "failures" over ca 5 år. Jeg klarer IKKE å finne feil. Jeg må vel bare være enten for kjedelig eller for stygg. Jeg veit ikke.

6872188[/snapback]

Hadde tenkt å gi deg samme rådet du har fått tidligere om å ikke lete en stund... Lykken kommer til den som ikke gjør en dritt vettu! (ref. den nye sosialstøtteordningen..) Men hvis det går på tryne i overgangsfasen så... Kanskje hvis du player litt og dumper et par damer, at du får litt mer selvtillit. Hmm.. egentlig et veldig dårlig/slemt råd, men jeg vet om jenter som har brukt den strategien når de føler seg på bann på attraktiv-skalaen etter at det har blitt slutt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg holder for tiden på å dø av kjærlighetssorg, og det verste av alt er at jeg ikke har blitt dumpa eller noe slikt. Problemet mitt er at jeg er ubeskrivelig forelska i ei som jeg mest sannsynelig aldri kan få allikevel (hun er opptatt :( ). Hun er ekstrahjelp på stedet der jeg jobber, og det er dessverre bare få timer jeg får sett henne i uka. Jeg savner henner hele tiden, og går konstant rundt og gleder meg til å få se henne igjen. Jeg er virkelig sykelig forelska i denne jenta. Jeg har faktisk gått såpass langt som å sjekke opp adressen hennes ved hjelp av gule sider, for så å finne ut nøyaktig hvor hun bor ved hjelp av www.norgeibilder.no. Jeg er nemlig såpass desperat at jeg seriøst vurderer å stalke/spionere på henne.

 

Jeg har lenge vurdert å fortelle henne hva jeg føler, men har aldri turt å få det ut. Vi har en veldig god tone oss i mellom, og er veldig redd for å ødelegge det vennskapsforholdet vi allerede har. Samtidig er det liten sjangse for at det blir noe hvis jeg bare holder kjeft. Vanskelig situasjon dette her. : / Forresten så tror jeg hun har en liten mistanke om at jeg liker henne. Jeg var riktignok veldig full, men når jeg sender henne en tekstmelding som sier "God natt :)" klokka 3 på en lørdagskveld, da hinter det kanskje litt?

Lenke til kommentar
kjedelig eller for stygg. Jeg veit ikke.

6872188[/snapback]

 

Har jo sett bilde av deg på RPP før og kan ikke si at du er stygg akurat, du må bare få opp selvtilliten.

Jenter elsker å bli sjekket opp er bare å prøve seg, går det til helvette? Så hvorfor ikke prøve igjen... Trenger ikke være "the perfect girl" på første catch.

Lenke til kommentar
ja skulle nesten tro hun hadde revet ut hjertet ditt med bare hendene, vridd blodet ut av det og spyttet deg i ansiktet foer hun gikk sin vei.

6872171[/snapback]

 

Der beskrev du det sånn ca. perfekt. Det var det forige "forsøket" mitt, kan du si. Det var vel for ca 6mnd siden, og det var hun som tok første steget og "la ann" på meg. Føkkings hunter-lady. Kan ikke beskrive det på en annen måte. Predator Golden Edition.

 

edit: @ Rasch. Problemet er at jeg kommer aldri i ett forhold. Det føkker seg i "overgangsfasen". Og det er mye som skjer før det. Jeg klarer ikke å tenke på det. Jeg har over-analysert alle "failures" over ca 5 år. Jeg klarer IKKE å finne feil. Jeg må vel bare være enten for kjedelig eller for stygg. Jeg veit ikke.

6872188[/snapback]

 

Vet ikke om det er så lurt å rasjonalisere følelser på den måten...går bare ikke det. I et forhold er det hva man føler som teller, og da er det ikke så greit å tenke systematisk over hva som er galt.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg er rimelig forvirra for tiden. Det er helt utrolig, men jeg har møtt ei jente som faktisk ser ut til å like meg (altså, selvtilliten min er så lav som overhodet mulig, jeg har gått rundt overbevist om at jeg kommer til å dø uten å engang kysse ei jente i hele mitt liv). Vi ser en del film sammen (skolegreier), og har fotflørtet en del da, men ellers ingenting. Men det er mer enn hva jeg noen gang har opplevd. Jeg har kjent henne i ca. 2-3 uker nå, så det er ikke snakk om det helt store tidsrommet enda. Kan forresten nevne at jeg er 19 år gammel, og hun blir 20.

 

Problemet er at jeg har null peiling på hva jeg skal gjøre nå. Det virker ikke som om at hun er så interessert når vi ikke ser på film, og henger med venniner hele tiden, så vi er aldri sammen alene... Men vi sender SMS'er til hverandre hver eneste dag, så jeg vet liksom ikke helt hva som skjer....

 

Så jeg tenkte å bare la henne styre det, og om hun liker meg godt nok, så kanskje blir det noe mer ut av det? Jeg har som sagt null selvtillit, så jeg tør liksom ikke å gjøre så mye i det hele tatt. Eller hva tror dere?

 

Og nå har det seg slik at hun har bursdag, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gi henne. Jeg har tross alt bare kjent henne i 2-3 uker, og vi har fotflørtet og SMS'et en del. Hva gir man i bursdagsgave til henne da? Er det "normalt" å gi bursdagsgave til noen man bare har kjent i et såpass kort tidsrom i det hele tatt?

 

Håper noen kan hjelpe meg... Jeg har såpass lav selvtillit at jeg egentlig ikke tillater meg selv å tro at hun liker meg, at hun kanskje bare kødder med meg, selv om jeg egentlig veit at hun ikke er en sånn person.

Lenke til kommentar

For det første, fotflørting er ikke akkurat den beste måten å flørte på sånn at du vet det.

 

Du sier du har dårlig selvtilit, slutt med det. Du får ikke noe godt ut av det og det vet jeg siden jeg har hatt det sånn før. Hvis du vil være alene med henne så tar du å ber henne over får å se film eller noe annet som kunne falle i interesse. Hvis det blir film, så ta et pledd over dere, hold rundt hverandre og prøv å ha det så hyggelig som mulig.

 

Og det er nå du kan finne ut om hun liker deg. Det som alltid funker får meg er at jeg ser jenta dypt i øynene og så gir jeg henne et kyss. Hvis hun kysser deg da så har du nok ditt svar.

 

Prøv dette ut før hun har bursdag. Hvis du får ditt svar før bursdagen hennes så kan du jo be henne ut på middag eller middag hjemme såklart hvis du helst kan lage mat. Når det kommer til gaven så kan du kjøpe henne ei rose og en ting, men kan ikke hjelpe deg med hva slags ting dessverre.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg er rimelig forvirra for tiden. Det er helt utrolig, men jeg har møtt ei jente som faktisk ser ut til å like meg (altså, selvtilliten min er så lav som overhodet mulig, jeg har gått rundt overbevist om at jeg kommer til å dø uten å engang kysse ei jente i hele mitt liv). Vi ser en del film sammen (skolegreier), og har fotflørtet en del da, men ellers ingenting. Men det er mer enn hva jeg noen gang har opplevd. Jeg har kjent henne i ca. 2-3 uker nå, så det er ikke snakk om det helt store tidsrommet enda. Kan forresten nevne at jeg er 19 år gammel, og hun blir 20.

 

Problemet er at jeg har null peiling på hva jeg skal gjøre nå. Det virker ikke som om at hun er så interessert når vi ikke ser på film, og henger med venniner hele tiden, så vi er aldri sammen alene... Men vi sender SMS'er til hverandre hver eneste dag, så jeg vet liksom ikke helt hva som skjer....

 

Så jeg tenkte å bare la henne styre det, og om hun liker meg godt nok, så kanskje blir det noe mer ut av det? Jeg har som sagt null selvtillit, så jeg tør liksom ikke å gjøre så mye i det hele tatt. Eller hva tror dere?

 

Og nå har det seg slik at hun har bursdag, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gi henne. Jeg har tross alt bare kjent henne i 2-3 uker, og vi har fotflørtet og SMS'et en del. Hva gir man i bursdagsgave til henne da? Er det "normalt" å gi bursdagsgave til noen man bare har kjent i et såpass kort tidsrom i det hele tatt?

 

Håper noen kan hjelpe meg... Jeg har såpass lav selvtillit at jeg egentlig ikke tillater meg selv å tro at hun liker meg, at hun kanskje bare kødder med meg, selv om jeg egentlig veit at hun ikke er en sånn person.

6873435[/snapback]

 

 

Ikke la hun skjønne at du har dårlig selvtillit. Er vel ikke noe fasit svar om hva man skal gjøre i en sånn situasjon, men å gi henne oppmerksomhet å vise at du bryr deg om henne, er utrolig viktig.

Veldig mange sier at " ja du må ikke havne i vennefella", spør du meg er det bare noe jentene sier, når de er usikkre på hva de føler, eller at de ikke føler noe i det hele tatt. Jeg vet det er mer naturlig for jenter å ha guttevenner, enn det det er for gutter å ha jentevenner. Men nok om det. Det jeg ville fra til er at jeg tror ikke det skader å bli god venner i starten, så lenge man flørter litt, og er det er litt mer enn en vanlig venn.

Men dette er noe du må føle på selv.

Å gi henne pressang er noe du også må føle på selv, kanskje litt tidlig hvis du spør meg. Det må hvertfall ikke være noe veldig dyrt, det kan virke litt desperat. Men for guds skyld husk å sende en hyggelig sms på bursdagen hennes.

 

Jeg får litt intrykk at dette er en av de første jentene du har hatt en del kontakt med, men du må ikke bli skuffet hvis det ikke går den veien du vil. Du kommer til å treffe mange jenter fremover, og selvtilliten jobber du samtidig med. En dag kommer ting til å ordne seg :thumbup:

 

 

Mvh

 

Kuffe

Lenke til kommentar
For det første, fotflørting er ikke akkurat den beste måten å flørte på sånn at du vet det.
Det var hun som tok initiativ til det, så jeg syntes det var flott uansett...

 

Du sier du har dårlig selvtilit, slutt med det. Du får ikke noe godt ut av det og det vet jeg siden jeg har hatt det sånn før.
Er ikke bare å slutte med det... Jeg har levd tilnærmet isolert de siste 3 årene, noe som selvfølgelig er min egen feil. Selvbildet mitt og selvtilliten min har alltid vært dårlig, men når jeg gikk videregående var jeg nesten aldri ute på fritiden, og jeg fikk dårligere og dårligere selvtillit og selvbilde over årene.

 

Hvis du vil være alene med henne så tar du å ber henne over får å se film eller noe annet som kunne falle i interesse. Hvis det blir film, så ta et pledd over dere, hold rundt hverandre og prøv å ha det så hyggelig som mulig. Og det er nå du kan finne ut om hun liker deg. Det som alltid funker får meg er at jeg ser jenta dypt i øynene og så gir jeg henne et kyss. Hvis hun kysser deg da så har du nok ditt svar.
Ja, det høres hyggelig ut. Problemet er at vi går på folkehøgskole, så det er sjelden noe særlig anledning til å være sammen alene.

 

Prøv dette ut før hun har bursdag. Hvis du får ditt svar før bursdagen hennes så kan du jo be henne ut på middag eller middag hjemme såklart hvis du helst kan lage mat. Når det kommer til gaven så kan du kjøpe henne ei rose og en ting, men kan ikke hjelpe deg med hva slags ting dessverre.
Har nok ikke mulighet til å gjøre det før bursdagen hennes. Det er hjemreisehelg denne helga, så ser henne ikke igjen før på mandagen.

 

Ikke la hun skjønne at du har dårlig selvtillit. Er vel ikke noe fasit svar om hva man skal gjøre i en sånn situasjon, men å gi henne oppmerksomhet å vise at du bryr deg om henne, er utrolig viktig.

Veldig mange sier at " ja du må ikke havne i vennefella", spør du meg er det bare noe jentene sier, når de er usikkre på hva de føler, eller at de ikke føler noe i det hele tatt. Jeg vet det er mer naturlig for jenter å ha guttevenner, enn det det er for gutter å ha jentevenner. Men nok om det. Det jeg ville fra til er at jeg tror ikke det skader å bli god venner i starten, så lenge man flørter litt, og er det er litt mer enn en vanlig venn.

Ja, har tenkt på det, og tror nok at det blir til det... Er jeg heldig kan det bli noe mer, om ikke, så er det i hvert fall en stor forbedring fra hvordan jeg har hatt det de siste årene uansett.

 

Men dette er noe du må føle på selv.

Å gi henne pressang er noe du også må føle på selv, kanskje litt tidlig hvis du spør meg. Det må hvertfall ikke være noe veldig dyrt, det kan virke litt desperat. Men for guds skyld husk å sende en hyggelig sms på bursdagen hennes.

Ja, skal gjøre det. I og med at det er hjemreisehelg og at jeg ikke har noen mulighet til å gi noen gave til henne på bursdagen da uansett, så dropper jeg det kanskje, og bare sender en SMS eller noe...?

 

Jeg får litt intrykk at dette er en av de første jentene du har hatt en del kontakt med, men du må ikke bli skuffet hvis det ikke går den veien du vil. Du kommer til å treffe mange jenter fremover, og selvtilliten jobber du samtidig med. En dag kommer ting til å ordne seg :thumbup:
Ja, er nok rett inntrykk det. Hadde litt kontakt med ei jente for en del år siden, men det endte med at hun bare droppa meg til fordel for noen andre. Jeg håper det kommer til å ordne seg, fordi akkurat nå er det å gå på folkehøgskole en slags "last resort" for meg.

 

Takk for alle svar, fint å kunne få noen andre innspill enn bare mine egne tanker :)

Lenke til kommentar
Du sier du har dårlig selvtilit, slutt med det. Du får ikke noe godt ut av det og det vet jeg siden jeg har hatt det sånn før.
Er ikke bare å slutte med det... Jeg har levd tilnærmet isolert de siste 3 årene, noe som selvfølgelig er min egen feil. Selvbildet mitt og selvtilliten min har alltid vært dårlig, men når jeg gikk videregående var jeg nesten aldri ute på fritiden, og jeg fikk dårligere og dårligere selvtillit og selvbilde over årene.

6873917[/snapback]

Vet at det ikke er så enkelt å bli kvitt det, men jo lenger du venter med å prøve jo være blir det. Noen greier vel det lettere enn andre og sånn er det bare. Jeg kom meg ut av det og jeg håper du greier det samme. Lev livet mens du enda er ung :)

Lenke til kommentar

Jaja, var veldig aktiv i den store kjærlighetstråden for rundt et år siden jeg da. De som var der da husker sikkert den store høstkjærligheten min og hvordan det gikk.

 

Etter at det aldri ble no av så har kjærligheten liggi 100% dødt hos meg siden den gang. Ikke følt noe for noen jente i det hele tatt. Men nå, nå begynner det å skje ting.

 

Nye jenter har kommet i klassetrinnet under meg på vgs, og jeg øyner jo et håp, og legger inn noen aksjer hos ei av dem. Og det ser ut til å gi avkastninger. Hun responderer, vi snakker greit, og hun har tatt initsiativet til å starte samtaler selv også. Men, dette skjer kun på skolen.

 

Så, jeg var feig og fikk tak i msn hennes fra en felles veninne. Så har vi snakket litt der og egentelig ingen ting og fått litt kontakt.

 

Ihvertfall, om fredag så tenkte jeg at nå må jeg kjøre inn støtet hvis det i det heletatt skal være no mulighet. Går dette for lenge mister hun en evt. interesse, og jeg går bare rundt her og håper på ingen ting.

 

Jeg får igang en samtale med henne, og finner ut at hun har en av dagene i helga fri. Jeg sier "tilfeldigvis" at det har jeg også, og foreslår jo at vi kan finne på no. Hun virket positiv og jeg var lettet. Men, så kommer den store tabba.... vi rakk ikke å avtale no konkret før det ringte inn, og vi gikk hver vår vei og eneste måte å holde kontakten i helga var via msn.

 

Planen var at vi skulle snakkas på msn, men desverre så har jeg vært så opptatt hele helga at jeg sendte henne en mail istedet og oppga tlf og ba henne sende en mld så vi kunne snakkes nermere om tid og sted.

 

Dagen har gått, ingen mld eller telefoner har ringt, og jeg sjekker innboksen på mailen min. Fått en mld der hun skriver at hun hadde sett fram til dagen vi skulle møtas, men var redd hun hadde for mye å gjøre til at hun rakk å se meg, og avslutter med "håper du forstår".

 

Nå kjenner jeg ikke henne så godt at jeg vet hva dette skal bety, om det i det heletatt skal bety no mer. Ihvertfall, tror dere løpet er kjørt hvis hun avslår allerede så tidlig? Jeg mener, hvis hun var åpen for noe, ville hun ikke prioritere meg fremfor lekser (ja, hun oppga det som grunnen). Eller kan det være noe annet som f.eks at hun er usikker, faktisk har mye å gjøre, eller rett og slett har booket seg bort til noe annet?

 

Er det riktig av meg å prøve å kjøre igang en ny dag å treffes? Eller blir det for masete?

 

Håper på noen gode svar slik som det var på kjærlighets tråden for ett år siden.

 

 

EDIT:

 

Når jeg nå leser mailen en gang til så syntes jeg det virker mer og mer som at hun gjerne vil, men ikke kan. Er bare måten de tre setningene er skrevet på :) (nei, vill ikke legge mailen ut her)

Endret av SimDaDim
Lenke til kommentar

Det kan nok bety litt av vært, men du får håpe at hun sa det fordi hun håper at du ikke ble såret over at dere ikke kunne møtes. Snakk med henne igjen på skolen eller noe og se om dere ikke kan finne på noe nytt.

 

Edit: Men det høres fint ut. Men som jeg sa. Ta kontakt med henne og spør om dere ikke skal finne en nye dag.

Endret av Luchy
Lenke til kommentar
Jeg holder for tiden på å dø av kjærlighetssorg, og det verste av alt er at jeg ikke har blitt dumpa eller noe slikt. Problemet mitt er at jeg er ubeskrivelig forelska i ei som jeg mest sannsynelig aldri kan få allikevel (hun er opptatt  ). Hun er ekstrahjelp på stedet der jeg jobber, og det er dessverre bare få timer jeg får sett henne i uka. Jeg savner henner hele tiden, og går konstant rundt og gleder meg til å få se henne igjen. Jeg er virkelig sykelig forelska i denne jenta. Jeg har faktisk gått såpass langt som å sjekke opp adressen hennes ved hjelp av gule sider, for så å finne ut nøyaktig hvor hun bor ved hjelp av www.norgeibilder.no. Jeg er nemlig såpass desperat at jeg seriøst vurderer å stalke/spionere på henne.

 

Jeg har lenge vurdert å fortelle henne hva jeg føler, men har aldri turt å få det ut. Vi har en veldig god tone oss i mellom, og er veldig redd for å ødelegge det vennskapsforholdet vi allerede har. Samtidig er det liten sjangse for at det blir noe hvis jeg bare holder kjeft. Vanskelig situasjon dette her. : / Forresten så tror jeg hun har en liten mistanke om at jeg liker henne. Jeg var riktignok veldig full, men når jeg sender henne en tekstmelding som sier "God natt " klokka 3 på en lørdagskveld, da hinter det kanskje litt?

 

 

Ahh.. Flere som er i samme båt? Trodde jeg var alene i min kjærleikssorg, men det ser ut som det er flere som har forelsket seg i det uoppnåelige :cry: Det er kun en ting som funker mot dette brødre.. SKÅL!

Lenke til kommentar

SimDaDim: Jeg ville spurt en gang til om jeg var deg.

Vet bare med meg selv at jeg har vært supertravel den siste mnd og hadde ikke fått tid til noe date selv om jeg ville. Så det at hun er travel trenger absolutt ikke være en unskyldning for at hun ikke vil finne på noe med deg. :)

 

Edit: Leifs

Endret av Mirann
Lenke til kommentar

DNA, skjønner veldig godt hva du mener. Har hatt problem med dette tidligere at jeg klarer ikke å slutte å tenke på en person, og konstant må holde kontakten/ha oppmerksomheten. Tro meg, det kan drepe et forrhold rellativt fort ;)

 

Luchy, jepp, enig. Tror jeg skal ta den tilnermingen til henne. Spørre hvordan helga var, om de tingene hun gjorde, så spør jeg om hun ble ferdig med alle leksene (snike seg innpå temaet :p ) Forhåpenteligvis så vil hun starte snakken om avtalen slik at jeg slipper å dra opp temaet, men hvis ikke så kjører jeg på med den "Det var synd at vi ikke fikk til noe i helga, gledet meg." Har hun enda ikke foreslått å gjennoppta daten så får jeg dra på med "og til neste helg skal jeg avgårde..." Er enda ikke hintet tatt, så må jeg vel spørre direkte med no sånn som "men kanskje det passer bedre nå en av dagene i uka?"

 

Høres ut som en plan, men klarer jeg å gjennomføre den....

 

Den som lever får se :)

Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke på kvinner i det heletatt..

 

storyen har begynt på nytt, akkurat som jeg fortalte noen sider tidligere her i tråden (hun tviler på forholdet osv) også sier hun at hun ikke vet hva hun føler..

 

noen minutter etterpå så er hun dødsglad for at hun får parfyme hos moren i gave (er i spania), litt senere spør jeg om hun har tenk noe mere.. da sier hun:

 

tænkt på ka?

 

Og alt er help perfekt, hun elsker meg og hele pakken..

 

Fatter ikke en dritt.. vet ikke om jeg vill dra til henne i kveld..

 

Edit: dette foregikk på msn.. Noen tips til hva jeg kan spørre henne om? så jeg kan være sikker? eller hva som helst.. alt er bare rart i hodet mitt..

Endret av complexity
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...