Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten

Anbefalte innlegg

Det er ingenting galt med å ha eldre eller yngre kjæreste, men å være sammen med en som er 6 år eldre når du er så ung vil skape problemer. Skal du henge med vennene og venninnene hans? Skal han være med vennene og venninnene dine? Er det du som er spesielt moden, eller er han spesielt barnslig?

6754647[/snapback]

Og hvordan aksepteres det av resten av samfunnet? Absolutt ikke alle som verdsetter så store forskjeller i så ung alder, snarere tvert imot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ingenting galt med å ha eldre eller yngre kjæreste, men å være sammen med en som er 6 år eldre når du er så ung vil skape problemer. Skal du henge med vennene og venninnene hans? Skal han være med vennene og venninnene dine? Er det du som er spesielt moden, eller er han spesielt barnslig?

6754647[/snapback]

begge kanskje :dontgetit:
Lenke til kommentar

Alderen har noe og si. Da jeg var 12 år og gikk på barneskolen var han jeg liker nå 16 og hadde begynt på vgs. Da jeg var konfirmert var han ferdig med vgs. 4 års forskjell blir da mye! Å gå på vgs og bli sammen med ei som fortsatt går på barneskolen hadde jo vært skikkelig sært og ekkelt! Men nå som jeg er 25 og han 29 har ikke alderen noe betyning.

Desto eldre man blir desto mindre betyr alder. :)

Endret av Mirann
Lenke til kommentar

Syns det var skikkelig ekkelt når 20-åringer la seg etter fjortisjentene i klassen min i ungdomsskolen. Alle jentene som hadde fått litt pupper hadde "kjæreste" i byen med bil som dro de med på fester.

Hva feiler det sånne karer? Det er da ikke mye status nå å ha en 14 år gammel kjæreste når man selv er 20-21? Bare ekkelt. Det er vel et bygdefenomen, men like fullt er det der.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Det tror jeg vi alle gjør. Det er det uoppnåelige som frister mest ;)

Hmm, kom nettopp på en liten ide her. Hva om det er nettopp dette som gjør at folk blir forelsket i første omgang. Følg mitt lille tanke eksperiment:

Ofte gjør utsenet at man blir forelsket eller føler seg tiltrukket. Dette kan ha med at personen virker mer moden enn deg, og dermed ser mer uoppnåerlig ut. Spenningen ved å prøve å få denne personen interisert i deg, vil da være en stor drivkraft.

En annen ting kan være dette med at omsvermede personer ofte får mange beundrere. Dette har kanskje noe med at det å kunne være sammens med den omsvermede personen virker som en vanskelig oppgave, og dermed et mål som blir "spennende" å prøve å oppnå.

Så den andre veien. (dette har jeg opplevd selv). Se for deg at du er forelsket i ei. Du gjør ikke så mye ut av saken, men etter en stund så viser det seg at hun er forelsket i deg også. Og hun er villig til å gjøre det meste. Snakker overdrevent mye med deg, forteller deg alt, ja, hengir seg omtrent til deg. Da mistet jeg faktisk lysten på å bli sammens med vedkommende, mye fordi hun da virket så underlegen og nesten sagt stakkarslig.

Et annet eksempel, jeg var sammens med ei for rundt et år siden. Dette gikk ikke bra, og vi gikk hver vår vei. Etter en stund snakkas vi mer igjen, og hun var tydelig mer frastøtende og litt mer venninne. Oj, dette tirret. Jeg savnet henne på en måte igjen, og tenkte å prøve meg litt, men neida. Dette funka overhodet ikke. Og hvilken effekt ga dette? Joda, jeg prøvde enda hardere. Nå er det absolutt no, no, mellom oss, og jah... jeg syntes hun er way too moden for meg... Selv om hun sikkert ikke er noe forskjellig fra andre jenter åp samme alder.

Så, altså oppskriften for å finne en person interesann er kanskje dette med at den virker litt uoppnåerlig. Og jenter, jeg tar vel ikke så veldig feil hvis jeg sier dette er litt av grunnen til at dere er glade i eldre gutter. Hvor tøft er det vel ikke å være sammens med en 10. klassing når dere selv går i 8.klasse?

Og jeg tror også dette er litt av grunnen til at folk ofte går fra hverandre innen to måneder. (ihvertfall har jeg hørt at de fleste forrhold som varer i mer en to måneder, pleier å bli veldig serriøse). Din kjære er ikke lenger så uoppnåerlig, og du begynner å se på andre av motsatt kjønn som virker å ha andre, gode egenskaper som du kunne tenke deg å beseire.

Men, dette er ikke bare relatert til utsenet. Sålenge man virkelig brenner for noe, og møter en person av motsatt kjønn som kan passe som make og virkelig virker uoppnåerlig i dette, så vil det virke med effekten av kjærlighet.

Så, min konklusjon er, for å få andre interisert i deg, prøv å ikke legg alle kortene på bordet med en gang. Det skader ikke å overse/ignorere bitte litte grann i starten, bare for å "tease" litt. Dessuten, dersom du tar alt for mye kontakt, ender det bare med at du blir impåsliten, og ifølge min teori, du er ikke så uoppnåerlig.

Hva syntes dere andre om denne teorien da :p

Lenke til kommentar

Bitex: helt enig. Kvalmende vil jeg si! Greit nok det er litt forskjell, men....i den alderen blir det bare ekkelt.

Selv sliter jeg med usikkerhet mot henne jeg har falt for. En av grunnene er at hun er 5 år yngre :hm: burde ikke bety noe, men...får se det an etterhvert. Må bli litt bedre kjent med henne. Er andre ting jeg må finne ut av også, så...

Arg, jeg måtte falle for ei nå...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...