Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff, om tre uker skal to av mine beste venninder ha bursdag. Hva er galt med dette? Vel egentlig ingenting, men nå har det seg slik at hun ene er veldig god venn med eksen min. Hun dumpet meg for en 1-2 måneder siden og etter det har jeg ikke hørt noe fra henne, men jeg er fremdeles forelsket :(

 

Jeg klarer ikke tanken på å måtte se henne en hel kveld/natt og samtidig vite at hun slettes ikke liker meg. Hater meg selv for det.

Kanskje burde jeg holde meg edru hele kvelden, da er jeg sikker på å ikke gjøre noe dumt ihvertfall :dontgetit:

Endret av Gene
Lenke til kommentar

I går pratet jeg faktisk med en jente på fest i mer enn 10 min. Første gang det har skjedd, tyder på at jeg ikke er helt bortinatta kjedelig å snakke med hele tiden. Selvsagt kom en kar og ble med i samtalen etter hvert, da ble hun mer interessert i ham og jeg datt liksom ut og satt ganske så stille og bare lyttet.

 

Kanskje dette ikke passer så bra inn i kjærlighetstråden, men jeg føler at jeg gjør mental fremgang mot å bli mer normal i sosiale sammenhenger.

Lenke til kommentar

Det store trikset med å være sosialt akseptert tror jeg må være å være seg selv. Mange som legger på seg gode egenskaper, henger ut andre for å virke tøff, og snakker med ord som ikke er sine egene. Man får kanskje venner på dette, men de vil snart oppdage hvem du er. Og du vil snart oppdage hvem de er, og at det ikke går ann å gå rundt å være en annen hele tiden ;)

 

Men uansett, det med å være sosialt akseptert, det er noe surr syntes jeg. De som virker som de kuleste, er ofte de som kan minst, men har snakketøyet i orden ;) Litt urettferdig, men det gjevner seg ut når man blir eldre ;)

Lenke til kommentar

Ok, snakka med henne på MSN i kveld igjen. Følte jeg måtte ta en litt skikkelig samtale og få klarert det hele opp. Har jo bare snakket om hvordan jeg har følt for henne, og hvordan hun føler for meg. Men ikke om hvordan vi står i dag.

 

Så i dag ble det litt hett i betydningen anstrengt. Jeg følte jeg snakket veldig hardt med ho, spurte noen veldig vanskelige sp.mål, og ga meg ikke før jeg var helt sikker på at hun snakket sant. (selv om jeg ikke har noen grunn til å tro noe annet). Hun var selvfølgelig veldig ærlig og tok det pent(som er noe av det jeg liker ved henne) og det resulterte i et par litt sure svar, men egentelig veldig greit.

 

Kom frem til at hun har følelser for meg (noe hun har sagt til meg før også) men at de forvirrer henne mer en det gjør henne godt. Jeg spurte hvordan ståa hadde vært om ikke typen hennes hadde vært med i bildet. Hun svarte da at den hadde vært til min fordel. Avsluttet med å spørre om vi bare skulle være venner inntill videre, og det var hun enig i.

 

Så derfor så sitter jeg igjen med blannede følelser, men mye mer sikkerhet. Jeg vil fortsette å ha følelser for henne, og ingen ting jeg kan få gjort med det, men vet at hun er ikke noe annet enn en venn tilbake. Så derfor er det ingen vits i å prøve seg;)

Lenke til kommentar
Ok, snakka med henne på MSN i kveld igjen. Følte jeg måtte ta en litt skikkelig samtale og få klarert det hele opp. Har jo bare snakket om hvordan jeg har følt for henne, og hvordan hun føler for meg. Men ikke om hvordan vi står i dag.

 

Så i dag ble det litt hett i betydningen anstrengt. Jeg følte jeg snakket veldig hardt med ho, spurte noen veldig vanskelige sp.mål, og ga meg ikke før jeg var helt sikker på at hun snakket sant. (selv om jeg ikke har noen grunn til å tro noe annet). Hun var selvfølgelig veldig ærlig og tok det pent(som er noe av det jeg liker ved henne) og det resulterte i et par litt sure svar, men egentelig veldig greit.

 

Kom frem til at hun har følelser for meg (noe hun har sagt til meg før også) men at de forvirrer henne mer en det gjør henne godt. Jeg spurte hvordan ståa hadde vært om ikke typen hennes hadde vært med i bildet. Hun svarte da at den hadde vært til min fordel. Avsluttet med å spørre om vi bare skulle være venner inntill videre, og det var hun enig i.

 

Så derfor så sitter jeg igjen med blannede følelser, men mye mer sikkerhet. Jeg vil fortsette å ha følelser for henne, og ingen ting jeg kan få gjort med det, men vet at hun er ikke noe annet enn en venn tilbake. Så derfor er det ingen vits i å prøve seg;)

5115299[/snapback]

 

Var det noe vits i å presse henne da? Var det ikke akkurat dette du visste fra før av, eller burde gjettet deg til? Jeg mener at når man ikke er i et forhold, bør man for all del unngå krangler. Gode diskusjoner er bra, men ikke sånn at det kan bli personlig. Mulig jeg ikke helt forstår hvordan du mener det, men det er iallefall hva jeg mener. Vel, uansett, skal bli bra å treffe jenta igjen i morgen, blir alltid litt glad inni meg når jeg ser henne.

 

Og SimDaDim: som jeg har sagt før, denne dealen er snart i boks for din del

:thumbup:

Lenke til kommentar

hehe, bra du er positiv. hadde jeg bare vært så positiv selv. Kropspråket og de ikke-verbale signalene hun sender kan tydes begge veier, så jeg må nesten bare stole på at det hun forteller meg er sant.

 

Jeg presset ikke henne i den forstandet(håper jeg). var ihvertfall ikke det som var meningen. Kanskje si det til henne på skolen i morra;)

 

Jeg hadde jo på en måte litt følelsen av hva hun kom til å svare ja, men når man har slike følelser, så er man veldig usikker på seg selv vettu ;) Derfor var det bare megadelig å få det dobbeltbekreftet.

 

Som du sier med at man bør unngå krangler når man ikke er i et forrhold, helt enig. Men dette var ikke noen krangel. var mer sånn litt irritasjon som måtte ut, og det sa jeg klart ifra til henne også. at grunnen til at jeg var litt irritert på henne var bare fordi jeg er så glad i henne, og derfor så redd fordi jeg ikke klarer å styre det selv.

 

Du sier at dealen snart er i boks; jeg stiller meg veldig usikker til den. Har hatt nesten liknende tilfeller før (bare at jeg ikke har vært så åpen om det), og har enda ikke hatt lykken på min side. Så det gjennstår å se...

 

Og som jeg har nevnt tidligere, føler det er så utrolig dumt å ha disse følelsene for henne. Hun er jo nå i et godt forrhold og hun har det godt, og da burte jeg jo egentelig være veldig glad for det. Det siste hun trenger er noen som går rundt å vil at det skal slutte til fordel for seg selv ;)

Lenke til kommentar

det å la henne få muligheten til å være "venner for nå" er noe jeg aldri ville ha gjort.. da er det bedre at du sier at det kanskje er best at dere er bare venner, så kan du gå videre.. syntes du ga henne en veldig lett løsning på dette ved å la henne ha deg i bakhånd i tilfelle det blir ett brudd mellom henne og typen.. du vil sitte igjen med svarteper, og kommer nok til å sitte å tvinne tommeltotter og håpe på at det slal bli dere, og jeg tror dette vil være en stor påkjenning med tanke på at du ser henne med typen så godt som hver dag på skolen!?

 

Edit: leif was here ;)

Endret av nerval
Lenke til kommentar

jepp nerval. Helt sant det du sier. Gjør meg veldig vondt å se henne sammens med typen, særlig når jeg vet at det er stort sett bare han som står imellom oss :(

 

Har så utrolig lyst til å bare være venner med henne! Har vært venn med henne nå i litt over en måned, og er akkuratt slik jeg vil at det skal fortsette slik stillingen er nå. Men det er noe dritt!! Klarer ikke å få henne ut av tankene. Enda værre er det jo når jeg ser henne på skolen hver dag.

 

Ja, sant at jeg ga henne en veldig lett løsning ved at hun bare kan ha meg i bakhånd i tillfelle. Den skal jeg tenke litt over. Men det er jo nå hun har kjangsen da, jeg kan ikke love at disse følelsene holder seg.

 

Uff, dette er vanskelig! Skjønner hvilket dilemma hun er i, og irriterer meg over at jeg ikke kan få gjort noe med det.

 

tror jeg snart må sove litt...

Lenke til kommentar

det er ikke lett nei, men er enda vondere når du går med håpet om at det skal bli dere.. bare si at det er best at dere bare en venner, er det ment at det skal bli dere, vil dere finne sammen hvis/når det blir slutt mellom henne og typen, og du vil ha det bedre med deg selv i mellomtiden.. dette vil også gjøre at hun må ta en avgjørelse nå, istedenfor å bare vite at du alltid vil være der om forholdet hennes ender.. skal ikke se bort ifra at hun faktisk finner ut at det er deg hun vil ha også, you never know ;) uansett, tror jeg dette vil være det enkleste å leve med, med tanke på at dere fortsatt har lyst til å være gode venner..

Lenke til kommentar

OK, takk for noen veldig kloke ord nerval. Jeg skal serriøst vurdere de, og liker godt tanken på å holde meg unna henne til hun kommer på bedre tanker selv. Det har jo tidligere på tråden vært foreslått sjalusi-konspirasjoner som løsning på denne saken, men liker denne løsningen veldig godt.

 

Håper bare jeg klarer min del av den ;) bare være venner fra nå av. og håpe at jeg har det bedre med meg selv da.

 

Det med å be henne ta en avgjørelse nå tror jeg er for mye bedt av henne. Jeg tror hun er meget usikker, og ikke tør å forlate det trygge forholdet hun er i nå. Da inntar jeg heller den "hva var det jeg sa" holdningen hvis det skulle ende opp med oss en gang :p;)

 

Har lyst til å være god venn med ho ja, men er veldig vanskelig å si det når jeg vet at alle disse følelsene spiller inn. Kanskje prøve å holde meg litt lavt en ukes tid, og se hvordan det føles... har egentelig prøv dette før, men med serdeles dårlig hell.

 

Jaja, tusen takk for de gode ordene nerval! Du er en klok mann... eller dame ;)

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med nreval her. Jeg syntes du burde prøve å gå videre, ser for meg at dette kan være et rimelig dødfødt forhold. Jeg støtter ikke den her "ape" tingen.

Det er mange flere fisk i havet, som folk sier. Her vet jeg at alle tenker "bullshit!" men det er faktisk sant.

 

Jeg vli ihvertfall råde deg til å se andre veier, slik at du kanskje er åpen for nye muligheter. Kom deg ut, dra på fest, ett eller annet. Man vet jo aldri når man møter en skikkelig søt og sjarmerende jente som ikke har kjæreste og som vil være mer enn bare venner ;)

Lenke til kommentar

når jeg sier gi henne et ultimatum, mener jeg at du skal foreslå at dere bare rett og slett skal være venner.. har hun sterke følelser for deg, kan det hende hun finner ut at hun faktisk ikke vil gå glipp av ett mulig forhold med deg.. for all del, ikke si til henne at hun må bestemme seg for hvem hunvil være med.. dette er en avgjørelse hun må gjøre 100% på egenhånd, og jeg tror dette er den beste veien for deg å gå.. utrolig tungt, har selv gått den stien før, men til syvende og sist må jeg si at dette var en avgjørelse jeg ikke har angret på i ettertid, selv om det aldrig ble oss :) er bedre å ha en god venn for livet, enn å miste henne fordi hun føler seg, hmm, i mangel på bedre ord velger jeg og si overkjørt, hehe.. og for å svare på siste setning i posten din, så er jeg av samme rase som deg :p

Lenke til kommentar

Tusen takk for gode svar her nå! Mye oppmuntrende lesestoff :)

 

Gene, du sier at jeg ikke burte gå videre med dette forrholdet. Jeg har nå besstemt meg for at jeg ikke skal prøve å være mer enn en venn rundt henne fra nå av. Vil hun at jeg skal være noe mer, så må hun være det selv også.

 

Du sier at dette er ett døfødt forrhold. Jeg kan ikke si meg helt enig i dette. Tror heller bare at det har kommet litt skeivt ut. Trenger ei uke på meg nå så skal nok dette få rettet litt på seg. Går inn for "bare være venner" nå, og hvis hun syntes jeg skal være noe mer en bare en venn, så får hun si i fra ;) Slutte å prøve å overbevise henne.

 

Denne ape-tingen har jeg egentelig ikke noe forrhold til, men har hørt den bekreftet fra flere jenter, så velger å tro litt på den. Dessuten så har hun vært igjennom en veldig vanskelig periode nå, så det var et litet håp om at det var det som var grunnen, men tror ikke det dessverre.

 

Ja, veit det er mange fler fisk i havet. Men er sammtidig det som er litt deilig med å være forelsket også da. Slipper å hele tiden gå rundt å kjenne etter hva man føler for folk. Kjenne om det er noen som prøver å være litt ekstra rundt deg, prøver å signalisere deg noe. Nå er jeg helt sikker på følelsene mine, og slipper å bry meg om noen andre. Dessuten så tror jeg ikke det funker å slukke en flamme med en ny en ;) det skaper bare enda større brann.

 

så til deg nerval:

Du sier at jeg skal gi henne et ultimatum. Problemet er jo at hun vet at jeg har såppas store følelser for henne, og at de ikke vil forsvinne over natta. Hun er no såpass trygg i det forrholdet hun er nå tror jeg, at noe annet ville vært utenkelig. Derfor så er jeg redd for at "skal vi bare være venner for alltid", blir et så vanskelig sp.mål, at det blir ja uansett.

 

Helt enig, jeg må ikke be henne ta et valg mellom meg og kjæresten. Jeg har sagt klart i fra til henne at når hun er sammens med kjæresten, da stikker jeg. Det er fordi jeg ikke klarer å se dem sammen. Det gjør utrolig vondt.

 

Jepp, dette er en avgjørelse hun må ta helt selv. Men jeg prøver å hjelpe henne så godt jeg kan, men er redd for at jo mer jeg forteller henne om hvor glad jeg er i henne, jo vansligere blir det for henne å holde på den avgjørelsen hun nå har tatt.

 

Helt enig! Bedre å ha en god venn for livet, enn å satse alt nå.

 

Godt å høre at vi er av samme rase :D

Lenke til kommentar
Tror sterilisering demper alle kjærlighetsfølelser, kåthet, etc. og gjør livet mye enklere..funker på katter. Kanskje noen burde vurdere det...

Blir for dumt når det å skaffe seg kjæreste handler om å manipulere den andre parten, spille kostbar, fikse på utseende etc, aldri få orgasme samtidig, smerteful kjærlighetssorg. Er det verdt det?

 

I etthvert parforhold er det en part som vil at forholdet skal fungere mer enn den andre parten. Forholdet betyr mer for part A, og part A er også mer desperat og har mindre makt i parforholdet enn part B.

I Norge er det i større grad enn i andre land mulig å leve ett bra liv uten en partner økonomisk og det er mer sosialt akseptert.

Før i tiden ville dette vært vanskeligere..

 

Livet ditt vil ikke automatisk bli bedre med en kjæreste..

5109698[/snapback]

 

Jeg er delvis med på den der. Men så har man noe som heter savn og.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...