hylo Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Gutter skjønner ikke hva et nei betyr... 6724165[/snapback] Og jenter skjønner ikke når de skal slutte å være noen livlige, snille, søte, pene (og smarte) dyr. - Faen ta dere. Ja, jeg er bitter. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Gutter skjønner ikke hva et nei betyr... 6724165[/snapback] dere har en tendens til å si en ting og egentlig mene noe annet da.. så den får du dra lenger på bondelandet med... Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Gutter skjønner ikke hva et nei betyr... 6724165[/snapback] Er vel heller mer problemet at jenter ikke har nei i ordforrådet sitt, og skal si ting på så jækla innviklete måter at vi står der som amøbene vi er og forstår ingenting. Keep it simple. Edit: Av en eller annen merkelig grunn får jeg inntrykk av at det ikke bare er Hylo som er bitter for å si det sånn Endret 22. august 2006 av Eyvindr Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Så du mener om jeg sier rett ut til han! NEI jeg har ikke lyst til å dra på date med deg! så kommer han til å synes det er helt greit da... ok, I'm going to keep it simpel.. humm Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Gutter skjønner ikke hva et nei betyr... 6724165[/snapback] "Altså, liksom, på en måte, atte, du skjønner, atte, liksom... Forstår du ikke?" Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Gutter skjønner ikke hva et nei betyr... 6724165[/snapback] "Altså, liksom, på en måte, atte, du skjønner, atte, liksom... Forstår du ikke?" 6724253[/snapback] QFT! Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Så du mener om jeg sier rett ut til han! NEI jeg har ikke lyst til å dra på date med deg! så kommer han til å synes det er helt greit da... ok, I'm going to keep it simpel.. humm 6724239[/snapback] Det er bedre i hvert fall. sparer tid også Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Så du mener om jeg sier rett ut til han! NEI jeg har ikke lyst til å dra på date med deg! så kommer han til å synes det er helt greit da... ok, I'm going to keep it simpel.. humm 6724239[/snapback] Det er bedre i hvert fall. sparer tid også 6724361[/snapback] tid er penger Lenke til kommentar
arianar Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Gutter skjønner ikke hva et nei betyr... 6724165[/snapback] "Altså, liksom, på en måte, atte, du skjønner, atte, liksom... Forstår du ikke?" 6724253[/snapback] Haha! Begynte å le når jeg leste det der! Evig sannhet! Lenke til kommentar
maskot Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Eline: Hvis jeg hadde vært i hans sted, ville jeg definitivt foretrukket å bli fortalt det før. 6718056[/snapback] Har prøvd å hinte litt til at jeg kanskje ikke hadde så lyst til å dra på kino. Da sa han at vi godt kunne finne på noe annet. Er det mulig å ikke ta et slikt hint? 6720088[/snapback] ALDRI hint, sei det du har å evt gå... Faen er så lei av alle jentene og lærarane som hinta om ditt og datt og bla bla som dei faen berre kan tørke seg i ræva med! [Ja den her dagen har så langt gått rett til helvette!] Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Gutter skjønner ikke hva et nei betyr... 6724165[/snapback] Haha, som nevnt så er ikke det "neiet" et nei, men heller masse om og men og hinting og sånt. "Nei!" er et fint ord. da veit vi akkurat hva du ikke liker, hva du ikke vil, sånn. Så enkelt å forstå, kanskje bittert den første tida, men man får vite hva som betyr, og det er bedre enn å gå i uvisshet og håpe. Kommer man først så langt, er det greit å vite ganske tidlig om man har sjangs eller ikke. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Hva når jeg mener nei, og grunnen min for nei'et er ikke akuratt den beste Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Eline: Hvis jeg hadde vært i hans sted, ville jeg definitivt foretrukket å bli fortalt det før. 6718056[/snapback] Har prøvd å hinte litt til at jeg kanskje ikke hadde så lyst til å dra på kino. Da sa han at vi godt kunne finne på noe annet. Er det mulig å ikke ta et slikt hint? 6720088[/snapback] si det rett ut. ikkje hint gutten fram og tilbake. Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Hva når jeg mener nei, og grunnen min for nei'et er ikke akuratt den beste 6724980[/snapback] Mehæ? Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Min klasse forthawin. Forventa noen saftige berter, men neida. Alle gutta var "fjell" randoms fra bygda, og 70% av jentene var invalid. Var bare 2 "hotte" Ene Ble jeg faktisk litt betatt av. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Hva når jeg mener nei, og grunnen min for nei'et er ikke akuratt den beste 6724980[/snapback] Mehæ? 6725016[/snapback] gløm det Lenke til kommentar
Feh Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Så du mener om jeg sier rett ut til han! NEI jeg har ikke lyst til å dra på date med deg! så kommer han til å synes det er helt greit da... ok, I'm going to keep it simpel.. humm 6724239[/snapback] Han kommer ikke til å syns det er greit, men han kommer (hvis han ikke er helt psycho i hodet) til å forstå at her er det ikke mer å hente. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 For å bidra til diskusjonen er ikke gutter de eneste som er dårlige til å tolke hint. Jeg hadde en diskusjon om dette med en gjeng ungdommer, og bare testet noe for min egen skyld. Jeg snakket litt med noen forskjellige jenter om temaet, og det viste seg at de hadde nokså forskjellige oppfatninger om emnet. Noen ville tolket et hint helt forskjellig, og dette var i deres egne eksempler. Jeg har dessuten prøvd å gi hint til jenter selv, men det er ikke alltid like lett å få dem til å oppfatte budskapet. Dette var igjen hint som jenter selv ville ha brukt, og hint som jeg også syntes var ganske klare. Når man er interessert hører man gjerne det man vil høre, og om interessen ikke er gjensidig er det gjerne praktisk å få forklart situasjonen uten utbroderinger. Replikken "Jeg kan ikke i dag" kan godt brukes, men ikke forvent at en person skal ta hintet etter første gang. Det kunne jo faktisk hende at personen ikke hadde mulighet den dagen. Hvis dette skjer flere ganger, burde man kanskje ta hintet, og om ikke annet mister man kanskje interessen fordi gutten/jenta er så opptatt. Om man skulle si "Jeg har ikke lyst til å dra på kino", så kan det også hende at det faktisk var tilfelle. En god regel om man skulle være interessert, men ikke ha mulighet/lyst i slike situasjoner er å følge opp med et annet forslag. Og det er ikke flaut å invitere ut en av det motsatte kjønn... ikke for jenter heller. Om man ikke er interessert, må man ikke finne på å si noe slikt. Om man sier noe slikt for "å være snill", gjør man det bare verre for seg selv. Da får man nok en person diltende etter seg mer enn nødvendig. Men det er fullt lov å si at man ikke har lyst, selv om man er interessert. Bare husk å komme med et annet forslag eller oppfordre til et. Å bare si at man ikke har lyst kan jo bli feiltolket av de som er "flinke" til å tolke hint. Lenke til kommentar
SCV Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 jeg forstår bare ikke jenter jeg... ser ikke ut til at de forstår meg heller desverre. Noen søte smårips som har lyst på en barsk viking? Internet honesty for the win sier nå jeg! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Hint er latterlig uansett, enten det kommer fra gutter eller jenter. Det er ingenting verre enn å være i en situasjon hvor man ikke er sikker på om man er ønsket eller ikke, fordi motparten ikke tør å fortelle deg sannheten. Jeg vil mye heller at jeg blir fortalt at jeg ikke er ønsket framfor at de tåler meg så lenge som mulig, før de til slutt er så drittlei at de skjeller meg ut. Det er lov å være ærlig, og si hva du mener. Det er som oftest den greieste løsningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg