Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan fortelle deg en liten gladhistorie på akkurat deg;

En bekjent (jente) av meg hadde en gutt som var veldig int i henne. Hun ga han masse oppmerksomhet, men rota heller med andre. 

Så en dag møtte plutselig han ei anna ei.

Da skal jeg si deg det ble andre boller! :) Hun ble VELDIG sjalu og

"klikka". Denne episoden fikk henne til å innse at det var han hun likte. 

ikke noen andre. Og de ble faktisk sammen :)

5097428[/snapback]

Håper det der er tilfelle med dama jeg liker... I så fall skal jeg rote med en annen så hun får det med seg...

Lenke til kommentar
Den rote planen kan slå ut veldig i feil retning og da.. Menmen, hvis man er desp så kan man vel finne på mye rart. Hvis jeg hadde vært singel og han jeg likte hadde rota med ei anna ei så ville jeg heller tatt hintet og backa off. Og sikkert blitt lei emg osv. ;)

5100235[/snapback]

 

 

Jeg hadde nok tolket det på samme måten så deg, så roting er ikke anbefalt.

 

Søt jente sa hei og smilte til meg på trening i dag. Må spørre War om hva hun heter =) Er lei av å like dama jeg gjør nå, det går jo ingen vei. Villig til å gjøre mye for å få henne ut av hodet.

Lenke til kommentar
Kan fortelle deg en liten gladhistorie på akkurat deg;

En bekjent (jente) av meg hadde en gutt som var veldig int i henne. Hun ga han masse oppmerksomhet, men rota heller med andre. 

Så en dag møtte plutselig han ei anna ei.

Da skal jeg si deg det ble andre boller! :) Hun ble VELDIG sjalu og

"klikka". Denne episoden fikk henne til å innse at det var han hun likte. 

ikke noen andre. Og de ble faktisk sammen :)

5097428[/snapback]

Håper det der er tilfelle med dama jeg liker... I så fall skal jeg rote med en annen så hun får det med seg...

5099304[/snapback]

 

Risky plan. Bedre å rote med henne, det har mye høyere rate of success.

 

Hvem er det her forresten? Jeg har lurt på det i lengre tid.

Lenke til kommentar
SimDaDim:

 

Du skrev:  "men bedre at hun bruker litt lenger tid på å ta avgjørelsen, enn at hun forhaster seg og velger feil for så å såre begge"

 

 

Skjønner... men hadde jeg vært typen hennes så hadde

så hadde skaden allerede blitt gjort.

(Men nå kjenner jeg ikke disse folkene.. ) :)

 

Edit: Jeg hadde altså blitt såret pga den nære

kontakten dere har.. (hvis jeg var typen)

5097721[/snapback]

Hmm, skjønner hva du tenker. Men jeg tror hun er veldig usikker på hva hun skal gjøre. Jeg vet ikke hvor sterke disse følelsene hennes for meg er, jeg vet bare at de er der.

 

Skjønner det du sier med at du hadde blitt såret av den nære kontakten. Jeg skal bare takke meg glad over at hun velger å ha så god kontakt. Spørsmålet er hvorfor ikke han velger å gjøre noe med det. Hun har nevnt tidligere at han ikke bryr seg, men han har all grunn til det, og jeg klandrer han overhodet ikke for det.

 

Men som hun har sagt, hun føler at hun må gi ham en kjangse først. Kanskje dette kan tolkes som at hun setter ham fremfor meg, eller kanskje det er slik hun sier; hun har mye uoppgjort med han, og føler at hun trenger å gi ham mer tid ;) Jeg tror den eneste løsningen på dette er at tid, og at hun må få tenkt skikkelig igjennom hva hun selv føler ;)

 

*edit:

 

Dessverre for meg :( Er vondt, men samtidig litt deilig også. Slipper å tenke på følelser for noen andre nå, er ikke tvil om hvem de er dedikert til. Slipper dette evige sp.målet, "Hvordan oppfatter hun at jeg gjør dette" ovenfor andre jenter. Vet jo selv at jeg gjør det i all venskapelighet ;)

 

Det sure er jo at det går med mye resurser til dette da. Det kan man jo bare se på alle disse innleggene i tråden i det siste. Dessuten så er det liksom en konstant usikkerhet som ligger der iom at det er vanskligere å få vite hele sannheten. Tør jo ikke "sjekke statusen" mellom henne og typen hele tiden. Det får være dems problem ;)

Endret av SimDaDim
Lenke til kommentar

Kan ikke på noen måte få jenta jeg liker. Bestemte meg for ignorere følelsene mine, men neida. Det første jeg gjør er når jeg se henne er og glemme alt, komme med en eller annen ironisk komentar. Bare jeg hører lattern hennes kan jeg ikke noe annet enn smelte, hun smiler til meg: jeg må sette meg, hun er så deilig... men kan aldri få henne :cry:

Lenke til kommentar
Risky plan. Bedre å rote med henne, det har mye høyere rate of success.

 

Hvem er det her forresten? Jeg har lurt på det i lengre tid.

5100325[/snapback]

tja... Har en teori om at det å gi oppmerksomheten til andre jenter bare skaper større avstand og mer usikkerhet, dersom det er et faktum at hun liker meg.

 

Eksempel: Jeg har av en eller annen grunn kommentert at jeg synes en på TV er pen, til jenta jeg liker. Ikke noe galt i det, tenkte jeg. Men etter det har hun også gjort noe jeg aldri har hørt henne si før: Hun legger stadig vekt på hvor kjekke hun synes diverse kjendiser er. Ikke vet jeg om dette er et direkte svar på det jeg har sagt, men... Det hadde jo vært litt deilig da, men hver gang hun sier sånt, blir jeg lei meg og deprimert fordi jeg tenker "OK, nå vet jeg FOR SURE at hun ikke liker meg"... Når jeg tenker på det etterpå, tolker jeg det mye mer optimistisk enn når jeg er sammen med henne. Nå tenker jeg sånn: "Å, kanskje hun vil at jeg skal bli sjalu, det er jo en taktikk de ofte bruker"...

 

Det er små ting hun gjør av og til når vi er sammen som også får meg til å øyne håp... Jeg merker at hun alltid ser seg om etter hvor jeg er (som jeg alltid gjør med henne)... De to sekundene vi av og til ser på hverandre og smiler er helt herlige... Jeg tror jeg gjør henne nervøs, men det kan jo hende at jeg ikke er så god til å tolke mennesker som jeg tror. En ting er sikkert, hun er ikke like rett frem som jeg er vant til med henne. Om det er positivt eller negativt vet jeg ikke...

 

Nei, Tsar, jeg vil ikke fortelle deg hvem det er, fordi jeg ikke tror det gjør ting noe bedre. Oddsen er god for at du ikke kjenner henne, men hva vet jeg?

Vet ikke med dere andre, men jeg føler meg alltid litt naken når andre vet hva jeg føler og jeg ikke kan kontrollere hva de gjør. Og dere som følger litt med i forumet her vet vel også at Den Røde Tsar ikke ALLTID er like vel bevart, så mye kan jeg vel si. Jeg har mye bedre bruk for å holde informasjonen for meg selv, og bare dele den ut til TRUSTED FRIENDS (heri ikke inkludert Den Røde Tsar, sorry mate :roll: )

Lenke til kommentar

mR_cRaZy, skjønner du er i en tung situasjon. Hadde ca noe av det samme i fjord. Var meget forelsket i ei i klassen da også (hvorfor meg!?), og hun var jo bare hyggelig tilbake. Endte med at jeg skjønte at hun var uoppnåerlig. Litt av problemet lå i det at jeg kanskje tenkte mer på utsenet hennes og hvor pen hun var når hun smilte og alt det der. Senere så har det jo vist seg at vi kanskje ikke passet så bra sammen alikevell ;)

 

Så pass på så du ikke er glad i henne bare pga utsene. Pene jenter kan også være snille vettu ;)

 

Men uff, for en situasjon du er i... uff...

Lenke til kommentar

smeboe:

Jeg syntes også denne sjalusi planen virker litt vell dristig. Har jo selv blit anbefalt den, men trokke den funker i mitt eller ditt tilfelle.

 

Jeg tror at hvis du er så godt kjent med henne at du tør å ringe henne, evt snakke med henne på msn så er det en god løsning. Hun jeg er så glad i tror jeg har lettere for å snakke om slike ting på msn fordi hun syntes det er lettere å få formulert seg riktig da.

 

Dette med TV komentaren er litt dumt syntes jeg. Ikke bry deg om dette. Neste gang sier du hvor pen hun er, ikke hvor pen hu på TV er;)

 

Det med kammerater som roter seg inn i mitt følelsesliv har jeg heldigvis vært veldig heldig med. Er ikke så veldig glad i at alle skal få vite om det, men hvis de virkelig vil det, så burte de ikke ha noe problem med å skjønne det etter litt observasjon iløpet av en skoledag. Har sagt det til en kamerat i klassen, som egentelig ikke ble noe overrasket i det heletatt. Han bare ønsket meg lykke til, og sa at han visste hvordan dette var og støttet meg ;)

Endret av SimDaDim
Lenke til kommentar
Jeg tror at hvis du er så godt kjent med henne at du tør å ringe henne, evt snakke med henne på msn så er det en god løsning. Hun jeg er så glad i tror jeg har lettere for å snakke om slike ting på msn fordi hun syntes det er lettere å få formulert seg riktig da.

 

Dette med TV komentaren er litt dumt syntes jeg. Ikke bry deg om dette. Neste gang sier du hvor pen hun er, ikke hvor pen hu på TV er;)

 

5100559[/snapback]

Tro meg, jeg har lært fra den episoden med hun på TV... Hadde hun hatt msn, skulle jeg gjerne kontaktet henne. Og hadde jeg hatt noe "Troverdig" jeg kunne si til henne, så ville jeg selvfølgelig ringt henne også. Men jeg er ærlig talt ikke typen som ringer til noen med unnskyldningen "bare prate", og dessuten har vi kjent hverandre _lenge_, og vi har langt fra som vane å snakke på telefon, det blir i så fall sms... Blir litt rart å plutselig ringe begynne å ringe henne etter så lang tid, og dessuten liker jeg å ha øyekontakt (for ikke å si stirre vedkommende i senk) med den jeg prater med.

Lenke til kommentar

Jeg er blant hennes nære venner, så vi henger sammen stadig vekk. Problemet blir å bryte ut fra den trygge sonen og inn i noe annet. Jeg prøver å fylle på med komplimenter når vi er alene, men jeg klarer liksom ikke å gjøre det når vi er mange sammen. Hvorfor? Fordi jeg egentlig er litt redd for at noen vil lukte lunta. Skjønner ikke hva som er galt med meg, for det er egentlig ikke noe galt at folk rundt meg ser mine følelser... Kanskje jeg burde prøve å drite i andre snart... Hun gir meg komplimenter foran andre... Hvordan de er ment, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Uff, smeboe, den vennegreia der er vond!

 

Har heldigvis ikke opplevd den slik som deg, men var bare venn i ca 1 1/2 måned før jeg skjønte at jeg var forelsket i henne jeg styrer med nå.

 

Hvis hun er blant dine nermeste venner så syntes jeg hun har rett til å få vite om det. Hvordan hadde du taklet det om hun hadde fortalt det til deg? Hadde du ikke blitt kjempeglad selv om du ikke var forelsket?

 

Det som er lurt er at du sier ifra at du er villig til å beholde vennskapet til enhver pris, men at du har følelser for henne. Hun vil sikkert bli litt paff der og da, men det kommer til å sette igang en stor tenkeprosess for henne. Med mindre hun vet at hun føler det samme for deg, da kanskje hun sier det til deg der og da.

 

Men bruk tid, vent til det rette tidspunktet.

 

Jeg kan love deg at du har aldri hatt en større grund til å ringe henne enn nå. Og siden hun er en så god venn, så vil hun ikke fortelle dette til noen hvis du ikke vil at hun skal det.

Lenke til kommentar
Du må huske, ikke alle oss er like ærlige som deg.

5100804[/snapback]

Hehe, takk :)

 

Jeg har ingen andre gode erfaringer enn de tilfellene der jeg har vært ærlig, så det er derfor jeg fremmer det så mye. Er det jeg har lært etter ca 4-5 år med slike følelser, men jeg kan så absolutt ikke kalle meg selv utlært. Har hentet mye godt fra det dere har foreslått tidligere i tråden om det "forholdet" jeg er i nå ;)

 

Så dette er 100% opptil smeboe selv. Sier bare hva jeg tenker om saken, og ber han ta det med i sine vurderinger av hva han vil gjøre ;)

Lenke til kommentar
Den jeg liker svarer ikke på SMS jeg sender. :( Skjønner ikke hva som er galt.. Skriver ikke noe stort i de meldingene. Bare sånn småprat..

Skjønner meg ikke på kvinnfolk.. Har sendt sikkert 5 stykk over 2 dager .. intet svar. :S

5100920[/snapback]

Uff, den er ofte vond. SMS er en fantastisk ting når du får svar, men når du ikke hører noe, så aner du ikke hva det kan være. Kan ikke være verre en at hun ikke har penger på kortet ;)

 

Hvis dette er ei du kjenner ganske godt så går det jo ann bare å hinte henne om det. Spørre om hun fikk meldinga du sendte henne ;) Skal ikke mer til for å få et svar på hva det var ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...