Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten

Anbefalte innlegg

Om en jente har type og er ute etter meg, og jeg er interessert i henne, så ville det rasjonelle være å vente til hun slår opp med typen. Men så har rasjonalitet ingenting med kjærlighet å gjøre.

Jeg har ingen problemer med at folk prøver å sjekke opp madammen min. Om de lykkes så er det fordi jeg ikke holder mål og jeg fortjener da ikke bedre. Jeg er såpass selvsikker og har såpass tillit at de får bare prøve seg, for de har ingenting å stille opp med. Hun er uansett iskald og kynisk når hun avviser andre, så det er bare underholdene.

"Ugh ugh, ikke rør min kvinne" mentaliteten hører huleboer statiet til. Hun er ikke min eiendel og gjør som hun vil. Og jeg gjør som jeg vil.

Det er helt greit at folk sjekker opp jenter/gutter som er i et forhold. Det er ikke slik at den rette der ute er en som er singel og således må man knuse noen egg (les;forhold) for å lage den perfekte omelett (les; finne sin utkårede).

Folk er og forblir for overfølsomme for utroskap. Ta det som en bekreftelse på at vedkommende ikke var den rette for deg og get over with it. Eventuelt tilgi om man føler det er det riktige. Utroskap skjer både i perfekte forhold og ikke så perfekte forhold. Å reagere med vold er bare tegn på svakhet. Enkelte tar seg selv alt for høytidelig.

6392378[/snapback]

Bravo! Nøyaktig slik føler jeg det og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eh, nei? Sist jeg sjekket var det ikke straffbart å ligge med opptatte jenter/gutter. Hvis jeg møter en jente på byen og jeg faller for henne og hun faller for meg, er ikke en eventuell type noe hinder. Får jeg bank i ettertid, er politiet bare en telefon unna.

6392107[/snapback]

Straffbart er det ikke, men er du fullt klar over det, da er du en respektløs egoist som ikke tar hensyn til andre mennesker og tenker kun på ditt eget vedkommende.

6392671[/snapback]

Nei, det er bare det at jeg ikke tenker på typen.

6392682[/snapback]

Ved å ikke gjøre det, vil det være det samme som det jeg nevnte over, enten du liker det eller ikke.

Lenke til kommentar
Jeg trenger noen gode råd fra noen stor-sjarmører her inne. Håper dette er rett tråd.

Først litt om meg selv: jeg er en gut på 17 år som akkurat er ferdig med GK. Nå i sommer jobber jeg som gartner i en liten bedrift. For det meste går det i lukking av ugress, og rydding av boss.

I går (mandag) begynnte det en kjempe søt og snill jente (16) som jeg er blitt forelsket i. Jeg jobbet sammen med hun nesten hele mandagen alene, og mye av dagen i dag. Men problemet er at jeg ikke er noe ekspert å snakke med jenter. Jeg er egentlig ganske beskjeden, og sier ikke så mye uten at jeg må. Jeg vet liksom ikke hva jeg skal snakke om. Har spørt hun litt om diverse ting, men det blir aldri noe lang samtale mellom oss, bare korte spørsmål og korte svar. Det meste av dagen går vi der uten å si så mye til hverandre. Jeg tror hun er litt beskjeden selv. Hun sier ikke så mye hun heller. Heller ikke når vi jobber med andre sier hun så mye. Hva kan vi snakke om? Felles innteresser? Hun driver med turn og jeg ehh, hmm, pc :roll:

Noe annet jeg også lurer på er om hun er singel. Hvordan kan jeg finne ut det? Jeg kan liksom ikke bare spørre om hun er singel. :hmm:

Det kunne kanskje også vært en idè og fått tak i mobil nr, eller msn-adresse. Er som oftest lettere å snakke om ting og tang der, men jeg er som sagt litt beskjeden og tør ikke spør om det. Hadde tenkt å spør om mobil nr. i dag, men pinglet som vanlig ut. Føler det blir litt feil og spør om mobil nr. når vi bare så vidt har snakket i lag.

Altså, problemet mitt er å snakke med jenter. Hva kan jeg gjøre med dette? Går liksom tomt for hva jeg skal snakke om, og når hun sier noe, så klarer jeg ikke fortsette samtalen. Jeg bare svarer; "ja", "mhm", "hehe" osv. Er også veldig nervøs når jeg snakker med jenter.

Håper noen kan komme med noen gode tips til hva jeg kan gjøre. Håper ingen kommer med tullesvar.

På forhånd takk for alle svar...

Mvh, Rhomba

6394346[/snapback]

Nå er jeg LANGT ifra noen stor sjarmør, men jeg skal love deg at jeg har forbedret meg kraftig i forhold til sånn jeg var før.

Men en ting er sikkert og det er at du må roe deg ned og slappe av....

Blir det stille så blir det stille, det er ikke noe galt i det. Det er helt normalt og du merker kanskje det selvom du er sammen med en god venn, det blir stille innimellom da også.

Lat som om hun er din BESTE venn, overbevis deg selv om det. Snakk til henne som om dere har vært venner lenge. Da vil jenta tenke at du ikke er en fremmed person.. Hun assosierer (eller hva det heter) snakke måten din med når hun er sammen med venner. Da blir det også lettere for henne å snakke fordi hun føler at dere kjenner hverandre fra før av.

Om hun er singel eller ikke finner du ut av. Ikke tenk på at du skal bli kjæreste med henne enda. Først så må du jo bli venn med henne.. kjenne henne litt bedre. Kanskje hun egentlig ikke er din type når du først blir kjent med henne? Eller kanskje ho er det? Det finner du ut. Bli kjent og bli en venn. Bare ikke vær FOR snill for da er det sjelden (hvertfall for meg) at ho blir seksuelt tiltrukket av deg. Det handler ikke om hvor snill/gavmild du er, men hvilke følelser du setter i gang inni kroppen hennes.

Jenta merker med en gang om du er nervøs skal jeg si deg og da tror jeg nok ho føler seg litt uvel også. Len deg tilbake, slapp av som sagt og ikke tenk så mye! SELVTILLIT er bra!

Så var det hva du skal si til ho. Si hva du føler for. Tenk på at ho er din beste venn. Men her er kanskje et eksempel hvis du ikke finner på noe å si. Blir nesten umulig å finne på hva du skal si for jeg vet jo ikke hva ho svarer.

La oss si du kommer på jobb og møter denne jenta:

Du: "Hei *navn*! (Jeg syns det er koselig når noen sier navnet mitt, det syns sikkert jenter også)

Hun: "Hei!"

Du: "Dæven å fint vær det er i dag a!"

Hun: "Ja helt enig! blablabla"

La oss si du står å jobber sammen med henne:

Du: "Hva er det du skal i det fine været i dag da?"

Hun: "Vet ikke helt jeg.. Sikkert på stranda en tur"

Du: "Det hadde vært deilig nå etter jobben, bare ligge der å slappe helt av!"

Hun: "Ja ikke sant! .. Hva skal du da?"

Du: "Er ikke sikker, men nå fikk du meg til å tenke på stranda her.. Det hadde vært utrolig digg nå, tror nesten jeg blir med deg dit jeg asså! Hvilken strand skal du på da?"

Hun: "Det er ikke helt sikkert altså men det blir vel sikkert *navn*stranda!"

Du: "Ja der er det fint da... Pleier å være der selv.. Få mobil nummeret ditt da, så kan jeg ringe deg om vi skal møtes" (Jeg mener at du viser høy selvtillit når du spør på denne måten)

Hun: "Ja det er *blablabla*"

Osv, osv... Der var jo også en måte å få nummeret hennes på. Hvis du spør om nummeret hennes i en sammen heng med noe annet enn at du bare vil ha det, så har hun jo ingen grunn til å IKKE gi deg det. Og hvorfor skulle hun ikke møte deg på stranda når dere er på den samme stranda.

Jeg syns ikke det er så viktig å holde en samtale i gang hele tiden. Jeg snakker ikke for å bare snakke, jeg snakker for å ha det hyggelig/koselig.

Det er vanskelig å si hva du skal si til ho, men still spørsmål, hun svarer og still spørsmål om det igjen. Kommenter omgivelsene, gi henne komplimenter som IKKE handler om utseende, og ikke FOR mange komplimenter heller.

Endret av BonFireMan
Lenke til kommentar

Gi pokker i å tenke ut noe smart å si, si det du ønsker. Er hun fin, så si det. Si det som faller inn. Har du problemer med å snakke med jenter er det en ide å gå litt på vorspiel og ta en pils eller to for å løsne litt på nervøsiteten. Bare ikke drikk for mye, da blir det katastrofe.

Jenter liker komplimenter, men sørg for at de er ærlige. Si ikke til en jente at hun har vakre øyne om hun ikke har det. Men om hun har det så si det. Dette gjelder også for jenter du ikke er interessert i, men det er nå uansett hyggelig å si slikt, det skaper bedre humør og du trener deg selv opp til å bli litt mer sosial.

Og jo du kan spørre om hun er singel. Ikke legg slike restriksjoner på det du kan si. Du lever bare en gang her i livet, ikke kast bort tiden på å holde kjeft. Jeg spør stort sett alle nye jeg treffer om de er single. Det er en normal ting å spørre om. Jeg spør for ordens skyld om mye unormalt også, men det er bare for å ha det litt gøy :)

I det hele tatt ikke stress sånn. Det er bare snakk om å snakke.

Lenke til kommentar

Kroppsspråk er viktig for at hun skal føle deg komfortabel med å prate med deg. Senk skuldrene, rett deg opp (men vær avslappet samtidig)ikke kryss armene og "speil"kropps språket hennes. Det får henne til å føle at dere har noe til felles. "Tilfeldig" kroppskontakt er heller ikke dumt, og husk å smile.

Men, ikke tenk så mye på dette at du glemmer å holde en samtale. Dette er bare generelle ting som kommer naturlig etter hvert. De fleste mennesker er redde for pinlig stillhet. Det er bare ett kjipt faktum, og når du tenker over det er det mer sansynlig at det hender. Prøv å gå dypere inn på temaene, gå gjerne over til litt filosofisk snakk ala meningen med livet. Jenter flest liker foresten at du prater om dem. selv om du ikke synes det er så himla spennende, så slipper du ihvertfall stillhet.

Lenke til kommentar
En time og 2 minutter til jeg har vært sammen med dama i et halvt år! Blir så fint å feire hele dagen sammen med henne og sove hos henne til dagen etter. Gleder meg utrolig mye

6395503[/snapback]

Gratulerer :)

Når det har gått 1 år, så flyr tiden. Plutselig er det to år siden dere ble sammen :)

Lenke til kommentar
En time og 2 minutter til jeg har vært sammen med dama i et halvt år! Blir så fint å feire hele dagen sammen med henne og sove hos henne til dagen etter. Gleder meg utrolig mye

6395503[/snapback]

Kult sammentreff at dere ble sammen akkurat ved slaget 00:00.

6395708[/snapback]

Brukerene på Darkdate er sikkert imponert.

Lenke til kommentar

6395503[/snapback]

6395708[/snapback]

I såfall ikke dårlig, men kanskje det var dagen fra slaget tolv?

Uansett, gratulerer så mye :)

Lenke til kommentar

6395503[/snapback]

6395708[/snapback]

Brukerene på Darkdate er sikkert imponert.

6395787[/snapback]

du kan få sagt det :!:

Lenke til kommentar
Kroppsspråk er viktig for at hun skal føle deg komfortabel med å prate med deg. Senk skuldrene, rett deg opp (men vær avslappet samtidig)ikke kryss armene og "speil"kropps språket hennes. Det får henne til å føle at dere har noe til felles. "Tilfeldig" kroppskontakt er heller ikke dumt, og husk å smile.

6395222[/snapback]

Du også lest bøker om kroppspråk eller?

Prat om alt som faller deg inn, selv om det gjerne er lite hvis du er nervøs. Spør om alt hun gjør, småert henne litt for det e.l. Sier du det på en morsom måte, begynner hun å smile, og det er et stort pluss. Er en tjej på jobben jeg bruker å gjøre det mot, og hun gjør det samme mot meg, blir bra flørting ut av det. (Dog har hun type og selv om jeg mener magicus ikke gjør noe galt, er jeg ikke interessert)

Finn ut noe om hennes interesser og snakk om dem. Snakk om hva du liker å gjøre, du har sikkert masse interesser unntatt PC. Det er allikevel viktigst, som folk sier her, å snakke om henne. Og filosofer og men noe om det hun gjør/sier.

Får du i gang praten og litt flørt med henne, kan du be om nummeret hennes for noe helt banalt; f. eks. for å finne henne igjen hvis hun blir borte i ugressjungelen. Jeg bare understreker at dette i så fall må gjøres ETTER at du har fått i gang flørten og du har en "connection" på et annet plan enn bare "vi må prate sammen fordi vi jobber sammen"-planet.

Lenke til kommentar

6395503[/snapback]

6395708[/snapback]

I såfall ikke dårlig, men kanskje det var dagen fra slaget tolv?

6395869[/snapback]

Yeah, that was the joke.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...