Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten

Anbefalte innlegg

Dersom fyren hun lå med er en god venn eller nær bekjent av dere kan man godt slå han synes jeg ja.

Konstruktivt må jeg si. :ermm:

Har noen noengang vært utro mot deg? Har den du elsket gjort det slutt med deg, og har du sett henne med en annen fyr kort tid etter?

Jeg kan love det at det svir ganske hardt å se dama si med en annen fyr. Enkelte jeg kjenner klarer ikke tanken på at x'en deres skal være i nærheten av en annen fyr engang

Dersom bestekompisen ligger med dama di (som du har vært sammen med i en stund) fortjener han det! Han vet hva han gjør og han vet at det er galt.

Jeg sier ikke at jeg synes det er kult, jeg sier at jeg forstår det godt dersom noen slår.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Det her kommer helt ann på om 3. personen viste at den som var utro med han/hun var i et forhold eller ikke. Om personen ikke viste det, er det litt feil at han/hun skal få grisedeng. Om han/hun viste at personen var i et forhold, fortjener han/hun juling.

6392033[/snapback]

Eh, nei? Sist jeg sjekket var det ikke straffbart å ligge med opptatte jenter/gutter. Hvis jeg møter en jente på byen og jeg faller for henne og hun faller for meg, er ikke en eventuell type noe hinder. Får jeg bank i ettertid, er politiet bare en telefon unna.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det er ikke straffbart å være utro heller. Det er bare noe man ikke gjør.

Hvis du møter en jente på byen, du faller for henne og hun faller for deg, så kan hun slå opp med typen. Så enkelt er det.

6392301[/snapback]

Så om vi roter samme kveld og hun dumper typen dagen etterpå er det mye verre enn om hun dumper typen dagen etterpå og vi roter neste kveld?

Lenke til kommentar

Om en jente har type og er ute etter meg, og jeg er interessert i henne, så ville det rasjonelle være å vente til hun slår opp med typen. Men så har rasjonalitet ingenting med kjærlighet å gjøre.

Jeg har ingen problemer med at folk prøver å sjekke opp madammen min. Om de lykkes så er det fordi jeg ikke holder mål og jeg fortjener da ikke bedre. Jeg er såpass selvsikker og har såpass tillit at de får bare prøve seg, for de har ingenting å stille opp med. Hun er uansett iskald og kynisk når hun avviser andre, så det er bare underholdene.

"Ugh ugh, ikke rør min kvinne" mentaliteten hører huleboer statiet til. Hun er ikke min eiendel og gjør som hun vil. Og jeg gjør som jeg vil.

Det er helt greit at folk sjekker opp jenter/gutter som er i et forhold. Det er ikke slik at den rette der ute er en som er singel og således må man knuse noen egg (les;forhold) for å lage den perfekte omelett (les; finne sin utkårede).

Folk er og forblir for overfølsomme for utroskap. Ta det som en bekreftelse på at vedkommende ikke var den rette for deg og get over with it. Eventuelt tilgi om man føler det er det riktige. Utroskap skjer både i perfekte forhold og ikke så perfekte forhold. Å reagere med vold er bare tegn på svakhet. Enkelte tar seg selv alt for høytidelig.

Lenke til kommentar
Veldig bra sagt, Dotten. Mange som burde tenke litt som det der. Vet om flere som nesten har fått deng for sånt.

6392470[/snapback]

Hvis dama di hadde ligget med en annen gutt hadde du bare tenkt "jaja, det finnes andre fisk i havet".

dont think so.

Lenke til kommentar
Veldig bra sagt, Dotten. Mange som burde tenke litt som det der. Vet om flere som nesten har fått deng for sånt.

6392470[/snapback]

Hvis dama di hadde ligget med en annen gutt hadde du bare tenkt "jaja, det finnes andre fisk i havet".

dont think so.

6392507[/snapback]

Er ikke det jeg mener, men som Dotten sier: hvis dama di ligger med en annen så er det dama di du bør ta det opp med. For alt du vet er det jo ikke sikkert han som dama di var utro med visste at hun hadde type, blir feil å skulle gi han deng da. Hvis det er en av dine beste venner burde du ta en ordentlig prat med han, hvis det er en uvenn derimot, som bare gjøre det for å gjør jævelskap, da fortjener han deng.

Lenke til kommentar
Eh, nei? Sist jeg sjekket var det ikke straffbart å ligge med opptatte jenter/gutter. Hvis jeg møter en jente på byen og jeg faller for henne og hun faller for meg, er ikke en eventuell type noe hinder. Får jeg bank i ettertid, er politiet bare en telefon unna.

6392107[/snapback]

Straffbart er det ikke, men er du fullt klar over det, da er du en respektløs egoist som ikke tar hensyn til andre mennesker og tenker kun på ditt eget vedkommende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

6392107[/snapback]

Straffbart er det ikke, men er du fullt klar over det, da er du en respektløs egoist som ikke tar hensyn til andre mennesker og tenker kun på ditt eget vedkommende.

6392671[/snapback]

Nei, det er bare det at jeg ikke tenker på typen.

Lenke til kommentar
Det er ikke straffbart å være utro heller. Det er bare noe man ikke gjør.

Hvis du møter en jente på byen, du faller for henne og hun faller for deg, så kan hun slå opp med typen. Så enkelt er det.

6392301[/snapback]

Så om vi roter samme kveld og hun dumper typen dagen etterpå er det mye verre enn om hun dumper typen dagen etterpå og vi roter neste kveld?

6392334[/snapback]

Egentlig veldig sant det du sier der. Men jeg er generelt veldig skeptisk til slik.

Endret av chris
Lenke til kommentar

Kjekt å se at så mange av jentene deler mitt syn på saken :D

Jeg ville aldri pult en som har type, har såpass respekt for fyren, trenger ikke kjenne han. Jeg vil påstå at å pule damen til en fyr er verre enn å banke en fyr. De fysiske sårene leges fort, de psykiske kan være der leeeeenge. Skjønner ikke hvordan dere kan være så tolerante ovenfor en som puler en som har type. Han deltar i noe som vil såre en annen person dyyypt.

Lenke til kommentar
Kjekt å se at så mange av jentene deler mitt syn på saken :D

Jeg ville aldri pult en som har type, har såpass respekt for fyren, trenger ikke kjenne han. Jeg vil påstå at å pule damen til en fyr er verre enn å banke en fyr. De fysiske sårene leges fort, de psykiske kan være der leeeeenge. Skjønner ikke hvordan dere kan være så tolerante ovenfor en som puler en som har type. Han deltar i noe som vil såre en annen person dyyypt.

6393910[/snapback]

Det er ikke å være tolerant, men innstillingen til folk. Det virker som det er greit å banke en gutt, som har gjort mindre enn det jenten har gjort. Uansett hvordan du vrir og vender på det så har damen din gått ut og pult en annen, og den personen har hun valgt ut. Det er derfor urettferdig at han skal straffes fordi du er sur og føler for å banke noen. Hvis du vil banke en som fortjener det, så er det damen din som har vært utro; det er mer logisk å ta henne.

Jeg sier ikke at jeg hadde likt at fyren gjorde det, men å løse problemene med vold er kjennetegnet til de ignorante.

Lenke til kommentar
Om en jente har type og er ute etter meg, og jeg er interessert i henne, så ville det rasjonelle være å vente til hun slår opp med typen. Men så har rasjonalitet ingenting med kjærlighet å gjøre.

Jeg har ingen problemer med at folk prøver å sjekke opp madammen min. Om de lykkes så er det fordi jeg ikke holder mål og jeg fortjener da ikke bedre. Jeg er såpass selvsikker og har såpass tillit at de får bare prøve seg, for de har ingenting å stille opp med. Hun er uansett iskald og kynisk når hun avviser andre, så det er bare underholdene.

"Ugh ugh, ikke rør min kvinne" mentaliteten hører huleboer statiet til. Hun er ikke min eiendel og gjør som hun vil. Og jeg gjør som jeg vil.

Det er helt greit at folk sjekker opp jenter/gutter som er i et forhold. Det er ikke slik at den rette der ute er en som er singel og således må man knuse noen egg (les;forhold) for å lage den perfekte omelett (les; finne sin utkårede).

Folk er og forblir for overfølsomme for utroskap. Ta det som en bekreftelse på at vedkommende ikke var den rette for deg og get over with it. Eventuelt tilgi om man føler det er det riktige. Utroskap skjer både i perfekte forhold og ikke så perfekte forhold. Å reagere med vold er bare tegn på svakhet. Enkelte tar seg selv alt for høytidelig.

6392378[/snapback]

jeg beundrer instillingen din... jeg har nylig fått kjæreste og siden det forrige forholdet har vært slutt, har jeg vært veldig redd for damer generelt, så nå er jeg konstant redd for at ting skal gå dårlig.. Hun har allerede blitt sjekket opp av en x kjæreste, og jeg ble helt sykt usikker på meg selv, men hadde vel ikke skjedd om jeg hadde hatt instillingen din, dotten :) viste seg at hun likte meg og bare meg, så jeg skal prøve å tenke litt mer positivt, når det er rett foran nesa på meg :love:

Lenke til kommentar
jeg beundrer instillingen din... jeg har nylig fått kjæreste og siden det forrige forholdet har vært slutt, har jeg vært veldig redd for damer generelt, så nå er jeg konstant redd for at ting skal gå dårlig.. Hun har allerede blitt sjekket opp av en x kjæreste, og jeg ble helt sykt usikker på meg selv, men hadde vel ikke skjedd om jeg hadde hatt instillingen din, dotten  :) viste seg at hun likte meg og bare meg, så jeg skal prøve å tenke litt mer positivt, når det er rett foran nesa på meg :love:

6394166[/snapback]

Det er som oftes sånn i begynnelsen av et forhold. Da er man jo fortsatt litt usikre på den andre parten og kanskje seg selv. Den innstillingen som dotten har vil du nok få etter hvert.. (kanskje) :)

Lenke til kommentar

Jeg trenger noen gode råd fra noen stor-sjarmører her inne. Håper dette er rett tråd.

Først litt om meg selv: jeg er en gut på 17 år som akkurat er ferdig med GK. Nå i sommer jobber jeg som gartner i en liten bedrift. For det meste går det i lukking av ugress, og rydding av boss.

I går (mandag) begynnte det en kjempe søt og snill jente (16) som jeg er blitt forelsket i. Jeg jobbet sammen med hun nesten hele mandagen alene, og mye av dagen i dag. Men problemet er at jeg ikke er noe ekspert å snakke med jenter. Jeg er egentlig ganske beskjeden, og sier ikke så mye uten at jeg må. Jeg vet liksom ikke hva jeg skal snakke om. Har spørt hun litt om diverse ting, men det blir aldri noe lang samtale mellom oss, bare korte spørsmål og korte svar. Det meste av dagen går vi der uten å si så mye til hverandre. Jeg tror hun er litt beskjeden selv. Hun sier ikke så mye hun heller. Heller ikke når vi jobber med andre sier hun så mye. Hva kan vi snakke om? Felles innteresser? Hun driver med turn og jeg ehh, hmm, pc :roll:

Noe annet jeg også lurer på er om hun er singel. Hvordan kan jeg finne ut det? Jeg kan liksom ikke bare spørre om hun er singel. :hmm:

Det kunne kanskje også vært en idè og fått tak i mobil nr, eller msn-adresse. Er som oftest lettere å snakke om ting og tang der, men jeg er som sagt litt beskjeden og tør ikke spør om det. Hadde tenkt å spør om mobil nr. i dag, men pinglet som vanlig ut. Føler det blir litt feil og spør om mobil nr. når vi bare så vidt har snakket i lag.

Altså, problemet mitt er å snakke med jenter. Hva kan jeg gjøre med dette? Går liksom tomt for hva jeg skal snakke om, og når hun sier noe, så klarer jeg ikke fortsette samtalen. Jeg bare svarer; "ja", "mhm", "hehe" osv. Er også veldig nervøs når jeg snakker med jenter.

Håper noen kan komme med noen gode tips til hva jeg kan gjøre. Håper ingen kommer med tullesvar.

På forhånd takk for alle svar...

Mvh, Rhomba

Endret av Rhomba
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...