Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten

Anbefalte innlegg

Det er ikke kjærlighet som får mennesker til å være utro mot kjæresten. Bullshit.

6386829[/snapback]

Snakker jo om at magicus er glad i jenta... da-ah!

Eller bare vil pule henne.

Jeg kalte det kjærlighet, med en fellesbetegnelse.

6389740[/snapback]

Uansett ville jeg banket han :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La oss si at du er sammen med en jente. Hun er ikke fornøyd med deg, og velger å være utro med en annen fyr. Det er damen som har vært utro, men man slår ikke damer. Skal man da slå fyren som hun lå med? Det virker for meg helt absurd. Han har ikke gjort noe galt, han har ikke voldtatt eller utnyttet damen din, han har bare gjort noe du ikke klarte; å tilfredsstille henne.

Det er ikke hans feil at forholdet deres ikke fungerer, hvorfor skal han straffes for det?

Lenke til kommentar

Uansett hvor galt det er, så tror jeg manger her inne hadde slitt med å ikke klandre han andre. Selv kunne jeg aldri ligget med en jeg vet har type, selvom jeg ikke kjenner han, for jeg vet at om jeg gjør det, så sårer det han noe helt ekstremt, og jeg vil ikke hjelpe hun med å gjøre det mot han. Men er en liten forskjell der da, om han bare er ute etter å dyppe køllen hadde jeg reagert annerledes enn om han hadde hatt følelser for hun, er likevel ikke greit, men blir litt lettere å forstå. Den største synderen her er klart jenten, trivs hun ikke i forholdet får hun gå ut av det.

Om jeg noen gang puler en jente med type, og jeg er klar over det, så mener jeg at jeg hadde fortjent en lærepenge, tenker da ikke at det må være fysisk.

Faen så mye rot. La tvilen komme meg til gode:P

Lenke til kommentar

Å være sammen eller være i ett forhold er ikke bindende på noen som helst måte i motsetning til ekteskap evnt forlovelse.

Ett forhold er en slags "prøve" på noe mer langvarig og bindende. Selv om noen er i ett forhold betyr ikke d at damen er "off-limits", det betyr bare at hun har erfaring fra forhold og at hun har noe å falle tilbake på.

Jeg kan ikke velge de personene jeg liker. Og liker eg en person som er i ett forhold og hun liker meg tilbake så er det 2 bad for fyren som mister hun.

Skulle noen bavianer eller andre neandertalere ty til vold pga det så vil de få tilbake med samme mynt (evnt politi anmeldelse hvis det er en skikkelig bavian)

Lenke til kommentar
Det er ikke kjærlighet som får mennesker til å være utro mot kjæresten. Bullshit.

6386829[/snapback]

Snakker jo om at magicus er glad i jenta... da-ah!

Eller bare vil pule henne.

Jeg kalte det kjærlighet, med en fellesbetegnelse.

6389740[/snapback]

Hvis man bare er glad i henne kan man vel strengt tatt hijacke først og så pule henne?

Og uansett fortjener han bank, ja.

Lenke til kommentar
Å være sammen eller være i ett forhold er ikke bindende på noen som helst måte i motsetning til ekteskap evnt forlovelse.

Ett forhold er en slags "prøve" på noe mer langvarig og bindende. Selv om noen er i ett forhold betyr ikke d at damen er "off-limits", det betyr bare at hun har erfaring fra forhold og at hun har noe å falle tilbake på.

Kommer ann på forholdet. Lukkede forhold(noe de fleste forhold i realiteten er) bør man absolutt respektere.

Uansett, det kommer jo ann på forholdene til folk. Verken jeg eller deg definerer andres forhold. Mitt intrykk er likevel at de fleste forhold er lukkede. (Men for all del, mulig jeg tar feil.)

(Dette viser forøvrig hvor viktig det er at mennesker i forhold har felles oppfatning av hvilket forhold de har.)

Jeg kan ikke velge de personene jeg liker. Og liker eg en person som er i ett forhold og hun liker meg tilbake så er det 2 bad for fyren som mister hun.

Naturligvis, men hun trenger ikke være utro for å få gjøre det.

Skulle noen bavianer eller andre neandertalere ty til vold pga det så vil de få tilbake med samme mynt (evnt politi anmeldelse hvis det er en skikkelig bavian)

Eneste gangene vold kan rettferrdigjøres er i selvforsvar.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Dersom fyren hun lå med er en god venn eller nær bekjent av dere kan man godt slå han synes jeg ja.

Man slår vel ikke damer nei...

Men utro... fy faen så low det er å være utro! Dersom forholdet ikke fungerer kan man heller være "mann" og gjøre det slutt før man finner seg noen andre...

Lenke til kommentar
La oss si at du er sammen med en jente. Hun er ikke fornøyd med deg, og velger å være utro med en annen fyr. Det er damen som har vært utro, men man slår ikke damer. Skal man da slå fyren som hun lå med? Det virker for meg helt absurd. Han har ikke gjort noe galt, han har ikke voldtatt eller utnyttet damen din, han har bare gjort noe du ikke klarte; å tilfredsstille henne.

Det er ikke hans feil at forholdet deres ikke fungerer, hvorfor skal han straffes for det?

6390201[/snapback]

Det finnes andre grunner for utroskap enn at ens forhold ikke funker bra eller at ens kjæreste ikke greier å tilfredstille en.

6391780[/snapback]

Stemmer, men ingen av dem (som jeg kan komme på) gir deg retten til å slå fyren.

Å slå fyren som lå med damen din, uten å slå damen din, er latterlig. Det er å ta ut aggresjon på en uskyldig part, enten fordi man er for glad i damen eller fordi man ikke slår jenter. Det er ingen god begrunnelse, og den type vold kan ikke forsvares.

Lenke til kommentar
Dersom fyren hun lå med er en god venn eller nær bekjent av dere kan man godt slå han synes jeg ja.

Konstruktivt må jeg si. :ermm:

Man slår vel ikke damer nei...

Men menn er fritt frem?

Men utro... fy faen så low det er å være utro! Dersom forholdet ikke fungerer kan man heller være "mann" og gjøre det slutt før man finner seg noen andre...

Kunne ikke vært mer enig! :yes:

EDIT: Har jeg forsvart vold nå? :dontgetit:

*lese rundtom i tråden og sjekke litt*

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Stemmer, men ingen av dem (som jeg kan komme på) gir deg retten til å slå fyren.

Må lære meg å lese innlegg nøyere. Å slå er naturligvis feil, var ikke det jeg forsvarte. Villle bare at fremesette at utroskap kan oppstå i (et ellers) sunt forhold.

Jeg er nok litt trøtt i dag, blir litt misforståelser av det... beklager. :p

(Men nå er pausten min over så mer diskusjon for bli senere...)

Lenke til kommentar

Må lære meg å lese innlegg nøyere. Å slå er naturligvis feil, var ikke det jeg forsvarte. Villle bare at fremesette at utroskap kan oppstå i (et ellers) sunt forhold.

Jeg er nok litt trøtt i dag, blir litt misforståelser av det... beklager. :p

(Men nå er pausten min over så mer diskusjon for bli senere...)

6391856[/snapback]

Jeg hadde aldri trodd at du ville slått noen, eller forsvant vold :) Jeg brukte bare det du sa til å hjelpe mine argumenter; uansett hvorfor eller hvordan utroskapet skjedde, så er det en feil hos en eller begge av partene i forholdet, ikke tredjemann.

Lenke til kommentar

Men likevel, når utroskap har forekommet har det en tendens til å gå utover en tredjepart. Og i enkelte tilfeller synes jeg det burde. Si en fyr har en dame som er utro med bestekompisen hans. Det er såpass respektløst av kompisen bare å tillate det, uansett hvem som la an på hvem, at etter min mening hadde vedkommende fortjent deng.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...