Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bryfjes, kino er ikke alltid det beste man kan gjøre på første date. Det kan være relativt vanskelig å snakke under en film, i tillegg må man ta hensyn til folk rundt seg.

Å gå på en resturant er en utrolig romantisk og fantastisk tanke, men desverre kan det bli litt for "forpliktende", og vil kanskje skremme bort dama.

Gå ut å ta en kaffe er relativt uhøytidlig, og man får muligheten til å bli kjent med hverandre. Hun trenger ikke å føle at hun skylder deg noe, ettersom kaffe ligger på samme prisnivået som litt lommerusk. Hvis daten går relativt bra, så kan dere eventuelt gå en tur i parken, e.l.

Uansett, du får ha lykke til!

EDIT: Hvorfor diskuterer vi utroskap i en tråd som handler om kjærlighet? Utroskap har da overhode ingenting med kjærlighet å gjøre. Tvert i mot, faktisk!

Endret av Rune_F
Lenke til kommentar

Jeg er lykkelig for tiden!

For et par måneder siden møtte jeg en vanvittig søt jente på et vorspiel, faktisk hjemme hos henne.. Og vi snakket MASSE den kvelden og kysset litt. Og sånn holdt det på et par uker, som gode venner kan man si. Jeg begynte å bli keen på mer etterhvert, og hun sa også at hun var det. Så jeg hadde jo mine forhåpninger. Men en dag fikk ejg da høre av en venninne som går i klassen hennes at hun egentlig ikke ville. Og jeg hadde sagt til henne at hvis hun ikke ville mer, så skulle hun si fra.

Jeg ble selvfølgelig lei meg, og trakk meg unna. Hun virket også rimelig avvisende en periode. Jeg fant ut at jeg skulle gi faen, og bare la det gå. Og nå for et par uker siden begynte hun å snakke til meg igjen.. Og vi møttes.. Da fikk jeg vite at hun ikke hadde sagt at hun ikke ville noen ting til venninnen sin, men at hun ikke visste hva hun ville. Jeg ble selvfølgelig litt irritert fordi hun ikke hadde sagt noe til meg, men lot det gå.

Nå er det offisielt, og hun er den første jenta jeg har ordentlige følelser for på tre år.. Elsker henne ikke enda, men jeg tviler ikke på at det er noe som kommer. :)

Tenkte bare jeg skulle lyse opp litt her, er så alt for mange som er triste. :)

Lenke til kommentar

Bare må kommentere det:

Magicus: Sett deg i hans situasjon, du er sammen med en dame som betyr alt for deg. Etter en lang tid finner du ut at hun driver å puler en annen, han vet hun har type, men bryr seg ikke så lenge han får dyppet han. Ville du likt det? Om du ikke har følelser for hun bør du holde deg unna, om du har følelser for hun, så be hun ta et valg. Skal du dyppe an, så dypp an et annet sted, vis litt respekt for andre mennesker.

Lenke til kommentar

Ikke tenk på HVOR dere skal og HVA dere skal gjøre... Gjør hva du vil uten å tenke noe mer på den saken.

Har dere lagt merke til at det er for det meste helt normale og ellers uattraktive menn som har et forhold til en pen jente? Vet dere hvorfor? Fordi jenter er mer intressert i andre ting enn utseende.. De er mest intressert i hvordan mannen får henne til å FØLE seg.

Jeg har ikke mye erfaring med jenter i et forhold sammen, men jeg har lært så mye og så godt jeg kan å forstå jenter i et forsøk på å finne meg en jente... Jeg har tenkt mye og har kommet fram til en del ting jeg har virkelig tro på. Jeg ser det over alt og jeg vet jeg har rett i dette.

Det er kanskje først nå jeg har turt å virkelig prøve ut de tingene jeg har lært og observert. Og den lille tiden jeg var sammen med hu jenta så fortalte ho meg ting OM meg som jeg aldri trodde jeg skulle få høre...

Altså, jeg ser på meg selv som en lubben slask, en taper med øl mage og bustete hår... Denne jenta fortalte meg at jeg er så spesiell å være sammen med, at ho følte seg så glad hver gang vi var sammen, at ho skulle ønske ho kunne være sammen med meg hele tiden. Ho fortalte meg at jeg var så mektig.. At ho følte seg så trygg på meg og at ho kunne være seg selv sammen med meg og at ho aldri var nervøs eller redd for noe når jeg var der.

Dette sier litt om hva JEG tror om meg selv, og så får jeg høre alt det fine her sett fra en jentes syn. Denne jenta er VELDIG tiltrekkende og er utrolig pen.. Alle guttene sikter til denne jenta. Denne jenta som valgte MEG av alle andre.. Hvordan kunne det være mulig? Jeg hadde aldri forestilt meg en så pen og attraktiv jente ligge med hodet sitt på brystet mitt og stryke handa si over den feite magen min! Aldri i verden, men se nå.

Jeg ville bare si dette til dere som ikke har noe tro på dere selv. Dere har like gode sjanser til å få en veldig pen jente UTEN å se ut som brad pitt. jeg har t.o.m sett en utviklings hemmet fyr sitte med 2 jenter på fanget sitt som koste med han og det så ut til at de nøt det virkelig!

Så... Min mening (Dette mener jeg og tror helt og fult på selv) er at jenter tiltrekkes av hvordan mannen får henne til å føle seg uavhengig av utseende (Uansett), berømmelse eller hva det måtte være.

Lenke til kommentar
Så... Min mening (Dette mener jeg og tror helt og fult på selv) er at jenter tiltrekkes av hvordan mannen får henne til å føle seg uavhengig av utseende (Uansett), berømmelse eller hva det måtte være.

6383463[/snapback]

Blir litt naivt og generaliserende at ingen jenter tiltrekkes av utseende, for det er ikke sant.

Lenke til kommentar

6383463[/snapback]

Blir litt naivt og generaliserende at ingen jenter tiltrekkes av utseende, for det er ikke sant.

6383612[/snapback]

Jeg mente at de tiltrekkes MEST av hvordan de får jentene til å føle seg. I mitt tilfelle her så vet jeg selv at jeg ikke er noen kjekkas. Men den jenta fikk meg til å tro det omtrent, men det aller ALLER viktigste jeg har lagt merke til er som sagt FØLELSENE.

Tenker du på One-night stands så ville jeg ikke gått for en feit dundre.. Men kjærlighet er FØLELSER. Jeg vet det og jeg er helt overbevisst om at det er det som teller aller mest.

Jeg vet også at jenter tiltrekkes av utseende. Men på hvilken måte? Jeg tror de bare ville likt å ha de i senga. Men kjærlighet er så MYE, MYE mer annet enn kropp og sex.

Som sagt så mener jeg at kjærlighet handler KUN om følelser... Du kan få enhver jente til å bli tiltrukket av deg selv om du er en gris, bare du klarer å skape disse følelsene. Sex er også følelser og når dere er tiltrukket av hverandre på grunn av alle følelsene dere har.... Hvem tenker da på at han/hun er stygg og feit? Dere kan si hva dere vil om dette for du kan ikke vite før du har opplevd det.

Endret av BonFireMan
Lenke til kommentar
Bare må kommentere det:

Magicus: Sett deg i hans situasjon, du er sammen med en dame som betyr alt for deg. Etter en lang tid finner du ut at hun driver å puler en annen, han vet hun har type, men bryr seg ikke så lenge han får dyppet han. Ville du likt det? Om du ikke har følelser for hun bør du holde deg unna, om du har følelser for hun, så be hun ta et valg. Skal du dyppe an, så dypp an et annet sted, vis litt respekt for andre mennesker.

6383410[/snapback]

Det hadde vært kjipt ja.

Life sux, get a fucking helmet.

Eg bryr meg ikke om han. Fins mange fisk i havet, så han får leite noen andre steder.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det med følelsene, men ta f.eks et band som spiller en sang.. De kan gi deg gåsehud på arma og få livet ditt til å føles helt TOPP, uansett om de er smellfeite og stygge hele gjengen.

Litt dårlig eksempel, det er kanskje ikke snakk om de samme følelsene, men dere skjønner kanskje hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Jeg bare kopierer dette fra gledesutbrudd-delen:

Jeg og fruen bestilte nettopp 2 uker til Sunny Beach, Bulgaria. Det blir bra! ;)

6301856[/snapback]

Typen og jeg skal det samme. Han vil at vi gjerne skal bli kjent med folk for å ikke bare feste alene, men jeg er ikke så veldig keen; jeg er mer sånn, blir vi kjent med noen så blir vi kjent med noen. Hva sier dere? Det er vel ingen vennegjenger som gidder å bli kjent med par? Hadde hvert fall ikke vært min målgruppe hvis jeg hadde vært singel ;)

Lenke til kommentar
Hva Frihet, Likhet og rettferdighet har med det å gjøre?

Frihet: Typens frihet til å kunne være vekk fra dama uten at hun går bak ryggen hans med sånn avskum som deg.

Likhet: Stille seg selv likt med, og ikke over, alle andre i menneskeverd.

Rettferdighet: Det at to mennesker har gitt hverandre løfter, ikke skrevne som ved ekteskap men likeså tilstedeværende, om troskap.

6382582[/snapback]

Eller vi kan se på det sånn:

Frihet: Damas frihet til å kunne gjøre hva hun vil. Mulig det høres rart ut, men kvinner tenker og føler de også!

Likhet: Magicus må jo ha like mye rett til å være sammen med en dame han er glad i, vi snakker om kjærlighet her, og det er det ikke så lett å legge bort!

Rettferdighet: Dersom det er noe mellom dama og magicus, må da magicus kunne gjøre hva han vil selv om hun og typen har erklært at de er "sammen"!

Lenke til kommentar
Hva Frihet, Likhet og rettferdighet har med det å gjøre?

Frihet: Typens frihet til å kunne være vekk fra dama uten at hun går bak ryggen hans med sånn avskum som deg.

Likhet: Stille seg selv likt med, og ikke over, alle andre i menneskeverd.

Rettferdighet: Det at to mennesker har gitt hverandre løfter, ikke skrevne som ved ekteskap men likeså tilstedeværende, om troskap.

6382582[/snapback]

Eller vi kan se på det sånn:

Frihet: Damas frihet til å kunne gjøre hva hun vil. Mulig det høres rart ut, men kvinner tenker og føler de også!

Likhet: Magicus må jo ha like mye rett til å være sammen med en dame han er glad i, vi snakker om kjærlighet her, og det er det ikke så lett å legge bort!

Rettferdighet: Dersom det er noe mellom dama og magicus, må da magicus kunne gjøre hva han vil selv om hun og typen har erklært at de er "sammen"!

6385900[/snapback]

La meg begynne med at jeg er en fan av sterkestes rett etikk, fordi den er så enkel.

Så lenge magicus KAN og VIL pule dama til denne stakkars fyren, så er det hevet over en hver tvil at det går an. Det er i og for seg ikke noe problem å gjøre det, men magicus må være klar over at det er relativt vanlig å mislike slik oppførsel, å få bank på grunn av det, eller på en annen måte bli straffet er like selvfølgelig som at han kan ha seg med henne.

Dama har ikke noen legitim grunn til å gjøre som hun gjør, det er bedrageri og burde straffes hardt.

Det er ikke kjærlighet som får mennesker til å være utro mot kjæresten. Bullshit.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...