Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten

Anbefalte innlegg

sykt, men enig med deg, du gjør ikke noe galt i mine øyne, mange damer som er slik. Veldig normalt å hoppe fra den ene til den andre direkte, uten å være singel. Tror nesten det somregel er slik når man blir litt eldre, da dealer man å ordner med andre om man har type, funker det ikke så beholder hun typen. Å hvis hun tror det funker så kanskje det blir noe langvarig.

Drit i alle andre, gjør det du føler for, men jeg tror jeg hadde vært bekymret over at hun kunne gjort det samme mot meg en gang, men det er bare meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forstår at du ikke liker det.

Er etikken din jeg ikke liker, dine handlinger påvirker ikke meg så bryr meg ikke så veldig.

Jeg har bare diskutert og ropt mine meninger rundt etikk. (Og drar det muligens ørlige langt siden jeg er så glad i å diskutere....)

Er litt enig med Afseth, men på en annen måte. Jeg syns han får ufortjent mye pepper, ja, men ikke fordi dama egentlig er den store synderen.

Kan være enig i at han har fått lit veeel mye pepper, men mye av det er fortjent sprør du meg. :p

At magicus holder på med ei som er i et forhold spiller ingen rolle. Det er ikke han som er utro, han gjør ingenting galt. .

Selv om hovedansvar ligger oss den som er i forholdet så synes jeg ikke andreparten er uten ansvar...

Men tror denne diskusjonen er "oppdiskutert", ser argumenter begynner å gå igjen...

6382515[/snapback]

Jeg syns ikke det på noen måte er magicus sitt ansvar å si til den uvitende parten at dama hans er utro. Han kunne gjort det og gjort ting letter for seg selv, for da ville vel han mest sansynlig dumpe henne så kunne magicus hatt henne for seg selv.

Men jeg er enig i nummersju også. Hvordan kan du greie å bli sammen med noen som du vet kan være utro? Hvorfor skal hun være mer trofast mot deg enn typen?

Lenke til kommentar
Hva har frihet, likhet og rettferdighet med dette å gjøre?

Hva er viktigst for MEG? Meg sjøl eller en eller annen fyr? Tror valget er enkelt eg.

Kommer du med noen skikkelige grunner til hvorfor eg ikke skal rote med hun så kom med det

6382124[/snapback]

Hva Frihet, Likhet og rettferdighet har med det å gjøre?

Frihet: Typens frihet til å kunne være vekk fra dama uten at hun går bak ryggen hans med sånn avskum som deg.

Likhet: Stille seg selv likt med, og ikke over, alle andre i menneskeverd.

Rettferdighet: Det at to mennesker har gitt hverandre løfter, ikke skrevne som ved ekteskap men likeså tilstedeværende, om troskap.

Problemet her virker på meg om om du ikke klarer å forstå at det finnes andre mennesker her i verden som også fortjener respekt, selv fra deg.

Enkelte mener det at respekt er noe man må gjøre seg fortjent til, men jeg mener derimot at man skal respektere andre helt til man virkelig blir kjent med dem og eventuelt finner ut at de ikke fortjener det. Med andre ord mener jeg da at du bør respektere denne fyren nok til å la dama være. La henne løse sine egne utroskapsproblemer alene. Hvis hun da velger å finne seg noen andre å "hoppe på" er det hennes problem og i det minste ikke lenger ditt.

Tenk deg så dette: dere to blir etterhvert sammen etter at hun finner ut at langdistanseforholdet med typen ikke fungerer. Siden hun nå har vært utro mot han så lett og så lenge, vil du da kunne klare å stole nok på henne til å kunne gå ut og hente inn avisa om morgenen?

Vel. Jeg har prøvd å få litt vett inn i knollen din, men den virker for tilstoppa med "lidenskap" og falske løfter at jeg ikke tror et lite fnugg av det engang siver inn.

Om du virkelig ikke forstår at noe av det du gjør er galt skal du fortsette med det, men vit at du ikke får noe respekt fra meg og mine for det du gjør.

Lenke til kommentar

Feh: Jeg har aldri foreslått at han skal si det til typen.

Hvis jeg først skal forelså noe i den retningen må det være å overtale damen til å snakke med henne(siden hovedansvaret trossalt ligger på henne).

Ja er jo seff ikke bra at hun holder på med 2 stykker samtidig, MEN det er ikke grunn nok for meg til å slutte å treffe hun.

Leser du faktisk innlegene mine?

Jeg tror jeg i hvertfall 2 ganger har nevnt at det er ikke det eneste alternativet.

Vi lever ikke i 1950 lengre og samlivsmønstrene i samfunnet har endret seg. Tilpass deg, eller dø ut.

Jeg har ikke utalt noe i mot bigami, det er å gjøre ting bak folks rygg som er problemet.

Slutt å argumentere i mot ting som ikke har blitt påstått.

EDIT: Må bare nevnte at etikken din overasker meg. Virker som du har sosial-darwinistisk etikk. Kræsjer litt med poltiske meningend du står for spør du meg. :p (Du er grovt sett sosialist eller i hvertfall på venstre siden?)

Men for all del: Jeg vet om satanister som stemmer KRF.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Hva har frihet, likhet og rettferdighet med dette å gjøre?

Hva er viktigst for MEG? Meg sjøl eller en eller annen fyr? Tror valget er enkelt eg.

Kommer du med noen skikkelige grunner til hvorfor eg ikke skal rote med hun så kom med det

6382124[/snapback]

Hva Frihet, Likhet og rettferdighet har med det å gjøre?

Frihet: Typens frihet til å kunne være vekk fra dama uten at hun går bak ryggen hans med sånn avskum som deg.

Likhet: Stille seg selv likt med, og ikke over, alle andre i menneskeverd.

Rettferdighet: Det at to mennesker har gitt hverandre løfter, ikke skrevne som ved ekteskap men likeså tilstedeværende, om troskap.

Problemet her virker på meg om om du ikke klarer å forstå at det finnes andre mennesker her i verden som også fortjener respekt, selv fra deg.

Enkelte mener det at respekt er noe man må gjøre seg fortjent til, men jeg mener derimot at man skal respektere andre helt til man virkelig blir kjent med dem og eventuelt finner ut at de ikke fortjener det. Med andre ord mener jeg da at du bør respektere denne fyren nok til å la dama være. La henne løse sine egne utroskapsproblemer alene. Hvis hun da velger å finne seg noen andre å "hoppe på" er det hennes problem og i det minste ikke lenger ditt.

Tenk deg så dette: dere to blir etterhvert sammen etter at hun finner ut at langdistanseforholdet med typen ikke fungerer. Siden hun nå har vært utro mot han så lett og så lenge, vil du da kunne klare å stole nok på henne til å kunne gå ut og hente inn avisa om morgenen?

Vel. Jeg har prøvd å få litt vett inn i knollen din, men den virker for tilstoppa med "lidenskap" og falske løfter at jeg ikke tror et lite fnugg av det engang siver inn.

Om du virkelig ikke forstår at noe av det du gjør er galt skal du fortsette med det, men vit at du ikke får noe respekt fra meg og mine for det du gjør.

6382582[/snapback]

Oj, oj. Nå begynner du å bli opphisset her. Totalt unødvendig å slenge dritt til meg med ord som "avskum". Kan sende noen fine ord tilbake til deg, men holder meg foreløpig for god til det(siden afseth henger her).

Eg respekterer typen, men som sagt så respekterer eg damen mer. Hun er ikke keen på at eg skal fortelle han noe som helst.

Ja hun er utro mot typen og er derfor troende til å være utro mot meg. Forstår det. Men det er greit. Akkurat no er hun en god venn som eg puler.. pulevenn. Vi har ikke noe sånt skikkelig dypt forhold. Eg er villig til å ta risken at hun roter med andre. Hun har jo type no og det er greit nok for meg så tror ikke det blir noe problem. Eg har ikke noe problem med "åpne" forhold.

Skjønner at eg ikke får din respekt, men det er helt greit for den trenger eg ikke heller.

Lenke til kommentar
Eg respekterer typen

"Right".

Eg har ikke noe problem med "åpne" forhold.

Hvor ganger må folk si at det ikke er det diskusjonen dreier seg om?

6382671[/snapback]

Beklager, men det diskursen og temaet til diskusjonen forandrer seg fortløpende og det er ikke din rolle å definere den. Når det gjelder min politiske overbevisning så er den på venstresiden ja(stemmer AP), men hva har det med saken å gjøre?

Eg er en egoist det innrømmer eg.

Lenke til kommentar
Beklager, men det diskursen og temaet til diskusjonen forandrer seg fortløpende og det er ikke din rolle å definere den.

Er naturligvis ikke det, men jeg ser ingen som har angrepet bigami. Men likevel forsvarer du det? Litt rart synes jeg. (Mulig jeg ikke har fått med meg alle innlegene...)

Når det gjelder min politiske overbevisning så er den på venstresiden ja(stemmer AP), men hva har det med saken å gjøre?

Hihi, det var bare en liten digresjon. Ganske irrelevant egentlig, var ikke ment som argument eller noe... :p

Eg er en egoist det innrømmer eg.

En trenger ikke la egoismen til en gå utover andre. Fult mulig å være egoist(noe som i utangspunktet er en bra ting) uten at det går uvover andre.

Går over til grådighet hvis en gjør det spør du meg.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

ok se her Jenter og Gutter, Damer og Menn jeg trenger eksper hjelp. jeg er Norges mest sjenerte gutt og jeg har tenkt og prøve meg på en jente som heter Christina :love: , hun er 18år og jobber,går på byn og kjører bil og det ene og det andre og jeg er 17 og leter etter jobb :p , hun er en salgs gutte jente, sier det hun mener og gjø de hun vil. Så jeg trenger noen tips fra noen stor sjamør om hva jeg skal gjøre for og vinne denne damen sitt hjerte :p

skal jeg ta henne med på kino så gå og spise ett sted og vis det, hva bør jeg se og hvor bør jeg ta henne med og spise (bor i bergen) er ikke sikker å om hun vil gå på en noe selig stas resturant.

vil gjerne ha seriøse svar, ikke no se nassenøff og venne hans 2, og ta en pølse på narvesen.

Lenke til kommentar
ok se her Jenter og Gutter, Damer og Menn jeg trenger eksper hjelp. jeg er Norges mest sjenerte gutt og jeg har tenkt og prøve meg på en jente som heter Christina :love: , hun er 18år og jobber,går på byn og kjører bil og det ene og det andre og jeg er 17 og leter etter jobb :p , hun er en salgs gutte jente, sier det hun mener og gjø de hun vil. Så jeg trenger noen tips fra noen stor sjamør om hva jeg skal gjøre for og vinne denne damen sitt hjerte :p

skal jeg ta henne med på kino så gå og spise ett sted og vis det, hva bør jeg se og hvor bør jeg ta henne med og spise (bor i bergen) er ikke sikker å om hun vil gå på en noe selig stas resturant.

vil gjerne ha seriøse svar, ikke no se nassenøff og venne hans 2, og ta en pølse på narvesen.

6382786[/snapback]

Nei ikke nasse nøff, men Ole Brum og Heffalompen :yes: (var en spøk).

Hva slags film du ser er ikke så viktig, spør om hun vil bli med på kino, men ikke si hvilken film dere skal se med en gang. Sier hun ja med en gang vil hun på kino for å se deg, ikke på kino bare for å se en spesiell film. Spør hun senere kan du si hva det er. Men du må bare tippe hva slags filmer hun liker, eller spørre hun om det er noe spesielt hun vil se.

Lenke til kommentar
Hva slags film du ser er ikke så viktig, spør om hun vil bli med på kino, men ikke si hvilken film dere skal se med en gang. Sier hun ja med en gang vil hun på kino for å se deg, ikke på kino bare for å se en spesiell film.

Genialt :thumbup:

takker jeg skal gjøre det jeg kan, skal gi dere en oppdatering :thumbup:

Lenke til kommentar
Bryfjes: Vær deg selv.

6382910[/snapback]

Å være seg selv tvers gjennom fungerer i hvert fall jævlig dårlig for min del. Er litt lei av å være ensom nå egentlig. Noen mennesker er bare født til å sjarmere, og vet akkurat hva som må til.

Jeg vil oppleve gjensidig kjærlighet, for en gangs skyld.

Lenke til kommentar
Å være seg selv tvers gjennom fungerer i hvert fall jævlig dårlig for min del. Er litt lei av å være ensom nå egentlig. Noen mennesker er bare født til å sjarmere, og vet akkurat hva som må til.

Jeg vil oppleve gjensidig kjærlighet, for en gangs skyld.

Jeg vet akkurat hvordan du har det, jeg føler med deg :(

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...