Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Magicus: Jeg mener nå i utgangspunktet at prinsippet "respekter et forhold" er en fin regel. Hvordan ville du likt det hvis du var i hennes type sin situasjon?

6377893[/snapback]

Hun er ulykkelig med ham; har det noe å si om hun er utro eller ikke? Forholdet er en farse uansett.

6377937[/snapback]

Farlig tankegang spør du meg.

Hva skal se om forholdet er bra eller ikke? Hvis en gjør dette selv så kan en lett anse et hvert forhold der man liker noen som dårlig.

Dessuten, så vil man nok finne forhold der ting har gått dårlig en periode for å sa ta seg opp igjen.

Utroskap er utroskap, samme hvor dårlig forholdet er. Forøvrig, hvis noen er i et dårlig forhold og heller vil være med noen andre så burde de bare komme seg ut av det...

6379022[/snapback]

Tingen er at vi begge er lykkelige og glad i hverandre. Eg kommer ikke til å la det faktum at hun har en kjæreste ødelegge det.

De er ikke akkurat gift eller forlovet. De er har bare ett langdistanse forhold. Ser ingenting gale i at eg roter med hun. Vil ikke kalle meg sjøl andrevalget. Er godt mulig hun liker meg bedre enn typen. Tiden vil vise. Damer som hun vokser ikke på trær så eg gir ikke opp bare fordi hun er sammen med en annen fyr. Ting kan fort endre seg.

Lenke til kommentar
Tingen er at vi begge er lykkelige og glad i hverandre. Eg kommer ikke til å la det faktum at hun har en kjæreste ødelegge det.

De er ikke akkurat gift eller forlovet. De er har bare ett langdistanse forhold. Ser ingenting gale i at eg roter med hun. Vil ikke kalle meg sjøl andrevalget. Er godt mulig hun liker meg bedre enn typen. Tiden vil vise. Damer som hun vokser ikke på trær så eg gir ikke opp bare fordi hun er sammen med en annen fyr. Ting kan fort endre seg.

6382042[/snapback]

Det at det står "Frihet, Likhet, Rettferdighet" i signaturen din betyr virkelig ingenting for deg?

Har du noen gang tenkt på det at du skal behandle andre slik du vil andre skal behandle deg? Sett deg i typen hennes sine sko. Hvordan ville du følt det hvis(dvs. Når) du etterhvert finner ut at dama di har hatt en på si mens du har vært milevis unna på andre ærender?

Syns du virkelig det er rettferdig her å bry deg mer om din egen lykke?

Fortell dama følgende:

"Enten dumper du fyren din nå og tar til takke med meg eller så får du ikke meg mer"

Gjør det ikke fordi en fjott fra Hamar nå forteller deg at du skal gjøre det, men fordi det ville være det etisk rette å gjøre.

Vet du forresten hva etikk er? Det blir vel forresten et litt for komplisert spørsmål for en som bedriver slike løgner som deg.

Tenk litt mer på andres følelser enn det å få dyppa snurrebassen (aka pels på knaggen and so on).

Lenke til kommentar

6382042[/snapback]

Det at det står "Frihet, Likhet, Rettferdighet" i signaturen din betyr virkelig ingenting for deg?

Har du noen gang tenkt på det at du skal behandle andre slik du vil andre skal behandle deg? Sett deg i typen hennes sine sko. Hvordan ville du følt det hvis(dvs. Når) du etterhvert finner ut at dama di har hatt en på si mens du har vært milevis unna på andre ærender?

Syns du virkelig det er rettferdig her å bry deg mer om din egen lykke?

Fortell dama følgende:

"Enten dumper du fyren din nå og tar til takke med meg eller så får du ikke meg mer"

Gjør det ikke fordi en fjott fra Hamar nå forteller deg at du skal gjøre det, men fordi det ville være det etisk rette å gjøre.

Vet du forresten hva etikk er? Det blir vel forresten et litt for komplisert spørsmål for en som bedriver slike løgner som deg.

Tenk litt mer på andres følelser enn det å få dyppa snurrebassen (aka pels på knaggen and so on).

6382077[/snapback]

Hva har frihet, likhet og rettferdighet med dette å gjøre?

Hva er viktigst for MEG? Meg sjøl eller en eller annen fyr? Tror valget er enkelt eg.

Kommer du med noen skikkelige grunner til hvorfor eg ikke skal rote med hun så kom med det

Lenke til kommentar
Hva er viktigst for MEG? Meg sjøl eller en eller annen fyr? Tror valget er enkelt eg.

Du anser det som fulstendig etisk å stjele du og da?

Nøyaktig samme argument kan en jo bruke for det og. ;)

Det er ikke det at det bigami eller noe som er det store problemet, problemet er at dere gjør ting bak ryggen på noen andre. Hvis han hadde visst om det og akseptert det så hadde det vært helt greit.

Nå er det ikke så uvanlig å ha en etikk som er forskellig fra de politiske prinsippene man er for. (Men vanligvis er det omvendt, at man er strengere rent etisk, og mer liberal politisk.)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

6382150[/snapback]

Stjele?

Tror du at typen eier hun? Vet ikke hvordan du behandler damene dine, men hun er ett selvstendig individ som tar sine egne valg. Eg stjeler ingenting

edit: ja eg gjør d bak ryggen hans.. so what? Eg kjenner ikke fyren engang og føler meg ikke forpliktet til å gi han beskjed.

Endret av magicus
Lenke til kommentar
Stjele?

Tror du at typen eier hun? Vet ikke hvordan du behandler damene dine, men hun er ett selvstendig individ som tar sine egne valg. Eg stjeler ingenting

edit: ja eg gjør d bak ryggen hans.. so what? Eg kjenner ikke fyren engang og føler meg ikke forpliktet til å gi han beskjed.

6382172[/snapback]

Er du blind av kjærlighet?

Du vil være med ei som har type og som puler rundt når han ikke er der?

Det er jo helt sjukt av henne og holde på sånn..

Lenke til kommentar

6382150[/snapback]

Stjele?

Jeg skrev ikke at du stjelte, jeg sammenlignet situasjonen din med stjeling.

Du stjeler ingenting nei, men du argumenterte med "jeg kommer før andre" for handlingene dine. Dette er et bra prinsipp, men det er mange ganger der det ikke nødvendigvis er etisk. Stjeling er et godt eksempel på dette, bare fordi du har lyst på noe noen andre har så er det ikke riktig å stjele det fra dem bare fordi du har lyst på det og du setter deg selv først.

Samme kan sies om situasjonen. Det er ikke riktig å få henne med på utroskap bare fordi du setter deg selv før ham.

6382172[/snapback]

Ah, at du ikke kjenner ham løser deg fra moral?

Da drar jeg frem eksempelet mitt igjen og spør deg om du har for hobby å stjele fra folk du ikke kjenner? (Ikke at jeg egentlig tror du gjør det.)

Og nei, jeg kan forsikre deg om at jeg i aller høyeste grad anser kvinner, og folk generelt som mennesker... og ikke minst: respekterer dem. (Du burde kanskje jobbe litt med sistnenvte med tanke på typen hennes?)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

6382150[/snapback]

Stjele?

Jeg skrev ikke at du stjelte, jeg sammenlignet situasjonen din med stjeling.

Du stjeler ingenting nei, men du argumenterte med "jeg kommer før andre" for handlingene dine. Dette er et bra prinsipp, men det er mange ganger der det ikke nødvendigvis er etisk. Stjeling er et godt eksempel på dette, bare fordi du har lyst på noe noen andre har så er det ikke riktig å stjele det fra dem bare fordi du har lyst på det og du setter deg selv først.

Samme kan sies om situasjonen. Det er ikke riktig å få henne med på utroskap bare fordi du setter deg selv før ham.

6382172[/snapback]

Ah, at du ikke kjenner ham løser deg fra moral?

Da drar jeg frem eksempelet mitt igjen og spør deg om du har for hobby å stjele fra folk du ikke kjenner? (Ikke at jeg egentlig tror du gjør det.)

Og nei, jeg kan forsikre deg om at jeg i aller høyeste grad anser kvinner, og folk generelt som mennesker... og ikke minst: respekterer dem. (Du burde kanskje jobbe litt med sistnenvte med tanke på typen hennes?)

6382222[/snapback]

Jeg stjeler ingenting fra fyren fordi han ikke eier hun. Ferdig med det. Og så begynner du å bable om moral.. Ja moralen min er god. Eg tar godt vare på hun og eg føler ingen forpliktelser overfor han. Skjønner ikke helt ka du babler om.

Miriann: Gjør ikke meg noe at hun puler typen.

heh.. nei argumentasjonen deres er nok ikke god nok til at eg gir fra meg hun.. sry ass

Lenke til kommentar

Synes magicus blir utsatt for ufortjent mye pepper her. Selv om det han gjør av mange ses på som moralsk galt, så er det jo dama som er den store synderen her. Det er hennes ansvar å være tro mot typen sin, ikke alle gutters ansvar å passe på at hun er det. Klart, hadde magicus holdt på med ei jeg var sammen med, hadde jeg selvsagt blitt forbanna også på han, men i bunn og grunn er det hovedsaklig hennes skyld.

Om hun holder på med magicus hele tiden, så er det nok noe galt i forholdet hennes. Og i såfall er det hennes ansvar å ta et valg... enten slå opp med typen, eller kutte ut kosingen med magicus.

Men et spørsmål til magicus. Ville du blitt sammen med henne om hun spurte? Hvis svaret er ja, kan det være at du vil slite litt med følelser i etterkant om hun velger kjæresten og velger å være tro mot han. Om det du har nå er verdt det, er det du som må svare på.

Lenke til kommentar

heh.. nei argumentasjonen deres er nok ikke god nok til at eg gir fra meg hun.. sry ass

6382289[/snapback]

Du gjør jo så klart som du vil. Men det kan virke som om du er veldig stolt over situasjonen. :ermm:

Lenke til kommentar
Jeg stjeler ingenting fra fyren fordi han ikke eier hun. Ferdig med det.

Jeg har ikke påstatt at han eier henne, jeg trakk en paralell mot moralen rundt stjeling. Eiendom er irrelevant. Du har misforstått fulstendig.

Og så begynner du å bable om moral.. Ja moralen min er god.

Jeg sliter med å se det å gjøre ting bak noen rygg som god moral.

Eg tar godt vare på hun og eg føler ingen forpliktelser overfor han. Skjønner ikke helt ka du babler om.

Veldig tydelig at du ikke gjør det ja.

Jo, du har faktisk et forpliktelse ovenfor alle du møter. Fks. forpliktet til å(for å ta et annet eksempel enn stjele siden det gjør at du bare misforstår) å ikke skade folk uten grunn.

Eksempelet med stjeling handlet ikke om eiendom men om argumentet at "jeg bryr meg mest om meg selv" gjør at man kan gjøre hva man vil mot andre. (Hvis du ikke har skjønt det ennda: utroskap er en handling mot begge i forholdet.")

Men hva med han? Hadde du likt om noen hadde gjort noe du ikke ville bak ryggen din?

Eneste jeg argumenterer mot er å gjøre ting bak folks rygg. Som sagt ørten ganger: om det er greit for hans del så ser jeg ingenting galt med det.

Evt. hun slår opp med han.

At du skal gi henne fra deg er ikke det eneste alternativet...

Synes magicus blir utsatt for ufortjent mye pepper her. Selv om det han gjør av mange ses på som moralsk galt, så er det jo dama som er den store synderen her. Det er hennes ansvar å være tro mot typen sin, ikke alle gutters ansvar å passe på at hun er det. Klart, hadde magicus holdt på med ei jeg var sammen med, hadde jeg selvsagt blitt forbanna også på han, men i bunn og grunn er det hovedsaklig hennes skyld.

Dette er en etisk regel som jeg merker blir vanlig for tiden, at all ansvar ligger i den som er i forholdet. Jeg er klart enig i at hovedtyngden av ansvaret ligger der, for all del!

Men andreparten er vitterlig meg ikke uten ansvar. Jeg ser ingen grunn til å kaste konseptet "respekt for forhold" på bålet.

EDIT: Du må selvfølgelig gjøre hva du vil. Jeg kommer bare med kommentar, er opp til deg om du følger det eller ikke. (Dette er strengt tatt selvfølge, men jeg nevner det nå uansett...)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
  Bla bla

Okey, vi har sex sammen bak ryggen hans. Forstår at du ikke liker det. Men eg føler INGEN forpliktelser over han. Har ingen planer om å få tak i nret hans og opplyse han om at eg roter med damen hans. Enten dumper hun han eller meg eller holder på med begge 2. Han er vekke no en lang stund uansett slik at han kan ikke være her for hun.. Når han kommer tilbake vil hun sikkert ta ett valg. Får vente og se kordan d utvikler seg.

Eg har INGEN forpliktelser overfor han.

Det er hun som har ett forhold med han, ikke meg. Så har hun lyst til å si ifra så greit. Eg gjør d ikke.

Lenke til kommentar

Er litt enig med Afseth, men på en annen måte. Jeg syns han får ufortjent mye pepper, ja, men ikke fordi dama egentlig er den store synderen.

At noen "stjeler" dama til en annen er jo noe som skjer heeeele tiden. Jeg er kanskje like umoralsk der som magicus. Hvis jeg rapper dama til en fyr, enten jeg kjenner han eller ikke, så er det bare synd for han. Da trakk han det korteste strådet og det var jo jævelig leit for han.

At magicus holder på med ei som er i et forhold spiller ingen rolle. Det er ikke han som er utro, han gjør ingenting galt. Det er dama som i denne situasjonen som er synderen, som ikke bestemmer seg for hvem hun vil ha.

Lenke til kommentar
Forstår at du ikke liker det.

Er etikken din jeg ikke liker, dine handlinger påvirker ikke meg så bryr meg ikke så veldig.

Jeg har bare diskutert og ropt mine meninger rundt etikk. (Og drar det muligens ørlige langt siden jeg er så glad i å diskutere....)

Er litt enig med Afseth, men på en annen måte. Jeg syns han får ufortjent mye pepper, ja, men ikke fordi dama egentlig er den store synderen.

Kan være enig i at han har fått lit veeel mye pepper, men mye av det er fortjent sprør du meg. :p

At magicus holder på med ei som er i et forhold spiller ingen rolle. Det er ikke han som er utro, han gjør ingenting galt. .

Selv om hovedansvar ligger oss den som er i forholdet så synes jeg ikke andreparten er uten ansvar...

Men tror denne diskusjonen er "oppdiskutert", ser argumenter begynner å gå igjen...

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Men et spørsmål til magicus. Ville du blitt sammen med henne om hun spurte? Hvis svaret er ja, kan det være at du vil slite litt med følelser i etterkant om hun velger kjæresten og velger å være tro mot han. Om det du har nå er verdt det, er det du som må svare på.

Bedre å ha elsket og ha mistet det enn ikke å ha elsket i det hele tatt(er ikke det ett ordtak?)

Hva vil det si å bli "sammen med hun"? Jeg er sammen med hun og tilbringer tid med hun mye.

Eg slutter ikke å treffe hun no selv om det er en god sjanse for at det ikke vil vare og at hun går tilbake til kjæresten.

Hvis noen tilbyr deg vannmelon så sier du ja uansett om at du vet det er mulig at du ikke kan få vannmelon senere.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...