Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Akkurat, plutselig så kan det bare skje. Kanskje ingen følelser involvert, det bare skjedde. Og når det ikke er mer enn det som har skjedd, så ser jeg ikke at det skal være en grunn til å gjøre det slutt.

6378546[/snapback]

Men det kan likeve være sårt for partneren. Men jeg kan ikke se at litt kyssing skal være noen grunn til å slå opp, i hvert fall ikke om utrokysseren angrer seg i ettertid.

6378693[/snapback]

Så klart det er sårt. Men hvis kjæresten min hadde kysset noen andre, så ville jeg heller ha valgt å ikke vite det. Så lenge det var bare et kyss som ikke betydde noe.

Jeg ser det ikke likt. Hadde dama mi kyssa noen andre mens vi var sammen så hadde jeg sett på det som utroskap. Punktum. Og utroskap tåler jeg ikke...og da hadde jeg avslutta forholdet. Jeg har ikke noe å gjøre i et forhold der den andre parten kan gjøre noe slikt.

6378706[/snapback]

I mine øyne så er det å overreagere. Selvsagt er det sårt og vondt og dritt, men å kaste et potensiellt bra forhold på båten fordi den andre parten gjør en feil er kanskje litt dumt?

6378708[/snapback]

Er enig med deg Olsen. Når man har vært sammen i mange år, så synes jeg det ikke er riktig å gjøre det slutt for noe sånt. Jeg hadde egentlig syntes det var verre hvis kjæresten overnattet med ei anna ei, uten at det skjedde noe. De bare lå og holdt rundt hverandre og koste.

Lenke til kommentar
Akkurat, plutselig så kan det bare skje. Kanskje ingen følelser involvert, det bare skjedde. Og når det ikke er mer enn det som har skjedd, så ser jeg ikke at det skal være en grunn til å gjøre det slutt.

6378546[/snapback]

Men det kan likeve være sårt for partneren. Men jeg kan ikke se at litt kyssing skal være noen grunn til å slå opp, i hvert fall ikke om utrokysseren angrer seg i ettertid.

6378693[/snapback]

Så klart det er sårt. Men hvis kjæresten min hadde kysset noen andre, så ville jeg heller ha valgt å ikke vite det. Så lenge det var bare et kyss som ikke betydde noe.

Hvordan kan et kyss ikke bety noe? Hvorfor i helvete kysse personen da? Jeg snakker ikke om et tullekyss på et vorspiel der kjæresten er tilstede i en komisk setting, men et virkelig kyss! Er selvfølgelig verre om personen overnatter, men det gjør ikke kysset bagatellmessig.

Å si at du hadde valgt å ikke vite det (om du hadde det valget da) er utrolig naivt! Da kan du jo si det samme om sex.

Lenke til kommentar
Smetho: Bare ha det i bakhodet at ikke alt er overlagt.

6378802[/snapback]

Om personen kysser og det ikke er tvang så er det overlagt. Og er det ikke tvang, men den andre personen begynner å kysse så kan en da dytte denne personen vekk, eller si ifra på en fin måte at en ikke vil. Kysser en noen så er det overlagt. Hva en velger å skylde på i etterkant er irrelevant. Som sagt, så lenge det ikke er tvang, men det skjer vel heller sjelden (får vi håpe).

EDIT: Nå mente jeg overlagt som i at en gjør et faktisk valg der og da, ikke at en nødvendigvis har planlagt det på forhånd.

Endret av smetho
Lenke til kommentar
Hvordan kan et kyss ikke bety noe? Hvorfor i helvete kysse personen da? Jeg snakker ikke om et tullekyss på et vorspiel der kjæresten er tilstede i en komisk setting, men et virkelig kyss! Er selvfølgelig verre om personen overnatter, men det gjør ikke kysset bagatellmessig.

Å si at du hadde valgt å ikke vite det (om du hadde det valget da) er utrolig naivt! Da kan du jo si det samme om sex.

6378816[/snapback]

Vel..det er bare sånn jeg føler det. Jeg vil selvfølgelig ikke gå rundt å kysse andre når jeg er i et forhold. Jeg mener bare om det skulle skje, så hadde jeg nok tilgitt kjæresten min for det.

Hvorfor er det naivt? Det er stor forskjell på ha sex med noen og et lite kyss!

Lenke til kommentar

6378871[/snapback]

Et lite kyss er et brudd på tilliten det også, på samme måte som sex. Ja, sex er verre....sex er det ultimate bruddet, men jeg mener kyss er en big deal, tydelivis litt mer det enn andre syns her.

Kanskje der er jeg som er naiv? GODT mulig!

Lenke til kommentar

6378871[/snapback]

Et lite kyss er et brudd på tilliten det også, på samme måte som sex. Ja, sex er verre....sex er det ultimate bruddet, men jeg mener kyss er en big deal, tydelivis litt mer det enn andre syns her.

Kanskje der er jeg som er naiv? GODT mulig!

6378882[/snapback]

Jeg ser bare ikke det naive i det..

Du er av den sjalu typen, jeg er ikke det.. Sånn er det bare :)

Lenke til kommentar
Magicus: Jeg mener nå i utgangspunktet at prinsippet "respekter et forhold" er en fin regel. Hvordan ville du likt det hvis du var i hennes type sin situasjon?

6377893[/snapback]

Hun er ulykkelig med ham; har det noe å si om hun er utro eller ikke? Forholdet er en farse uansett.

6377937[/snapback]

Farlig tankegang spør du meg.

Hva skal se om forholdet er bra eller ikke? Hvis en gjør dette selv så kan en lett anse et hvert forhold der man liker noen som dårlig.

Dessuten, så vil man nok finne forhold der ting har gått dårlig en periode for å sa ta seg opp igjen.

Utroskap er utroskap, samme hvor dårlig forholdet er. Forøvrig, hvis noen er i et dårlig forhold og heller vil være med noen andre så burde de bare komme seg ut av det...

Lenke til kommentar

6378871[/snapback]

6378882[/snapback]

jeg er 100% enig med deg smetho. Trøst deg med det ;)

Lenke til kommentar
(folk har sagt til han at jeg er utro mot han igjen.....

igjen??

6374303[/snapback]

Lenge siden sist gang da, var det ikke?

6374607[/snapback]

Det er rundt et og et halvt år siden, men merker jo fortsatt at det sliter på han, noe som jeg skjønner.

Jeg ser det ikke likt. Hadde dama mi kyssa noen andre mens vi var sammen så hadde jeg sett på det som utroskap. Punktum. Og utroskap tåler jeg ikke...og da hadde jeg avslutta forholdet. Jeg har ikke noe å gjøre i et forhold der den andre parten kan gjøre noe slikt.

6378706[/snapback]

Det er lett å si når det er fjernt fra din hverdag, men når en du elsker gjør sånt så er det ikke så lett å bare pakke tingene sine og gå sånn helt uten videre. Du kan ikke sitte her og si at du vet på forhånd hvordan du ville ha reagert, det er noe helt annet når jenta du elsker etter fem år kysser en annen gutt, jeg tror ikke du bare ville gått som du påstår. Greit, dere hadde kanskje tatt en pause, hun ville hatt et helvete med å få deg til å stole på henne igjen, men jeg tror ikke du ville kuttet all kontakt, kanskje for en periode, men ikke over tid.

Endret av AnAnAs
Lenke til kommentar

Jeg er litt enig med smetho, men om min kjæreste hadde kysset en annen person, så betyr forholdene rundt selve kysset mye. Hvis hun f.eks var drita og en annen person kommer bort til henne og begynner å kysse så ville jeg ikke reagert, men hvis de begynnte å råkline ville jeg nok tatt affære.

Også hvis det var en engangs forseelse så ville jeg latt det gå, men hvis det hadde gjentatt seg ofte at dama mi kyssa andre så ville jeg slått opp. Jeg vet selv hvor lett det er å "plutselig" kysse noen andre, uten å mene noe med det, og angre etterpå.

Lenke til kommentar
(folk har sagt til han at jeg er utro mot han igjen.....

igjen??

6374303[/snapback]

Lenge siden sist gang da, var det ikke?

6374607[/snapback]

Det er rundt et og et halvt år siden, men merker jo fortsatt at det sliter på han, noe som jeg skjønner.

6378706[/snapback]

Det er lett å si når det er fjernt fra din hverdag, men når en du elsker gjør sånt så er det ikke så lett å bare pakke tingene sine og gå sånn helt uten videre. Du kan ikke sitte her og si at du vet på forhånd hvordan du ville ha reagert, det er noe helt annet når jenta du elsker etter fem år kysser en annen gutt, jeg tror ikke du bare ville gått som du påstår. Greit, dere hadde kanskje tatt en pause, hun ville hatt et helvete med å få deg til å stole på henne igjen, men jeg tror ikke du ville kuttet all kontakt, kanskje for en periode, men ikke over tid.

6379963[/snapback]

Hva vet du om hva jeg hadde gjort? Tror jeg kjenner meg selv gange mye bedre enn du kjenner meg ;) Jeg har et HAT-forhold til utroskap. Det kommer selvsagt an på situasjonen som Feh skriver, men hadde det ligget noe bak kysset (annet enn spøk eller tvang eller lignende situasjoner) så hadde jeg nok gjort det slutt. Jeg ville ikke vært i et forhold der dama kunne ha gjort noe slikt. Hun hadde ikke vært verdt det... Om der va unger innvolvert så tror jeg nok grensene hadde kunnet blitt tøyd før jeg avslutta forholdet.

Selv om du har opplevd en ting så betyr det ikke at resten skal gjøre som dere. Hver må ta sitt valg. Sier ikke mitt er rett, men jeg tvinger heller ingen til å gjøre som meg. Jeg tror jeg tar utroskap (kyss og mer) mer alvorlig enn mange. Du er nå den som har vært utro og, så selvfølgelig vil du ha den meningen. Du MÅ nesten, du må jo ha fortsatt håp for forholdet :) Jeg har ingen sympati for "de utro". Det må være opp til den andre personen om hva som kan tilgis.

EDIT: Svendby, bytt tilbake ;) SnittLeif var jo nesten litt....sexy :thumbup:

Endret av smetho
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...