Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten

Anbefalte innlegg

Og ikke respektere den andre personens følelser for deg, for derfor å såre han/henne ved å gjøre noe med en annen person. Samme hva egentlig. Hvor grensa går er induviduelt og opp til den som blir såret.

6374857[/snapback]

Kloke ord det..

Det som da kan skjære seg er hvis partene har to forskjellige syn på hva som er utroskap. Siden det ofte er så individuelt, mener jeg..

Edit:

Rakib: Jeg er faktisk ikke helt enig. F.eks. man treffer eksen eller en tidligere flamme og prater lenge med vedkommende. Man vet sin nåværende kjæreste hadde sterkt mislikt dette og det blir til at man ikke sier noe for å unngå scener.

Har man da vært utro siden man holder det skjult?

Endret av Mirann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og ikke respektere den andre personens følelser for deg, for derfor å såre han/henne ved å gjøre noe med en annen person. Samme hva egentlig. Hvor grensa går er induviduelt og opp til den som blir såret.

6374857[/snapback]

Kloke ord det..

Det som da kan skjære seg er hvis partene har to forskjellige syn på hva som er utroskap. Siden det ofte er så individuelt, mener jeg..

6374876[/snapback]

Nei det kan ikke skjære seg. Den personen som da eventuelt blir beskyldt for utroskap er 100% sikker på om han er det eller ikke selv. Så da kommer ærlighet inn i bildet. Hvis man virkelig vil er det ikke så vanskelig å merke/se om partneren er utro!

Lenke til kommentar
Nei det kan ikke skjære seg. Den personen som da eventuelt blir beskyldt for utroskap er 100% sikker på om han er det eller ikke selv. Så da kommer ærlighet inn i bildet. Hvis man virkelig vil er det ikke så vanskelig å merke/se om partneren er utro!

6374884[/snapback]

Tja.. jeg vet ikke helt.

Men jeg synes og det er forskjell på utroskap. Hadde typen min vært utro over lengre perioder, og virkelig gått inn for å lure meg, så kunne jeg nok ikke tiligitt.

Men hvis han var utro ved å kysse ei annen jente, så kunne jeg nok tilgitt. Kommer sef. an på hvordan forholdet er da..

Lenke til kommentar
Du mener det? Han gjør det av en grunn ... og den grunnen er at du ikke strekker til, så han prøver å få litt oppmerksomhet andre steder. Det er jo ikke noe festlig for deg det? Men vet mange godtar det. Jeg gjør IKKE det.

6374916[/snapback]

Det kommer helt an på situasjonen.

Det er neppe kun en grunn til at noen er utro. Men hvis grunnen skulle være at jeg "ikke strakk til", så vil jeg si at det er like så greit at forholdet tar slutt.

Lenke til kommentar

Jeg har et lite problem. I går var jeg på en fest med en del venner. Der var også en fyr som jeg er litt interessert i. Eller betatt av kan du si, jeg kjenner ham ikke så veldig godt. I går satt vi og pratet i mange timer, begge to noe bedugget, og det ble etter hvert litt klining og slikt. Vel, senere fikk jeg vite at han er interessert i en god veninne av meg, som holder på med en annen fyr, som også var på festen. Tror dere han gjorde det for å "ta igjen"? Jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre nå, jeg vil gjerne bli bedre kjent med ham og slikt, men vet ikke hvordan jeg skal gå frem. I går pratet han mye om at han syntes jeg var anneledes enn alle de andre jentene, og gav meg mange kompliment av den typen. Var det bullshit? Jeg har ikke peiling. Ble jeg brukt? Aner ikke.

Hva sier dere?

Lenke til kommentar

Skilpadde: Hvem fikk du vite av at han var int. i ei anna ei?

Det kan jo så klart hende han "brukte" deg, men jeg ville ikke ha satset på det før jeg hadde pratet med han selv om det. Er jo feks mulig at han var int. i henne, men har nå heller fattet int. for deg ;)

Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke vite at han likte henne før etterpå, altså kan ikke jeg påstå at det var jeg som brukte ham. Det var en felles veninne av oss alle som fortalte det, jeg er ganske sikker på at det stemmer når jeg tenker på hvordan han har oppført seg i forhold til henne før.

Lenke til kommentar

Hvis han skulle brukt noen, hadde det vært like greit å ta noen som var lettere på tråden. Å snakke med noen i et par timer, for å gjøre noen sjalu, er "sløsing av tid".

Han kan jo ha planlagt å bruke deg, men så ble han mer og mer interessert i deg for hvert ord dere utvekslet.

Men er du interessert i ham, så er det bare å kjøre på!

EDIT:

Jeg sendte noen meldinger frem og tilbake med jenta, og alt gikk strålende. Så spurte jeg henne om hun ville gå og ta en kaffe eller noe på mandag. Jeg tror hun oppfattet det som at jeg var bare ute etter vennskap, uansett så svarte hun følgende:

"Det hadde vært skikkelig koselig, men jeg er på Hvaler frem til onsdag eller noe:/"

Desverre ble jeg brått opptatt etter jeg fikk svar, så jeg måtte bare avslutte tekstingen. Jeg prøvde å svare humoristisk at hun burde ikke gjøre noe jeg ville ha gjort (og selvfølgelig at hun skulle kose seg), og at hun måtte bare si i fra hvis hun hadde tid/lyst til å møtes en dag. Etter det fikk jeg ikke noe svar.

Hvis hun ikke logger seg på MSN innen onsdag, tviler jeg på at det bare var en unnskyldning. Hun er ikke alltid så veldig direkte, men jeg har ennå ikke opplevd at hun har løyet (hverken til meg eller vennene hennes). Hva tror dere?

Jeg er også litt redd for at hun muligens tror at jeg er litt "fornærmet", siden jeg fikk avslag, og brått avsluttet tekstingen. Har da planer om å ta kontakt (via sms) på tirsdag, slik at jeg ikke virker desperat ut. Passe lang tid, før jeg tar kontakt?

Endret av Rune_F
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...