Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kommer antakelig til å støte noen i tråden, men jeg har bare følgende ting å bemerke: Jeg klarer ikke å bli forelsket i noen med utpreget ikke-europeisk utseende. Er jeg en frik? Eller er det flere av dere andre (nordmenn) som også har det sånn?

Jeg kan for eksempel ikke stå bak det alle sier om at Halle Berry er så deilig, og jeg har lite til overs for Skurupu (som stort sett poster asiatiske babes i babethreaden)

Redd for at dere skal tolke meg som rasistisk, men det har rett og slett bare med utseende å gjøre. Er det noe genetisk eller har det med miljø å gjøre?

Lenke til kommentar
Dette kommer antakelig til å støte noen i tråden, men jeg har bare følgende ting å bemerke: Jeg klarer ikke å bli forelsket i noen med utpreget ikke-europeisk utseende. Er jeg en frik? Eller er det flere av dere andre (nordmenn) som også har det sånn?

Jeg kan for eksempel ikke stå bak det alle sier om at Halle Berry er så deilig, og jeg har lite til overs for Skurupu (som stort sett poster asiatiske babes i babethreaden)

Redd for at dere skal tolke meg som rasistisk, men det har rett og slett bare med utseende å gjøre. Er det noe genetisk eller har det med miljø å gjøre?

6278138[/snapback]

Det er faktisk veldig forskjellig fra person til person. Jeg klarer ikke å like negresser (veldig mørkhudete). Det går rett og slett på preferanser.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er sånn selv. Asiatere kan være utrolig pene da. Men en afrikansk dame ville jeg aldri hatt. Litt sånn roastbeef går ann da.

Enn ellers så tar jeg det jeg får... Kommer alltid en full og feit jente bort til meg og tafser og da blir det som regel noe. Pene jenter er så dyrebare at hvis du er nær puppen dems så blir du anmeldt for grov voldtekt.

Endret av BonFireMan
Lenke til kommentar

6278138[/snapback]

Det har ikke så mye med rasisme å gjøre, som smak. Det er ingen som kan klandres for det, jeg tviler på at noen blir støtt. Personlig har jeg også preferanser når det gjelder høyde, hårfarge og kropp, i tillegg til utallige krav og irritasjonsmomenter når det gjelder personlighet, oppførsel og humor. Jeg kan vel ikke kalles trangsynt fordi jeg aldri kan forelske meg i en dum jente? :wee:

Lenke til kommentar
Det har ikke så mye med rasisme å gjøre, som smak. Det er ingen som kan klandres for det, jeg tviler på at noen blir støtt. Personlig har jeg også preferanser når det gjelder høyde, hårfarge og kropp, i tillegg til utallige krav og irritasjonsmomenter når det gjelder personlighet, oppførsel og humor. Jeg kan vel ikke kalles trangsynt fordi jeg aldri kan forelske meg i en dum jente? :wee:

6278270[/snapback]

Vel. Ville bare ikke at enkelte (Darkness|, Cre8ive) skulle bli støtt. Det er kanskje helt normalt. :w00t:

Men går da an å filosofere over hvorfor jeg har det sånn? Er det fordi alle menneskene folk rundt meg definerer som pene, er av europeisk avstamning? Eller er det fordi kroppen min har funnet ut at det nok blir best avkom om jeg forelsker meg i en nordisk skjønnhet (dum blondie, om du vil :p )... Dessuten begynner jeg å tro at jeg er overfladisk, noe som ikke behøver å være så ille, egentlig.

Lenke til kommentar

6278138[/snapback]

Det verserer en rekke teorier (og variasjoner av det) innen det her, og det er vel ingen bombe at du faller innenfor en av de (genetisk likhet). Finnes de som er stikk motsatt, altså ikke klarer å forelske seg i noen fra egen kultur.

Uannsett, det finnes plenty med teorier rundt hvem man forelsker seg i og hvem man vitenskaplig passer sammen med. F.eks var det en undersøkelse flere år tilbake som "fastslo" at kvinner velger menn ut fra lukt (dvs. feromoner), og at kriteriene var mest mulig lik (innenfor visse grenser) biologisk far. Andre igjen mener at feromoner danner grunnlaget for fysisk attraksjon (uavhengig av kjønn). Så har man jo alltid de som mener at fysisk attraksjon kommer av det man ser fysisk (kruver, størrelser, proposjoner osv.). Ja, også har man de som blindt tror at alle har sjans hos alle, noe jeg synes høres svært lite trolig ut (men hey, det er en fri verden :)).

Selv holder jeg en stor knapp på at det er en del genetikk og hormoner (dvs. primært feromoner) inni bildet. Primært fordi det biologisk sett vil være logisk. Far og mor har fungert og produsert levedyktig avkom, dermed vil det være naturlig å finne noen som ligner på de genetisk sett siden det gir stor sjanse for at eget avkom også vil være leve- og konkurransedyktig. Sånn sett så passer du bra inn teorien. Selv passer jeg vel også relativt greit inn. Antall naturlige blondiner jeg har forelsket meg i kan telles på en hånd kontra de utallige brunettene. Både jeg, mamma og pappa har brunt hår ...

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Ikke glem, man legger ikke kun vekt på utseendet, men personligheten skal være noenlunde lik også. Dette for rett og slett ha noe å snakke om, og forhindre krangler.

For eksempel, det lover ikke godt når hun vil gå lange og tunge turer, mens han vil se på TV.

Jeg er så heldig å ha en naturlig blondine (jeg har brunt hår, men mamma og pappa sier mørk blond :S ), som er like nerd som meg, og like gammeldags som meg.

Hun er også utrolig vakker, og akkurat som jeg vil ha henne :love:

Jeg er dypt forelsket :love:

Lenke til kommentar

Mitt første ordentlige forhold (også på "den" måten) tok for litt siden slutt, fra hennes side. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, men det har heldigvis ikke gått opp for meg enda...

Vel, der ringte hu også. La bare på, greier ikke snakke med hu akkurat nå.

Men jeg visste jo det at følelsene kunne jo ikke vare for alltid.

Hva er det beste å gjøre nå? Gikk ut å gikk en tur og tok meg en røyk for å roe ned hjertebanken å sendte en melding til bestekameraten min å spurte om han hadde lyst til å komme en tur til meg nå; kanskje det hjelper å få tanken på litt andre ting..

Edit: Vel, bestekameraten min kunne ikke finne på no.. What to do? Må skaffe meg no øl ihvertfall....

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar
Men jeg visste jo det at følelsene kunne jo ikke vare for alltid.

6279764[/snapback]

:ohmy: Ikke si sånt. Riktignok varer en gjennomsnitts forelskelse bare rundt ett år, men det finnes også (kanskje) det som kalles kjærlighet, selv om det dessverre rammer sjelden, og gjerne ikke holder så lenge.

Det er bra for deg å finne på ting med kompisen din, få tankene over på andre ting. Det siste du trenger, er å gå i stå pga dette bruddet. Det kommer mange andre sjanser til å oppleve ekte kjærlighet.

Ernie: Takk for svaret ditt! Men det her med at man tiltrekkes av samme feromoner som faren, synes jeg høres litt rart ut. I så fall ville mange jenter bli tiltrukket av broren sin, skulle man anta? Dessuten har jeg hørt noe sånt som at naturen gjerne vil blande veldig forskjellige gener, for blir genene for like, kan det skje mutasjoner.

Det er forøvrig bevist at feromoner virker tiltrekkende på oss mennesker, så det må jo slå på en slags "bryter". Tviler på at vi noengang får vite helt sikkert hva slags funksjon de har og hvordan de virker.

Lenke til kommentar
Gud så heftig mye jeg har krangla med dama i det siste! Det er helt ille. Jeg orker snart ikke mer krangling og det har jeg sagt til henne. Håper virkelig det er slutt på det der nå, er helt utslitt psykisk.

edit:

leif

6280124[/snapback]

Au. Know the feeling. Prøv å ordne opp, det vil være verdt det.

Lenke til kommentar
Au. Know the feeling. Prøv å ordne opp, det vil være verdt det.

6280268[/snapback]

Det er ordna tror jeg. Virker sånn i hvertfall. Men vi får se. Jeg er 95% sikker på at alt er bra igjen nå.

6280764[/snapback]

Håper det. Det er ikke verdt å miste kjæresten sin for sånt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...