wewwen Skrevet 28. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2006 MSN sucks. Slett det istedet. Fører kun til misforståelser og unødvendig krangling. Jeg vet at jeg blir å bruke det mindre nå. Orker det rett og slett ikke. Kun stress. 6197284[/snapback] MSN er greit for litt chatting... og SMS er greit for litt meldinger her og der... Men hvis en ikke har mulighet fo face-to-face så er det telefon som gjelder. Telefon er mye bedre, man kan høre stemmen til folk og snakke vanlig. 6198664[/snapback] Jeg hater Telefon. Når folk snakker i telefon har jeg ikke direkte kontakt med dem, uten og se dem så ser jeg ikke hvordan de reagerer. Hvordan vet jeg da hva de egentlig mener? telefon Lenke til kommentar
Seether Skrevet 28. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2006 MSN for å snakke med venner er ok. Men jeg syns bare at det funker dårligere og dårligere når jeg skal snakke med typen. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 28. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Telefon er da vitterlig meg MYE bedre enn SMS/MSN/Chat (På en annen side så forstår jeg ikke denne voldsomme frykten for MSN... den biter liksom ikke.) Endret 28. mai 2006 av TLZ Lenke til kommentar
Seether Skrevet 28. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2006 Telefon er da vitterlig meg MYE bedre enn SMS/MSN/Chat (På en annen side så forstår jeg ikke denne voldsomme frykten for MSN... den biter liksom ikke.) 6198705[/snapback] MSN fører til mye misforståelser..på tlf kan du i det minste høre hvordan personen reagerer. Folk flest avslører mye på den måten syns jeg. På MSN blir i tillegg alt loggført. Er ikke digg å bli sitert på noe teit du sa for langt tilbake siden.. Lenke til kommentar
veos Skrevet 28. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2006 Telefon er da vitterlig meg MYE bedre enn SMS/MSN/Chat (På en annen side så forstår jeg ikke denne voldsomme frykten for MSN... den biter liksom ikke.) 6198705[/snapback] MSN fører til mye misforståelser..på tlf kan du i det minste høre hvordan personen reagerer. Folk flest avslører mye på den måten syns jeg. På MSN blir i tillegg alt loggført. Er ikke digg å bli sitert på noe teit du sa for langt tilbake siden.. 6198717[/snapback] Sant det der.. Husker når jeg var sammen med eks-kjæresten min. Hatet og snakke med henne på MSN/Blink/etc. Heldigvis var hun uten internett i 4 måneder! Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 28. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) MSN fører til mye misforståelser..på tlf kan du i det minste høre hvordan personen reagerer. Folk flest avslører mye på den måten syns jeg. På MSN blir i tillegg alt loggført. Er ikke digg å bli sitert på noe teit du sa for langt tilbake siden.. 6198717[/snapback] Mulig. Men MSN er veldig greit å ha mens man er i telefonen hvis en vil sende en link, tekst, bilde osv... Endret 28. mai 2006 av TLZ Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 28. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2006 Telefon er da vitterlig meg MYE bedre enn SMS/MSN/Chat (På en annen side så forstår jeg ikke denne voldsomme frykten for MSN... den biter liksom ikke.) 6198705[/snapback] MSN fører til mye misforståelser..på tlf kan du i det minste høre hvordan personen reagerer. Folk flest avslører mye på den måten syns jeg. På MSN blir i tillegg alt loggført. Er ikke digg å bli sitert på noe teit du sa for langt tilbake siden.. 6198717[/snapback] Sant det der.. Husker når jeg var sammen med eks-kjæresten min. Hatet og snakke med henne på MSN/Blink/etc. Heldigvis var hun uten internett i 4 måneder! 6198736[/snapback] Mhm, MSN tar knekken på alt av spenning. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 29. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2006 Syntes msn er greit for å holde kontakten med folk. Lett at det blir innmari offesielt vist man ringer. Lettere å kanskje gå videre med en flørt der feks, uten at det blir for pinlig eller noe. Syntes det er oxo greit tidsfordriv. Men jeg er enig i min søster at det skaper unødvendig mye stress. Tror vel 90% av småkrangler og annet tull jeg har hatt med kjæresten, har vært i anledning med msn og alle de misforståelsene den kan skap.. Ville ikke vært foruten, men er ikke sånn at det alltid er like greit å snakke med mennesker uten å se dem heller. Tror bare må man må være litt kritisk Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 29. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2006 MSN er en god venn når kjæresten bor to timer unna. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 29. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2006 msn gjør ofte at man har mye mindre sperrer for å si ting man gjerne ikke ville sagt i en normal situasjon, ansikt til ansikt. Man har også muligheten til å tenke mye lenger før man svarer, slik at det blir mye mer kalkulerte svar. Som crayzkimmi=) sa, msn er greit for å prate med venner, men hvis man prater for mye med kjæresten over msn kan man både glemme hvordan man kommuniserer skikkelig om viktige ting ansikt til ansikt (man blir feig), og det kan bli en del unødvendige krangler fordi man ikke trenger å få konsekvensen av kranglene der og da (man kan ikke se hvordan den andre personen reagerer). Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 29. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2006 MSN for å snakke med venner er ok. Men jeg syns bare at det funker dårligere og dårligere når jeg skal snakke med typen. 6198704[/snapback] Det er jeg helt enig i. Jeg takler nesten ikke msn lenger. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 29. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2006 har vært 5måneder sammen med dama i dag! 6196183[/snapback] Jeg har vært sammen med jenten min i syv. Får satse på at det holder litt til. 6197115[/snapback] Og optimismen råder... Angående kommunikasjon, min mening: Real Life>Videochat>Telefon>Chat>brev>E-post Brev burde bli brukt mye mer, for det er utvilsomt veldig koselig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 29. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) msn gjør ofte at man har mye mindre sperrer for å si ting man gjerne ikke ville sagt i en normal situasjon, ansikt til ansikt. Man har også muligheten til å tenke mye lenger før man svarer, slik at det blir mye mer kalkulerte svar. Som crayzkimmi=) sa, msn er greit for å prate med venner, men hvis man prater for mye med kjæresten over msn kan man både glemme hvordan man kommuniserer skikkelig om viktige ting ansikt til ansikt (man blir feig), og det kan bli en del unødvendige krangler fordi man ikke trenger å få konsekvensen av kranglene der og da (man kan ikke se hvordan den andre personen reagerer). 6199374[/snapback] So true! Var borti en som til slutt ikke tok NOEN konfrontasjoner ansikt til ansikt men slengte meg full i dritt på MSN i stedet. Fantastisk plagsomt. Han fant fort ut at det var veldig "ufarlig" å krangle på MSN. Derfor er jeg en sterk motstander av konseptet snakke med kjæreste på MSN. Fyren var kanskje et ekstremtilfelle, men gidder ikke det der en gang til. Det ble etter hvert så ille at han tok opp ting jeg hadde sagt/gjort MENS vi var med hverandre, på MSN etterpå og skulle krangle. For en taper. Endret 29. mai 2006 av Slettet-Axby2kEH Lenke til kommentar
haarod Skrevet 29. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2006 OT: Er Cokelovinchick den samme som Seether? Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 29. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Personlig er jeg helt elendig til å diskutere 1-on-1 ansikt til ansikt når det gjerne går litt fort i svingene. Jeg ser bare meg selv sitte der med en følelse av urettferdighet i brystet og fortvile fordi jeg ikke klarer å formulere standpunktene mine. Jeg er den som 10 minutter etterpå sitter og vet alt hva jeg skal si hvis debatten kommer opp igjen, noe den selvfølgelig aldri gjør. Dette gjør at jeg heller tar en diskusjon per MSN, slik at jeg får systematisert mine egne tanker og følelser og får kommet med skikkelige argumenter. Jeg forestiller meg at en fremtidig kjæreste som skal krangle med meg kommer til å føle at hun ikke kommer noen vei hvis hun skal ha krangelen unnagjort på 3 minutter med bare skyllebøtter. Dessuten vil jeg automatisk føle at jeg har tapt diskusjonen, noe som selvfølgelig ikke er positivt for meg. Så du mener jeg er feig, smårips_eier, fordi jeg ikke har så god erfaring med krangler og dermed ikke klarer å kanalisere sinnet mitt inn i argumenter, og dermed ikke ønsker å ta kranglene "på bortebane" (face to face i mitt tilfelle). Selvfølgelig vet jeg at det er umulig å krangle skikkelig hvis det ikke er face to face, men det blir heller ikke skikkelig hvis den ene parten overkjører den andre. Dette er grunnen til at jeg skyr rappkjefta jenter. Jeg vil heller prate i ro og mak ut om ting, så alle argumenter kommer fram og ut på bordet og vi kan bli enige om en løsning uten at det må smelle i dører og kastes vaser. er jeg feig? EDIT: OT: Ja. Si ifra om det var noe som ble uklart, jeg brukte veldig mange veldig lange setninger. Endret 29. mai 2006 av smeboe Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 29. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2006 Poenget her er at min erfaring på området var altså en fyr som aldri sa noe som helst når vi var sammen, men samlet alt opp til han kunne ta det på msn. Og da var det ofte i form av en tirade, og logget gjerne av etterpå ellerno. I tillegg sa han ofte veldig stygge ting fordi han følte han kunne "slippe unna med det" på MSN i motsetning til i virkeligheten. Sånt synes jeg er fantastisk feigt, blant annet fordi han latet som om ting ikke plaget han til han bestemte seg for å ta ny utskjellingsrunde. Jeg vil heller høre "kristin, gi faen" enn at folk irriterer seg over det hele kvelden og tar det på MSN når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
Seether Skrevet 29. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2006 OT: Er Cokelovinchick den samme som Seether? 6205147[/snapback] Mhm, why do you ask? Jeg savner kjæresten min! Lenge siden det har gått såpass mye tid mellom sist jeg så ham. Håper at det ikke kommer noe i veien i morgen...og at han savner meg litt også.. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 29. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2006 Du vil absolutt ikke ha problemer med å finne noen. Det er jeg ovebevist om. 6198026[/snapback] Det var fint sagt. Takk det samme Men vi får se.. Jeg er egentlig ganske kresen og vil uansett ta (kjærlighets)livet med ro framover Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mai 2006 Kjipern at de du mener er riktig for deg bor alt for langt unna.... Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 29. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2006 Poenget her er at min erfaring på området var altså en fyr som aldri sa noe som helst når vi var sammen, men samlet alt opp til han kunne ta det på msn. Og da var det ofte i form av en tirade, og logget gjerne av etterpå ellerno. I tillegg sa han ofte veldig stygge ting fordi han følte han kunne "slippe unna med det" på MSN i motsetning til i virkeligheten. Sånt synes jeg er fantastisk feigt, blant annet fordi han latet som om ting ikke plaget han til han bestemte seg for å ta ny utskjellingsrunde. Jeg vil heller høre "kristin, gi faen" enn at folk irriterer seg over det hele kvelden og tar det på MSN når jeg kommer hjem 6205237[/snapback] Sant nok. Men sånn du beskrev det i posten over, kunne jeg nesten kjenne meg igjen i handlingene hans. Uansett fikk jeg skrevet en lang post om min manglende evne til å diskutere fort, så jeg er fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg