Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten

Anbefalte innlegg

"Kom hit og varm meg" er en kommando. Man kommanderer ikke jenter, da blir de sinte, grinete og får sure oppstøt. Du må lure jenter til å adlyde dine kommandoer ved forme setningen på en annen måte, som at du faktisk bryr deg om henne. Darkness er tydeligvis erfaren og kom med et godt eksempel.

6160422[/snapback]

Alt jeg har lært her er jo helt stikk motsatt av det dere plutselig sier nå når jeg allerede har sagt ting til denne jenta.

Dere sier jenter liker menn som tar kontroll og som er direkte blant annet... Er det noe mer som er feil før jeg gjør disse feilene også?!

6160574[/snapback]

Å ta kontroll er et relativt begrep. Med å ta kontroll menes ikke at du skal leke huleboer som klubber kjæresten og drar henne etter håret. Poenget er at du skal ta kontroll over situasjonen, ta initiativ. Det er bra at du tar initiativ til at du skal sette seg nærmere deg, men du bør si det på en annen måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man skal da søren meg ikke late som om man bryr seg. Enten bryr man seg, eller så gjør man det ikke. Jeg mener det er sleipt og ondt om man later som man bryr seg.

6160446[/snapback]

Agreed.

Å manipulere er en uting. Det er falskt og løgnaktig. Ikke noe som hører hjemme i et forhold...

6160467[/snapback]

Humor derimot er viktig i et forhold.

Lenke til kommentar
Humor derimot er viktig i et forhold.

Indeed, man bør like samme type humor. :)

Men det er vel en av mange ting som går under personlighet. Personlighetene til en må passe sammen...

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Dere sier jenter liker menn som tar kontroll og som er direkte blant annet...

Er vitterlig langt ifra alle som har sagt at alle jenter liker at menn tar kontroll.

Mulig noen jenter liker det, men det er absolutt ingen generell regel jeg ville gått etter.

Mitt råd: Vær deg selv. Drit i alle falske teknikker, skuespill og slikt idioti.

6160636[/snapback]

Riktig!

For om man gjør mye kun for å imponere noen, hva skjer da når hverdagen slår til? Man kan jo ikke spille skuespill hele livet, og hva er vitsen med å kapre drømmedama dersom du ikke kan være deg selv sammen med henne

Lenke til kommentar
Dere sier jenter liker menn som tar kontroll og som er direkte blant annet...

Er vitterlig langt ifra alle som har sagt at alle jenter liker at menn tar kontroll.

Mulig noen jenter liker det, men det er absolutt ingen generell regel jeg ville gått etter.

Mitt råd: Vær deg selv. Drit i alle falske teknikker, skuespill og slikt idioti.

6160636[/snapback]

Riktig!

For om man gjør mye kun for å imponere noen, hva skjer da når hverdagen slår til? Man kan jo ikke spille skuespill hele livet, og hva er vitsen med å kapre drømmedama dersom du ikke kan være deg selv sammen med henne

6161019[/snapback]

Du er jente.. Håper du kan ta deg tid til å svare på mine spørsmål...OK... Nå kommer jeg til å skrive mange dumme spørsmål...

Først så vil jeg nevne noe. Jeg ser gutter som er høy på pæra og er egentlig idioter. De driver å kødder med jenter hele tiden. Jeg snakker om f.eks fotball guttene og de "populære" som kjent hos alle når de gikk på ungdomsskolen.

Hva er det disse gjør som kaprer SÅ mange damer?

Det viktigste jeg lurte på nå er:

Hvordan liker DU at en gutt hilser på deg?

Hva liker DU at gutten gjør FØR dere er blitt ordentlig kjent? (Spørre om ting f.eks, men hva da?)

Hvordan merker DU at denne gutten som kom bort til deg er interessant og kanskje kunne blitt kjæreste materiale?

Hvordan merker man at f.eks DU er intressert?

Hvordan liker DU at gutter flørter med deg?

Generelt sett; Hva skal jeg gjøre for å få en kjæreste fortest mulig UTEN å måtte date hele byen, noe jeg allerede har gjort føles det ut som. Alle jentene jeg intresserer meg for vil bare være venner. Uansett om det er en buddeie eller en supermodell, så vil de bare være venner. De er kanskje ikke ute etter en kjæreste akkuratt da. Men hvordan kan man vite det.

Skulle ønske en jente her kunne skrive en lang tekst om hva de liker og hvordan en gutt burde oppføre seg. Hvordan er drømme gutten.

Jeg kan ikke skjønne hvordan man skal klare å få en jente til å få følelser for meg. Når jeg liker en jente så blir jeg kjempe glad bare jeg ser henne, selvom jeg har vært lei meg hele dagen så blir jeg veldig glad når jeg ser denne jenta. Jeg kan aldri forestille meg at en jente skal kunne føle det slik for meg NOEN gang.

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Riktig!

6161019[/snapback]

Sannhet i hvert ord.

Og hvis hun kan være usikker på om du liker henne, så må du IKKE late som DU er viktigst, da må du varte opp henne!

Lenke til kommentar

BonFireMan: Du har tydeligvis misforstått mye.

For det første, det er ingen konkuranse og det handler ikke om å kapre flest mulig jenter. Det handler om å finne kjærligheten, den som er rette for deg.

Forøvrig, mange av de "kule" guttene på ungdomskolen ender opp som tapere og blir ikke så veldig høyt aktet av mer modne jenter. (Bare vent å se...)

Hva skal jeg gjøre for å få en kjæreste fortest mulig UTEN å måtte date hele byen, noe jeg allerede har gjort føles det ut som.

Det er ingen konkuranse om å få flest jenter kjappest mulig, huff og huff som du har misforstått.

Jeg kan aldri forestille meg at en jente skal kunne føle det slik for meg NOEN gang.

Du ser ut til å ha dårlig selvtillit. Skaff deg selvtillit. Ikke bare med jenter, men i livet generelt er dette en uhyre egenskap for å være lykkelig. Finn dine styrker og sett pris på dem. Bli trygg på deg selv.

Mitt råd er som følger: Vær deg selv. Hvis ei jente ikke liker deg for det du er... vil du virkelig være sammen med henne?

Altså, hvis dere passer sammen så er det store sjangser for at ting omtrent skjer av seg selv... :)

(Det er min erfaring i hvertfall, mulig jeg er heldig. :p)

Lenke til kommentar
Det viktigste jeg lurte på nå er:

Hvordan liker DU at en gutt hilser på deg?

Hva liker DU at gutten gjør FØR dere er blitt ordentlig kjent? (Spørre om ting f.eks, men hva da?)

Hvordan merker DU at denne gutten som kom bort til deg er interessant og kanskje kunne blitt kjæreste materiale?

Hvordan merker man at f.eks DU er intressert?

Hvordan liker DU at gutter flørter med deg?

Takk for alle svar!

6161120[/snapback]

Hvordan liker jeg at en gutt hilser på meg? Er det en god kompis tar jeg gjerne imot en klem, men et "hei kamerat" er mest vanligi min omgangskrets. En klem syns jeg også kan virke litt skummel viss jeg ikke kjenner personen så godt. Klem nr 2, er bestandig bedre :whistle:

Før vi blir ordentlig kjent? Sende meldinger til meg, få med seg hvordan jeg har det og driver med. God posjon oppmerksomhet, men ikke for mye. Se film i lag, dra ut i lag. Snakke mye, er viktig for meg.

hvordan jeg merker at denne personen er kjærestematriale: Han må først og fremst se bra ut, det må han faktisk i mine øyne. Lurt smil om munnen og en sjarmerendes tone. Høflig, men samtidig ha god humor. Helst ikke snakke om kunn en ting som f.eks eksen eller WOW. Viktigst må jo være om kjemien faktisk er der. Er man trygg i lag, føler man at man kan snakke sammen om det meste? Ler man i lag osv.

Om jeg er intressert? Jeg er til vanlig, skall ikke si flørtete person, men veldig munter av meg mot de fleste. Noen kan forveksle noen av signalene som flørting, når det er faktisk ikke det jeg driver med. Viss jeg liker en person vier jeg vel litt ekstra med oppmerksomhet til denne personen osv. Er ganske ærlig av meg, og jeg sier det nok ganske fort.

Hvordan jeg liker at gutter flørter? Ikke være så alt for påtrengende, ikke kom med teite sjekketriks. Vær hyggelig, snill og vær oppmerksom. Faller veldig fort for humor hos gutter. Er faktisk litt usikker akkurat der...

Men alle er jo forskjellige, må vel få med det også da...

Lenke til kommentar

Jeg har HATT dårlig selvtillit. Men jeg har skjerpet meg og jeg føler egentlig ikke at jeg har dårlig selvtillit. Jeg trener og er glad og har ingen problemer med å snakke med jenter. Jeg kan bare ikke forestille meg at en jente kan blir SÅ glad i meg.

Jeg vet det ikke er noen konkurranse, men jeg TRENGER en kjæreste. Jeg er mye deprimert og det å ha noen å være glad i og ha en som er glad i deg da, er uberskrivelig deilig. Eller jeg trenger kanskje ikke, men det hadde vært utrolig koselig.

Jeg kan jo ikke sitte inne og vente på at en jente kommer på døra mi heller. Jeg må jo gå ut å møte masse jenter. Men det er tydeligvis noe jeg gjør galt. Er minst 20 jenter og alle vil bare være venner.

Jeg snakker ikke med så mange jenter BARE for å finne en kjæreste. Jeg gjør det også for meg selv for å bli vandt til å snakke med jenter og jeg føler jeg er vandt til det nå, det er bare det at jeg har tydeligvis lært å bli VENN med jenter og ikke noen kjæreste.

Lenke til kommentar

Det hjelper utrolig mye å være seg selv. Det er også min erfaring. Jeg er 19 år og i mitt første forhold nå.. Vi har vært sammen i snart 5 måneder og vi stortrives begge to.

Jeg er meg selv (en rapende hobbymusiker, og en og annen illeluktende avgass, med god viten om at kvinnen er et mer enn fullverdig menneske) og jeg ville ikke forandra meg eller latt som om jeg var noen annen, for jeg har virkelig funnet kjærlighet.

Meningen med dette innlegget er ikke å gni det inn at du ikke har funnet din rette enda, men for å prøve å få deg til å forstå hvor viktig det er å være seg selv.

Jeg trodde også det at ingen jente noen gang kunne føle slikt for meg, men jeg tok altså skammelig feil.

Det som gjør at mange ikke finner virkelig kjærlighet er det at de leter etter det og forventer at det kommer om du leter lenge nok.

Din livspartner er der ute et sted, men jeg tror ikke du finner henne før du slutter å lete.

Lenke til kommentar

Det er utrolig hvordan man ubevisst sender ut signaler.

Å være deprimert er ikke akkurat noe som er trekker, utenom andre jenter som også er veldig deprimerte. (Men det vil vel ikke hjelpe deg, vil det?). Det er nesten "naturlov", det man "er" har man en tendens til å tiltrekke seg. Hvis du nå er deprimert og ikke har det bra så er det store sjangser for at de jentene du trekker også sliter med slikt.

Du bør på livet ditt på skinner. Det vil nok hjelpe på. Og få deg talmodighet, ikke heng deg sånn opp i at du har kjæreste. Greit nok å lengte litt etter nærhet, men å fiksere slikt du gjør er verken sunt eller attraktivt.

Jeg har hatt mange jente-venner, og var først og fremst det jeg fikk. Disse var folk som passet best som venner og jeg er glad for det, hva ville poenget vært med å prøve å bli sammen med folk som man ikke passer sammen med?

Uansett, jeg møtte til slutt ei som jeg passet sammen med. Jeg latet ikke som jeg var noen andre enn den jeg var, brukte ingen falske teknikker, ingenting sånt... jeg bare var meg selv.

Lev livet, prøv å ordne opp i probleme dine(depresjonen), ha en positiv instilling til livet generelt så skal du se at du møter på ei en dag. :)

EDIT: Hør på SnittLeif's vise ord.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Mange bra svar her :) Takk.

Jeg skal være meg selv.. Men meg selv er jo en fyr som kjører chopper, har tatovering, hører på rock, har skinnjakke og røyker. Jeg vil ikke akkuratt ha en jente som er slik. Jeg liker søte, snille omtenksomme jenter som ikke er dumme og som oppfører seg bra.

Altså jeg er ikke helt idiot som banker folk... Jeg syns bare det er "tøft", det er en stil på en måte akkuratt som hip-hop stil f.eks. Dette ER meg og jeg har vært slik helt siden jeg var liten. Teit sagt, men dere har sikkert en slik følelse av at det er "tøft", hvertfall hvis du ser en Arnold Swartsenegger film :p

Tror dere noen jenter liker meg som jeg er enda?

Jeg ser på meg selv som snill, men noen ganger frekk. Jeg blir litt frekk når jeg kjeder meg for jeg tuller med andre noe de av og til ikke liker.

Før var jeg sjenert for jenter og turte knapt å snakke med dem. Men så til slutt klarte jeg det og jeg prøvde å være så snill som jeg bare kunne, men det hjalp jo ikke, så jeg prøvde å bare være snill og kjøpe ting til de innimellom veldig sjelden for jeg tenkte at da betyr det mer for henne om ikke det skulle vært en vane og en selvfølge at jeg skulle gi de alt. Jeg var jo hyggelig hele tiden da. Det hjalp heller ikke. Jeg syns ikke jeg ser ut som et monster. Jeg ser helt vanlig ut bortsett fra at jeg er litt lubben, men alt det skal vekk nå (12 mnd trenings medlemskap ;) )

Lenke til kommentar
Først så vil jeg nevne noe. Jeg ser gutter som er høy på pæra og er egentlig idioter. De driver å kødder med jenter hele tiden. Jeg snakker om f.eks fotball guttene og de "populære" som kjent hos alle når de gikk på ungdomsskolen.

Hva er det disse gjør som kaprer SÅ mange damer?

6161120[/snapback]

Et ord: Selvtillit. De har bøtter og spann av det, og slikt trekker. Grunnen til at de kaprer så mange er fordi de også feiler en del i den forstand at de ikke klarer å skape de helt varige forholdene osv. Dessuten, når slike personer får et nei så går de på en måte videre uten å tape selvtilliten, noe "vi andre" ikke klarer.
Lenke til kommentar
Et ord: Selvtillit. De har bøtter og spann av det, og slikt trekker. Grunnen til at de kaprer så mange er fordi de også feiler en del i den forstand at de ikke klarer å skape de helt varige forholdene osv. Dessuten, når slike personer får et nei så går de på en måte videre uten å tape selvtilliten, noe "vi andre" ikke klarer.

6161628[/snapback]

:yes: Selvtillit er også det ENESTE disse fotballgutta har som skaffer damer. Tviler på at det er de som har de mest filosofiske samtalene med kjærestene sine, for å si det sånn. De har kanskje riktig ansiktsuttrykk også, men det er i så fall alt. De tror dette er alt som skal til, derfor mislykkes de senere i livet når jentene har krav til personlighet bakenfor selvtilliten.

Lenke til kommentar

BonFireMan: sorry, men det er ingen oppskrift på kjærlighet, ikke finnes det noen guide til hvordan å få seg kjæreste. Bare ta alt med ro og ikke løp etter første og beste du finner.. Ingen vits i å leite uansett, det kan bare virke litt små desperat, og det tviler jeg på at hjelper :shrug:

Lenke til kommentar
BonFireMan: sorry, men det er ingen oppskrift på kjærlighet, ikke finnes det noen guide til hvordan å få seg kjæreste. Bare ta alt med ro og ikke løp etter første og beste du finner.. Ingen vits i å leite uansett, det kan bare virke litt små desperat, og det tviler jeg på at hjelper :shrug:

6161823[/snapback]

Det finnes jo seminarer av kjente personer i alle land, bøker, lydklipp og filmer som har hjulpet tusenvis av menn til å få seg dame.

Det finnes kanskje ikke noen oppskrift på akkuratt HVA du skal si og hvis du sier det så får du deg dame. Det hele går ut på å øve seg på kroppsspråk, utvikle seg selv sosialt osv osv.

Det blir det samme som å si at folk som er sjenerte aldri vil kunne ha en normal samtale med ukjente mennesker, noe som er totalt feil. Og hvis man ikke kunne forbedre seg selv, hva er poenget med psykologer?

Jeg er HELT fulstendig enig i at man skal være seg selv. Men uansett hvor mye man er seg selv så utvikler man seg stadig vekk ved å lære nye ting som f.eks å skru biler. F.eks hvis man er mye sammen med 2-3 kamerater så utvikler man seg sosialt og tar opp ting de gjør og sier. Hvis dere skjønner :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...