Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten

Anbefalte innlegg

Generelt.

Hvorfor skal en gjøre ditten og datten og oppføre seg som en er i et skuespill?

Vær deg selv. (Skjønner ikke at dette er en selvfølge for folk.) Det er jo DEG hun skal like? Ingen vits å dra et idiotisk skuespill da, med mindre du vil at hun skal like en skuespill-karakter...

:shrug:

6127243[/snapback]

Du må jo ikke skuespill, men det kan være lurt å ikke alltid gjøre det første som faller deg inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det hanlder jo ikke om å "være en annen" eller å spille et "skuespill". Det handler om å forbedre seg selv, bli mer sosial når det gjelder jenter og vite hva de liker og vil prate om, hva de vil høre osv.

6127506[/snapback]

Skuespill.

Å si hva du tror de vil høre i steden for å si det du ellers ville sagt er skuespill. ^^

6129653[/snapback]

Hvem du er, hva du gjør og hva du sier bestemmes av oppveksten og miljøet du er i. Hvordan kan du vite hva som er "deg selv"? Er du fjorten år gammel, vil du fortsette med å oppføre deg som en fjortiss når du er 40 år gammel?

Lenke til kommentar
Det hanlder jo ikke om å "være en annen" eller å spille et "skuespill". Det handler om å forbedre seg selv, bli mer sosial når det gjelder jenter og vite hva de liker og vil prate om, hva de vil høre osv.

6127506[/snapback]

Skuespill.

Å si hva du tror de vil høre i steden for å si det du ellers ville sagt er skuespill. ^^

6129653[/snapback]

Hvem du er, hva du gjør og hva du sier bestemmes av oppveksten og miljøet du er i. Hvordan kan du vite hva som er "deg selv"? Er du fjorten år gammel, vil du fortsette med å oppføre deg som en fjortiss når du er 40 år gammel?

6129909[/snapback]

Hva som er en selv er ikke statisk, det er det du til enhver tid er, tenker og representerer. Nå var ikke akkurat det poenget til TLZ tror jeg. Poenget er hvorfor være noe man ikke er? Hvis jeg liker en ting, hvorfor skal jeg si at jeg liker noe annet bare for å ha en sjans hos noen? Det er jo utrolig teit.

Lenke til kommentar

6127506[/snapback]

Skuespill.

6129653[/snapback]

6129909[/snapback]

Hva som er en selv er ikke statisk, det er det du til enhver tid er, tenker og representerer. Nå var ikke akkurat det poenget til TLZ tror jeg. Poenget er hvorfor være noe man ikke er? Hvis jeg liker en ting, hvorfor skal jeg si at jeg liker noe annet bare for å ha en sjans hos noen? Det er jo utrolig teit.

6129963[/snapback]

Det er jo ikke snakk om å gjøre noe man ikke liker da. Det er snakk om å klare å snakke bedre for seg på en måte som jenter liker. Ikke si ting man er imot, men å si ting på en bedre måte.

Lenke til kommentar

6129963[/snapback]

Men selv om man ikke er statisk, blir man konstant formet av samfunnet og menneskene rundt seg, på godt og vondt. Et menneske er aldri seg selv, det er bare et produkt av alle menneskene og situasjonene det har opplevd. Dessuten sier jo alle normer, lover, regler og sosiale holdninger hvordan man skal være for å bli akseptert, det er ingen som ER sånn av seg selv. Hvis jeg for eksempel var meg selv hele tida, ville jeg gitt f i alle rundt meg og sovet dagen lang.

Lenke til kommentar
Du må jo ikke skuespill, men det kan være lurt å ikke alltid gjøre det første som faller deg inn.

6129899[/snapback]

Hva i all verden har dette med det jeg skriver å gjøre.

Jeg skriver ikke at en skal være dum og over-impulsiv. Jeg skriver bare at det fulstendig meningsløst å late som man er en annen en den man er.

Forøvrig. Å være seg selv betyr ikke å være superarrogant og være blind for egen svakheter. Jeg ser ting som er negativt med meg selv så prøver jeg gjerne og forbedre dem. Det er en stor forskjell mellom å spille et skuespill å late som de ikke er der og faktisk forandre seg selv. Forøvrig så er det på mine egne premisser(stort sett) jeg forandrer meg. Jeg gidder ikke fks. å slutte å høre på metall bare fordi mange rundt meg synes det er bråk. Det blir idiotisk, det blir selvdestruktivt. (Litt dårlig eksempel, men men...)

smeboe: For å være mer seriøs: Joda, vi blir formet av verden rundt oss og mesteparten av det vi gjør er på en måte et slags skuespill, men det er ikke et falskt skuespill Du spiller rollen deg ikke idealet-som-du-tror-kvinner-liker. Og faktisk så er det ikke så enkelt som du fremstiller det. Jeg har personlighetstrekk og verdier som kræsjer fulstendig med omgivelsene og røttene mine. Hvor disse kommer fra vet jeg ikke helt, men det er ting som tydeligvis er "i" oss fra fødselen av så omgivelsene ikke kan gjøre så mye med.

Ang. normer så er det lurt å følge dem ja, men jeg følger vitterlig meg ikke alle normer. Jeg følger dem som jeg har sett som gode, de som er skikkelig dårlige ungår jeg helst å gå etter. Og joda, jeg har fått reaksjoner på det. Men jeg gidder ikke å være en kopi og følge fks. en idiotisk "etikk" bare fordi den er det flertallet mener.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

6129899[/snapback]

Hva i all verden har dette med det jeg skriver å gjøre.

Jeg skriver ikke at en skal være dum og over-impulsiv. Jeg skriver bare at det fulstendig meningsløst å late som man er en annen en den man er.

Forøvrig. Å være seg selv betyr ikke å være superarrogant og være blind for egen svakheter. Jeg ser ting som er negativt med meg selv så prøver jeg gjerne og forbedre dem. Det er en stor forskjell mellom å spille et skuespill å late som de ikke er der og faktisk forandre seg selv. Forøvrig så er det på mine egne premisser(stort sett) jeg forandrer meg. Jeg gidder ikke fks. å slutte å høre på metall bare fordi mange rundt meg synes det er bråk. Det blir idiotisk, det blir selvdestruktivt. (Litt dårlig eksempel, men men...)

smeboe: For å være mer seriøs: Joda, vi blir formet av verden rundt oss og mesteparten av det vi gjør er på en måte et slags skuespill, men det er ikke et falskt skuespill Du spiller rollen deg ikke idealet-som-du-tror-kvinner-liker. Og faktisk så er det ikke så enkelt som du fremstiller det. Jeg har personlighetstrekk og verdier som kræsjer fulstendig med omgivelsene og røttene mine. Hvor disse kommer fra vet jeg ikke helt, men det er ting som tydeligvis er "i" oss fra fødselen av så omgivelsene ikke kan gjøre så mye med.

Ang. normer så er det lurt å følge dem ja, men jeg følger vitterlig meg ikke alle normer. Jeg følger dem som jeg har sett som gode, de som er skikkelig dårlige ungår jeg helst å gå etter. Og joda, jeg har fått reaksjoner på det. Men jeg gidder ikke å være en kopi og følge fks. en idiotisk "etikk" bare fordi den er det flertallet mener.

6133539[/snapback]

Er du etter denne tankerekken med på at vi må følge en viss skuespillersti? I tillegg til normer som gjelder overalt, finnes det også normer i kjærlighetslivet. Som f.eks. at man ikke skal snakke negativt om seg selv og sine egenskaper når man treffer en jente for første gang, sympati er ikke kjærlighet! Eller at det forventes at gutter skal sjekke opp jenter, dette er en norm jeg er noe imot, men som er aktuell over stort sett hele verden den dag i dag.

Egentlig tror jeg vi er enige, jeg mener ikke man skal endre på personligheten sin når man treffer jenter, men at man skal luke ut de sidene som jentene kanskje ikke vil like. De kommer før eller siden alltid til å komme fram, men sånn i starten er det greit. Og, selvfølgelig skal man ikke styres av omverdenen, man styrer seg selv. Men det skjer ubevisst allikevel, så man kan ikke gå rundt og tro at man er uovervinnelig.

Lenke til kommentar

Det virker som om jenter liker menn som driter i alt.. Bad boys.

Motley Crue gutta dro jo de mest kjente og deiligste damene i USA på sin tid. Det kan da ikke være fordi de er rike og kjente. De har langt hår, bruker narkotika og har kroppen full av tatoveringer og var kjent for å banke damene sine.

De var på konsert her i Norge for en liten stund siden og trommisen snakka før de spilte mens han filmet publikum med sitt kamera. Han sa: "Jeg har hørt at norske damer er verdens beste" Og så sa han: "Show me some tits.." og ingen jenter viste puppene og da skreik han ut: "SHOW ME SOME FUCKING TITS!!!" og alle jentene dro opp genseren! :dontgetit:

Hva er det EGENTLIG som drar mest damer da? Hvordan kan sånne mannfolk i det hele tatt klare å bli kjent med en jente? Jeg mener hvis de er SÅ slemme og er rett og slett idioter.

Lenke til kommentar

Med skuespilleri så mener jeg å være overbevist på hvordan man oppfører seg. Egentlig, forstår ikke hvorfor man skal være så veldig bevisst på alt... sier ikke at man skal være dum og ikke tenke... men liksom, hvis man passer sammen går det gjerne av seg selv. Jeg gidder ikke å være påpasselige og overbevist på hva jeg sier i tilfelle jeg kunne røpe noe som jeg tror andre synes er negativt. Skal merkes at ting som en selv tror er negativt kan andre se til å være et veldig fint særpreg på personligheten. (Tro meg!)

Forøvrig, ingenting galt med at jenter tar iniativet og jo det finnes jenter som gjør det.

Og til dere som tror at de kun liker bad-boys. Det er feil, rett og slett.

BonFireMan: Det at de er de mest kjente og mest "deiligste"(Pamela Anderson, PLEASE!. Hun er "offisielt" pen, men egentlig helt forjævlig stygg.).

Jeg er snill/søt gutt, jeg kjører intet skuespill(er meg selv), og har heller ikke gått så voldsomt frempå iniativt sett..... men det har ikke hindret meg. :)

Til dere som er single: Drit å tenke på hele tiden at du er single og du må få deg dame. Bare lev livet og plutselig så møter du ei.

Jeg er forøvrig helt utrolig glad for tiden. Guess why. :wee:

Lenke til kommentar
BonFireMan: Det at de er de mest kjente og mest "deiligste"(Pamela Anderson, PLEASE!. Hun er "offisielt" pen, men egentlig helt forjævlig stygg.).

Jeg er snill/søt gutt, jeg kjører intet skuespill(er meg selv), og har heller ikke gått så voldsomt frempå iniativt sett..... men det har ikke hindret meg. :)

Til dere som er single: Drit å tenke på hele tiden at du er single og du må få deg dame. Bare lev livet og plutselig så møter du ei.

Jeg er forøvrig helt utrolig glad for tiden. Guess why. :wee:

6137537[/snapback]

Ja snill/søt er ikke SÅ positivt.. Hører at jeg er kjekk og søt hele tiden, men de jentene som sier det er fortsatt bare venninder :roll:

Hele bandet Motley Crue dro ikke Pamela Anderson sammen... Hver og en drar damer som bare pokker!

Lenke til kommentar
Ja snill/søt er ikke SÅ positivt.. Hører at jeg er kjekk og søt hele tiden, men de jentene som sier det er fortsatt bare venninder :roll:

Hele bandet Motley Crue dro ikke Pamela Anderson sammen... Hver og en drar damer som bare pokker!

6137870[/snapback]

Vet at de ikke gjorde det sammen, var vel Nikki eller noe som dro henne. Uansett, poenget mitt er at når de drar henne så viser vel det at de ikke akkurat drar kvalitetsmennesker.

Og jo, snill/søt ER positivt!

Lenke til kommentar

6137870[/snapback]

Og jo, snill/søt ER positivt!

6138385[/snapback]

Selvfølgelig, men ikke nødvendigvis hvis du liker jenta og ho sier slikt og du tror ho liker deg tilbake, hvor hun absolutt ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Søt og snill er stortsett vennemateriale. Ikke nødvendigvis alltid, men om en gutt liker en jente, og oppfører seg søt og snill mot henne, er det større sjangse for at hun vil ha ham som venn enn om han hadde vist litt mer interesse på andre plan.

6138984[/snapback]

:yes: Utrolig at folk ikke fatter det, men søt og snill er en god venn og ikke en kjæreste. Burde jo være åpenbart for enhver person. Hvis noen gidder å høre på det jeg har å si og "er der" så vil jeg automatisk tenke god venn, ikke kjæreste.
Lenke til kommentar
Søt trenger ikke å gå på utseende. Man kan ha en søt personlighet, dvs. at man er snill, bryr seg og sånt.

6139276[/snapback]

Hvis jeg beskrev en jente jeg var med som søt og snill, ville det ikke vært naturlig å anta at jeg synes de så bra ut? Akkurat søt har jeg alltid forbundet med utseende, og det virker litt rart hvis ordet skal løst brukes om både personlighet og utseende.

Lenke til kommentar

Søt kan bety både utseende, personlighet eller begge deler. :)

Hvis jeg beskrev en jente jeg var med som søt og snill, ville det ikke vært naturlig å anta at jeg synes de så bra ut?

Jo.

Akkurat søt har jeg alltid forbundet med utseende, og det virker litt rart hvis ordet skal løst brukes om både personlighet og utseende.

Hvorfor det? Søt kan bety at man har et søt utsenede, eller at man har et søt personlighet. Synes egentlig det er veldig greit å ha et slikt ord som dekker begge ting. (Selv om jeg savner et mye sterker adjektiv, akk så begrensende det norske språk er.)

Uansett, søt er positivt. EOD.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Hvis jeg beskrev en jente jeg var med som søt og snill, ville det ikke vært naturlig å anta at jeg synes de så bra ut? Akkurat søt har jeg alltid forbundet med utseende, og det virker litt rart hvis ordet skal løst brukes om både personlighet og utseende.

6139292[/snapback]

Det er jo gjerne slik at når du har blitt kjent med en person, formes ditt inntrykk av hans/hennes utseende etter hvordan du synes personligheten er. Jeg, for eksempel, har en venninne jeg synes så skikkelig sur og kjip ut før jeg ble ordentlig kjent med henne. Nå synes jeg hun er dritsøt. De fleste her har sikkert lignende erfaringer.

Snill har jo ingenting med utseende å gjøre, det er du vel med på? Personlig synes jeg søt også kan beskrive personlighet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...