Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heh. Er ikke så lenge siden jeg strødde rundt meg med elsker deg i hytt og gevær. Tenkt en god del over det i ettertid, og kommet fram til at heretter skal jeg skille forelskelse og å elske myyye bedre. Utrykkene er ikke i samme kategori engang.

Lenke til kommentar

Tror jeg blir å si E-ordet den dagen jeg gifter meg..kanskje :p

Og sir Winston .. Det er fint med selvsikre gutter som kan ta egne avgjørelser og ta litt kontroll av og til, men sånne sjefete typer er ikke noe gøy. Typen som sutrer når han ikke får viljen sin osv. Bad boys greien er vel litt gammeldags også. Er da ingen som går rundt og tenker at han der ser slem ut, han vil jeg ha :roll:

Lenke til kommentar
Litt skøyalt å lese. Sammen i 5 måneder å du elsker jenta allerede. Jaja, vi er alle forskjellige.

Tror det med at vennene dine sier at du ikke kan være sikker er no tøv, en forelskelse er aldri det samme, takk gud.

Du må ikke tilbringe for mye tid med henne, selv om du vil. Man er ikke forelska for resten av livet, det skal jeg love deg.

Har selv hatt et forhold på 2 år, men tok no godt over ett år før jeg kunne si jeg elska jenta. Å elske er en sterk følelse som ikke kan forklares. Jeg kan ikke forklare hvorfor jeg følte det sånn, men men. Å være glad i en person er noe helt annet.

Jeg tror på kjærlighet ved første blikk, er ikke det. Men å elske noen etter svært kort tid. Hmm jaja :p Du er eldre enn meg, litt over en måned. Men men, vent å se. Forelskelsen forsvinner, ting blir ikke like spennende, men man er jo fortsatt vældi kjær i hverandre da :)

6081987[/snapback]

Folk er forskjellige, ja. Jeg sa alltid før at jeg aldri kom til å elske noen før det minst hadde gått et år (i forholdet). Men da jeg traff samboeren min så visste jeg at jeg elsket han innen en mnd.

Så faktisk, man kan elske noen etter kort tid. Vi var 22 år da vi møttes, så vi var ikke spesielt unge og uerfarne heller. Vi har vært sammen i snart tre år nå. :)

Lenke til kommentar
Men da jeg traff samboeren min så visste jeg at jeg elsket han innen en mnd.

6083176[/snapback]

Jeg skjønte at jeg elsket kjæresten jeg har nå ca. en uke får 3månders dagen vår :love:

Hadde for så vidt ikke forventet det, da jeg ville tro det tok lenger tid for å virkelig elske noen. Men jeg tok feil. Heldigvis :)

Lenke til kommentar
Men da jeg traff samboeren min så visste jeg at jeg elsket han innen en mnd.

6083176[/snapback]

Jeg skjønte at jeg elsket kjæresten jeg har nå ca. en uke får 3månders dagen vår :love:

Hadde for så vidt ikke forventet det, da jeg ville tro det tok lenger tid for å virkelig elske noen. Men jeg tok feil. Heldigvis :)

6083274[/snapback]

Dere er no veldig skjønne på bildene du legger ut da.. :)

Lenke til kommentar
Å spille tøff og overfladisk tiltrekker seg overfladiske jenter. Kun ved å være seg selv vil man tiltrekke seg den som virkelig er interessert i deg. Å spille en annen tiltrekker seg jenter som er interessert i en annen.

Det er ikke problem å skjule den man virkelig er, såfremt man er dyktig nok.

Mulig vi snakker litt forbi hverandre her... Det jeg snakker om, er å forsøke å vise at man er mer utadvendt og selvsikker enn man kanskje egentlig er. Det handler ikke om å tøffe seg eller være BadBoy. En del menn er av typen som sitter stille i et hjørne og ser på de andre. Jeg sier ikke at disse ikke kan få seg en bra jente, men de får færre henvendelser enn andre menn, og min personlige filosofi er at jo flere jenter du møter, jo større sjanse er det for at du finner din type jenter og til slutt den du passer best med.

Jeg har aldri pratet mer med jenter som den 16.mai jeg og en kompis utga oss for å være Brann spillere. Så der er jeg dypt uenig. ;)

Du pratet nok mye med jenter, men hadde du klart å holde i gang samtalen med EN spesiell jente i mer enn en halvtime?

Så allerede på første date får jenta godt innblikk i hvordan du er som menneske, her er mye av skuespillet over. Det blir altså ingen forhold basert på en "fake" personlighet.

Det er stort sett her skuespillet begynner.

Her kan vi bare enes om å være uenige. Jeg refererer bare til det jeg sa om å holde samtalen i gang, etter min mening må du være "ekte" for å kunne konversere skikkelig. Sier du ting bare for å ha noe å si, blir du oftest gjennomskuet, og mindre likt. Spør du om ting som virkelig interesserer deg, merkes det, og du blir tatt på alvor.

Stol på meg, det er ikke ved å leke spennende eller mystisk man finner den rette jenten. (med unntak av personer som naturlig er spennendes og mystisk).

Skal man finne den som er rett for seg selv så er det en ting som gjelder, vær seg selv. Eneste grunnen til å endre seg selv er om man ikke liker seg selv, men det er en annen diskusjon.

Her er jeg igjen uenig. Jeg er enig i at man må være seg selv for å finne den rette. Men samtidig er det andre ting som må klaffe. Du må jo møte og starte et forhold med en jente som passer deg, du må vite hva slags jenter du liker, og du må være sikker på deg selv for å få best mulig livskvalitet. Man kan jo selvfølgelig være heldig og treffe den rette på et av de første forsøkene, men etter min mening må du prate med, bli kjent med, date og være sammen med et visst volum med jenter. Erfaring er den beste lærdom! Da hjelper det å forsøke å være mer utadvendt og selvsikker, så du får mer erfaring.

Lenke til kommentar
Tror jeg blir å si E-ordet den dagen jeg gifter meg..kanskje :p

Og sir Winston .. Det er fint med selvsikre gutter som kan ta egne avgjørelser og ta litt kontroll av og til, men sånne sjefete typer er ikke noe gøy. Typen som sutrer når han ikke får viljen sin osv. Bad boys greien er vel litt gammeldags også. Er da ingen som går rundt og tenker at han der ser slem ut, han vil jeg ha :roll:

6082795[/snapback]

En skikkelig BadBoy sutrer ikke når han ikke får viljen sin. Han får viljen sin, ellers gidder han ikke å være sammen med jenta.

Lenke til kommentar
Her er jeg igjen uenig. Jeg er enig i at man må være seg selv for å finne den rette. Men samtidig er det andre ting som må klaffe. Du må jo møte og starte et forhold med en jente som passer deg, du må vite hva slags jenter du liker, og du må være sikker på deg selv for å få best mulig livskvalitet. Man kan jo selvfølgelig være heldig og treffe den rette på et av de første forsøkene, men etter min mening må du prate med, bli kjent med, date og være sammen med et visst volum med jenter. Erfaring er den beste lærdom! Da hjelper det å forsøke å være mer utadvendt og selvsikker, så du får mer erfaring.

Hvis du skal skaffe erfaring er det dønn irrelevant om du er deg selv eller ikke, og ofte opplever iallefall jeg at det er lettere å gjøre en seriøs vurdering av andre menneskers respons hvis alt man sier er oppspinn, men godt sådan.

Lenke til kommentar
*snip*

Tolker ikke dette noe særlig forskjellig fra det andre.

Du skriv at man skal spille et spill, altså spille en rolle. Med mindre denne kommer naturlig eller du vil være sånn selv så blir det bare et skuespill, et overfladisk skuespill.

Jeg vet ikke med andre, men jeg vil i hvertfall ha ei dame som liker meg for det jeg er. At hun liker en evt. skuespill-rolle blir bare meingsløst. Virker som du bare skribler ned en oppskrift på oppnå en primitiv "alpha male"-status, noe som jeg strengt tatt anser meg for sivilisert til å bale på med.

Mulig metoden din funker på en del jenter, gjerne særlig de som konformer til den tradisjonelle kjønnsrollen.... men siden 70-tallet så har den forandrset seg drastisk og man finner mange typer damer nå til dags. Gutter liker forskjellige typer jenter, og jenter liker forskjellige typer gutter. (Noe som har blitt bekrfeftet i denne tråden.)

Smeboe: Selvfølgelig må en gjøre set interessant for andre, men en trenger ikke "selge seg"(ofre personligheten sin og late som man er "tøff") for å virke interessant. Forøvrig, hvis en er innadvendt så er en innadvendt. (En av de personlighetstrekkene som "sitter"...) Men det trenger ikke bety at man sitter i et hjørne og ikke sier meningen sin. Jeg er selv ganske innadvendt, men i visse miljøer(fks. klasserommet) så skriker jeg nok ut min mening mye mer enn andre. :)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke med andre, men jeg vil i hvertfall ha ei dame som liker meg for det jeg er. At hun liker en evt. skuespill-rolle blir bare meingsløst. Virker som du bare skribler ned en oppskrift på oppnå en primitiv "alpha male"-status, noe som jeg strengt tatt anser meg for sivilisert til å bale å med.

6084246[/snapback]

:yes:

Lenke til kommentar

Meg og typen er blitt så überklisjepar, å det vet vi begge. Morer oss over det. Vi oppfører oss akkuratt som de parene vi har ledd over oppover årene. Men så er jo det en grunn til at det faktisk kalles klisje... Jeg er lykkelig jeg, så da spiller det liten rolla merker eg. Den følelsen av å være forelsket er noe jeg unner alle.. :blush:

Lenke til kommentar

For noen dager siden så skjedde det noe helt uvanlig. Jeg gikk bort til denne jenta på skolen (som jeg har vært intressert i siden ifjor!) og presenterte meg selv. Lol

Jeg vet at det gikk bra, fordi hun ga meg verdens peneste smil rett etterpå! :D

Jeg fikk med meg hva hun het, hehe. Denne jenta er veldig spesiell for meg fordi første gangen vi så på hverandre så følte jeg som om tiden stoppet opp.

Nå sitter jeg og tenker på hvor modig jeg har vært lol, jeg er en pingle når det kommer til sånne ting. Jeg var skikkelig nervøs da jeg tenkte "Ok, here it goes, nå eller aldri...!" og gikk bort til henne...

PS: ... Mens det var 2 venninder av henne som fulgte med på hva vi snakket om! (Lmao)

Endret av -Dreamer-
Lenke til kommentar

Det var jø dødsbra... Tror man rett så slett ikke må ta det så innmari dødseriøst. Jenter biter sjelden. Hadde bare syntes det var koselig jeg vist noen kom bort å snakket til meg. Uansett om jeg var interresert i dem på den måten, eller ikke :)

Lenke til kommentar
*klippe*

6081566[/snapback]

Det hadde kanskje vært en fordel å kjenne til problemet før man kommer med en "løsning".

Først og fremst, enkelte mennesker (deriblant meg) er simpelthen ikke dominante i sosiale sammenhenger. Når du sier at man må lære seg "spillet" så sier du egentlig at man må lære seg å være dominant. Det nytter kort og greit ikke. Dominant oppførsel må komme innenfra. Hvis jeg ikke ønsker å være dominant, hvorfor i helvete skal jeg være det? Skal jeg virkelig når jeg er i nærheten av ei ikke-dominant jente konstant tenke "nå må jeg være dominant" samtidig som jeg svetter vilt og bruker store mengder energi på det? Nei, jeg tror virkelig det er litt lettere om jeg faktisk finner meg ei dominant jente som faktisk med sin dominante oppførsel tenner meg. DET tror jeg faktisk er en bedre idé ...

Litt "matte":

dominant + dominant = :thumbdown: (maktkamp)

ikke-dominant + ikke-dominant = :thumbdown: (ingen tar initiativ)

dominant + ikke-dominant = :thumbup:

Ja, det er litt generalisert, men som regel blir det slik, og det er uavhengig av kjønn.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...