Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten

Anbefalte innlegg

Riggs: Ingen følelser er sterkere enn kjærligheten. Klisje, men det er sant.

Jeg forelska meg når jeg var dreppresiv, kvasi-suicidal og hadde sosial angst så det holdt.

"Nå tenker jeg på henne hele tiden. Jeg tenker på hvordan hun og jeg kunne ha hatt det sammen."

Det høres ut som forelskelse. :)

"Og da tenker jeg ikke på puling"

Nettopp slike ting som skiller virkelig forelskelse fra å bare like og/eller være kåt på noen.

"Spørsmålet nå er rett og slett om jeg er forelsket?"

Som Fhh sier, du har i hvertfall falt litt for henne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Æsj.. Kjærlighet er noe piss.

Har møtt på ei jente jeg holdt på med i fjor, eller noe. Vet ikke hva vi holdt på med, men vi ble aldri noe mer enn.. Ja, pulevenner, om det er et passende ord.

Nå, etter at jeg har snakket en del med henne tenker jeg på henne konstant, og blir bare happy av og prate med henne.

Men jeg har jo ikke en sjans i havet. Fikk jo som sagt sjansen i fjor, men forspilte den med å kun ligge med henne et par ganger i uken, så ble det bare mindre og mindre. Deretter mistet vi helt kontakten.

Fysja.. Føler meg slem. Og dum.

Lenke til kommentar
Æsj.. Kjærlighet er noe piss.

Har møtt på ei jente jeg holdt på med i fjor, eller noe. Vet ikke hva vi holdt på med, men vi ble aldri noe mer enn.. Ja, pulevenner, om det er et passende ord.

Nå, etter at jeg har snakket en del med henne tenker jeg på henne konstant, og blir bare happy av og prate med henne.

Men jeg har jo ikke en sjans i havet. Fikk jo som sagt sjansen i fjor, men forspilte den med å kun ligge med henne et par ganger i uken, så ble det bare mindre og mindre. Deretter mistet vi helt kontakten.

Fysja.. Føler meg slem. Og dum.

6080737[/snapback]

Sjangsen er jo tilstede for at hun tenker på deg som en hu aldri helt fikk, og at hu vil gjøre sitt for å prøve å få deg. Tro meg, utrolig mange jenter tenner på å ikke ha sjangs hos noen. Kjekt å streve for noe ;)

Lenke til kommentar
Takker for kjapp respons! Det setter jeg umåtelig stor pris på. Føler du svarte godt på en del av spørsmålene mine. Men da lurer jeg på en litt annen ting. Hvor lang tid skal det gå fra man faller for noen/forelsker seg i noen, til man i det hele tatt ber de med ut? Finnes det noen minimumsgrense?

En annen sak jeg sliter med er dårlig selvtillit. Jeg skal ikke whine om det her nå, det skal dere slippe, men hvilke tegn på henne, som jente, indikerer at hu faktisk er interessert i å bli bedre kjent? Er det noen fellesnevnere som alltid går igjen? Tenker da på ting de sier, gjør osv. De er jentene btw. :p

6080263[/snapback]

Hvor lenge du "venter" før du ber henne ut er opp til deg, men du burde ikke vente for lenge... smi mens jernet er varmt :)

Det siste spørsmålet ditt får heller en jente svare på :p Det er vel ganske individuelt fra jente til jente åssen de viser at de er interessert i akkurat deg.

Lenke til kommentar

Alle misforstår meg tror jeg. Hadde ikke akkuratt den beste karakteren i norsk...

Uansett... Dere sier at det ikke er vits å være noen dere ikke er. Hvordan er det mulig egentlig? Du er deg selv uansett hva du gjør og sier. Det handler ikke om å forandre seg selv på den måten, men å lære seg "spillet". Vite hva du skal gjøre for å sjarmere jenter flest.

Her er en tankegang: "Hva skal jeg gjøre for å få den jenta til å like meg?"

Dette er hva enkelte, eller de fleste av dere ville gjort:

- Rett og slett KJØPE jenta, ved å bruke masse penger på hu for å virke grei og snill. Gjøre alt for henne t.o.m ting hun lett kunne gjort selv.

Dette er hva jeg og noen få andre ville gjort:

- Gitt henne en spennende, farlig og mystisk opplevelse sammen med meg. Istedenfor å kjøpe ting og gjøre ting for henne hele tiden gjør jeg det bare noen få ganger med store mellomrom, da virker det mye mer spesielt enn om det skulle vært en vane og en selvfølge at du skulle gjort det.

Hvis jeg hadde lyst til å dra å kjøpe en softis ville jeg ikke spurt "Skal vi dra å kjøpe en is?", jeg hadde sagt "Vi drar å kjøper en softis a"... Du må være direkte og bestemt, ha selvtillit.... Ikke spør, bare gjør det, og hvis jenta ikke vil det så sier ho ifra.

Dere sier det ikke handler om å pule flest jenter, men å finne den ENE rette. Men hvordan skal dere finne den rette når dere ikke klarer å dra en eneste jente?

Jeg har finni den rette for mange tusen år siden og vi er fortsatt gift, enda så mange jeg har vært sammen med.

Det finnes mange forskjellige typer gutter som drar damer, men den typen som ligger på toppen som går hjem hos de fleste jenter er Bad Boys samme hva dere sier.

Istedefor å si at det jeg gjør er FEIL måte å gjøre det på, jeg som faktiskt klarer å skaffe meg damer, når dere ikke har klart det... Da syns jeg dere skal prøve å bli med på notene og prøve å lære noe... Det skader ikke å prøve, det fins millioner av jenter der ute.

Jeg har fått nei MANGE ganger også, men det som teller er alle gangene jeg har fått ja.

Ikke glem humor, det er også viktig. Å være sammen med noen som er morsomme er hvertfall ikke kjedelig.

EDIT: Hadde vært bra om noen jenter kunne gitt kommentar på det jeg skriver, både positive og negative, hvorfor og hvorfor ikke.

Endret av Sir Winston
Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde lyst til å dra å kjøpe en softis ville jeg ikke spurt "Skal vi dra å kjøpe en is?", jeg hadde sagt "Vi drar å kjøper en softis a"... Du må være direkte og bestemt, ha selvtillit.... Ikke spør, bare gjør det, og hvis jenta ikke vil det så sier ho ifra

Akkurat det der er jeg enig i. Det liker vi jenter mye bedre, eller jeg kan ikke snakke for alle, men de fleste foretrekker gutter som er direkte og er litt sjefete.

Men - Hjelp.

Jeg gadd ikke være med en gutt som jeg hadde møtt flere ganger. Fra oktober til .. Januar! Så sa jeg det rett ut at det ikke gikk, og vi snakket ikke mer sammen. Så plutselig sender han meg melding og jeg sender tilbake. Nå har følelsene dukket opp igjen og hva skal jeg gjøre?

Skal jeg komme krypende med halen mellom beina og si at jeg vil ha han alikevel?

Det er også det at alle i venninnekretsen min har en gutt nå og kanskje følelsene jeg har for han bare er lengsel etter en gutt? :dontgetit:

Skal jeg si til ham at jeg vil ha han eller bare glemme alt?

( Det har seg sånn at. . Jeg liker han, men mange ganger sier han noe rart som gjør at jeg blir irritert på han ) :( :!:

Lenke til kommentar

Tror du bare er forelsket i forelskelsen. Hvis du blir irritert på han allerede før dere er sammen, så er ikke det et godt tegn. Jeg har prøvd å være sammen med folk som irriterer meg, og det gikk ikke bra.

Forøvrig liker jeg ikke sjefete gutter, MEN de bør vite hva de vil og være sikker på seg selv. Jeg hater situasjoner hvor det skal tas en avgjørelse, og jeg alltid får høre "kan ikke du bestemme da?" "kan ikke du si ifra da?" "Kan ikke du ringe?"

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Uh, hvorfor har jeg så vanskeligheter med å bli ordentlig forelsket?

Alle de andre fjortis vennene mine knipser seg til det og er dønn forelska i personen.

Har hørt jeg også er veldig kresen og pirkete - er det noe man er resten av livet, eller kan man.."Shake" det av seg? :D

Lenke til kommentar

Du kommer sikkert ikke til å bli mindre kresen, men du kommer nok helt sikkert til å møte en som passer for deg :)

Venninnene dine kommer også mest sannsynlig til å bli mer kresen etterhvert som de finner ut hva de vil ha, eller ikke ha (noe du har funnet ut av allerede). Kjekt for deg å slippe å gå gjennom mange mislykkede forsøk ;)

Lenke til kommentar

Jeg ble skikkelig hodestups forelska i min kjære.

Hadde alle "klassiske" tegnene:

# Gikk ned rundt 10.kilo på omtrent 2 måneder.

# Glemte å spise, spiste sjeldent.

# Sov 3-4 timer hver natt.

# Måtte ligge unna bil kjøring i en perioda, da jeg kjørte på rødt fordi jeg hva så begravet i mine tanker om henne. :ermm: (Ehm til venstre i et kryss, gikk helt greit ingen ble skada)

# Karakterene gikk til H, (Men det har de nå alltid gjort. :p ) tenkte 24/7 på denne jenta. Det var helt utrolig, jeg tenkte på hun før jeg skrudde av vekkerklokken om morningen og når jeg gikk og la meg.

Kåt var jeg ikke, noe mange blander med forelskelse. :wee:

Hun var alt jeg hadde lett etter, så du kan si dommedag stod for tur når det gjaldt kjærlighet for min del. Her var hun jo? Selve min definisjon på hva "jenta" for meg hva.

Hun heter Kristina, og jeg eeeeeelsker henne over alt på jord.

Jeg vet jeg elsker hun, så enkelt er det. :love:

Men får høre fra venner/bekjente at jeg aldri kan vite det sikkert siden hun er den eneste jeg har hatt/har et forhold med.

Det må jo gå an å elske noen selv om det er den første sant? :love:

Vi har hvert sammen i 5 måneder nå. :love:

Kan med hånden på hjerte si at jeg er lykkelig, har funnet lykken i livet.

Blir jeg påkjørt i morra, dør jeg lykkelig. :D:love:

Lenke til kommentar
Jeg ble skikkelig hodestups forelska i min kjære.

Hadde alle "klassiske" tegnene:

# Gikk ned rundt 10.kilo på omtrent 2 måneder.

# Glemte å spise, spiste sjeldent.

# Sov 3-4 timer hver natt.

# Måtte ligge unna bil kjøring i en perioda, da jeg kjørte på rødt fordi jeg hva så begravet i mine tanker om henne.  :ermm: (Ehm til venstre i et kryss, gikk helt greit ingen ble skada)

# Karakterene gikk til H, (Men det har de nå alltid gjort. :p ) tenkte 24/7 på denne jenta. Det var helt utrolig, jeg tenkte på hun før jeg skrudde av vekkerklokken om morningen og når jeg gikk og la meg.

Kåt var jeg ikke, noe mange blander med forelskelse.  :wee:

Hun var alt jeg hadde lett etter, så du kan si dommedag stod for tur når det gjaldt kjærlighet for min del. Her var hun jo? Selve min definisjon på hva "jenta" for meg hva.

Hun heter Kristina, og jeg eeeeeelsker henne over alt på jord.

Jeg vet jeg elsker hun, så enkelt er det.  :love:

Men får høre fra venner/bekjente at jeg aldri kan vite det sikkert siden hun er den eneste jeg har hatt/har et forhold med.

Det må jo gå an å elske noen selv om det er den første sant? :love:

Vi har hvert sammen i 5 måneder nå. :love:

Kan med hånden på hjerte si at jeg er lykkelig, har funnet lykken i livet.

Blir jeg påkjørt i morra, dør jeg lykkelig.  :D  :love:

6081944[/snapback]

Litt skøyalt å lese. Sammen i 5 måneder å du elsker jenta allerede. Jaja, vi er alle forskjellige.

Tror det med at vennene dine sier at du ikke kan være sikker er no tøv, en forelskelse er aldri det samme, takk gud.

Du må ikke tilbringe for mye tid med henne, selv om du vil. Man er ikke forelska for resten av livet, det skal jeg love deg.

Har selv hatt et forhold på 2 år, men tok no godt over ett år før jeg kunne si jeg elska jenta. Å elske er en sterk følelse som ikke kan forklares. Jeg kan ikke forklare hvorfor jeg følte det sånn, men men. Å være glad i en person er noe helt annet.

Jeg tror på kjærlighet ved første blikk, er ikke det. Men å elske noen etter svært kort tid. Hmm jaja :p Du er eldre enn meg, litt over en måned. Men men, vent å se. Forelskelsen forsvinner, ting blir ikke like spennende, men man er jo fortsatt vældi kjær i hverandre da :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...