Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten


Anbefalte innlegg

Avstandsforhold vil selvfølelig aldri vare i lengden. Har vært i to avstandsforhold, det første gikk ikke så bra - men det var i hvert fall ikke jeg som ga opp slik som eksene til Wayshot. Problemet med avstandsforhold at man ikke greier å gi nok næring til forholdet. Man trenger nærhet og oppmerksomhet. Blir ikke det samme over telefon eller msn.

 

Det andre avstandsforholdet gikk over i nærdistanseforhold :p Vi bor nå sammen og har snart vært kjærester i et år.

 

Jeg har møtt de fleste eksene mine på nettet. Det er greit å møtes på nettet, men det er viktig å kunne kommunisere over andre protokoller enn TCP/IP :p Skal man ta en konflikt, ta det IRL, ikke på IRC eller msn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et avstandsforhold kan selvfølgelig fungere helt fint dersom man har et mål i sikte, dvs at man vet at man engang i nærmeste eller fjerneste fremtid vil flytte nærmere hverandre. Etter min mening kan et avstandsforhold gi nok næring, man rekker å savne hverandre og merker i større grad hva den andre personen egentlig betyr.

Lenke til kommentar

Er ikke litt av vitsen med å ha en kjæreste å ha noen å være nær og glad i? Det blir jo bare som en kompis eller ei venninne hvis dere treffes en gang i måneden, liksom.

 

Avstandsforhold i en alder hvor det å flytte sammen ikke er aktuelt/gjennomførbart har i hvert fall særs lite for seg.

Endret av Loeve
Lenke til kommentar
Er ikke litt av vitsen med å ha en kjæreste å ha noen å være nær og glad i? Det blir jo bare som en kompis eller ei venninne hvis dere treffes en gang i måneden, liksom.

 

Avstandsforhold i en alder hvor det å flytte sammen ikke er aktuelt/gjennomførbart har i hvert fall særs lite for seg.

5940858[/snapback]

 

Scenario: Gutten må i militæret mens dama flytter for å studere. Skal man gjøre det slutt da pga. avstanden? Dessuten, med litt velvilje, samt en heldig beordring så er det godt mulig å treffe hverandre 2 helger pr mnd, og da er det egentlig ikke så ille synes nå jeg.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig prøver man å holde forholdet i live, og i militæret er det jo visse ting som gjør det enklere (langperm, helgeperm osv.). Jeg hadde aldri slått opp med en eventuell kjæreste før jeg dro til militæret i hvert fall, men det skal ikke så mye til for at forholdet går i tusen biter.

Lenke til kommentar

For 1 år og 9 mnd siden skulle jeg flytte fra Nordmøre til Sør-Rogaland. Jeg hadde vært sammen med typen min i 9 mnd og var veldig glad i han, men skjønte selv at det ikke ville fungere dersom jeg flytta.

 

Heldigvis ble han med på flyttelasset.

 

Nå i ettertid ser jeg selv hvor rett jeg hadde. Det kan gå 3 mnd mellom hver gang jeg kommer meg hjem på besøk. Selv om jeg nå for tiden har vært hjemme hver 5-6 uke ville det ikke fungert. Når jeg først er hjemme er jeg alt for opptatt med å være sammen med foreldrene mine, hunden min og vennene mine.

 

Det er godt mulig det fungerer for noen, men for meg hadde det ikke fungert.

 

Jeg gav typen min ett valg. Enten kunne han bli med meg og bli samboeren min, eller han kunne si fra med en gang (4 mnd før jeg flytta) at han ikke orka bli med. Da hadde det blitt slutt på dagen.

 

2 År der man kun ser hverandre ei langhelg innimellom funker rett og slett ikke

Lenke til kommentar

*flire*

 

Nettopp fått vite at ei jeg likte veldig godt, og hu likte meg, heller ville være lesbisk. Dvs, bifil, men ville heller være med ei fra Oslo.

 

Er det nå jeg blir homo? For fy *banneord*, jenter er ikke lette.

 

Kan jo bare flire av det. Før kunne jeg si at jeg ikke har hatt kjæreste. Nå kan jeg si: Hei, har aldri hatt kjæreste jeg, eller jo, har hatt ei, men hu var lesbisk.

 

Det kan umulig dra damer...

Lenke til kommentar
*flire*

 

Nettopp fått vite at ei jeg likte veldig godt, og hu likte meg, heller ville være lesbisk. Dvs, bifil, men ville heller være med ei fra Oslo.

 

Er det nå jeg blir homo? For fy *banneord*, jenter er ikke lette.

 

Kan jo bare flire av det. Før kunne jeg si at jeg ikke har hatt kjæreste. Nå kan jeg si: Hei, har aldri hatt kjæreste jeg, eller jo, har hatt ei, men hu var lesbisk.

 

Det kan umulig dra damer...

5941398[/snapback]

 

Ahaha, en klassiker!

 

Nei om du sier det kan det hende damene snur ja :!:

 

Man kan jo tenke at du var en så dårlig type at dama ikke ville ha menn lengre, selv om folk flest skjønner at det ikke er slik!

Lenke til kommentar
Her kommet et sjokk. Jeg anbefaler alle å sette seg, for dette kommer nok som et sjokk:

Distanseforhold funker ikke. Aldri. Du tror de fungerer, du er sikker på at akkurat ditt skal vare. Det har ingenting å si hvem dere er eller hvor perfekt det virker; det funker ikke og det vil aldri gjøre det.

5940550[/snapback]

Fetteren min var borte var kjæresten sin i et år, de har flyttet sammen nå. I lengden er nok langdistanseforhold dårlige greier, men det kan helt klert funke i korte perioder. Men det krever nok mye og er nok langt ifra alle som er i stand til slikt... :yes:

Lenke til kommentar
Her kommet et sjokk. Jeg anbefaler alle å sette seg, for dette kommer nok som et sjokk:

Distanseforhold funker ikke. Aldri. Du tror de fungerer, du er sikker på at akkurat ditt skal vare. Det har ingenting å si hvem dere er eller hvor perfekt det virker; det funker ikke og det vil aldri gjøre det.

5940550[/snapback]

Er det noen på Ugla som trenger trøst av onkel Pedersen?

Lenke til kommentar
Her kommet et sjokk. Jeg anbefaler alle å sette seg, for dette kommer nok som et sjokk:

Distanseforhold funker ikke. Aldri. Du tror de fungerer, du er sikker på at akkurat ditt skal vare. Det har ingenting å si hvem dere er eller hvor perfekt det virker; det funker ikke og det vil aldri gjøre det.

5940550[/snapback]

Fetteren min var borte var kjæresten sin i et år, de har flyttet sammen nå. I lengden er nok langdistanseforhold dårlige greier, men det kan helt klert funke i korte perioder. Men det krever nok mye og er nok langt ifra alle som er i stand til slikt... :yes:

5942780[/snapback]

 

Hadde aldri vært istand til noe langdistanseforhold... Er "bare" sammen med hun jeg nesten er sammen med nå 1-3 ganger i uka og jeg synes det er lite... Greit nok, kunne sikkert klart en måned eller to uten, men et år? no way.. Når man er sammen med noen, så er det for å ha noen å dele litt av livet med, ikke noen som man bare titter innom en sjelden gang. Men det spørs litt på situasjonen rundt det. Er det bare fordi man bor langt unna hverandre så hadde jeg ikke klart det, men f.eks hvis jeg hadde blitt sendt i militæret syns jeg det er noe annet, siden det er jo liksom ikke noe man kan bestemme over selv (for gutter). Så klarer man ikke å dimme, og dama er villig til å "holde ut" er det jo greit.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...