Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten


Anbefalte innlegg

Kjærlighet er vanskelig uansett.

 

En gutt som er din gode venn. Så blir dere sammen, plutselig!

 

Så går forholdet i dass og du står der som et mehe, uten den gode vennen din. .

 

 

wtf skal man gjøre da?

 

"øh, kan vi ikke bare glemme det 2mnd lange forholdet vårt og bli venner?!!"

5834510[/snapback]

Nei, altså det funker ærligtalt dårlig å bare skulle gå tilbake til å være venner. Jeg har ikke engang vært i noe forhold og skjønner det der :hm: Minst en av partene har fortsatt følelser og da ender man rimelig kjapt opp med at en blir såret eller vil ha "mer". Er jo ikke akkurat sånn at man bare skal bryte helt og aldri snakke sammen mer, men jeg har iallfall liten tro på at man faktisk klarer å være gode venner uten at noen blir såret. Det er liksom følelser inni bildet.

 

Edit: Egentlig så funker det dårlig å være god venn med noen man liker uavhengig om man har hatt et forhold til vedkommende eller ei. Før eller siden så vil man blir såret av det.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjærlighet er vanskelig uansett.

 

En gutt som er din gode venn. Så blir dere sammen, plutselig!

 

Så går forholdet i dass og du står der som et mehe, uten den gode vennen din. .

 

 

wtf skal man gjøre da?

 

"øh, kan vi ikke bare glemme det 2mnd lange forholdet vårt og bli venner?!!"

5834510[/snapback]

Nei, altså det funker ærligtalt dårlig å bare skulle gå tilbake til å være venner. Jeg har ikke engang vært i noe forhold og skjønner det der :hm: Minst en av partene har fortsatt følelser og da ender man rimelig kjapt opp med at en blir såret eller vil ha "mer". Er jo ikke akkurat sånn at man bare skal bryte helt og aldri snakke sammen mer, men jeg har iallfall liten tro på at man faktisk klarer å være gode venner uten at noen blir såret. Det er liksom følelser inni bildet.

 

Edit: Egentlig så funker det dårlig å være god venn med noen man liker uavhengig om man har hatt et forhold til vedkommende eller ei. Før eller siden så vil man blir såret av det.

5834538[/snapback]

Hvis man har kjent den hele livet?

Man kan ikke styre følelsene sine hvis de plutselig dukker opp..

 

Det verste er når du har gjort det slutt og han/hun finner seg en eller går videre i livet fortere enn deg.

Da blir jeg helt knust :blush:

Lenke til kommentar
Hvis man har kjent den hele livet?

Man kan ikke styre følelsene sine hvis de plutselig dukker opp..

 

Det verste er når du har gjort det slutt og han/hun finner seg en eller går videre i livet fortere enn deg.

Da blir jeg helt knust  :blush:

5834605[/snapback]

Det er da du gjør som i alle de amerikanske sitcom'ene; skaffer deg en fake boyfriend som du kan vise til vedkommende for å unngå at han føler seg ovenpå. Når han ser deg sammen med denne nye typen, blir han fra seg av sjalusi fordi han trodde du fremdeles likte han(noe du kanskje gjør). DA er du sjefen.

Lenke til kommentar

Å herre lol. Prøver å få med hun jeg er på dealern med på hyttetur i påsken sammen med noen venner av meg.. Hun er/var vanskelig å få med, men jeg trodde det var pga forholdet mellom meg og henne. Snakket med henne i går om det, og da viste det seg at hun syns det var skummelt fordi hun ikke kjente noen av de andre som skulle dit (er 5 andre venner av meg). Så jeg tenkte herregud hva er galt med denne jenta? Det viser seg at hun er så sjenert at hun ikke en gang tør å bli med meg en gang jeg er å ser film hos en kompis liksom. Enda mindre å få med henne på hyttetur...

 

Hva faen skal jeg gjøre da egentlig? Hvis hun hadde spurt meg hadde jeg sagt ja helt uavhengig av hvem andre som skulle på turen liksom. Hvis hun ikke tør å bli med å finne på noe med mine venner liksom... Hun virker så absolutt ikke som noen sjenert person, så jeg skjønner det ikke. Hvis det er snakk om å finne på noe oss to sammen er det null stress, men med en gang det er snakk om kanskje bare 1 person til, så er det plutselig uinteressant.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor gammel hun her er da.. Men så kan jo det være at hun ikke får lov. Eller ikke stoler helt på deg, eller dine venner. Som jente er jeg ikke heeelt sikker på jeg hadde gjort det heller.... ;) lett å føle seg litt utenom når hun bare kjenner deg oxo. Er hun litt usikker av natur så gjør jo det enda vanskligere..

Lenke til kommentar
Vet ikke hvor gammel hun her er da.. Men så kan jo det være at hun ikke får lov. Eller ikke stoler helt på deg, eller dine venner. Som jente er jeg ikke heeelt sikker på jeg hadde gjort det heller....  ;) lett å føle seg litt utenom når hun bare kjenner deg oxo. Er hun litt usikker av natur så gjør jo det enda vanskligere..

5835937[/snapback]

 

Hun blir 18 strax. Er ikke snakk om å få lov tror jeg, siden hun "får jo lov" å bli med hver gang jeg finner på noe med henne bare oss to. Så jeg tror ikke det har noe å si. Nå er jo jeg to år eldre da, men likevel så hadde jeg ikke hatt noe imot å være med henne og hennes venner, hadde bare tenkt på det som en god mulighet til å bli kjent med noen nye folk. Men selv om jeg hadde vært like ung som henne, så tror jeg ikke jeg ville sett noe annerledes på det. Men snakk om meg og 5 venner liksom, pluss at jeg sa til henne at jeg kjører min egen bil, så hvis hun følte seg utilpass, så kunne vi reise hjem igjen...

 

Men det kan nok være noe sannhet i det siste du sier der... Får prøve mitt beste å overtale henne ;) Jeg pleier å være ganske flink til det :p

Lenke til kommentar
Hehe, trøst deg med at jenter på 14-15års alderen vistnok skal være like modene mentalt som gutter på 17-19 da.

 

Gutter på 14-15 derimot. Mer umodene folk skal du lete lenge etter :)

5835946[/snapback]

Nuvel, må ærligtalt si jeg i en alder av 14-15 år var myyyyye mer moden enn både jenter og gutter, til og med mer moden en gutter og jenter på 18-19 år. Dog, generellt sett så er jo også gutter på 14-15 år umodne. At jenter på 14-15 år er like modne som gutter på 17-19 år har jeg riktignok problemer med å skjønne. Kan iallfall ikke si jeg har møtt noen særlig stor mengde jenter som har virket like modne som en gjennomsnittlig 17-19 årig gutt. Vi snakker kanskje 2-3 stk i en gruppe på rundt 20.

 

Vet ikke hvor gammel hun her er da.. Men så kan jo det være at hun ikke får lov. Eller ikke stoler helt på deg, eller dine venner. Som jente er jeg ikke heeelt sikker på jeg hadde gjort det heller....  ;) lett å føle seg litt utenom når hun bare kjenner deg oxo. Er hun litt usikker av natur så gjør jo det enda vanskligere..

5835937[/snapback]

Må si meg litt enig her. Ikke det at jeg fysisk sett er noen jente, men i den grad jeg klarer å sette meg inn i situasjonen så hadde jeg iallfall vært relativt skeptisk.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Headcleaver, du tar mange gutter under en kam! Det er en del gutter som skiller seg svært mye ut på dette punktet.

Jeg mener på ingen måte at jeg er en av de guttene; hvis du trodde det. :)

5836022[/snapback]

 

Seff er det unntak.. Slik er det allttid. Men flertallet er slik han beskiver.. Kjipt, men sånn er det ;) Derfor er jeg sammen med en litt eldre. Funger bedre rett å slett.

Lenke til kommentar
Headcleaver, du tar mange gutter under en kam! Det er en del gutter som skiller seg svært mye ut på dette punktet.

Jeg mener på ingen måte at jeg er en av de guttene; hvis du trodde det. :)

5836022[/snapback]

 

Seff er det unntak.. Slik er det allttid. Men flertallet er slik han beskiver.. Kjipt, men sånn er det ;) Derfor er jeg sammen med en litt eldre. Funger bedre rett å slett.

5836031[/snapback]

Flertallet?

Det er klart at miljøet rundt om i Norge er forskjellig, dog vil jeg si at flertallet oppfører seg anstendig.

Alle er da umodne (til en bestemt grad), men jeg vil si at den man er langt mer moden enn det 17-18 åringene var for 2-3 år siden. Det er da min mening. Selvfølgelig mener noen andre det helt motsatte, siden alle mener det beste om seg selv.

Endret av Rune_F
Lenke til kommentar
Headcleaver, du tar mange gutter under en kam! Det er en del gutter som skiller seg svært mye ut på dette punktet.

Jeg mener på ingen måte at jeg er en av de guttene; hvis du trodde det. :)

5836022[/snapback]

 

Seff er det unntak.. Slik er det allttid. Men flertallet er slik han beskiver.. Kjipt, men sånn er det ;) Derfor er jeg sammen med en litt eldre. Funger bedre rett å slett.

5836031[/snapback]

Flertallet?

Det er klart at miljøet rundt om i Norge er forskjellig, dog vil jeg si at flertallet oppfører seg anstendig.

Alle er da umodne (til en bestemt grad), men jeg vil si at den man er langt mer moden enn det 17-18 åringene var for 2-3 år siden. Det er da min mening. Selvfølgelig mener noen andre det helt motsatte, siden alle mener det beste om seg selv.

5836100[/snapback]

 

Det er godt mulig.. Men det jeg ville fram til er at jenter på min alder er som oftest mer moden enn gutter er.. Men det jevner seg mer ut etter noen år.. Undersøkelser viser jo det samme, så er jo ikke bare slik her.. Men seff, alt er relativt ;)

Lenke til kommentar
Hvordan kan man bevise at noen er mer modne enn andre? Det er jo ikke noe annet enn en subjektiv mening.

5836152[/snapback]

 

Vet ikke helt hvordan de gjør de undersøkelsene. Men har jo mye med hvilke avgjørelser man tar i visse situasjoner, ta ansvar for sine egne handlinger osv.. Hva ville du gjort- typen spørsmål.. Jenter scorer som oftest bedre der. Men så kan man vel sikkert måle slik i hjerneaktivitet å slike kompliserte greier... Men å måle at en er mer moden i forhold til en annen går fint ann å gjøre.. En viss form for subjektiv mening vil det alltid være, spørs hva du definerer som "moden".. Slik er det med alt. ;)

Lenke til kommentar
Hvordan kan man bevise at noen er mer modne enn andre? Det er jo ikke noe annet enn en subjektiv mening.

5836152[/snapback]

 

Vet ikke helt hvordan de gjør de undersøkelsene. Men har jo mye med hvilke avgjørelser man tar i visse situasjoner, ta ansvar for sine egne handlinger osv.. Hva ville du gjort- typen spørsmål.. Jenter scorer som oftest bedre der. Men så kan man vel sikkert måle slik i hjerneaktivitet å slike kompliserte greier... Men å måle at en er mer moden i forhold til en annen går fint ann å gjøre.. En viss form for subjektiv mening vil det alltid være, spørs hva du definerer som "moden".. Slik er det med alt. ;)

5836177[/snapback]

Man hva som er et godt svar i "hva ville du gjort"-spørsmål, er subjektivt. Noen mener at en ting er en god beslutning, og andre mener at en annen ting er en god beslutning.

Lenke til kommentar
Gutter på 14-15 derimot. Mer umodene folk skal du lete lenge etter :)

5835946[/snapback]

Sant. Gjelder i hvertfall flertallet, følte jeg gikk i en barnehage når jeg var på ungdomskolen.

 

Jentene var (gjennomsnittlig) litt mer modne, men i retrospektiv ser jeg at forskjellen ikke var så store som jeg trodde de var.

Lenke til kommentar
Hvordan kan man bevise at noen er mer modne enn andre? Det er jo ikke noe annet enn en subjektiv mening.

5836152[/snapback]

 

Vet ikke helt hvordan de gjør de undersøkelsene. Men har jo mye med hvilke avgjørelser man tar i visse situasjoner, ta ansvar for sine egne handlinger osv.. Hva ville du gjort- typen spørsmål.. Jenter scorer som oftest bedre der. Men så kan man vel sikkert måle slik i hjerneaktivitet å slike kompliserte greier... Men å måle at en er mer moden i forhold til en annen går fint ann å gjøre.. En viss form for subjektiv mening vil det alltid være, spørs hva du definerer som "moden".. Slik er det med alt. ;)

5836177[/snapback]

Man hva som er et godt svar i "hva ville du gjort"-spørsmål, er subjektivt. Noen mener at en ting er en god beslutning, og andre mener at en annen ting er en god beslutning.

5836204[/snapback]

 

Joda.. Men vil jo tro du får alternativer.. Å selv om du ikke er enig med meg her så går det fint ann å si om en beslutning viser modenhet eller ikke. ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes forsjellen er enorm. Skal dermot ikke klage ang. da jeg gikk på ungdomskolen, da jeg var relativt barnslig selv. Er egentlig det siste året/halvåret jeg har begynt å bli litt mer "voksen". Faen meg på tide om jeg skal si det selv..

 

edit:

@tlz sin post

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...