Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten


Anbefalte innlegg

Bruker i nød trenger sårt hjelp!

 

 

Her er dealen; greide endelig etter mye oppmanning å spørre jenten jeg liker om å være med kino, og hun sa ja! :love: Men, som den sosiale "amatøren" jeg er, kunne jeg godt trengt noen råd på dette området. Det at vi ikke kjenner hverandre spesielt godt kan vel være viktig info i rådgivningen. Men la oss gå rett på sak, her er tingene jeg lurer på:

 

- Valg av antrekk. Her trenger jeg virkelig hjelp. Vil f.eks skjorte og v-hals passe? Eller skal jeg kjøre helt laidback? Kanskje en mellomting?

 

- Skal jeg gi henne en klem når jeg møter henne ved kinoen? Passer dette med tanke på at vi egentlig ikke kjenner hverandre så godt?

 

- Betaling. Ouch, denne virker tricky. Har alltid forestilt meg at gutten betaler(i dette tilfellet kino + mat), men er det bare jeg som er gammeldags i tankegangen? Skal vi dele på denne? Finner det i grunn veldig naturlig at jeg skal betale ettersom det var jeg som inviterte henne.

 

- Mat. Er dolly i orden, eller bør jeg velge en litt mer "skikkelig" restaurant?

 

- Forslag til temaer som kan prates om? Tenker da spesielt under maten. (tragisk, ikke sant?)

 

- Skal jeg holde rundt henne mens vi ser filmen? Hvis ja, har dere noen tips til dette? Gjespe og så legge armen rundt er vel bare noe som virker på film.

 

- Å åpne dører for henne og dra ut stolen anser jeg som en selvfølge? Eller?

 

- Valg av film. Skal jeg foreslå noe rett på, eller skal jeg spørre henne om det er noen spesifikke filmer hun vil se?

 

- Skal jeg gi henne en kompliment når jeg treffer henne?

 

- Typiske feller som må unngås? Erfaringer? Tips? Del gjerne.

 

 

 

Takker for all tilbakemelding! More to come!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kommer med tidenes klisjetips: Vær deg selv.

 

Dette skal jeg til og med begrunne: Lite vits at hun liker "deg" hvis du oppfører deg som en annen enn du virkelig er. Du måtte jo kjørt skuespill hele tiden når du møtte henne.

 

"Å være deg selv" betyr forresten ikke at du ikke skal prøve å være ditt beste, hold deg unna uvaner osv...

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

- Valg av klær - bestem du selv, ta på deg det som sitter godt og det du bruker på skolen.

- Hvis du kjenner henne ikke så mye så kan du bare å si "hei"til jente eller klemme hånden og for å vær litt morsom - kysse den.

- Betaling: du betale for alt, ellers ikke inveter henne.

- Restaurant: Det skulle du tenke på før, gå inn på forskjellig restauranter og se på meny og priser. Trenger ikke å vær dyr.

- Temaer: Snakk med henne om alt, bare snakk drit og IKKE vær stille, DET bør du unngå! Finn på noe som hun er interessert mest i. For.eks. hvis hun liker musikk - snakk om musikk.

- Hvis hun føler for det så kan du seff. holde rundt henne, men ikke gjør det før hun føler for det. Ikke vær svin.

- Alltid vær en "gentleman", å åpne døra - er en ting du kan gjør. Finnes sikkert flere.

- Du burde spør henne hvilken filmer hun liker ja. Men hvis det finnes ikke, så kan du bare ta henne til den som hun har ikke sett - og det burde vær selfølgelig en grøsser! Sånn at hun blir lett skremt. Og da har du sjansen til å holde rundt henne ;)

- Kompliment - Du kan si for.eks. "Wow du er nydelig idag"! eller: "Ååå! Du er super pen idag, jeg digger den gule sjorta di" Eller bare fin på noe selv."Takk" svarer hun, du sier "Skal vi gå?" "Ok" - følger svaret. Dokker går, går, eller kjører (hvis du har bil) Snakk om alt, spør henne hvilken musikk hun liker, se om du har noen plater i bilen. Spør om alt, BARE SPØR. Det eneste mann trenger å gjøre det er å spør!! Skriv gjenre et jukselapp på armen med forskjellige spm. hvis du klarer ikke å huske alle.

- Vet ikke som burde unngås. hmm jo kanskje en ting: Ikke vær kjedelig, hvis du blir kjedelig og ikke morsom - kan du møst henne. Les gjerne flere vitser og lær dem.

Bare vær deg selv og vær morsom hele tiden, spør henne om alt.

 

Hope that will help.

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Jeg syns du gir mange gode råd, Leasch, kanskje det viktigste er det med å SPØRRE henne hva hun syns er fint. "Er det greit om jeg holder rundt deg?" - da har hun valget, og hun vet at DU vil.

 

Og SimDaDim, jeg mener det er lov å være litt ekstra oppmerksom og galant på første date, det er på en måte tradisjon. Du småerter henne gjerne ikke på første date, det er noe man gjør etterhvert (jeg er iallefall glad i leken erting :D )

Lenke til kommentar

Åh. Jeg sliter så veldig noen ganger om dagen... Som f.eks i dag skulle jeg i holmenkollen med denne jenta, men jeg har vært så trøtt og sliten i hele dag og i går også forsåvidt (var hjemme hos henne da). Det var koselig, men får liksom ikke gitt så mye av meg selv når jeg er sliten, da blir jeg veldig stille og har veldig lite energi til å finne på noe sprell. Blir veldig innesluttet og tidvis veldig fjern og vimsete :p

 

Noen som har noen tips om hva man kan gjøre når man er sliten på date? :p Tror ikke hun brydde seg noe særlig om at vi ikke snakket så mye, men innimellom så jeg at hun kjedet seg..

Lenke til kommentar
Åh. Jeg sliter så veldig noen ganger om dagen... Som f.eks i dag skulle jeg i holmenkollen med denne jenta, men jeg har vært så trøtt og sliten i hele dag og i går også forsåvidt (var hjemme hos henne da). Det var koselig, men får liksom ikke gitt så mye av meg selv når jeg er sliten, da blir jeg veldig stille og har veldig lite energi til å finne på noe sprell. Blir veldig innesluttet og tidvis veldig fjern og vimsete :p

 

Noen som har noen tips om hva man kan gjøre når man er sliten på date? :p Tror ikke hun brydde seg noe særlig om at vi ikke snakket så mye, men innimellom så jeg at hun kjedet seg..

5742592[/snapback]

 

Hvis du er veldig sliten og slapp kan dere jo heller ta en filmkveld i sofaen. Så kan du sitte med henne i armkroken.

Lenke til kommentar
Åh. Jeg sliter så veldig noen ganger om dagen... Som f.eks i dag skulle jeg i holmenkollen med denne jenta, men jeg har vært så trøtt og sliten i hele dag og i går også forsåvidt (var hjemme hos henne da). Det var koselig, men får liksom ikke gitt så mye av meg selv når jeg er sliten, da blir jeg veldig stille og har veldig lite energi til å finne på noe sprell. Blir veldig innesluttet og tidvis veldig fjern og vimsete :p

 

Noen som har noen tips om hva man kan gjøre når man er sliten på date? :p Tror ikke hun brydde seg noe særlig om at vi ikke snakket så mye, men innimellom så jeg at hun kjedet seg..

5742592[/snapback]

 

Hvis du er veldig sliten og slapp kan dere jo heller ta en filmkveld i sofaen. Så kan du sitte med henne i armkroken.

5742697[/snapback]

 

Gjorde det i går. Men er litt kjipt å ta "filmkveld i sofaen" når man har planlagt å reise på kollensøndag (se på hopprenn) siden forige helg :p

Lenke til kommentar
Du betaler når du spør jenta ut. Det er naturlig.

 

Jeg, for min del betalar vel så og si alt, når vi er ute på noe. Ikke fordi jeg er stinn i penger, for det er jeg ikke, men jeg syns jeg da kan gi henne noe..

 

Vil være snill mot jenta.

5743134[/snapback]

Kvinne diskriminering!!

Lenke til kommentar

Hva om jenten insisterer på å betale, og gjerne går foran deg i køen til hva det måtte være for å få lov til å betale selv? :p Hun jeg henger mye sammen med nå er helt hemningsløs. Jeg må nesten lure henne eller snike for å få lov til å betale ting :p Jeg sier jeg skal betale siden jeg har mye mer penger enn henne (merk: vi jobber sammen, så hun vet at jeg tjener 5 ganger mer en henne, ville aldri funnet på å sagt noe slik hvis hun ikke hadde visst det fra før). Men hun insisterer likevel på å betale hva det måtte være selv. Hvis jeg en sjelden gang får til å betale noe for begge så sier hun bare "åååh dust!" :p

Lenke til kommentar

Ja. Hvis jeg hadde vært jente og en gutt ville spandere på meg (får å tenke det sånn) ville jeg bare smilt og vært glad for hver krone han ga :p

 

Veldig merkelig ja. Jeg jobber 120 timer i mnd, mens hun jobber 20-30. Men likevel skal hun betale for alt :p På toget i dag sa jeg til konduktøren at jeg skulle betale for to voksne, men hun nektet og la alikevel penga i lomma mi... :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...