Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten


Anbefalte innlegg

Joda, men det hjelper jo lite... Føler man seg ensom så er det fordi den ene personen man savner ikke er der. Det kan være en venn, kjæreste eller en person som man enda ikke har møtt..men som man bare vet at er der ute. Å ha andre rundt seg som man bryr seg om og som bryr seg om deg er jo fint det, men lengselen blir man ikke kvitt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, Ustedalen, du har så rett!

 

Har hatt det litt tungt nå jeg siden jul og til nå, vil ikke si hvorfor, men det har med at noe har skjedd med x-en min. (Nei, ikke no kjærlighetsgreier). Hun sliter litt med litt av hvert. I tillegg er det press fra skole, og stadig vekk litt snakk med veninner om div problemer og greier.

 

Så jeg vet hvordan det er å dette ned og ikke orke så mye mer. Alt jeg tenkte på var "hva kan jeg gjøre for å hjelpe?", og det enste jeg kunne gjøre var jo å snakke med min x når hun ville det. Og jeg kan love deg det bydde på mange tomme stunder der man sitter å venter på ingenting.

 

Var nesten så jeg ble litt grepet av denne ikke-noe-å-gjøre følelsen. Sitter bare forran PCen uten å gjøre noen ting, selv om det er tonnevis å gjøre. Isolerer deg litt fra venner, og slutter å gjøre faste ting.

 

Heldigvis så var det ei hyggelig bekjent som vet om hun x-en min, og liksom fungerte som min veileder da. Fortalte meg hva min x er igjennom, og hva jeg burte gjøre. Ihvertfall, hun fortalte plutselig at "Simen, nå må du ta deg sammen. Kom deg ut blant folk! Du lukker deg for mye inne nå"

 

Selv hadde jeg jo ikke merket det, men det viste seg at jeg rett og slett hadde fått en "Jeg driter i alt" holdning, og ikke så venner annet en på skolen. Enkelte venner som jeg så nesten daglig rett før jul, hadde jeg ikke sett på et par uker.

 

Ihvertfall, dette var heldigvis ikke no som kan kalles no deprisjon eller no, for jeg hadde det ikke så vondt og kom meg greit ut av det selv. Men det jeg vil frem til er at når jeg begynnte å ta initsiativet til å komme meg litt ut til folk igjen, så begynnte tankene å gå av seg selv. Satt ikke lenger å tenkte på hva jeg skulle gjøre med x-en min, og hva som skjedde med henne.

 

Men det krever altså at du orker å ta en tur ut. Og det er viktig å gjøre det. Få litt input fra sine venner. Oppleve litt glede, og se at det faktisk er mye annet her i verden også som ikke bare er trist og leit;)

 

Så da vet dere det :p:)

Lenke til kommentar

Helt enig med deg SimDaDim.

Den beste medisinen mot ensomhet er å komme seg ut blandt folk, og finne enkle ting i hverdagen og glede seg over. Alt blir så utrolig mye bedre da :)

 

En liten oppdatering på min front: Har snakket med henne i 3 timer i telefonen nå :) Og nå snakker vi helt fint om følelsene våre uten at vi (jeg i allefall) blir flaue.. Deilig følelse :love:

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
En liten oppdatering på min front: Har snakket med henne i 3 timer i telefonen nå :) Og nå snakker vi helt fint om følelsene våre uten at vi (jeg i allefall blir flaue:p ).. Deilig følelse  :love:

5697114[/snapback]

JAAA! Ustis, du er mannen! Strålende gjort. Dette går bare en vei :)

 

Men ikke la det gå for fort da :p:)

 

Strålende, nå ble jeg glad inni meg på dine vegne... :w00t:

Lenke til kommentar
Hehe, skal ikke la det gå for fort nei :)

 

Lar det gå i hennes tempo. Jeg vil selvsagt at det skal bli noe mer, men jeg vil at hun skal forstå hvor glad jeg er i henne, og at jeg ikke er bare ute etter å få meg noe, og at hun er sikker på det selv :)

5697173[/snapback]

By the book, by the book :)

 

Nesten så jeg føler at jeg ikke har no å si til deg. Det virker som du har kjempe kontroll på dette her nå;) Stå på!

Lenke til kommentar
Hehe, skal ikke la det gå for fort nei :)

 

Lar det gå i hennes tempo. Jeg vil selvsagt at det skal bli noe mer, men jeg vil at hun skal forstå hvor glad jeg er i henne, og at jeg ikke er bare ute etter å få meg noe, og at hun er sikker på det selv :)

5697173[/snapback]

By the book, by the book :)

 

Nesten så jeg føler at jeg ikke har no å si til deg. Det virker som du har kjempe kontroll på dette her nå;) Stå på!

5697190[/snapback]

 

Hehe, akkurat nå går jeg bare etter feelingen. Lar henne bestemme, og la det gå i hennes tempo. Jeg vil for all del ikke trenge meg på eller lignende.

 

Å, jeg er så utrolig glad i denne jenta :love:

Lenke til kommentar

Pass på at ikke alt blir på hennes premisser da Ustedalen ;)

 

Noen ganger er det fint å bli presset litt. Vite at den man er sammen med kan ta kontroll og at man er trygg. Når alt blir opp til den ene i forholdet så blir balansen litt skjev.

Men det vet jo du best selv..så..lykke til :)

Lenke til kommentar

Haha, har akkurat fått vite at gutten som jeg har likt i to år nå, var hos en 9. klasse jente i går... Og hadde har hele uka sagt at han skulle komme til meg i går... Ehm. Han kan brenne i helvete for alt jeg bryr meg nå.

 

*fjortis-deppe-mode*

Lenke til kommentar
Haha, har akkurat fått vite at gutten som jeg har likt i to år nå, var hos en 9. klasse jente i går... Og hadde har hele uka sagt at han skulle komme til meg i går... Ehm. Han kan brenne i helvete for alt jeg bryr meg nå.

 

*fjortis-deppe-mode*

5699070[/snapback]

Sånt er så utrolig kjipt, opplevde det da eksen og jeg hadde åpent forhold. Mitt første og eneste åpent forhold, sjalusien nådde nye høyder på den tiden. Ikke la han komme og gå til deg som han vil, du er verdt mer enn bare et ligg her og et ligg der. Seriøst, Eline, ikke la NOEN behandle deg sånn.

Lenke til kommentar
Seriøst, Eline, ikke la NOEN behandle deg sånn.

5699164[/snapback]

Hehe, nei... Har tenkt til å fortelle han, på en saklig og grei måte, at jeg ønsker han langt, langt vekk. Og at jeg ser helst at han brenner i helvete.

 

Men nå skal jeg vaske badet og høre på bandet til naboen eller noe.

Lenke til kommentar

Hehe, Eline, la han virkelig kjenne det!

 

Lenge siden jeg har vært veldig aktiv her nå, men jeg er jo innom og leser gjennom alt som er skrevet. Og selv om jeg har sagt det før, Usteboy; STÅ PÅ, dette kommer til å gå som fot i hose! You tha man!

 

Personlig har jeg et følelsesmessig tomrom i hodet mitt nå, har ingen jente å være spesielt glad i, og det er egentlig helt greit for meg, jeg savner det ikke. Jeg har klart å slippe meg ordentlig løs etter at forelskelsen gikk over, og nå har jeg det, banna bein, bedre enn noen gang før. Og, ettersom jeg til våren blir russ og etter det skal i militæret, gidder jeg ikke å prøve å bli forelsket eller få meg dame nå. På skolen går det også bedre enn noensinne, og det er bare herlig å kjenne. Går det an å være forelsket i livet?

 

Jo, det gjør det nok.

Lenke til kommentar

Drev og tittet på innleggene jeg har skrevet rundt samme dato i fjor, da hadde typen og jeg pause på grunn av utroskap og han holdt på å bli sammen en annen jente og begge kunne ikke tilgi den andre for sitt utroskap. Og nå er vi forlovet ... sykt hvordan ting kan forandre seg, jeg er så glad jeg ikke ga oss opp.

 

Er så jævlig sentimental nå, og egentlig litt glad ... b-real skulle bare vært her nå. ;)

Lenke til kommentar
Drev og tittet på innleggene jeg har skrevet rundt samme dato i fjor, da hadde typen og jeg pause på grunn av utroskap og han holdt på å bli sammen en annen jente og begge kunne ikke tilgi den andre for sitt utroskap. Og nå er vi forlovet ... sykt hvordan ting kan forandre seg, jeg er så glad jeg ikke ga oss opp.

 

Er så jævlig sentimental nå, og egentlig litt glad ... b-real skulle bare vært her nå.  ;)

5701713[/snapback]

Grattis med forlovelsen! Når skjedde dette? :)

Lenke til kommentar

Hehe, digg bra AnAnAs :D Stå på. b-real er heldig ;)

 

Så mange jenter det plutselig ble her inne nå da? var jo litt guttetråd dette her før.. likosm bare Seether som diskuterte utenom oss gutta..

 

Jaja, koselig det :D Greit å se at ikke det bare er oss gutta som sliter med disse tingene :p:P

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...