Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Åhh... det var på hengende håret...

 

Alle kommet seg vell gjennom sjokket? Ustedalen? Smeboe? Seether?

 

Overlever jeg :p

 

Vel, slenger ut et lite "problem", hvis det er det man kan kalle det:

 

Har lagt merke til at en skikkelig søt jente kikker veldig på meg for tiden. Er absolutt ikke keen på henne, men av og til får jeg bare så lyst til å rote med henne. Og hvis jeg tar sats og forsøker å innlede noe, kan det jo hende jeg blir forelsket, men det kan jo også hende jeg ikke blir det, og da ender jeg vel til syvende og sist opp med kanskje å såre henne, og er det noe jeg vil unngå, er det å være player og promotere "bruk og kast"-samfunnet...

 

Hva bør jeg gjøre; legge litt an på henne eller bare glemme det?

 

Det jeg selv hadde gjort, var å bli kjent med henne. Du vil da merke om du begynner å bli forelsket i henne eller ikke... "Roter" du bare med henne, for så å forlate henne, vil det etter min mening bare være slemt. Kjenner en jente som nå nylig har opplevd noe lignende, og jeg kan trygt se at det ikke har vært lett for hun.

Ikke bruk henne!

 

Hvordan få en populær jente til å like seg?

 

Det finnes ikke et fasit svar på hvordan du kan få en jente til å like deg. Det eneste du må gjøre er å være deg selv, og ikke late som du er noen andre! Det vil aldri funke.. Så det beste du kan gjøre er å være deg selv, og snakke med henne. Ikke bare sitte bak i klasserommet og sikle over noen du aldri har snakket med ;)

 

Må fortelle litt mer om det som har skjedd føler jeg.. Vel, det var som sagt på slutten av dagen, når moren sto utenfor huset, vi kom inn på akkurat dette emnet. Jeg fortalte henne da hvordan det var, og hun sa at hun likte meg også. Jeg fikk også fortalt at hun hadde likt meg lenge :) Men siden moren sto utenfor, og litt pga. situasjonen der, holdt det med en hade klem. Litt etter hun hadde dratt, sende jeg henne en nattamelding, og fortalte at jeg var utrolig glad for det hun fortalte meg.

Fikk ikke noe melding av henne tilbake, så jeg tenkte hun hadde sovnet. Fikk ikke snakket med henne før i kveld en gang på msn, og da var hun litt "vanskelig" å prate med. Og nå for ca. en halvtime siden sende jeg en melding, og spørte hva hun gjorde osv.. Har enda ikke fått et svar :ermm:

Så jeg lurer litt på hva som har skjedd igrunn! Noen som har et fasitsvar eller noen idéer?

Lenke til kommentar

Hehe, Ustedalen er vel den som nå sist har vært igjennom det du spør om ja Lightningwolf. Var det ikke slik at du ikke kjente henne fra før av da Ustedalen?

 

Uansett, trist å høre at det er slik mellom dere nå. Men du, slutt å tenk på det litt. La hun få litt tid. Dette kom sikkert ganske brått på henne også.

 

Men må si det lyder litt misstenkelig at hun ikke svarer ja...

 

Kan jo være at det er et naturlig problem også. Alla ingen penger på kortet eller flatt batteri eller no. Eller kanskje bare hun må ta det opp i "veninnerådet" :p:)

Lenke til kommentar
Hehe, Ustedalen er vel den som nå sist har vært igjennom det du spør om ja Lightningwolf. Var det ikke slik at du ikke kjente henne fra før av da Ustedalen?

 

Uansett, trist å høre at det er slik mellom dere nå. Men du, slutt å tenk på det litt. La hun få litt tid. Dette kom sikkert ganske brått på henne også.

 

Men må si det lyder litt misstenkelig at hun ikke svarer ja...

 

Kan jo være at det er et naturlig problem også. Alla ingen penger på kortet eller flatt batteri eller no. Eller kanskje bare hun må ta det opp i "veninnerådet" :p:)

5670619[/snapback]

 

Jo, jeg kjente henne fra før. Vil si jeg ble nesten bestevenn med henne!

 

Ja, synes det er litt mistenkelig selv også! Og veldig irriterende, siden jeg begynner å lure på hva jeg har gjort galt! :dontgetit:

 

Håper det har sin forklaring i allefall. Jeg kommer nok til å la det gå tid ja, la hun få det i sitt eget tempo, men nå vet hun i allefall hvor jeg står..

Lenke til kommentar

*være lettet over at tråden fortsatt lever*

 

Syns ikke alle har det så fantastisk jeg. Noen som er nyforelskede, men det er jo ikke noe lett det heller..tvil og usikkerhet i tonnevis. Og man kan være like ensom i et forhold som man kanskje er når man er aleine.

 

æsj..eg savner kjæresten min noe helt sykt. Litt rart i grunn da jeg egentlig er vant til å se han sjelden (1 gang i uken). Ikke har jeg hørt så mye fra han heller..ok bare ikke i dag :p men eg e redd for at han ikke har det bra osv

Lenke til kommentar
Jeg kommer nok til å la det gå tid ja, la hun få det i sitt eget tempo, men nå vet hun i allefall hvor jeg står..

5670664[/snapback]

 

Bare ikke la det gå for lang tid :p Er i samme situasjon som du er i nå selv. Ble fort god venn med ei, og etter en stund så sa jeg hva jeg følte for henne. Hun ble ganske overrasket men sa hun følte "noe av det samme" for meg, men at hun ikke ville forhaste seg med noe. Så jeg tenker det er greit, får la henne få litt tid på seg. Har gått litt over 1 uke siden jeg sa det nå, så jeg tenker jeg lar det gå kanskje et par uker til, hvis det fortsatt ikke skjer noenting så dropper jeg det.

 

Vet ikke om jeg har stillt inn riktig taktikk, men jeg prøver å ikke snakke med henne for ofte, la det gå et par-tre dager mellom hver gang jeg snakker med henne for både å ikke virke overivrig, og for at hun skal savne meg litt :p (For hun er veldig glad i å snakke med meg :p). Ser ut som det funker for hver gang jeg snakker med henne (enten tlf eller msn) så blir vi sittende å snakke i timesvis (snakket med henne på tlf istad. 3 timer :ohmy:).

Lenke til kommentar
Pfft litt uskyldig tulling i ze luve thread gjør da vel ikke noe SimDaDim? :innocent:

5670984[/snapback]

hihi, neida :) Var bare ment som tull det jeg svarte også. Hadde sikkert vært koselig. Hvem vet :whistle:

 

Feh, ditt slemme dyr :p Gjøre seg kostbar på den måten.

 

Neida, sikkert en god løsning det du har valgt. Ikke la alt gå på hennes premisser. Vis at du har egene meninger og egen vilje du også. Virker som du har dette i boks :) Glad på dine vegne.

Lenke til kommentar
Du taper. Jeg prøvde igjen og igjen gjennom ungdomsskolen. Jeg var fortsatt taperen.

 

Oh well. Nå sitter jeg her, mens alle de "kule" knapt står på byggfag, jeg jobber med webdesign og dater en modell.

 

Gi det tid. :)

5669732[/snapback]

 

You bastard! :cool:

5669999[/snapback]

 

Bare hyggelig. :)

 

Nerdene ender alltid opp med de beste til slutt. Vi tar vare på jentene. :cool:

Lenke til kommentar

Feh: Nei, vil ikke la det gå så lang tid! Men je synes det er skremmende at etter jeg har fått vite at hun liker meg, og hun at jeg liker henne, at hun kutter kraftig ned på kontakten :cry: Aner ikke hvorfor hun gjør det, og det skremmer meg! Jeg blir redd for om jeg har gjort noe galt eller lignende, men klarer ikke å finne ut av hva det er. Kanskje hun har blitt mer usikker, og funnet ut at dette var et feiltrinn? :(

 

smeboe: Kan du forklare meg litt nærmere hva du mener med ung, uskyldig kjærlighet? På meg så virker det som du tror jeg går i 8-klasse :p Vil kanskje ikke kalle det så uskyldig når jeg er villig å dø for den fantastiske jenta :love:

Lenke til kommentar
smeboe: Kan du forklare meg litt nærmere hva du mener med ung, uskyldig kjærlighet? På meg så virker det som du tror jeg går i 8-klasse :p Vil kanskje ikke kalle det så uskyldig når jeg er villig å dø for den fantastiske jenta :love:

5671155[/snapback]

Jeg bare forsøker å henvise til at følelseslivet og den begynnende fasen av forholdet ofte er enklere når man er ung. Eldre mennesker liker ikke å være like ærlige og rett frem, dessuten er det lettere for en jente som stort sett har livet sitt på skolen å vite hvem hun føler, fremfor en som er eldre og da gjerne har opparbeidet seg mer "workspace", og dermed mange forskjellige bekjentskaper og potensieller kjærester. Dette er bare mitt inntrykk, og behøver selvfølgelig ikke være sant i ethvert tilfelle.

 

For å forkorte det resonnementet brukte jeg utrykket "ung og uskyldig".. Og ja, såvidt jeg husker, går du i 1. klasse... Correct me if i'm wrong...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...