Gå til innhold

GRPS online hele tiden; pris?

Anbefalte innlegg

Tenkte å prøve ut mobispine litt. Et Java-program som gjør at jeg sender rimelig SMS til andre som har dette programmet. Men for at det skal fungerer optimalt forutsetter det at jeg er "online" hele tiden med GPRS. Og da er jo det store spørsmålet, koster det penger?? Eller er det KUN sms'ene jeg mottar som koster penger? Risikerer ikke at det går datatrafikk ut og inn fra telefonen sånn det gjør på pcen...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er inneforstått med at jeg må betale for bruken, dvs. all dataoverføring.

Hvis det KUN blir sendt data når jeg sender SMS blri det ikke mange kronene pr. dag, men viser det seg at mobilen sender "ufrivillig" data i tillegg kan det fort bli dyrt. Derfor er jeg veldig skeptisk med tanke på å la mobilen være på nett hele tiden med GPRS.

Bruker Chess for tiden, så dette 10-kroners tilbudet gjelder dessverre ikke for meg.

Lenke til kommentar
Å sende og motta informasjon koster penger så vidt jeg vet.

Har du Telenor tar de maks 10 kr dagen, altså bruke gprs så mye du vil, og alikevell bare betale 10kr :)

Dette er helt feil, Telenor tar maks 10 kr pr.døgn du bruker wap.. wap er ikke det samme som gprs, men en form for datakommunikasjon som lastes ned/opp ved hjelp av gprs..

Det riktige er å si at Telenor tar maks 50 kr pr.døgn du bruker gprs for alt annet enn wap.. for det er det som er gjeldende pris hos dem!

Lenke til kommentar
Til opplysning har nok telefonen kubbet lenge før det har gått et døgn. GPRS-tilkobling bruker vel nesten like mye batteri som vanlige samtaler.

HVIS man laster konstant så blir det d samme, men ikke hvis det ikke sendes / mottas data.... da varer det merkunderlig lenge......

Det må jo være enklere å bruke Mobile Messenger, da får du snakket med alle på msnlista gjennom wap... Selv om det er en dårlig utviklet / knøvlette tjeneste å bruke... Å mobil messenger er foresten da en wap-side å ikke et program...

Med netcom betaler du maxpris på 25kroner dagen for wap/gprs/edge...

Telenor har akkurat satt opp prisen fra 30kr til 50kr....

(betyr foresten det at man betaler 50kr for gprs + 10kr for wap.? så det blir 60kr til slutt....?)

Lenke til kommentar
Til opplysning har nok telefonen kubbet lenge før det har gått et døgn. GPRS-tilkobling bruker vel nesten like mye batteri som vanlige samtaler.

HVIS man laster konstant så blir det d samme, men ikke hvis det ikke sendes / mottas data.... da varer det merkunderlig lenge......

Det må jo være enklere å bruke Mobile Messenger, da får du snakket med alle på msnlista gjennom wap... Selv om det er en dårlig utviklet / knøvlette tjeneste å bruke... Å mobil messenger er foresten da en wap-side å ikke et program...

Med netcom betaler du maxpris på 25kroner dagen for wap/gprs/edge...

Telenor har akkurat satt opp prisen fra 30kr til 50kr....

(betyr foresten det at man betaler 50kr for gprs + 10kr for wap.? så det blir 60kr til slutt....?)

Ønsker du å sende billige sms så er vyke (www.vyke.com) tingen. Det koster 20 øre pr sms + ca 2 øre i gprs kostnad pr melding. En må trykke noen ganger ekstra i forhold til vanlig sms fra telefonen, men orker en det fungerer tjenesten utmerket (Nokia 6610i) Med vyke står en ikke koblet opp hele tiden kun når meldingen blir sendt, og mottaker trenger ikke benytte samme tjeneste da de får meldingen som en vanlig sms med ditt mobilnr som avsender.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...