Gå til innhold

Spørreundersøkelse: Handler du hos Lidl?


Anbefalte innlegg

Lidl er vel mest kjent som den mest hemmelighetsfulle bedriften i Norden kanskje også Europa :p

 

Men man kan ikke se bortifra de ekstreme prisene de presser på i det norske markedet akkurat nå. Spesielt på egenproduserte varer som Cola og Øl.

 

Men er det lenger nok at ting skal være billig?

Studier viser at nordmenn faktisk er mer opptatt av kvalitet enn kvantitet, og betaler gjerne mer for det også. Hvis du hadde hatt valget mellom en Cola fra Lidl, og en orginal Coca Cola som er 3,- kr dyrere, hva hadde du valgt?

 

Vel, jeg har laget en liten spørreundersøkelse som jeg håper dere kan fylle ut :

http://www.whoho.com/lidl/

 

Den tar for seg 5 ulike egenskaper :

 

Plassering

Pris

Kvalitetsvarer

Service

Konsept

 

Stem på hva du mener mangler/ikke mangler hos Lidl!

 

Hvilken innvirkning tror dere Lidl kommer til å ha på dagligvarefronten? Kommer de til å spise inn på markedsandeler, eller er nordmenn for kresne og merkebevisste at vi velger de orginale merkene til fordel for prisen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lidl er en av værstingene.. De kan ikke behandle de ansatte skikkelig. Gjør en den minste feil river sjefen hodet av deg og en får sparken på dagen. :no:

 

Dere som handler på en sånn butikk burde skamme dere. De står med stoppeklokke og måler tiden ansatte bruker på å få ut en palle med øl f.eks. skikkelig tayloristisk tankemåte som ikke ligner grisen.

 

I tillegg kommer det regelmessig en kontrollør fra sentrale lidl som "sjekker" oppom at de ansatte gjør en tilfredsstillende jobb... Hvis ikke så er det ikke noe kjære mor eller en ny sjanse.. da er det rett ut døren.

Skammelig. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hvis påstandene er sanne, så er det grunn i seg selv å ikke handle hos Lidl. Det kunne uansett være interessant å se hva som faktisk står i arbeidskontrakten til de ansatte; Å "ikke uttale seg om Lidl" høres litt vel drastisk ut, siden det slettes ikke er snakk om å bevare forretningshemmeligheter, men å hindre de ansatte å avsløre lovbrudd eller ganske enkelt dele sine arbeidserfaringer hos Lidl med andre.

Lenke til kommentar
Jeg har nok syndet så må svare ja... Bare et par ganger men uansett. Fikk da billig studentmat.. med RV på tinget kunne jeg heller fått mer penger slik at jeg ikke trengte fra på lidl for å skaffe mat :)

Jeg trodde ikke at sosialister tillot seg å være egoistiske, men jeg tar vel kanskje feil?

 

Tunfisk og pasta er billig og sunt. Legger du til litt jallacola, evt. den "ekte" varen får du også dekket den akutte mangelen på karbohydrater som en tunfisk-kost vil medføre :w00t:

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

Jeg jobber selv i butikk i ferier, og jeg har over 5 års jobberfaring i butikk. Jeg kommer ALDRI til å handle på Lidl, da jeg synes det er helt forkastelig hvordan de behandler de ansatte. Selv om jeg ikke har jobbet der selv, kan jeg tenke meg hvordan det vil være hvis man blir utsatt for det man blir i alle disse historiene. Og i dag kom det en ny historie igjen.

Lenke til kommentar

Mye bra på Lidl, handler der uansett hva folk sier da jeg vet hva jeg vil ha....

 

Om folk ikke trives der, si opp... Vet om en som er regionsjef og han er Lidl fan =) hehe

 

Edit:

 

De har mye pålegg som rocker og ikke minst aamunds pilsen... Kjøper en kasse av gangen. =)

Endret av Wabby
Lenke til kommentar

Ligger dessverre ikke noen Lidl i nærheten her men hadde gladelig handlet der dersom jeg hadde hatt muligheten. Økt konkurranse i denne bransjen er hjertelig velkommen. Av det jeg har hørt ser jeg absolutt ingen grunn til å ikke handle der. (Og nei, jeg er ikke av dem som sluker rått diverse tvilsomme historier, satt ut av enkelte forsmådde ansatte (anonyme selvfølgelig..))

Lenke til kommentar
Ved å handle på en sånn shabby shappe støtter du indirekte metodene som lidl bruker mot arbeiderne. Bruk din makt som forbruker til å ta ett bevisst standpunkt om at du ikke tolererer lidls menneskesyn.

 

Hvis du ikke har noe imot metodene deres da kan du begynne å jobbe der og se for deg selv.

... eller bare innse at som student så kommer egen økonomi først...

Lenke til kommentar
Ved å handle på en sånn shabby shappe støtter du indirekte metodene som lidl bruker mot arbeiderne. Bruk din makt som forbruker til å ta ett bevisst standpunkt om at du ikke tolererer lidls menneskesyn.

 

Hvis du ikke har noe imot metodene deres da kan du begynne å jobbe der og se for deg selv.

... eller bare innse at som student så kommer egen økonomi først...

Lidl er ikke billigere enn andre butikker på andre ting enn frukt. Frukt er guleroten de bruker for å lokke kunder til butikken. Det er de andre varene og spesielt non-food( det skrapet som slutter å funke etter en dag) som de tjener penger på.

 

Den 10-eren du sparer på frukt er ikke verdt det.

Lenke til kommentar

Pilsen er billigere og, finner ikke pils i Kr.sand som er billiger og smaker så godt... Annen ting, en del snop og pålegg der ar faktisk veldig godt.

 

Nå vet jeg ikke hva du har prøvd på Lidl, men jeg og flere av oss studentene her på bygget har vært den del der og testen rimlig mye av det de har å tilby, og vil si at dine påstander er veldig feil så sant du ikke er en kresen person da :S

Lenke til kommentar
Ved å handle på en sånn shabby shappe støtter du indirekte metodene som lidl bruker mot arbeiderne. Bruk din makt som forbruker til å ta ett bevisst standpunkt om at du ikke tolererer lidls menneskesyn.

 

Hvis du ikke har noe imot metodene deres da kan du begynne å jobbe der og se for deg selv.

Skjønner ikke hvor folk får slike ting fra?? Kan ikke husket å ha sett en eneste bevis her i landet som backer opp disse røverhistoriene? Dersom det virkelig hadde vært så ille som disse røverhistoriene tilsier hadde det ikke vært noen som ville jobbe der. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...