Gå til innhold

Zalman VF700-CU skjermkortkjøler, stille?

TurtleMan

Anbefalte innlegg

VF700-CU, Cobber VGA Cooler, 18,5 - 28,5 db

Som jeg ser på dba, er den på 18 til 28. Er ikke dette veldig mye??

Skal ha det på et Gainward GeForce 6800GT kort.

Er det denne kjøleren alle skryter av?

Men jeg stusset grådig på lydnivået. Er det så stille som alle skal ha det til? Må bare få dette helt krystallklart for meg før jeg kjøper og får en datakompis til å montere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen på de to øverste er at nr.2 har blått lys. Med Andre ord, er kulere :-)

Den nederste er kopper, mens de to øverste er aluminium og kopper......annet enn det er samme kjøleren. Ta den med blått lys :thumbup:

ALCU er også lettere en kun kopper. 180g mot 270g

Endret av dudsi
Lenke til kommentar

Den med kun kobber kjøler bedre.

Og lydnivået er så stille som de sier. på 12 volt hører du den kun med øret nesten rett ved kjøleren. Med den andre må du ha øret inni kjøleren for å høre den. Skal du ikke overklokke, så kjør den på 5 volt og få det helt stille.

Husk å monter på Ram kjølerene.

Lenke til kommentar
VF700-CU, Cobber VGA Cooler, 18,5 - 28,5 db

denne er veldig stille og kjøler bra på 5 volt, men sitter jo en vifte på den så -helt- lydløs blir den ikke.

har den selv og er fornøyd, for best varmeledningsevne bør den bare være av kobber. led og slikt er bare gimmick som passer best på amerikanske juletrær.

Lenke til kommentar
Hvordan er den kjøleren i forhold til en Arctic Cooling NV Silencer 5?

VF-700Cu er betydelig mer stillegående enn Arctic Cooling NV Silencer 5, ville ikke vurdert NV Silencer 5 hvis lydnivå er viktig.

Montasjen er enkelere enn å montere et skrivebord fra IKEA. Ikke noe problem hvis man har vært nedi en pc og rota litt før, eller har et snev av talent for å bruke skrujern.

Endret av Peder82
Lenke til kommentar

hehehe har en VF700 ALU-CU på mitt ATI 9500 Pro kort :p kjører viftestyring på den og jeg kan ikke høre den :p kjører den på 600rpm og 1800rm når jeg overklokker. klarer faktisk ikke å få artifacts med den kjøleren :p kortet vil bare ikke klokke lenger enn 375/320 Mhz :p med orginalkjøler fikk jeg artifacts på 290/280 hehehe

Endret av DArkwIng
Lenke til kommentar

Dekslet inneholder nok kjøling for ram. Med Zalman viften så følger det med 8 små ram kjølere som du bare klister på. Viften blåser så luften igjennom selve kjøleren, og kjøler disse etter det.

Funker utmerket.

Dekslet er som regel for å føre luften igjennom kjøleren, slik at den får kjølt ned så bra som mulig. Zalman løser dette med at kjøleren bygger mer i høyden, og har mye større kontaktflate, og større vifte.

EDIT: Det eneste problemet er hvis du har ett AGP kort, da trenger du en HSI kjøler også. AGP kort bruker en bru løsning for å få PCI-E signalene omgjort for AGP porten. Denne trenger kjøling. Zalman har en egen løsning for dette. LINK.

Zalman Link

Denne MÅ du ha hvis du har AGP, og den ikke har en egen separat kjøler.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...